
A kormány 6 milliárdért reklámozta magát tavaly a tévékben, főleg a TV2-n
Az állam műsorszámok támogatójaként is bőkezű volt a választások előtt. A pénz nagy része a TV2-nél landolt.
Az elmúlt két évben a nagyok árnyékában rohamos növekedésnek indult egy kis cég is a kormányzati reklámköltések piacán. A 2015 végén bejegyzett Magno Studio Kft. 2016-ban 2,5 milliárd, tavaly pedig 7,2 milliárd forint árbevételt ért el. Idén 3,8 milliárd forint landolt a cégnél a választás előtti kormánykampányokból, pedig még honlappal sem büszkélkedhet.
Horváth László budapesti lakos 2015 decemberében jegyeztette be a különböző kommunikációs feladatokkal foglalkozó Magno Studio Kft.-t. A vállalkozásban 2016-ban 2,5 hónapig tulajdonos volt a Khorio Ingatlanforgalmazó Kft. is, amelynek Horváth az ügyvezetője, és egy Seychelles-szigeteki cég a tulajdonosa.
2016. április 24-én a Khorio kiszállt, Horváth László pedig áttette a Magno Studio székhelyét a békásmegyeri panelből a Hűvösvölgyi út 64-66. szám alá, a Pannónia Stúdióba. A korábban Pannónia Filmstúdió nevet viselő ingatlan Rákosi Tamásé, a TV2-nek beszállító IKO-csoport tulajdonosáé.
A Magno Studio Kft. valóságos gazdasági csodát mutatott be két év alatt:
Ráadásul a cégnek se honlapja, se Facebook-oldala nincs. A bíróságra leadott irataiban mindössze egy gmail-es email-cím szerepel elérhetőségként. Az ügyfelek ennek ellenére megtalálják a jelek szerint.
“A Magno Studio Kft. 2015. évben alakult. Létrehozásának célja, hogy a meglévő erőforrások optimális kihasználásával és a szintentartáshoz szükséges fejlesztésével a gazdálkodás hosszú távon jövedelmezően, a piaci igényekhez igazodóan működjön.“ – részlet a Magno Studio kiegészítő mellékletéből
De kiktől kapnak megbízásokat? Amit biztosan tudunk, hogy egyre több közpénzes munkájuk van.
2017 júniusában a HVG írta meg, hogy a Polgárok Háza mögött álló Szövetség a Nemzetért Alapítvány 2016 novemberében televíziós reklámokat rendelt a Magno Studio Kft.-től 313 millió forintért.
2017 októberében beszámoltunk arról, hogy a Magyar Bírósági Végrehajtói Kar 2016-ban 800 millió forint, 2017-ben pedig 850 millió forint értékben bízta meg kommunikációs feladatokkal a Magno Studio Kft.-t.
Azt is megírtuk, hogy 2017-ben a cég felbukkant a Miniszterelnöki Kabinetiroda listáin is: tavaly összesen 272,5 millió forintot kapott a különböző kormánykampányokért, ebből 114,5 millió forintot a sorosozós hirdetésekért.
Idén meglódult a Magno Studioval az állami megbízások szekere: a januárban futó Stop Soros üzenetű kampányból 676,3 milliót kapott, a választás előtti 7 milliárd forintos propagandaköltésekből pedig 3,8 milliárd landolt a cégnél.
Ez utóbbi mutatvány a lehető legegyszerűbben történt: a Magno Studio Kft. kapta az eredménykommunikációs tévékampány második, bő 2,8 milliárd forintba kerülő részét, és a téli rezsicsökkentés televíziós reklámozásának első, 920 millió forintos részét is. A hirdetések mindkét esetben csak a TV2 csatornáin futottak.
Korábban soha nem volt még példa arra, hogy egy kampány csak egy felületen (tv), és azon belül is csak egy csatornán (TV2) fusson. A másik érdekesség ebben, hogy a TV2 reklámidejét eddig az Atmedia értékesítette, amelynek tulajdonosa Tombor András, és tavaly december óta Mészáros Lőrinc is.
Úgy tűnik, hogy a TV2 felületei már a Magno Studio-hoz tartoznak, és az Atmediánál csak a közmédia felületeinek értékesítése maradt. Vagyis szép csendben újabb nagy átrendeződés történt a főként állami hirdetésekből élő fideszes médiabirodalomban.
A cikkhez a Magno Studio Kft. 2016-os és 2017-es mérlegeit használtuk fel, amelyek az Igazságügyi Minisztérium adatbázisában érhetők el. A cégadatokat az Opten szolgáltatta.
Erdélyi Katalin
Az állam műsorszámok támogatójaként is bőkezű volt a választások előtt. A pénz nagy része a TV2-nél landolt.
A második a Pesti Srácok lett, ami 12 perből 8-at vesztett el.
Öt hónap várakozás után betekinthettünk a Miniszterelnöki Kabinetiroda kormányzati kampányokról szóló irataiba.
Miközben a magyar kormány saját elmondása szerint minden Oroszország elleni szankciót támogat, és elítéli Putyin agresszióját, a közmédia a háború kezdetén mintha finoman Ukrajna ellen próbálta volna hangolni a közvéleményt, és relativizálni Moszkva felelősségét.