A kormánypárti sajtó és a közmédia is terjeszti a putyinista propagandát Magyarországon

nemleszunk

  Összefoglaló az orosz-párti propaganda magyarországi jelenlétéről és terjedéséről. A cikk eredetileg a Re:Baltica oknyomozó oldalon, lettországi partnerünknél jelent meg az álhírekről és az orosz befolyásról szóló európai tényfeltáró cikksorozat részeként. 2016. október 26-a reggelén a regionális Kisalföld arról számolt be, hogy a Győr melletti … Folytatás

Ilyen volt belülről a hatalomátvétel a Somogyi Hírlapnál

Fotó: 444.hu
Fotó: 444.hu

  A 2016-os kormánypárti médiafoglalás egyik stratégiai célja az addig viszonylag független megyei szerkesztőségek domesztikálása volt. Vas András az egyik legszínvonalasabb megyei lap, a Somogyi Hírlap, illetve a Sonline.hu szerkesztőségének tagjaként élte át a Mészáros-garnitúra érkezését. „Az 1970-es évekre a … Folytatás

3 milliárd forintot költött a kormány a kvótakampány végére

Fotó: Magyar Kétfarkú Kutya Párt
Fotó: Magyar Kétfarkú Kutya Párt

  2016 szeptemberében, az október 2-i kvótanépszavazást megelőző utolsó hónapban és a referendumot követő hetekben összesen 2,9 milliárd forintot költött a kormány reklámkiadásokra. A pénz nagy része szokás szerint a Fidesszel lojális médiacégeknél landolt. A legtöbbet a TV2, a Kod … Folytatás

Fantomtulajdonosok Tombor András médiacégében: a Mandiner a következő befektetési célpont

Adin Steinsaltz rabbi és Joelle Mamane / Aflalo -- Fotó: Matanel Foundation
Adin Steinsaltz rabbi és Joelle Mamane / Aflalo -- Fotó: Matanel Foundation

  Beszállt a titokzatos luxemburgi befektető Mangusta Invest SA a Fidesz-közeli médiamacher Tombor András reklámcégébe, az Atmediába. A Mangusta egyik vezetőjét egy dél-afrikai-brit tényfeltáró csoport nagyszabású orosz-angolai államadósság-lebontási bizniszben emlegeti, a másikról pedig a lengyel sajtó írta, hogy strómanolt egy … Folytatás

MNB kontra Figyelő: ilyen az, amikor működik az újságírói forrásvédelem

Brückner Gergely  -- Fotó: Élet és Irodalom
Brückner Gergely -- Fotó: Élet és Irodalom

  A Figyelő múltheti számában számolt be róla, hogy jogerősen elutasította a Fővárosi Törvényszék azt az ügyészi indítványt, amely Brückner Gergely újságírót kötelezte volna forrásának felfedésére az akkor állami tulajdonba került MKB helyzetével kapcsolatos, az MNB és a Miniszterelnökség közti … Folytatás

Kiszámoltuk a kvótakampány teljes állami költségét: 17 milliárd forintot vertünk el

Fotó: Magyar Kétfarkú Kutyapárt
Fotó: Magyar Kétfarkú Kutyapárt

  A népszavazás előtti héten az Átlátszó 15 milliárd forintra becsülte a kvótareferendumot megelőző EU- és bevándorlásellenes kampányköltést, a Miniszterelnöki Kabinetiroda viszont a népszavazás után 6,7 milliárd forintban jelölte meg a kormányzati kampány költségét. Az elmúlt napokban az augusztusban kötött … Folytatás

Fantomtulajdonosok a kormányfüggetlen médiában: kik állhatnak a 168 óra megvásárlása mögött?

Köves Slomó, az Egységes Magyarországi Izraelita Hitközség (EMIH) vezető rabbija. MTI Fotó: Marjai János
Köves Slomó, az Egységes Magyarországi Izraelita Hitközség (EMIH) vezető rabbija. MTI Fotó: Marjai János

  A 168 óra egyelőre nem jutott az Origo sorsára – igaz, a rejtélyes új tulajdonos, ha úri kedve úgy tartja, most már akár a komplett szerkesztőséget is lecserélheti. Márpedig akár Alexander Rovt, akár az EMIH-hez köthető más befektető az, … Folytatás

Csetényi üzlettársa kaszált a kvótakampány rádióreklámjaival

uzenjunk-e1477554440603

  Májusban összesen 404 millió forintot költött a kormány a kvótakampányra, a tévéhirdetésekkel a TV2, a rádióreklámokkal Csetényi Csaba üzlettársa kaszált. Augusztusra 1700 citylightot és közel 4800 óriásplakátot rendeltek a nyomdától 22 millió forintért. Újabb adatokat hoztunk ki a Kabinetirodától.