„A képeken is látható korrodált, többszörösen hiányos doblemez a közlekedésbiztonságot nem veszélyezteti”, nyilatkozta Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője, miután Kusper Zsolt, a Magyarországi Mentődolgozók Szövetségének elnöke egy videót tett közzé a Facebook-on egy, az ózdi mentőállomáson szolgálatban lévő 2006-os Ford mentőről, ami alulról teljesen szét van rohadva, éppen azon a részen, ahol a fékcsövek mennek.
Miután a sofőr reklamált, a főnökei azt mondták neki, hogy menjen lassabban. Az egykor mentőgépkocsi-vezetőként dolgozó Kusper (aki időközben elvégezte a jogi egyetemet, sőt 2017-ben többedmagával megalapította a pártként működő Elégedett Magyarországért Mozgalmat, ami el is indult a választásokon) azt írta, hogy miután a mentőgépkocsi-vezető nem volt hajlandó beülni az autóba, Miskolcon adtak neki egy olyat, amelyik nehezen indul.
Névtelenséget kérő mentősök szerint, a szolgálat vezetése megpróbálja elbagatellizálni az ügyet azzal, hogy csak pár ilyen ócska autó van az országban, de ez nem igaz.
Meglepő módon a botrány kirobbanása után az Országos Mentőszolgálat nem azt nyilatkozta, hogy az életveszélyes és mentésre alkalmatlan autókat azonnal kivonják a forgalomból, hanem azt, hogy egy még meg nem határozott időpontban lesz csere: ha megjönnek az új kocsik.
Győrfi szerint az OMSZ-nál futó minden egyes mentőautó biztonságos közlekedésre alkalmas műszaki állapotban van, amit az időszaki műszaki vizsgák között is rendszeresen ellenőriznek, a szükséges javításokat elvégzik. Ez utóbbi állítás a roncsautó videóját elnézve már-már a cinikus kategóriába tartozik.
A hírek szerint Kusper mindenesetre levelet írt a főigazgatónak, hogy vizsgálja ki a különböző szintű műszaki vezetők esetleges büntető felelősségét. Nem kevésbé érdekes az is, hogy a mentőautók évente vesznek részt állami műszaki vizsgán. Elképzelhető, hogy két vizsga között, 12 hónap alatt így el tud rozsdásodni egy autó?
Ha már egyszer itt vagy…
Az Átlátszó nonprofit szervezet: cikkeink ingyen is olvashatóak, de nincsenek hirdetések és nem politikusok fizetik a számláinkat. Ez teszi lehetővé, hogy szabadon írhassunk a valóságról. Ha fontosnak tartod a független, tényfeltáró újságírás fennmaradását, támogasd a szerkesztőség munkáját egyszeri adománnyal, vagy havi előfizetéssel, és az SZJA egyszázalék felajánlásával is!
Négymillió forintos uniós bírság és 70 millió forintos uniós visszatérítési szankció kiszabása után nyomozás indult a sokat vitatott érdi óvodaépítések...
A minap írtunk arról, hogy a megjelent ellenzéki programvázlatban a romák helyzetével foglalkozó részt sikerült egy gazdag indiai családról készült,...
Komposztáló üzemet akart építeni Pátyon Soltész Miklós államtitkár fiának cége, de végül a fideszes polgármester jegyzője akadályozta meg a beruházás...
A(z) https://atlatszo.hu oldal sütiket és más kódokat használ a honlap megfelelő működésének biztosítása céljából, a weboldalon nyújtott felhasználói élmény fokozása érdekében, továbbá ennek segítségével készít elemzéseket az Ön számára releváns, személyre szabott ajánlatok összeállításához. Bővebb információt az adatkezelési tájékoztatónkban talál.