A Vári-éra öröksége: tízmillió forintra bírságolták a Magyar Vízilabda Szövetséget
A szervezet még 2021-ben jogsértő módon bontotta részekre egy beszerzését, és mellőzte a közbeszerzési eljárás lefolytatását. A szerződő céget is megbüntették.
Igaz, hogy pótlóbuszok még nem lesznek egy darabig, de a miattuk szükséges útfelújítási munkákra kiírt tenderen eredmény született.
Előfizetőket keresünk – támogasd a függetlentényfeltáró újságírást havi 1000 forinttal!
A Közbeszerzési Döntőbizottságnál (KDB) maga Seszták Miklós fejlesztési miniszter kezdeményezte a BKK által a 3-as metró felújítása idejére kiírt metrópótlóbusz-tender felfüggesztését még szeptember végén. Az ügy hátterében valószínűleg az áll, hogy az állami tulajdonú Volánbuszt szánták a pályázat nyertesének. A BKK meg is vádolta Sesztákot befolyásolási kísérlettel és versenykorlátozással.
A dolog végül odáig fajult, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottság szerdán megsemmisítette a 3-as metró felújításához kapcsolódó pótlóbusz-tendert, mert a KDB szerint a BKK több hibát vétett a közbeszerzési eljárás során.
A megsemmisítés azt jelenti, hogy a BKK-nak új tendert kell kiírnia, vagyis tovább húzódik a már így is hónapok óta tartó pótlóbusz-ügy. Ez pedig egyben a 3-as metró felújításának további késlekedésével is jár, hiszen a rekonstrukció időtartama alatt muszáj pótlóbuszokkal szállítani a vonal napi több ezer utasát.
Bár buszok egyelőre nincsenek, és még egy darabig nem is lesznek, a kapcsolódó előkészítő munkák már elkezdődhetnek.
A BKK még márciusban írt ki közbeszerzést a 3-as metró rekonstrukciójának időtartamára, a metró felszíni pótlásához szükséges út- és forgalomtechnikai munkákra. A tendert október elején a Swietelsky Magyarország Kft. nyerte. Az uniós forrásból, az IKOP 3.1.0-15-2015-00001. számú projektből finanszírozott munka 2 milliárd forintba kerül az eredménytájékoztató szerint.
A nyertesnek többféle feladatot kell elvégeznie:
„A metró pótlásához többféle felszíni beavatkozásra van szükség, melyeknek helyenként közművonzataik is vannak (vezetékek védőcsőbe helyezése, szerelvények szintbehelyezése, víznyelő átépítések, csatorna kiváltási munkák). A csúcsidőn kívüli autóbuszok tárolására 45–50 férőhely, a vonalon pedig körülbelül 4 puffer tároló kialakítása a feladat. Az ideiglenes végállomásokon konténerek telepítése, illetve busztároló kialakítása is szerepel a munkák között.
A buszforduláshoz és a buszsávok kijelöléséhez több helyen szegélykorrekciót, középsziget bontást kell végezni. Néhány helyszínen a közúti jelzőberendezés átalakítása, illetve átprogramozása is a feladatok része. A metróállomások környezetében új buszmegállók lesznek kialakítva, illetve a meglévő buszmegállók lesznek meghosszabbítva aszfalt gyalogos felületekkel. A pótló útvonal teljes szakaszán a közúti űrszelvény biztosítása érdekében a fák gallyazandók.
Elvégzendő feladat továbbá az Árpád-híd – Róbert Károly körút sarkánál a közúti felüljáró 4 pillérpárja közül 3 pillérpárnál a felszínen az útburkolat és a szigetelésvédő betonrétegek elbontása után a födémszigetelés dilatációs hézagainak javítása.
Az ideiglenes buszmegállók területén a burkolat megfelelő állapotát a pótlás idején folyamatosan biztosítani kell. Az ideiglenes burkolati jeleket sárga ragasztott kivitelben kell készíteni és a terelés ideje alatt folyamatosan fenn kell tartani. A Nyertes Ajánlattevőnek az autóbuszok által igénybe vett teljes útfelületeket ellenőriznie kell. Az autóbuszok általi útigénybevétel okozta forgalombiztonságot veszélyeztető úthibákat meg kell szüntetni. Terhelés hatására megsüllyedt közmű szerelvényeket az adott közműszolgáltató cég képviselőjének szakmai felügyelete alatt kell felszámolni. A közel 3 éves buszpótlási idő alatt esetlegesen keletkező burkolat (pályaszerkezet) süllyedéseket, kátyúkat szintén meg kell szüntetni.
A tervezett beavatkozások ideiglenes és végleges jelleggel épülnek ki. A buszpótlás befejeztével 2 gyalogátkelőhely megtartásától eltekintve a rekonstrukció előtti állapotot vissza kell állítani.”
A BKK által előzetesen 2,2 milliárd forintra becsült munkára pályázott még a Colas Út Zrt., a Strabag és a Kész Zrt. is.
A Swietelsky Magyarország Kft.-nek viszont nem ez az egyetlen megnyert tendere mostanában: a Nemzeti Fejlesztési Programiroda által kiírt 420 milliárd forintos építőipari gigatenderen három régióban is befutó lett a cég.
Ha tetszett a cikk
Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszó munkáját havi 1000 forinttal! Függetlenségünk záloga a közösségi finanszírozás.
Számlatulajdonos: Átlátszónet Alapítvány
1084 Budapest, Déri Miksa utca 10.
Bankszámlaszám: 12011265-01425189-00100001
Bank neve: Raiffeisen Bank
Számlatulajdonos: Átlátszónet Alapítvány
1084 Budapest, Déri Miksa utca 10.
IBAN (EUR): HU36120112650142518900400002
IBAN (USD): HU36120112650142518900500009
SWIFT: UBRTHUHB
Bank neve és címe: Raiffeisen Bank
(H-1133 Budapest, Váci út 116-118.)
Támogasd a munkánkat az Átlátszónet Alapítványnak küldött PayPal adománnyal! Köszönjük.
Havi 5400 Ft Havi 3600 Ft Havi 1800 Ft Egyszeri PayPal támogatásA szervezet még 2021-ben jogsértő módon bontotta részekre egy beszerzését, és mellőzte a közbeszerzési eljárás lefolytatását. A szerződő céget is megbüntették.
A Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság egyúttal kiírta az őrzés-védelemről szóló eljárást is, annak 88 milliárd forint az értéke.
A nyertes vállalkozónak a nap 24 órájában rendelkezésre kell állnia. A fuvarok főként az MTVA Kunigunda úti székhelyéről indulnak vagy oda érkeznek majd.
Nemrég a Mercarius Flottakezelő Kft. „hagyta nyerni”a Mészáros M1-t azzal, hogy nem adott be hiánypótlást. Most utóbbi tette ugyanezt, így előbbié lett a megbízás.
Támogasd a munkánkat banki átutalással. Az adományokat az Átlátszónet Alapítvány számlájára utalhatod. Az utalás közleményébe írd: „Adomány”, köszönjük!