Egyéb

Rogán szomszédjának is boldog karácsonya volt

Csetényi Csaba két cége nyerte a Magyar Olimpiai Bizottság 457 millió forintos közbeszerzését. Az egyik alvállalkozója Andy Vajna feleségének üzlettársa.

December 23-án jelent meg a közbeszerzési értesítőben a hirdetmény, hogy Rogán Antal Pasa parki szomszédjának, Csetényi Csabának két cége, a Network 360 Kft. és az Affiliate Network Kft. nyerte még november 4-én a Magyar Olimpiai Bizottság tenderét, amelynek tárgya az „olimpiai eseményekhez kapcsolódó médiakampány tervezése, szervezése és lebonyolítása, ennek körében jubileumi rendezvények és médiakampány megszervezése, valamint lebonyolítása”.

A feladatok közé tartozott a MOB 120. születésnapja alkalmából december 14-én tartott operaházi gála, valamint a december 15-i ünnepi közgyűlés, továbbá egy sajtótájékoztató megszervezése és lebonyolítása; Thomas Bach NOB-elnök és a kiemelt nemzetközi VIP-vendégek programjának megszervezése és koordinációja, valamint a fentiekhez szükséges kommunikációs anyagok elkészítése.

A feladat másik része egy két és fél hónapos reklámkampány a budapesti olimpia népszerűsítésének érdekében:

„Ajánlattevő alapvető feladata a magyar olimpiai hagyományt, az olimpia gondolatát és szellemiségét MOB 120 éves eredményeit és az esemény Budapest 2024-es olimpiai pályázatához kapcsolódó legfontosabb üzeneteit bemutató TCR médiakampány teljes körű megtervezése és lebonyolítása 17.11.2015. és január 31. közötti intervallumban.”

A megbízás értéke nettó 360 millió, vagyis bruttó 457 millió forint.

A MOB közbeszerzése a már jól ismert hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás volt, és a nyílt verseny mellőzésének indoklása szokás szerint „az ajánlatkérő által előre nem látható okból előállt rendkívüli sürgősség”. Az indoklás elég nehezen hihető, hisz nyilván nem az utóbbi néhány hétben döbbent rá a Magyar Olimpiai Bizottság, hogy most lesz a 120. születésnapja, és a 2024-es olimpiai pályázatról sem mostanában, hanem még februárban döntöttek.

A Csetényi által korábban elnyert több hasonló állami kommunikációs megbízással ellentétben most ugyan nem ő volt az egyedüli ajánlattevő a tenderen, de hiába pályázott a Fradi Zrt.-elnök Orosz Pál, valamint Soproni István Róbert, Dömötör György Róbert, és Hajnal Tamás tulajdonában lévő Human Telex Kft., és a honlappal nem rendelkező LV-Team Kft., nem ők nyertek.

A MOB a tender győztesének a közös ajánlattal induló Network 360 Kft.-t és Affiliate Network Kft.-t hirdette ki, a trükk pedig az, hogy mindkét cégnek Csetényi Csaba a tulajdonosa.

A közbeszerzési hirdetmény szerint Csetényi a megbízás 59%-át végezteti alvállalkozókkal:

– 20 % – rendezvényszervezési feladatok: Sensation Event & Congress Kft.

A cég tulajdonosa Sárosi Mónika, akinek tulajdonrésze van Andy Vajna filmügyi kormánybiztos feleségének, Vajna Tímeának májusban alapított castingcégében, az Universe Management Kft.-ben is.

– 15 % – digitális tervezési és megvalósítási feladatok: Frank Digital Kommunikációs Tanácsadó és Szolgáltató Kft.

A cég a DryCom Informatikai Tanácsadó Kft.-n keresztül Száraz István Péter tulajdona. A DryCom alapította 2013 -ban Gerendai Károllyal közösen a We Love Budapest/Balaton programajánló portálok mögött álló kft.-t, melynek ma is Száraz az ügyvezetője. Szintén a DryCom alapította 2014 áprilisában a New Wave Media Kft.-t, melynek egészen 2015 szeptemberéig volt többségi tulajdonosa.

Bár a New Wave Media ügyvezetője ma is Száraz István, a cég új tulajdonosa már ugyanaz a cseh cég, a Bawaco Invest S.R.O, amely a VS.hu-t kiadó New Wave Production Kft.-t is birtokolja. A New Wave Production Kft.-t szintén Száraz István cége, a DryCom alapította a Bawacoval közösen 2013-ban, ám 2015 júniusa óta Száraz már se ügyvezetője, se tulajdonosa a nemrégiben az Origót megvásárló cégnek.

– 24 % – médiatervezés és -vásárlás: Vivaki Hungary Kft.

A cég tulajdonosa a holland Publicis Groupe Holdings B.V. és a D’Arcy Avenue Reklámügynökség Kft., amely Bérciné Katona Zsuzsanna, a Publicis Groupe Holdings B.V., és a szintén holland Arebu Holdings B.V. tulajdonában van.

A Vivaki a Kreatív összesítése szerint 2011-ben az állami médiaköltések 63%-t nyerte el (Államadósság Kezelő Központ 2,25 milliárd, Szerencsejáték 3,5 milliárd, MVM 700 millió forint), 2012-ben 2,36 milliárdért, 2013-ban pedig nettó 1,5 milliárd forintért reklámozta az állampapírokat, de a Paksi Atomerőművel kapcsolatos kommunikációs feladatok ellátására 2011 és 2013 között az MVM-től is közel 1 milliárd forintot kapott.

Erdélyi Katalin

A cégadatokat az Opten szolgáltatta.

Fizess elő az Átlátszóra, hogy még sok ilyen cikket írhassunk!

Havonta csak egy ezres: már csak 872 új előfizetőre van szükségünk
ahhoz, hogy az alapműködésünk közösségi finanszírozásúvá váljon.Tudnivalók itt.

Megosztás