Generációváltás a holdudvarban – feltérképeztük a Jobbikhoz kötődő civil szervezeteket

jobbos

A Jobbik pártalapítványának szerződéslistáján összeérnek a szélsőjobboldali párt politikusai, a holdudvar domesztikált és kevésbé visszafogott alakjai egyaránt. Konszolidált elemző és okkult szélsőjobbos, pártmunkások és újságírók dolgoznak együtt a Jobbik által támogatott egyesületek, alapítványok vezetésében.

“Aki náciromantikára vágyik, aki pogromokra, vulgáris erőszakos politikára, annak nincs helye ebben a pártban. Az eltévesztette a házszámot. Az nem a Jobbikot, az mást képvisel” – mondta Vona Gábor, a Jobbik pártelnöke múlt szombaton a párt kongresszusán a szélsőséges párt “cukiságkampányának” megkoronázásaként.

Vona szavainak hitelességét azonban kétségbevonják azok az összegek, amiket a Jobbik pártalapítványa az évente neki járó 220-260 millió forintos állami támogatásból az elmúlt öt év során cukinak nehezen nevezhető köröknek juttatott. Sőt: a cukiságkampányt támogató Jobbik-közeli intézet feje az izraeli poltikusokat ábrázoló bábukat akasztgató Orosz Mihály Zoltánnal dolgozik együtt egy olyan alapítványban, amit maga Vona alapított.

A Gyarapodó Magyarországért Alapítvány szerződéseinek listáját másfél hete kaptuk meg a kuratóriumi elnök – egyben Jobbik-pártigazgató – Szabó Gábortól. Azóta céges, egyesületi és alapítványi adatok között kutattunk, hogy jobban megértsük a szélsőjobboldali párt és holdudvara közötti kapcsolat jellegét.

Wass Albert rovásírással: itt a Jobbik pártalapítványának szerződéslistája

Jobbikos pénzből szervezik a Székely Szigetet és az EMI-tábort

Magyar hírek

A Jobbiknak, mint pártnak szinte nincs a nevén sajtótermék – kivétel az ingyenesen terjesztett Hazai Pálya, amelynek a honlapja szerint az utolsó száma még tavaly, az országgyűlési választásokkor jelent meg.

A Jobbik pártalapítványának kiadási listáján azonban bőségesen találunk médiatermékek támogatására költött összegeket. Ebből nem csak az látszik, hogy mennyit is költ arra a párt, hogy legyen vele barátságos média, hanem az is, hogy milyen szervezeteken keresztül áramlik a pénz, és kik azok a kulcsszereplők, akik ezeket menedzselik.

 

VIS_Jobbik & alapítványok & média-1433336386846

 

A Gyarapodó Magyarországért Alapítvány négy év alatt összesen 83 millió 633 ezer forintot juttatott a Barikádot kiadó Magyar Hírek Kft.-nek a hetilap kiadásának, illetve egyszer díszkötéses kiadásának támogatására, valamint (több alkalommal, milliós nagyságrendű összegben) előfizetésre.

Enélkül nehezen elképzelhető, hogy az újság talpon tudna maradni. 2013-ban a Magyar Hírek alig négymillió-háromszázezres eredményt ért el, miközben a Gyarapodó Magyarországért tizenhatmillió forinttal támogatta a kiadást és kilencmillió-háromszázezer forintos összegben fizetett elő a lapra – ami a cég éves árbevételének majdnem egytizedét jelenti.

Egy cuki elemző

A 2009-ben, Vona Gábor és Szegedi Csanád alapította Magyar Hírek tulajdonosa 2012 óta – vagyis nagyjából azóta, hogy Szegedi kilépett a pártból, miután kiderült, hogy felmenői között zsidók is vannak – az Iránytű Politikai és Gazdaságkutató Intézet Kft.

Korábbi cikkünkben már írtunk erről a vállalkozásról, ugyanis a pártalapítvány listáján szereplő összes szervezet közül ez kapta a legtöbb pénzt: az idei támogatások nélkül is 170 millió forint fölött jár.

Az Iránytű tulajdonosa és ügyvezetője a közgazdász végzettségű, 36 éves Forrai Richárd, Vona Gábor pártelnök korábbi személyes tanácsadója, a Jobbik korábbi frakcióigazgatója. Szerepvállalása a Jobbik-közeli médiában a párt ismert imázsfrissítéséhez kapcsolódhat, az általa vezetett intézet egy friss elemzésében ugyanis határozottan kiáll a “cukiságkampány” mellett:

“a Jobbik hosszú távú sikeréhez elengedhetetlen a néppárti fordulat, e nélkül a radikális ellenzéki párt lassú sorvadásra ítéltetett” – írja az elemzés.

A közgazdász és a metafizikai hagyomány

Forrai jelentőségét jelzi az is, hogy ő a Magyar Hüperión “elméleti” szélsőjobbos folyóiratot kiadó Hagyomány és Magyarság alapítvány kuratóriumi elnöke is. Azonban a konszolidált elemzőnek tűnő férfi ebben a testületben a “néppártos” stratégiához kevéssé illeszkedően harsány, szélsőséges alakokkal dolgozik együtt.

 

VIS_JObbik 2-1433340004851

 

A tavalyelőtt indult, háromhavonta megjelenő Hüperión egyik kulcsalakja a társalapító Baranyi Tibor.

A debreceni lakcímű Baranyi az Atilla Király Szellemtudományi és Nemzetstratégiai Akadémia vezetője volt (mint korábban megírtuk, ezt az intézményt negyvenhétmillió forintos összeggel támogatta a Gyarapodó Magyarországért), aki más publikációiban és sajtóhírek szerint az Atilla Akadémián is sajátos szélsőjobbos-okkult-tradicionalista ideológiagyártást és terjesztést folytatott.

A népfőiskolával kapcsolatban azért indokolt a múlt időt használni, mert április vége óta az intézmény honlapja a következő szöveggel fogadja a látogatókat: “az Akadémia gazdasági nehézségek miatt megszűnt. Köszönjük eddigi érdeklődését”.

Az Athéna Intézet két éve az Örökség Őrzői Egyesület vezetőjeként írt Baranyiról, hozzátéve, hogy az egyesületet a Hatvannégy Vármegye Ifjúsági Mozgalom (HVIM) szürkeállományaként tartja számon az egyik forrásuk. A férfi a Metafizikai Hagyomány Centrumának is tisztségviselője, méghozzá „centrumvezetőként”, a HVIM saját oldalán pedig a centrum támogatására szólított fel.

(Az Örökség Őrzői 2013-ban könyvkiadásra kétmillió forintot, a Hatvanégy Vármegye Alapítvány több éven át összesen harmincnyolcmilliót kapott különböző célokra a Jobbik pártalapítványától.)

Baranyival tavaly a Betyársereg készített interjút. A szélsőséges szervezet honlapján olvasható anyagban a férfi arról beszél, Tyirityán Zsolt főbetyárt “kiváló barátnak és harcosnak” tartja az egyik interjúhoz mellékelt képen fegyverrel pózoló, egyébként sportlövész Baranyi.

Vecsési hagyományőrző egyesület mögött szervezkedik a Betyársereg

A HVIM és a Betyársereg éppen annak a radikálisan szélsőjobboldali szubkultúrának a meghatározó szervezetei, amelyek meghazudtolhatják a Jobbik új imázsát, idén februárban például mindkét szervezet részt vett az ún. Becsület Napja neonáci rendezvényen.

Az országgyűlés és a közmédia is kiveszi a részét a Hatvannégy Vármegye Ifjúsági Mozgalom finanszírozásából

Jobbikosok, radikálisok

A Magyar Hüperiónt kiadó alapítványban Baranyi mellett egy másik kétes szélsőséges figurának, az érpataki polgármesterként a Becsület Napját önkormányzati rendezvényként éveken át megünneplő Orosz Mihály Zoltánnak is tisztsége van a felügyelőbizottság tagjaként.

Orosz ugyan függetlenként, de a Jobbik támogatásával nyert a legutóbbi polgármesteri választáson. A felügyelőbizottsági tagság elfogadásáról szóló, Érpatakon aláírt nyilatkozatánál pedig Dúró Dóra személyi titkára tanúskodott, ami Orosz és a párt közötti szoros kapcsolatra utal.

Gyújtogatás, fenyegetés, erőszak és rengeteg per kíséri az “érpataki modell” diadalmenetét

A Hagyomány és Magyarság alapítány fenti tarkabarka személyzeti tablóját Lázár Tamás kispesti jobbikos képviselő egészíti ki, aki itt a felügyelőbizottság elnöke. A jobbikos politikus szerepvállalása azért nem meglepő, mert a Forrait és Oroszt összeültető szervezet alapítója Vona Gábor, a Jobbik pártelnöke.

Forrait az Iránytű Intézet honlapján jelzett telefonszámon próbáltuk elérni, sikertelenül. Vona Gábort a Jobbik sajtóosztályán keresztül értük el – arról kérdeztük, van-e ellentmondás szombati nyilatkozata és Orosz alapítványi szerepvállalása közt -,  ő ezt az üzenetet juttatta el részünkre:

“A sajtó egyoldalú beállításával szemben mi értékesnek és működőképesnek tartjuk az érpataki modellt, amelyet az ott élő emberek a választási eredménnyel igazoltak vissza, minden a polgármester ellen irányuló támadás dacára. A polgármester nem a Jobbik tagja, ezért a vele kapcsolatos ügyekben nekünk nincs sem felelősségünk, sem kötelezettségünk. Ami pedig a Magyar Hüperión kiadását illeti, az egy olyan jobboldali folyóirat, amelynek létrehozásában nagyon sokan vesznek részt, és abban semmilyen náci tartalom nem kapott és kap szerepet.”

Nemzeti szemléletű médiumok

A pártalapítvány kifizetéseiből az is látszik, hogy milyen szervezeteken keresztül pénzeli a Jobbik a hozzá szintén közel álló Alfahír hírportált.

Az Alfahír működtetésének támogatására a Jobbik-pártalapítvány a kiadási listája szerint 2014-ben huszonnégymillió, idén pedig harminchétmillió forintot adott a Kiegyensúlyozott Médiáért Alapítványnak (KMA).

Ezt az alapítványt tavaly márciusban jegyezte be a fővárosi törvényszék, közel egy évnyi bürokratikus eljárás végén. Az eredetileg Nemzeti Sajtó Alapítvány névre keresztelt entitás tízmillió forintos induló vagyonát az alapító már 2013 márciusában befizette.

Az alapítvány az Alfahír impresszumában a hírportál felelős kiadójaként szerepel, – ezt az állítást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság online nyilvántartása alapján nem tudtuk ellenőrizni, mivel abban nem találtuk az Alfahírt. Az biztos, hogy az alapítvány egyik célja szerint “nemzeti szemléletű médiumok létrehozásának és működtetésének támogatására” szolgál.

Különösen érdekes, hogy a KMA alapítója maga a Gyarapodó Magyarországért Alapítvány, tehát a hírportál közvetve a Jobbik pártalapítványa alá tartozik. Furcsálljuk, hogy a tízmilliós alapító vagyon befizetése nem szerepel a pártalapítvány által az Átlátszónak kiadott szerződéslistán.

Objektív hírforrás

A KMA tisztségviselői egytől-egyig jobbikos politikusok: a kuratóriumban Silhavy Máté elnök mellett Balczó Zoltán és Schön Péter, a felügyelőbizottságban Szilágyi György elnök mellett Volner János és Gyöngyösi Márton foglal helyet.

Sőt, Jakab Péter miskolci jobbikos önkormányzati képviselő a legutóbbi vagyonnyilatkozata szerint havi százhatvannyolcezer forintért hírszerkesztőként dolgozik az alapítványnál.

Silhavyt telefonon megkerestük, ő azt mondta, a pénzbeli támogatás ellenére a Jobbik nem szól bele a tartalomba, sőt, ő sem:

“semmilyen befolyásom nincs a tartalomra, van egy főszerkesztő, vele tartom a kapcsolatot”

Tudatos médiafogyasztók

A KMA törvényszéki aktájában figyeltünk fel arra, hogy Silhavy nem csak ennek a szervezetnek a prominense, mert egy kérelemben a Fiatalok a Tudatos Médafogyasztásért Egyesülettel (FTME) kapcsolatban is írt. Azt is megtaláluk, hogy ezen felül még az Ifjú Magyarok Egyesületéhez (IME) is van köze.

Silhavy Máté

2012-ben végzett az ELTE bölcsészkarán, de már 2009-ben a Jobbik médiapolitikai kabinetjének és a párt erzsébetvárosi alapszervezetének elnöke volt.

Silhavy a BTK hallgatói önkormányzatának volt tagjaként, illetve alelnökeként akkor vergődött kétes hírnévre, amikor a kari gólyatáborba jelentkezőket többek között vélt származásuk alapján is minősítő lista napvilágra került. A dokumentum készítésében ugyanis Silhavy is részt vett, bár azt tagadta, hogy a kritikus részek az ő tudomásával készültek.

Ma a Közszolgálati Közalapítvány kuratóriumának tagja. Ez a szervezet a magyar közszolgálati médiaszolgáltatók tulajdonosaként működik, tagjait az Országgyűlés választja, illetve az NMHH delegálja. Silhavy a Jobbik jelöltjeként került ide, és mint elmondta nekünk, ennek folyományaként minden párttisztségéről lemondott.

A Jobbiknak ugyan tagja, de nem tartja magát politikusnak.

VIS_JObbik3-1433341618365

Újságírók, bloggerek, politikusok

A Fiatalok a Tudatos Médiafogyasztásért Egyesületet 2013 novemberében vették nyilvántartásba, alapító okirata szerint “a magyar lakosság és elsősorban a fiatalság tudatos médiafogyasztóvá nevelése” a célja. És azért érdekes, mert az egyesületben jobbikos politikusok ülnek együtt az Alfahír újságíróival.

Egyrészt a szervezet elnöke Silhavy, a titkára pedig Bencsik János, aki nem azonos a fideszes politikus Bencsik Jánossal, hanem a Jobbik kommunikációért felelős alelnöke.

Másrészt az alelnök Balogh Gábor, és a szervezet iratain előfordul Bazsó Bálint Márton neve is – ők mind a ketten az Alfahír újságírói a hírportál impresszuma szerint.

A két újságíró egyébként a Jobbegyenes blog rendszeres szerzői közé is tartozik. A FTME ezzel a bloggal közösen szervezett tavaly egy nyilvános beszélgetést, Balogh Gábor pedig két éve kétszázezer forintot kapott a Jobbik pártalapítványától a blog reklámklampányára.

Silhavy egyébként azt mondta nekünk, hogy az egyesületnek eredetileg hasonló események szervezése lett volna a célja: “különböző témák mentén leültetni fiatal újságírókat, bloggereket” és “közösséget szervezni fiatal újságírók számára”, de a tagok erre fordítható szabadidejének hiányában a szervezet jelenleg vegetál.

Alapító atyák

Silhavy és Balogh Gábor neve előfordul az Ifjú Magyarok Egyesületének (IME) irataiban is. Ez a szintén Jobbik-közeli egyesület 2014-ben a civil szervezetek állami pénzosztó kalapjából, a Nemzeti Együttműködési Alapból a programjuk támogatására másfélmillió, a működésük támogatására négyszázezer forintot kaptak.

Az IME honlapján ezt írja magáról a szervezet:

“A 2000-es évek elején aktív, gazdag tevékenységi körű szervezet a 2010-es évek elejére tetszhalottá vált, jórészt annak köszönhetően, hogy az alapító ifjakból családapák, édesanyák lettek.

A 2012-ben viszont úgy döntöttük, hogy újraindítjuk az Egyesületet, hiszen az annak alapszabályában meghatározott célok (fiatalság érdekvédelme, segítése, a nemzeti öntudat megerősítése, az ifjúság környezetvédelmi és közéleti aktivitásának támogatása, külhoni magyar ifjúsági szervezetekkel való kapcsolatépítés) ma is ugyanannyira aktuálisak.

A szűkös anyagi lehetőségek ellenére is felelevenítettük az egyesület korábbi kapcsolatrendszerét, valamint az újraalapítókét is beépítve országos, sőt kárpát-medencei hálót tudtunk kialakítani nem csak saját, hanem hazájuk jövőjéért is tenni akaró fiatalokból.

A 2014-ben már 150 fő részvételével önkénteseink számára továbbképzést, rászoruló fiatalok számára pedig jótékonysági bált is szerveztünk.”

Honlapján az egyesület nem utal arra, hogy bármilyen kapcsolatban lenne a Jobbikkal, az viszont kiderül, hogy előadás-sorozat keretében Volner János jobbikos politikusnak szervezett előadást a Corvinus Egyetem épületében idén áprilisban, korábban pedig vezetőképző programot tartott. Silhavy kérdésünkre azt mondta, a szervezet

“pártfüggetlen, nemzeti elkötelezettségű, semmilyen pártkötődése nincsen”

Silhavy 2012 óta az egyesület elnöke. Balogh Gábor a 2012 augusztusi “újraindító” taggyűlés levezető elnöke  volt, és ő javasolta a jegyzőkönyv szerint, hogy “új csapat vegye át az egyesület irányítását”, valamint ő jelölte Silhavy Mátét az IME elnökének.

Egy 2012 márciusi taggyűlés jegyzőkönyvéből az is kiderül, hogy kik lehetnek azok az “alapító ifjak”, akikből “családapák, családanyák lettek”: jegyzőkönyvvezető Szabó Gábor, jegyzőkönyv-hitelesítő Dúró Dóra, leköszönő elnök Novák Előd.

A ma a Jobbik színeiben országgyűlési képviselő Novák az egyesületnek már megalakulása óta elnöke volt. Az egyesület bejegyzése még le sem zárult, amikor Novák azért írt a bíróságnak, hogy adjanak nekik egy igazolást, amire “pályázaton való részvétel céljából van szükségünk”.

2001-ben újabb levélben kért dokumentumokat a bíróságtól az egyesület elnöke, mondván, “ezen iratokra pályázatoknál van szükségünk”. Ebben az évben az egyesület az Aktualizált revíziós dalok című CD kiadásával keltett kisebb botrányt.

Az IME legelső alapszabályát 2000 májusában fogadták el. A szervezet alapszabályban foglalt céljai közt szerepelt

“a kábítószer-fogyasztás és a homoszexualitás visszaszorítása”

Ezután Novákot a Fővárosi Főügyészség ügyésze beidézte egy megbeszélésre, és “javasolt néhány hasznos Alapszabály-módosítást”, ahogy Novák írja egy a bíróságnak küldött levelében.

A kérdéses pont ezután arra módosult, hogy

“a kábítószer-fogyasztás és a homoszexualitás gyógyítása, ezen betegségek visszaszorítása”

Ma már ez a mondat sem szerepel az Ifjú Magyarok Egyesülete alapszabályában.

A cégadatok forrása az Opten Kft.

Sarkadi Nagy Márton

Független ember vagy?

Ha lesz 4 ezer független támogatója az Átlátszónak, akkor nincs az a lázárjános, aki el tudna minket hallgattatni. Legyél egy a 4 ezerből, és változtasd meg Magyarországot! Tudnivalók itt.

  • LámpaVas

    A poszt megjelenése óta eltelt két nap alatt (még itt, az Átlátszón, ebben a meglehetősen egypólusú és kiszámítható reakciójú, belterjes diaszpórában is) 0, azaz nulla darab kommentet generált.

    Ez talán diszkréten rámutat Sarkadi Nagy Márton írásának (talán mindörökre rejtve maradó) “értékeire”, de -hogy megóvjuk nevezett “tényfeltárót” a további hasonló baklövésektől, -(gyógy)pedagógiai célzattal s merő jóindulatból- lebbentsük fel a fátylat néhány alapvető tévedéséről.

    Ha a vérmes várakozásokat gerjesztő “feltérképeztük a Jobbikhoz kötődő civil szervezeteket”-bevezetés helyett valami szerényebb és neutrálisabb kezdőrúgással indítottál volna, vélhetően nem lett volna ekkora pofáraesés az a néhány (egymást keresztező színes görbével dinamizálni próbált, reálisan eleve nem túl nagyreményű, mindössze 800×400 pixeles) infografikon, melyek tartalma -a kevesebb néha több alapon- akár két nyomorúságos tőmondatban is teljesen egzakt módon kivesézhető lenne. (Onnantól csupán az maradna a feladatod, hogy a kriminalizálhatósághoz teremts többé-kevésbé hihető fogódzókat.)

    Már bocsika, de ez “feltérképezés”? Ez “oknyomozás”? Ez lenne a “Jobbik-gate”? Számomra ellenben olybá tűnik, ez inkább az “Üljünk le ízibe a gép elé és a nyilvános Opten-céginformációs adatbázis, ill. barátunk, a Google segítéségével -standard ún. szélsőjobb kulcsszavakra- kidobott random találatokat, vért izzadva próbáljuk valami bombasztikus -ámde a ballib olvasótáborba már kóserül beágyazott (tkp. emészhető) klisék által alkotott- keretbe ágyazni, mert ma ezt rendelte tőlünk a főszerkesztő”-gigaprojekt.

    S.N.M. sajnos önmagát buktatja le, mivel -posztjának kevésbé felületes tanulmányozása során- fény derül kissé sután álcázott, nagy titkára, miszerint a pirossal kiemelt linkekhez rendelt -önnön állításait kvázi “megerősítő” (ráadásul meglehetősen egyoldalú megközelítésben taglalt) híradások -minden igyekezete ellenére- sajnos nem a “na ugye, hogy úgy van, ahogy mondtam, hisz ez a múltbéli (opssz, pindurka kis szépséghiba, véletlenül -s kissé átlátszó módon- pont itt, az átlátszón megjelent) cikk is ezt állítja”-keretet alkotja meg, hanem maga a poszt nem más, mint csupán ezen hivatkozások megkapóan ártatlan, gyermeki egyszerűséggel láncba fűzött, faék-összetettségű, egyben nulla hírértékű kronológiája.

    S.N.M. ugyanakkor dicséretes önuralomról tesz tanúbizonyságot, hiszen (ezúttal) mellőzi a ballib “újságírás” (pl. a -nevéhez hűen- Kettős Mérce blogon Kálmán Mihály, avagy Nemetsek Tibor hivatásos rettegők által készségszinten gyakorolt) vissza-visszatérő kedvenc elemét a “Túrjuk fel adott radikális jobboldali célszemély Facebook-oldalát, hátha (törlés előtt) még éppen belebotlunk egy hozzászóló kellően sprőd, indifferens megnyilvánulásába”-offenzíva, amely -valamint maga a FB-olodal tulajdonosa közé applikált (valóságtartalmát illetően szemérmesen soha nem vizsgált) egyhén izzadságszagú egyenlőségjellel máris HÍR-t alkothattunk, melyet (a kellően fogadókész hallgatóság körében) úton-útfélen lehet véres lepedőként lobogtatni.

    Kedves S.N.M.! Mint, ahogy az a -hozzád hasonlatosan- “kákán csomót egyáltalán nem kereső” emberek számára is néha kiviláglik, a Jobbik sem mentes a hibáktól. (Mivel emberek alkotják) nem tökéletes. (Ami mondjuk, nagy szerencsétek, mert ez esetben a “magatokfajták” tökön kellene, hogy szúrják magukat vigasztalhatatlan, tengermély frusztrált bánatotokban.)

    Mindenre kiterjedő figyelmedet azonban elkerülte az a hangyafasznyi, jelentéktelen apróság, hogy az elmúlt negyed évszázad során nem a Jobbik rabolta le és tette élhetetlenné ezt az országot. (Majd ha tényleg ők is megteszik, akkor -a tényekből és nem a jelenlegi hagymázas vízióitokból kiindulva- jogosan lehet ajvékolni. Addig inkább nem. Ugyanis erősen kontraproduktív. Csak mondom…)

    Ezt a nyomorult országot a látótereden most kívül eső intézményesített fideszmaffia ÉS -ezt megelőzően- bizony-bizony, a Te -(elmaradt) kritikáidtól álmatlan éjjeleiken nem igazán forgolódó- szocialista és liberális elvtársaid tették ily irreverzibilisen tönkre.

    Róluk mikor csinálsz szép, színes infografikákat?

    • tommybravo

      Kár bérrettegni, hogy az átlátszó pont az “ártatlan” Jobbikra szállt rá, elég lenne csak az általános iskola 1 évében elsajátított, “olvasás” elnevezésű szuperképességet bevetni. Elég lenne végigfutni a kezdőoldalt, ahol most éppen kizárólag fideszes témák vannak, és nem hiszem, hogy a hozzászólásod megszületése óta eltelt 3 hónapban történt ez a hihetetlen változás. Szóval kár ezért a heveskedésért és indokolatlan paranoiáért.

  • aser

    Jó ez a teljes körű összefoglaló írás.
    Csak elég nehéz véleményt mondani az egészről.Pont a nagysága miatt.
    Talán több részre bontva érdemesebb lett volna közölni.
    Ráadásul hol a leleplezés?
    Ezek mind nyilvános adatok, mely azt bizonyítja,hogy milyen nagy mértékben elárasztotta az országot a nyilas mocsok!

  • Albu

    A faszistázás elmaradt. Fidesz-átvilágítás lesz amúgy?

  • > ezt az állítást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság online nyilvántartása alapján nem tudtuk ellenőrizni, mivel abban nem találtuk az Alfahírt

    de csak azért nem, mert egy szögegyszerű keresőt sem tudtok használni…