
Nem védi meg a magyar nőket az erőszaktól a kormány különutas módszere
A nők ellen elkövetett kapcsolati erőszak bűncselekmények számai semmit sem javultak, amióta a kormány elutasította az Isztambuli Egyezményt.
Behúzta a Lillafüredi Állami Erdei Vasút fejlesztésének kivitelezésére kiírt állami tendert a Híd-Tám Hídépítési Fővállalkozó, Tanácsadó és Szolgáltató Kft., Mészáros János cége. Mészáros Lőrinc testvérének vállalkozása adta a legkedvezőbb ajánlatot, így a többi pályázatot érdemben nem is vizsgálták. A kormány nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű projektté nyilvánította a beruházást. Mészáros János több társaságban is érdekelt, és ezek mindegyike számos állami közbeszerzést nyert az elmúlt években, több mint 7 milliárd forint értékben.
Mélyépítési beruházások kivitelezésére írt ki közbeszerzési eljárást az Északerdő Erdőgazdasági Zártkörűen Működő Részvénytársaság 2020 szeptemberében. A munkálatokra nyolc ajánlattevő jelentkezett, az eredmény pénteken jelent meg az uniós közbeszerzési értesítőben.
Ez alapján a „LÁEV mélyépítési beruházások kivitelezése 2” elnevezésű projektért a Híd-Tám Hídépítési Fővállalkozó, Tanácsadó és Szolgáltató Kft. felel nettó 2 569 730 064 forintért. Bár a Híd-Tám az eredetileg becsült értéknél (2 550 000 000 Ft) drágább ajánlatott adott, még így is a herceghalmi cég vállalta legolcsóbban a munkát.
Az Ajánlatkérő ezért a többi pályázatot érdemben nem is vizsgálta, és 19 730 064 forinttal megemelte a rendelkezésre álló fedezet mértékét a szerződés megkötése érdekében.
A Híd-Tám feladata lesz „a Lillafüredi Állami Erdei Vasút (LÁEV) fejlesztése tárgyú projekt megvalósítására irányuló mélyépítési beruházások kivitelezése a részletes tervdokumentációnak és műszaki leírásnak megfelelően”.
Ennek része többek között:
A közbeszerzési értesítőből kiderül még, hogy az Északerdő Erdőgazdasági Zrt. „turisztikai célú keskeny nyomközű kisvasutak fejlesztéséről szóló 1467/2017. (VII. 25.) Korm. határozat alapján költségvetési támogatást nyert el a Lillafüredi Állami Erdei Vasút fejlesztésére. A projektet 345/2012. (XII. 6.) Korm. rendelet alapján az egyes közlekedésfejlesztési projektekkel összefüggő közigazgatási hatósági ügyek nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű projektté nyilvánította”.
A kormány két ütemben, 2017-ben és 2019-ben döntött a kisvasutak fejlesztéséről, összesen 22,6 millliárd forint értékben. A második ütemben érintett több szakasz felújítását is a Híd-Tám Kft. nyerte el: a cég a Királyréti Állami Erdei Vasút Kismaros-Királyrét és a Kemencei Erdei Múzeumvasút Kemence-Feketevölgyi panzió közötti szakaszainak felújítására kiírt közbeszerzést is elvitte nettó 1,1 milliárd forintért.
A Híd-Tám Hídépítési Fővállalkozó, Tanácsadó és Szolgáltató Kft. tulajdonosa Mészáros Lőrinc testvére, Mészáros János. A kft. éves forgalma 2017-ben 2,7 milliárd, 2018-ban 5,8 milliárd, 2019-ben pedig 4,2 milliárd forint volt. Az adózott eredmény (nyereség) pedig 252 millió, 221 millió, illetve 417 millió forintot tett ki ugyanezekben az években. A kft. azután kezdett igazán szárnyalni, hogy Mészáros Lőrinc öccse 2016-ban megszerezte azt. Akkor ugyanis mindössze 61 millió forintos nyereséggel szerénykedett a cég.
Az állami tendereknek is köszönhetően azonban egyre jobban megy a szekér. A kft. többek között a székesfehérvári vasútállomás gyalogos felüljárójának befejezésére kapott 2,4 milliárd forintot, de Bács-Kiskun megyében és a Balaton mellett is épített egy hidat. A cég részt vehet a Püspökladány és Ebes közötti vasúti szakasz 74,9 milliárdos felújításában, de alvállalkozóként a Budapest-Belgrád vasútvonalon is dolgoznak majd.
Mészáros Lőrinc testvére veszélyhelyzetben is nyert egy 400 milliós tendert a közútkezelőtől
Vannak dolgok, amelyeken a veszélyhelyzet sem változtat. Ilyen például a Magyar Közút Nonprofit Zrt. munkaruhára vonatkozó köbeszerzése, amelyet – úgy látszik – minden körülmények között Mészáros Lőrinc testvérének cége nyer el. Most éppen nettó 400 millió forint keretösszegben.
De Mészáros Jánosnak nem ez az egyetlen cége. Az állami közbeszerzések gyakori nyertese, a Pegazus Trade Kft. és a szintén sikeres Herceghalom Interat Zrt. is az ő érdekeltségébe tartozik. Miután Mészáros Lőrinc testvére megvette, ez utóbbi cég árbevétele közel megduplázódott, a termelt profit pedig majdnem megnégyszereződött.
A 24.hu számításai szerint Mészáros János cégei csak 2019-ben – többnyire önállóan, néha konzorciumi tagként – 7 milliárd 757 millió forint értékű állami megbízást nyertek el.
Mészáros Lőrinc öccsének cégei tarolnak a közútkezelő tenderein
Közel egymilliárd forintos tendert húzott be a Herceghalom Interat Kereskedelmi és Szolgáltató Zrt. – szúrta ki a K-Monitor. A cég azóta szárnyal a közbeszerzéseken, amióta Mészáros Lőrinc öccse, Mészáros János – egy másik cégén keresztül – megvásárolta 2017 februárjában.
Katus Eszter
Nyitókép: A Lillafüredi Állami Erdei Vasút. Forrás: szallas.hu. A cégadatokat az Opten Kft. szolgáltatta.
A nők ellen elkövetett kapcsolati erőszak bűncselekmények számai semmit sem javultak, amióta a kormány elutasította az Isztambuli Egyezményt.
A Külügyminisztérium kérdésünkre elismerte, hogy a jegybankelnök fia rendelkezik diplomata útlevéllel.
Boldog, békés ünnepeket kíván mindenkinek dr. Péterfalvi Attila, a NAIH vezetője közleményében, amelyben egyúttal arra kéri az adatigénylőket, hogy a...
Két-háromszoros bér, jóval magasabb családi pótlék – közel százezer magyar dolgozik Ausztriában. Az ingázók 96 százaléka autózik. Most kiderült, aki...
A(z) https://atlatszo.hu oldal sütiket és más kódokat használ a honlap megfelelő működésének biztosítása céljából, a weboldalon nyújtott felhasználói élmény fokozása érdekében, továbbá ennek segítségével készít elemzéseket az Ön számára releváns, személyre szabott ajánlatok összeállításához. Bővebb információt az adatkezelési tájékoztatónkban talál.