Média

Változó szinergiák: az Origo kiadója beolvadni készül a Mediaworksbe

További konszolidáció várható a kormányközeli médiaszörnyeteg háza táján. Beszámolója szerint az Origót kiadó New Wave Media Group Kft. beolvadni készül a becslések szerint 500 címet összefogó konglomerátum legnagyobb vállalatába, a Mediaworksbe.

Folytatódhat a központosítás a Fidesz-szövetséges médiaszörnyetegnél. Tavalyi évről szóló beszámolójának szöveges mellékletében ugyanis a New Wave Media Group Kft. arról ír, hogy „tulajdonosa 2022-ben tervez döntést hozni a Társaság Mediaworks Hungary Zrt.-be történő beolvadásáról”.

A New Wave jelenleg is a Mediaworks alá tartozik, az pedig a becslések szerint 500 címet összefogó KESMA névre hallgató alapítvány legnagyobb vállalata. A beolvadással tovább erősödik a kormányközeli médiaholding által jelzett központosítás.

Jelenleg a New Wave Media Group Kft. adja ki az Origót, a Life.hu-t és még néhány kisebb hírszájtot. A cégbe tartozik a Köpönyeg nevű időjárási oldal és a Freemail e-mail-szolgáltató is. A New Wave-nél készül az a Newsfeednek hívott híraggregátor is, ami akkor jelenik meg a Freemail felhasználói előtt, ha azok kilépnek az e-mail-fiókjukból.

Közel 400 pert vesztett 5 év alatt a Fidesz-barát média, ebből 103-at az Origo bukott | atlatszo.hu

A fideszes propagandát toló közmédia, Origo, Magyar Nemzet, Pesti Srácok és társai mellett minden évben bemutattuk a kormány által támadott szerkesztőségek által elvesztett helyreigazítási perek számát is. A független sajtó 5 év alatt mindössze 40 pert vesztett el részben vagy egészben, vagyis tizedannyit, mint a Fidesz-média.

Kérdés, hogy konkrétan milyen további központosítási lépések várhatóak a New Wave-hez tartozó tevékenységeknél. Az Origónál már most — „Mediaworks Hírcentrum” aláírással — is rendszeresen megjelennek az anyacég központi szerkesztőségének videós anyagai.

A New Wave Kft.-be tavaly beolvadt sales house, a korábban külön cégben létezett Evomediához tartozó több kiadvány reklámfelületeit pedig már most is a Mediaworks saját sales house-a, a Salesworks értékesíti.

Részlet a New Wave Media Kft. 2021-es kiegészítő mellékletéből

Tavaly egyébként rekordárbevétele volt a New Wave Media Kft.-nek, ugyanis nettó 8,3 milliárd forint lett a forgalma, ami az előző három évben rendre „csak” 5 milliárd körül alakult. A 2020-as 5,4 milliárdos forgalomhoz viszonyítva saját bevallásuk szerint is 52%-os növekedést értek el tavaly, ami igazán szép eredmény, de egyáltalán nem ritka kormányközeli cégeknél.

A rendkívül magas árbevétel ellenére azonban a cég adózott eredménye „csupán” 1,3 milliárd forint lett, ami félmilliárddal kevesebb a 2020-as haszonnál. A pénzt nem vették ki osztalékként, hanem az eredménytartalékba helyezték, mert „a Társaság tőkehelyzetét kívánja erősíteni”.

47 milliárd forintos árbevétele volt a Mediaworksnek, a kormány is segített | atlatszo.hu

A személyi jellegű kifizetésekre képzett céltartalékot olyan végkielégítések indokolják, melyek 2021 évben bekövetkezett eseményekhez kapcsolódnak, de a kifizetésük csak 2022 évben történik meg.” „A céltartalék felhasználás összegéből 1.861.829 eFt a GVH bírságra képzett céltartalék feloldását jelenti, az eljárás lezárult, így a képzett céltartalékot a Társaság megszüntette.”

Sarkadi Nagy Márton

Címlapkép: nwmgroup.hu

Megosztás