közbeszerzés

A kormányzati intézkedéseken túl a kastélyprogramot is Balásy cégei reklámozhatják

Nettó 267 millió forintért reklámozhatja a Nemzeti Kastélyprogramot a New Land Media és a Lounge Design. Ez persze csak aprópénz ahhoz képest, hogy a Miniszterelnöki Kabinetiroda nettó 11,8 milliárd forintos szerződést kötött velük a kormányzati intézkedések népszerűsítését szolgáló kommunikációs feladatokra.

A Nemzeti Kastélyprogram és Nemzeti Várprogram keretében tavaly december közepén komplex kommunikációs feladatokkal bízta meg a Nemzeti Kommunikációs Hivatal a New Land Media és a Lounge Design Kft.-t – derül ki az uniós közbeszerzési értesítőből.

A Balásy Gyula tulajdonában álló két cég nyílt eljárás során, egy másik pályázóval, az Adistrict Reklámügynökség Kft.-vel szemben lett befutó. A 267,6 millió forint fejében hét helyszín (az Esterházy-kastély, a bajnai Sándor-Metternich-kastély, a dégi Festetics-kastély, a füzérradványi Károlyi-kastély, a majki Kamalduli Remeteség, a nádasdladányi Nádasdy-kastély és a sümegi Püspöki palota) „kommunikációjával összefüggő stratégiai tervezési feladatok” ellátását kell biztosítaniuk.

A munka és az összeg azonban eltörpül amellett a megbízás mellett, amelyet Balásy cégei a Miniszterelnöki Kabinetirodától kaptak a minap.

A 24.hu szúrta ki a január 6-án nyilvánosságra hozott szerződést, amely szerint Rogán Antal tárcája 11,8 milliárd forintot biztosít a kormányzati intézkedések népszerűsítésére. Hogy ez pontosan mit takar, az nem derült ki a dokumentumból, de a Kabinetiroda háttérinformációi alapján többek között belföldi és nemzetközi tájékoztató anyagokra, kampányokra és honlapokra vonatkozhat a megrendelés.

A kormányzati kommunikációs közbeszerzési eljárásra vonatkozó felhívás tavaly október végén jelent meg, ennek az eredménye lett egy 50 milliárd forintos keretmegállapodás. A 11,8 milliárd forint pedig ennek az 50 milliárdos etapnak a része – mutatott rá a portál.

A feladatokkal pedig ismét a Balásy Gyula érdekeltségébe tartozó New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft.-t bízták meg, amelyek Csetényi Csaba és Kuna Tibor cégeinek kigolyózása óta a kormányzati kampányok egyedüli lebonyolítói.

Balásy cégein évek óta milliárdok folynak át az állami megbízásoknak köszönhetően, így nem csoda, hogy rakétaszerűen szárnyalnak.

A New Land Media Reklám Kft. nettó árbevétele 2016-ban 1,5 milliárd forint volt, ami 2018-ra 52,2 milliárd forint nőtt, míg a Lounge Design Kft. árbevétele 780 millióról 7,7 milliárd forintra hízott 3 év alatt. Az adózott eredmény, vagyis a tiszta haszon a Lounge Desing esetében a 2016-os 115 millió forintról 2 milliárdra emelkedett 2018-ban, a New Land Media esetében pedig 46 millióról 8,8 milliárdra nőtt ezen időszak alatt.

Ahogy a 24.hu megírta a 2018-as cégbeszámolók alapján: Balásy Gyula tavaly a két cég 2018-as eredményeiből 6,3 milliárd forint osztalékot vett ki, vagyis gyakorlatilag havi 525 milliót keresett.

A gyarapodásnak pedig a jelek szerint nincs vége, hiszen a kormány láthatóan továbbra is szívesen áldoz önmaga reklámozására.

A második negyedévben közel 20 milliárd forint ment el kormányzati kommunikációra

32 állami szervezet kommunikációs és médiaügynökségi feladatainak ellátására közel 20 milliárd forintot fordított a kormány 2019 áprilisa és júniusa között a New Land Media Reklám Kft. és a Lounge Design Kft. által. A legtöbbet, pontosan 10 milliárd forintot az “Európa jövőjét érintő” nemzetközi és hazai szintéren történő kormányzati kommunikációra költöttek.

 

Katus Eszter

A cégadatokat az OPTEN Kft. szolgáltatta. Címlapkép: Sajtótájékoztató a Kastélyprogramról Bajnán 2017-ben (forrás: NKVP.hu)

 

Ha már egyszer itt vagy…
Az Átlátszó nonprofit szervezet: cikkeink ingyen is olvashatóak, nincsenek állami hirdetések, és nem politikusok fizetik a számláinkat. Ez teszi lehetővé, hogy szabadon írhassunk a valóságról. Ha fontosnak tartod a független, tényfeltáró újságírás fennmaradását, támogasd a szerkesztőség munkáját egyszeri adománnyal, vagy havi előfizetéssel. Kattints ide a támogatási lehetőségekért!

Megosztás