Megromolhat a viszony a radioaktívhulladék-tárolókkal érintett települések és a kormány között
Úgy tűnik, már nem eveznek egy hajóban a radioaktívhulladék-tárolókkal érintett települések és a kormány. A korábbi jó viszonyt a kompenzációs...
Kérdéses összefonódások, településéstervezési kiskapuk övezik annak a tervezett benzinkútnak a történetét, amit Alsóörsre építene egy beruházó. Ellenzői szerint a települést olajbűzzel, zajjal árasztaná el a benzinkút, aminek a kedvéért valóságos kis erdőt akarnak kivágni, és a helyi szabályozási tervet is módosítani kellene. A polgármester mégis felkarolta a beruházó céggel semmilyen hivatalos kapcsolatban nem álló helyi vállalkozó elképzelését, eladta a szóban forgó telket, és hisztériakeltéssel vádolja a tiltakozó helyi ingatlantulajdonosokat.
Helyi ingatlantulajdonosok kezdtek tiltakozni Alsóörsön, miután értesültek arról, hogy benzinkutat álmodtak meg egy erdős-bokros telekre nem messze a Balaton-parttól. A polgármester teljes mellszélességgel támogatja a projektet, az sem nagy akadály, ha a kút miatt módosítani kell az erdő védterület besorolásán a szabályozási tervben. A beruházó adóbevételekkel kecsegteti az önkormányzatot, azonban semmilyen irat nem garantálja, hogy a kút mennyi pluszbevételt hozhat a számlájukra. A telket már rég eladták a Mobil Petrolnak, de a környező ingatlantulajdonosok még mindig csak ígéretet kaptak arra, hogy egyeztetni fog velük a polgármester. A polgármester tavaly ősszel független jelöltként, a Fidesz-KDNP támogatásával, egyedül indult a vezetői posztért.
A benzinkutat egy tölcsér alakú telekre tervezik, ahol jelenleg nem található építmény, északról a 71-es főút, délről a vasút határolja, a terület Alsóörs és Paloznak határán fekszik, a környezetében zömmel üdülőterületek találhatók. Leginkább az ingatlantól északra elterülő úgynevezett Vadtelep településrész nyaralótulajdonosai, szezonális lakói találkoznak az itteni erdőcskével, amikor a strand felé haladva elbóklásznak a szélénél.
Déli irányban a Balaton partjáig vezető úgynevezett Szerdahelyi dűlő fekszik. Errefelé kevés a lakos, viszont több turisztikai beruházás is zajlik, nem mellékesen szintén fakivágásokkal. Rövidesen egy a benzinkúttal is bővülhet a Balaton északi partján túrázók bakancslistája.
Két évvel ezelőtt, 2018 júniusában Antal Gyula vállalkozó benyújtott egy előterjesztést Alsóörs polgármestere, Hebling Zsolt részére, amiben felvázolta, hogy benzinkutat szeretne építeni Alsóörsön a szóban forgó telekre. Jelenleg a szomszédos Felsőörsön élő, de szoros alsóörsi kötődéssel rendelkező férfi minden nyilvánosan tudható előzmény nélkül gyakorlatilag kulcsrakészen szállította a koncepciót a képviselőtestületnek.
A vállalkozó az előterjesztésben megemlíti, hogy korábban Felsőörsön benzinkutat működtetett, azonban azt 2015-ben be kellett zárnia, indoklásként a lejárt engedélyeket említi. Több helyen is rákérdeztünk arra, hogy a benzinkútnak pontosan miért vonták be az engedélyét, azonban választ sem a vállalkozótól, sem Felsőörs, sem Alsóörs polgármesterétől nem kaptunk.
Antal Gyula 1992-ben Felsőörsön nyitott benzinkutat, és idővel a környék településein maréknyi töltőállomásból álló kis hálózatot rakott össze. A kis birodalom azonban a kétezres évekre bajba került, a hálózat ingatlanjait újsághirdetésben árulták, a központi céget felszámolták. A birodalom utolsó tagja, a felsőörsi kút úgymond lejárt engedélyek miatt bezárni kényszerült 2015-ben. Az Antal lakcímére bejegyzett Quad Rapid Kft. ebben az évben még 103 millió forintos forgalmat mutatott ki, a rákövetkező évben már alig hatszázezer forintos bevételt produkált. Antal a levelében azt írta: “közel harminc éves álma” Alsóörsön is benzinkutat csinálni.
Az előterjesztés szerint a beruházás többek között azért lenne jó az önkormányzatnak, mert 4,5 millió forint/év iparűzési adóhoz jutna. Az üzemanyagtöltő állomást egy országos jelentőséggel bíró hálózat részeként szerette volna kialakítani, a vállalkozó akkor tudatosan nem nevezte meg a céget.
Antal szerepe kulcsfontosságú, de egyáltalán nem tiszta a történetben. Sem a levélből, sem máshonnan nem derül ki, hogy ő milyen minőségében is aktívkodik a folyamatban. Az idén szeptemberi képviselőtestületi ülésen a végül a felszínre bukkant beruházó megbízottja annyit mondott róla: nem az ő alkalmazottjuk.
Olajos történetek
Antalt egy időben üzleti kapcsolat fűzte az ismert olajozós Kakuszi Andráshoz. A kiskőrösi illetőségű férfiról az Élet és Irodalom korábbi riportsorozatában írták: nem tagadja, hogy az elsõk között kezdett a rendszerváltás után olajjal foglalkozni, bár a maffiajellegű kapcsolatok emlegetését kikéri magának. Az ÉS idézett a volt kiskunhalasi rendőrkapitány 1998-as jelentéséből is, eszerint “a választások előtt Kiskőrösön volt egy találkozó, amely kampánygyűlés volt. Ezen részt vett Orbán Viktor. A társaságban a megye vezető olajmaffiózói voltak, többek között Stadler, Kakuszi, … Az olajosok támogatásukról biztosították Orbán Viktort.” Az olajtanúként elhíresült Nógrádi György ismert vallomásában így mesélt: “az olajszőkítés teljes gőzzel ment, csatlakozott hozzánk még Kiskőrösön a Kakuszi András, aki a benzinkútja mögött épített hotelt ezekből a pénzekből, és mi hátul, a vasúttól leselejtezett piros tartályokban szőkítettünk”. Az akkoriban Kakuszi vezette Szarvas Kft.-je alapító üzlettársa volt Antal Gyulának a Csopak-Vin 2000 Kft. nevű boros cégben, mintegy hat éven át Kakusziék 2006-os kiszállásáig.
A történetnek van egy időben a levélnél valamicskét korábbra nyúló, homályosabb háttérsztorija is. A levélben Antal már megtörtént eseményként írja le, hogy
“a polgármester úrral és a jegyző úrral közösen megtekintettük a helyszínt és közös egyetértésben megállapítottuk, hogy a helyszín alkalmas lenne a megvalósításra, függetlenül attól, hogy rendezési tervet is kellene módosítani”.
Ez nem mást jelentene, mint hogy Alsóörs választott első embere és legfontosabb közszolgája még azelőtt beállt a hatályos rendezési tervvel ellentétes projekt mögé, mint hogy arról az önkormányzat hivatalosan is tudomást szerzett volna. A levélben foglalt állítások igazságtartalmát voltaképpen maga Hebling is elismerte, amikor személyesen ismertette a képviselőtestülettel az üzenetet, a jegyzőkönyv tanúsága szerint szinte szóhíven.
Arany benzinkutak
Néhány éve több benzinkút eladásával kapcsolatban írta a Napi.hu: a Mobil Petrol Kft., a Rompetrol Kft., a W.W. Impex Kft. és a Fort-Impex Kft. között körbetulajdonlás áll fenn, voltaképpen egy tulajdonosi körhöz tartoznak; azt azonban nem tudták megállapítani, hogy kihez. Érdekesség, hogy a cégeknek igencsak sok kötődése látszik az úgynevezett Aranyháromszög környékéhez. A magyar “okosságok” szívcsakrájának tartott Kecel-Soltvadkert-Kiskőrös környéke az Index korábbi cikke szerint a csempészés, az olajozás és a borpancsolás epicentruma. A Mobil Petrol-féle cégkörhöz tartozó Norfolk Hungária Befektetési Zrt. tulajdonosai közül például többen Tázláron élnek, az ügyvezető soltvadkerti lakcímű. A Norfolk neve többször előkerült a kiskunhalasi fürdőfejlesztés telkének érdekes ügyei körül is, a területért végül 165 millió forintot fizetett a város.
A rendelkezésre álló dokumentumok azt támasztják alá, hogy a benzinkút terve már 2020 elején igen előrehaladott állapotban volt.
A kérelem végül csak másfél évvel Antal levélének a beérkezte után, 2020 februárjában került a képviselők elé. Ez azonban éppen nem azt jelenti, hogy a leveléről megfeledkeztek volna, inkább azzal lehet összefüggésben, hogy a községet töviről hegyire ismerő tervező, a Város‐Teampannon Kft. éppen idén januárban készült el egy nagyobb anyaggal. Ugyanis, amint azt a testületi ülésen Heblingék meg is beszélték, ha át kell minősíteni a területet, az „gondot okozhat”, és ezért településtervezőnek is rá kell néznie a dologra.
A koronavírus miatt a katasztrófavédelmi szabályozás felhatalmazta a polgármestereket, hogy a képviselők nélkül döntsenek helyi ügyekben. Májusban Hebling Zsolt polgármester (az önkormányzati képviselők előzetes engedélyét kikérve) hozta meg azt a határozatot, ami alapján kiírták a pályázatot az ingatlan értékesítésére, amin üzemanyagtöltő állomás helyezhető el.
Az 5086 négyzetméteres területért ajánlható minimális ár 18 millió forint volt.
A pályázatban szerepelt, hogy Ev (erdő védterület) és Z. (zöldterület) övezetbe sorolják az ingatlant. Üzemanyagtöltő állomás csak a szabályozási terv rendelkezéseinek módosítása esetén helyezhető el. A pályázatban már azt is szerepelt, hogy az önkormányzat rövidtávú tervei között szerepel a területre vonatkozó szabályozási terv módosítása.
A pályázatra egy ajánlat érkezett, a területért 23 millió forintot ajánlott a kaposszekcsői székhelyű Mobil Petrol. 2020.08.17-én benyújtották a tulajdonjog bejegyzési kérelmet a Mobil Petrol Kft. javára, a telket pedig megvásárolta a cég.
Szeptember 15-én a falu önkormányzati hivatalának tanácstermében Hebling Zsolt polgármester és a képviselők arra készültek, hogy a Mobil Petrol embereinek részvételével megvitassák a beruházó cég benyújtott tervét. Ha nem tetszik nekik, akkor megy a kukába az egész; ha szeretik a tervet, akkor tovább görgetik a településrendezési folyamatot. A folyamat vége a tervdokumentáció szerint az, hogy a ma fák és bokrok borította, labdarúgópálya méretű ingatlan oroszlánrészét lebetonozzák, illetve a benzinkút épületeit húzzák fel rá.
A Mobil Petrol reprezentánsainak és a polgármesternek azonban nem Hebling politikustársaival, hanem az akadékoskodó érintettekkel kellett vitába szállnia.
— Eltűnik onnan az erdő
– kifogásolta a terveket Huszár Péter nyaralótulajdonos.
— Nincs ott erdő, az egy elbokrosodott terület – vágott vissza Hebling. Az ingatlan milyensége nem akadémikus kérdés, a szembenálló felek küzdelmében kulcselemnek számít.
A felpaprikázott polgármester a megjelent tiltakozókkal többször vitába szállt, egyikük állítását simán csak hazugságnak nevezte, és azt közölte: szerinte az alsóörsi érintettségű Facebook-csoportokban “hisztériakeltés folyik”.
Huszár szerint viszont az látszik, hogy “minden le van zsírozva”, a politikusoknak és az üzletembereknek
“fél év előnyük van a lakossággal szemben. Eltűnik az erdő, az elektromos vasút miatt nagyobb lesz a zaj, a fényszennyezés, a benzin bűze”.
„Az alsoors.hu menürengetegében, almenüpontokba, PDF állományokban eldugva lehet kibogarászni ilyen horderejű információkat még ha törvényes is, etikusnak semmiképp sem nevezhető” – mondja Huszár Péter.
A nyaralótulajdonos szerint szeptember végétől már nagyon kevesen tartózkodnak vadtelepi településrészen, mert üdülőövezet, de sikerült elérniük az ingatlantulajdonosok több mint 60 százalékát, 98 százalékuk a benzinkút tervét ellenezte.
Akárkinek is van igaza, a folyamat egyelőre nem látszik lassulni. A nézeteltérés dacára ugyanis a képviselőtestület mind az öt tagja megszavazta, hogy Alsóörs településtervezője és a főépítész álljanak neki a rendezési terv felülvizsgálatának. Ha a rendezési tervet módosítják, rövidesen felzúghatnak a láncfűrészek és a betonkeverők.
Ezen az sem változtat, hogy a napokban a civilek boldogan közölték: Hebling vállalta, hogy a rendezési terv vizsgálata során ki fogja kérni a helyiek véleményét is. Ez a motívum ugyanis egy ilyen eljárásban mindenképpen kötelező, ugyanakkor formája szerint nem szabályozott, és nem egyenértékű egy helyi népszavazással:
az eredménye nem kötelezi a képviselőtestületet semmire.
A polgármester a napokban egy videót is kirakott a Facebookra az ügyről.
Szendi Péter
Öntsünk tiszta vizet a pohárba! Hebling Zsolt polgármester nyilatkozik a benzinkút ügyében.
Keleti diplomaták szüreteltek az Antal Gyula vezetése alatt álló Gellér pincészetben — írta még októberben a Veszprém megyei napilap. A résztvevők közül egyedül Belarusz magyarországi nagykövete, Aleksandr Ponomarev neve ismert: ő biztos nagyon szeret egy jó szüretet, mert bizonyára akadt volna más dolga egy olyan hétvégén, amikor Minszkben százezres tüntető tömegnek mentek neki a rendőrök. Antal keleti kapcsolatai a régmúltba vezetnek: a felsőörsi benzinkúthoz szükséges üzemanyagtartályokat anno a kivonuló oroszok hagyatékából szerezte be. A borászatnál már tavaly is szerveztek diplomata szüretet. Antal szerint “van egy barátunk, Kirnev Zahar”, aki a soltvadkerti Schiszler borászat vezetője, és “az ő szervezésében már sok keleti országból voltak nálunk vendégek”. Az Antal érdekeltségébe tartozó Felsőgelléri Bt.-ben pedig nemrég egy Jurij Zaharovics Kirnev nevű férfi szerzett érdekeltséget. Idén a Schiszler borászatot működtető Winegarden Kft. egyik borát pancsoltnak találta a hatóság.
Az alsóörsi ingatlantulajdonos online és offline petíciót is indított „Nem kell erdő helyett benzinkút Alsóörsön!” címen, amit átadtak az önkormányzatnak.
A petíció aláírói arra kérik a polgármestert, hogy a lakosság véleményének előzetes megkérdezése nélkül ne járuljon hozzá a 969-es helyrajzi számon, Alsóörs vadtelepi üdülőövezete felett található védelmi erdő területének átminősítéséhez, mely az erdő elpusztításával tenné lehetővé benzinkút és autómosó létesítését.
A petíció szerint a tervezett beruházás letarolna egy több mint 5000 négyzetméteres, védelmi célú, zárt lombkoronájú erdőterületet, valódi környezeti állapotfelmérés nélkül.
Továbbá nehezményezik, hogy a terület fokozatosan felépült élővilága gyakorlatilag megsemmisülne, jelentősen nőne a zajterhelés, és féltik a környezetet, és a vizet a veszélyes hulladékoktól. Hogy körülbelül mekkora zöldterületet érintene a benzinkút azt lentebb a telepítési tanulmányterv segítségével vázoljuk fel.
Az önkormányzat Facebook oldalán szeptember közepén reagált a petícióra. Szerintük szó sincs 5000 négyzetméter erdő kiirtásáról. A rendezési terv módosításának folyamatában nyílik lehetőség lakossági észrevételek megfogalmazására (többféle módon), alaptalan és megtévesztő információkkal egyesek a beruházás ellen kampányolnak. Az önkormányzat szerint a zajhatás nem növekedne. Sokatmondó, hogy moderátor kikapcsolta a hozzászólási lehetőséget a Facebook poszt alatt, így ott biztos, hogy nem fogalmazhatják meg az észrevételüket a szomszédok.
A helyiek véleménye tehát az önkormányzat szerint számít, és az alapján hoznak döntést, azonban némi aggodalomra adhat okot, hogy a telket már eladták egy olyan cégnek, ami az eddigi profilja szerint nem erdőket, hanem benzinkutakat működtet.
Huszár Péter hívta fel a figyelmünket a telepítési tanulmánytervre, aminek a megrendelője a Mobil Petrol Kft., mégis kirajzolódik belőle, hogy a benzinkút megépítése milyen hátrányosan hatna a jelenlegi erdős területre. (A telepítési tanulmányterv egy adott építési beruházással kapcsolatos önkormányzati döntést elősegítő dokumentáció, amely bemutatja a tervezett építési beruházást és annak az épített és természeti környezettel való viszonyát.) A Mobil Petrol által rendelt tanulmányterv több pontban is ellentmond az önkormányzat nyilatkozatának.
A dokumentumban leírják, hogy
„a terület fokozatosan felépült élővilága gyakorlatilag megsemmisül”,
kicsivel később viszont bizakodóan tekintenek a jövőbe, és azt javasolják, hogy „itt a terület, a növényzet adottságait hasznosító, az élővilág értékeiből minél többet megtartó, egyedi, igényes, környezetbarát, növényzettel gazdagon körbeölelt benzinkút létesüljön”.
„A töltőállomás megépítése, a működtetéshez szükséges viszonylag nagyméretű burkolt felület következtében a meglévő növényzet, fák jelentős része kivágásra kerül, ami által a terület környezeti terhelése jelentősen növekszik, a levegő, a talaj és a vizek terhelése növekszik, a vízháztartás megváltozik, a terület fokozatosan felépült élővilága gyakorlatilag megsemmisül a növényzet kiirtása, a terület széttagolása, burkolása által.”
Azt is tényként kezeli a dokumentum, hogy az építés, a megvalósítás során kivágott növényzet zajcsökkentő hatása sem érvényesül a korábbi mértékben, s így a vasúti közlekedés zaja is jobban érzékelhető lesz, felerősödik a 71‐es út feletti üdülőterületen is. Valószínűleg innen eredhet a védelmi erdő besorolás is: a fák Alsóörs települését védik a főúton végigsöprő por, benzingőz és egyéb égéstermékek lefogásával, továbbá a tájképet is óvják, mivel a tervirat szerint “feltételezhető, hogy a terület szélesebb részének közepén roncsolt felszínű terület van” egy korábbi kőfejtésből.
A benzinkút miatt új övezet bevezetését tervezik, az új Gksz-3 övezetben a legnagyobb beépíthetőség 20 százalék lenne, a legkisebb zöldfelület aránya 30 százalék, a legnagyobb burkolt felület nagysága 50 százalék lenne.
A kialakítandó üzemanyagtöltő állomás telke az egyik verzió szerint várhatóan 4530 négyzetméter lesz, a 20 százalékos beépíthetőség ebben az esetben 906 négyzetméter alapterületű beépítést tesz lehetővé. (A jelenleg tervezett beépítés nem haladja meg a 600 négyzetméter t, így a beépíthetőség 1/3‐a megmarad az esetleges későbbi fejlesztésekre.) A kialakítandó töltőállomáshoz kb. 2045 négyzetméter burkolt felület tartozik, mely több mint 45 százalékot jelent.
Az ábrán is jól látszik, hogy a zöldfelület leginkább nem a benzinkút épülete, hanem a hozzá vezető útburkolat miatt csökkenne.
Az egykoron focipályának használt területen az évtizedek alatt bőséges növényzet sarjadt ki, ami jól látszik a róla készült drónfelvételeken is. Még a Mobil Petrol megbízásából készült tanulmányterv is elismeri, hogy legalább “hetven-nyolcvan százalékban záródott lombkoronájú”, “sűrű fás, bozótos területről” van szó.
Jelenleg a civilek, és az önkormányzat részéről azon megy a vita, hogy a terület erdő, vagy sem. Különböző dokumentumok más-más besorolás alá kategorizálják.
A 969. hrsz számú ingatlan besorolása eltér a Településszerkezeti Terv (TSZT), valamint a Helyi Építési Szabályzat (HÉSZ) vonatkozó tervlapjai szerint.
Védelmi erdőt nem lehet csak úgy kivágni egy benzinkút kedvéért, ám ezt a csomót a Mobil Petrol megbízásából készült települési tanulmányterv ügyesen átvágná. A dokumentum arra hivatkozik, hogy egy másik falutervezési irat — az eredetileg jó másfél évtizede készült településszerkezeti terv — térképein csak egyszerű zöldterület besorolással jelölték az ingatlant.
A telepítési tanulmányterv indoklása szerint „a terület nem része az országos erdőkataszteri állománynak, illetve az összhangba hozás során elsődlegesen a TSZT‐t kell figyelembe venni, ezért a telket zöldterületként kezeljük.”
Jogértelmezési kérdés, hogy melyik térképnek van primátusa. Megkeresésünkre Koszorús Ferenc, a terviratot készítő Város-Teampannon Kft. ügyvezetője a vonatkozó rendeletre hivatkozott. Szerinte “a helyi építési szabályzat a településszerkezeti tervvel összhangban” készül, és “hibajavítás esetén a telkeket a helyi építési szabályzatban olyan övezetbe kell sorolni, ami megfelel a szerkezeti tervnek, ez jelen esetben: zöldterület.” Józan ésszel azonban nehezen érthető, hogy a kettő közül miért az újabb térképen kéne kijavítani a hibát.
A Város-Teampannon közreműködésének pikantériája, hogy a budapesti cég Alsóörs önkormányzatának is rendszeresen dolgozott több módosítási javaslat kidolgozásán az elmúlt évtizedben. Sőt, az önkormányzattól kapott 2017-es megbízás alapján ők végzik a két, a szóban forgó telek esetében is ütköző falurendezési szabálytérkép felülvizsgálatát is. Ennek “sok más mellett egyik feladata a hibák javítása” — írta nekünk Koszorús — de jelenleg a felülvizsgálati “folyamat a Balaton partjára vonatkozó magasabb rendű szabályok jóváhagyásának elhúzódása miatt áll”.
A szeptemberi közgyűlésen elfogadottak szerint megnyílt az út a rendezési terv módosítása előtt.
Ha ez végbemegy, teljesen mindegy, hogy korábban mi volt, mert új besorolást kap az ingatlan. A konkrét tervekkel kapcsolatban többféle verzió létezik, de ezek megegyeznek abban, hogy a benzinkutakra vonatkozó szabályozási lehetőségeket szinte maximálisan kihasználják: a terület közel felét lebetonozzák, plusz a maradék jókora részére is épületeket húzzanak fel.
Hebling Zsolt polgármester a “településre nézve kedvező tervezett beruházást szándékosan rossz színben feltüntető, provokatív” kérdéseinkre válaszként azt írta: “összesen 15 fa kerülne kivágásra”. A polgármester sajnos ezt a számot nem támasztotta alá semmivel, pedig erre külön rákérdeztünk a neki írott emailben.
A területről azt is kiderítettük, hogy az örökségvédelmi nyilvántartás szerint jelenleg is nyilvántartott régészeti lelőhelynek minősül; nem tudunk arról, hogy ezzel a körülménnyel eddig bárki foglalkozott volna.
Hogy ezzel szemben mit kapna Alsóörs, az erősen kérdéses. A Mobil Petrol-kutakon az üzemanyagot forgalmazó MPH Power Zrt. mintegy 6-7 millió forintos várható települési adóbevételről nyilatkozott. Ez az önkormányzat 2018-as költségvetés szerinti 1,596 milliárdos összbevételéhez képest elenyésző összeg, de még ezt sem garantálja semmi. Hasonlóképpen nincs garancia arra az ígéretre sem, hogy éves átlagban tíz új munkahely jönne létre a töltőállomáson.
A beruházó szavahihetőségét tovább árnyalja, hogy Nagykanizsán a Mobil Petrol hálózatba tartozó benzinkút ingatlanán áthaladó víz- és szennyvíz gerincvezetéket a városi önkormányzat a fentebb leírt cégkörbe tartozó ingatlantulajdonos cégek együtt nem működésének köszönhetően mintegy négy éven át nem tudta a vonatkozó törvények szerint önkormányzati tulajdonba venni a tulajdonosok beruházást megelőzően kiadott, ellenkező értelmű szándéknyilatkozata dacára.
Antal Gyula nem válaszolt az érdekeltségében működő Gelléri Pince emailcímére elküldött kérdéseinkre. A Mobil Petrol Kft.-nek eljuttatott kérdéseinkre jogi képviselőjük, Zakály Ottó válaszolt: megerősítette, hogy Antal Gyula nem tölt be semmilyen pozíciót a cégnél, a benzinkútról pedig azt írta, hogy
„Alsóörsre tervezett beruházásunkkal, amennyiben megvalósul, új munkahelyeket hozunk létre, a vasút és a közút által közbe ékelődött, jelenleg kihasználatlan ingatlanon, amely a település szolgáltatásainak színvonalát javítja rendezett környezetben. A legutolsó terveink szerint és geodéziai felmérés alapján mindösszesen 7 őshonos juharfát és 9 akácfát érint a tervezett beruházás, amit természetesen sokszorosan pótlunk, és ezen kívül is tartalmazott ajánlatunk egy jelentős összeget zöldterület fejlesztésre a telek vételárán kívül. […] Mindezek ellenére, amennyiben a település lakossága és a helyi ingatlan tulajdonosok úgy döntenek, hogy nem támogatják céljainkat, akkor ezt elfogadjuk és tudomásul vesszük és nem folytatjuk annak előkészítő munkáit.”
Zsilák Szilvia – Sarkadi Nagy Márton
A cégadatokat az Opten Kft. szolgáltatta. Címlapkép: Az Alsóörse tervezett benzinkút a Balatontól csak egy köpésre várná a pihenni vágyókat. (fotó: Alsóörs a mi falunk Facebook csoport). A cikk elkészítéséhez az archív anyagokat az Arcanum Adatbázis Kiadó Kft. szolgáltatta.
Számlatulajdonos: Átlátszónet Alapítvány
1084 Budapest, Déri Miksa utca 10.
Bankszámlaszám: 12011265-01425189-00100001
Bank neve: Raiffeisen Bank
Számlatulajdonos: Átlátszónet Alapítvány
1084 Budapest, Déri Miksa utca 10.
IBAN (EUR): HU36120112650142518900400002
IBAN (USD): HU36120112650142518900500009
SWIFT: UBRTHUHB
Bank neve és címe: Raiffeisen Bank
(H-1133 Budapest, Váci út 116-118.)
Támogasd a munkánkat az Átlátszónet Alapítványnak küldött PayPal adománnyal! Köszönjük.
Havi 5400 Ft Havi 3600 Ft Havi 1800 Ft Egyszeri PayPal támogatásÚgy tűnik, már nem eveznek egy hajóban a radioaktívhulladék-tárolókkal érintett települések és a kormány. A korábbi jó viszonyt a kompenzációs...
Nemrég még nagy belső kertje volt – rózsákkal és fákkal – annak az 1836-ban épült, ferencvárosi műemlék épületnek, aminek egy...
Kikértük a fővárosi kerületektől, hogy 2015 óta milyen megállapodásokat kötöttek a Magyar Labdarúgó Szövetséggel (MLSZ) focipályák és öltözők létrehozására, valamint...
A 3,5 milliárdosra tervezett projektre eddig 1,5 milliárdot költöttek, és nagyjából 60 százalékos készültségnél tartott, amikor 2018-ban félbehagyták. A megfeneklett beruházás...
Támogasd a munkánkat banki átutalással. Az adományokat az Átlátszónet Alapítvány számlájára utalhatod. Az utalás közleményébe írd: „Adomány”, köszönjük!