Egyéb

Schmidt Máriáék kezéből megint kifolyt 135 millió forint

 

Lehet, hogy soha nem lesz vége az 1956-os emlékévnek.

Egy évvel ezelőtt számoltunk be arról, hogy a Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásáért Közalapítvány (KKETTK) az 1956-os emlékévvel összefüggésben 229,65 millió forintot költ az Y- és a Z-generáció szemléletformálására. A KKETTK nyílt tenderét a Frank Digital Kft. nyerte, amely a megbízás keretében például épülethálókat és tűzfalfestéseket végez.

A céget 2014 áprilisában alapította a DryCom Informatikai Tanácsadó Kft., melynek egyedüli tulajdonosa Száraz István Péter. Ő egyben az Origo.hu-t és VS.hu-t is birtokló New Wave Media Kft. ügyvezetője is, amelynek a cseh Bawaco a tulajdonosa, ám sokan úgy emlegetik, mint Matolcsy György jegybankelnök unokatestvérének, Szemerey Tamásnak érdekeltségét.

A Közbeszerzési Értesítő március 17-i számában a szerződés két módosítás is megjelent, ezekkel együtt a végösszeg 135,4 millió forinttal növekszik.

112,5 millióval azért, hogy

„Az eredeti Szerződésben meghatározott három animált köztéri épületvetítések tekintetében az eredeti szerződésben foglalt időtartamnál hosszabb időtartamú köztéri épületvetítés és további épületháló-reklám és tűzfalfestés kerüljön megvalósításra továbbá a Szerződésben meghatározott Digitális részvétel fantázia megnevezés keretében megjelölt feladatok tekintetében további tartalmi elemek és felületek kerüljenek bele.”

22,9 millióval azért, mert

„A szerződés teljesítése során a Megrendelő részéről igény merült fel arra vonatkozóan, hogy az eredetileg tervezettől több helyszínen, nagyobb mennyiségben valósítsa meg az eredeti szerződésben rögzített feladatokat.”

Az 1956-os emlékévet sorozatos botrányok kísérik. A lebonyolításra 14,5 milliárd forintot kapott a Terror házát is üzemeltető KKETTK, de azt nem hajlandók kiadni, hogy mire költötték a pénzt. Schmidt Mária, a KKETTK vezetője azt mondta, hogy a közérdekű adatok nyilvánosságra kerülése „indokolatlanul zavarná az emlékév méltó lebonyolítását”. Ígérete szerint 2017. nyarán, a programsorozat lezárultával mindent közzé fognak tenni.

Annyit azonban már most is tudni, hogy a zavaros elszámolású halszagú dal 50 millióba került, Leslie Mandoki koncertjeire pedig 1,4 milliárd forint jutott.

Kapcsolódó cikkeink:

Schmidt Mária a legpofátlanabb adatgazda díj első helyezettje

Újabb százmilliókat költ az ’56-os emlékév külföldi reklámozására a kormány

1,4 milliárd forint jut az 1956-os emlékév reklámozására

300 millióért reklámozzák a fesztiválokon az 1956-os emlékévet Gerendaiék

Schmidt Mária barátai és üzletfelei fűtik a milliárdokat égető közpénz-kohót Ózdon

Erdélyi Katalin

Megosztás