egészségügy

Nagy Feró és Győzike után Dzsudzsák Balázzsal erősítenek a közérzetjavító termékeket áruló cégek

Az utóbbi időben több változás is történt a közérzetjavítónak mondott termékeket áruló, elsősorban nyugdíjasokat célzó cégek háza táján. A közérzetjavító termékeket Nagy Feróval és Győzikével reklámozó Alternativeshop megújult névvel folytatja tevékenységét, a partnerek menüpont alatt pedig a cég termékeivel újabb hírességek pózolnak, például Dzsudzsák Balázs focista is. A 2023-ra vonatkozó pénzügyi beszámolókból pedig kiderül, hogy a bizniszhez kötődő több vállalkozásnak csökkent a bevétele és veszteséges volt a működése, de voltak olyanok is, amelyek az elmúlt öt év legjobb eredményével zárták a tavalyi évet.

Cikksorozatunk korábbi részeiben beszámoltunk arról, hogyan működik az elsősorban nyugdíjasokra specializálódott közérzetjavító biznisz, milyen szereplők tűnnek fel az ezzel foglalkozó cégek hátterében. Megírtuk azt is, hogy több hasonló termékkel a rendőrség és hatóságok is foglalkoztak. Hasonló tevékenységet végző cégek korábbi munkavállalói arról is meséltek az Átlátszónak, hogyan zajlott egy állapotfelmérés, és az azt követő értékesítés. Legutóbb pedig végigvettük, hol működnek jelenleg is ilyen üzletek.

Ezúttal bemutatjuk, milyen változások történtek az Alternativeshop háza táján, mit érdemes tudni a partnervállalkozóiként feltüntett cégekről, és milyen évet zártak a közérzetjavító bizniszhez kötődő vállalkozások 2023-ban.

Nevet változtatott az Alternativeshop

A közérzetjavító termékeket Nagy Feróval és Győzikével reklámozó Alternativeshop honlapja több hónapig elérhetetlen volt. Februárban az az üzenet fogadta a weboldalra látogatókat, hogy az oldal fejlesztés alatt áll. Júniustól azonban váratlanul újra látogatható a szájt, igaz,

már nem Alternativeshopnak, hanem Alternativemednek hívják.

A magyar domain-nyilvántartás, a domain.hu adatai szerint az oldal tulajdonosa egy „természetes személy”, az alternativemed.hu nevet idén február közepén regisztrálták.

Sok változás ugyanakkor nem történt a néven kívül az oldal dizájnjában vagy tartalmában, lényegében a korábbi elemeket emelték át.

A tesztmérések menüpontra kattintva újdonság, hogy felugró üzenet figyelmezteti a látogatókat, hogy fontos jól megválogatni az egészségügyi állapotfelmérést, amire elmegyünk – ugyanis meglátásuk szerint sok olyan cég van, akik állapotfelmérésekre hívnak ügyfeleket, „de semmilyen jogi, sem szakmai háttér nincs mögöttük.”

Képernyőkép 2024 07 02 081339

Az alternativemed.hu-n ez az üzenet fogadja azokat, akik a tesztmérések menüpontra kattintanak

Újabb hírességek pózolnak közérzetjavító termékekkel

A „Partnereink” menüpont tudatja, hogy egyre több híresség, sportoló választja az Alternative által forgalmazott termékeket. Győzike és Nagy Feró mellett immár Dzsudzsák Balázs és Botka Endre focisták képe is az oldalon virít, az alábbi szöveggel: „Köszönjük, hogy a Biomag orvostechnikai termékcsaládot választottad.”

Alternativemed Dudzsak Balazs

Dzsudzsák Balázs a Biomag termékkel (forrás: alternativemed.hu)

A háttérben viruló választási plakát alapján sikerült beazonosítanunk, hogy Dzsudzsák a Petőfi utca 16. alatt működő PureMed üzletben fotózkodott. Ha a Google utcaképe segítségével ellenőrizzük, hogy néz ki a szemben lévő épület, akkor azt látjuk, hogy még a bejáraton lévő graffiti is stimmel, ami Dzsudzsák háta mögött látható.

Petofi16

A Petőfi utcai üzlet és a szemközti ház (fotó: Átlátszó 2024, Google Street View 2021)

A bolt 2019-ig az Alternative Hungary Kft. telephelye volt, két éve az állapotfelméréseket végző Magyar Állapotfelmérő Centrum (új nevén Egyéb Humán Egészségügyi Szolgáltató Kft.) végzi a helyszínen üzleti tevékenységét. A közérzetjavító cégekhez köthető, jelenleg is működő üzletekről júniusi cikkünkben írtunk részletesen.

Az oldalon olvasható az is, hogy magyarországi viszonteladó partner üzleteik vannak Budapesten, Debrecenben, Szegeden és Nyíregyházán. Emellett Romániában is terjeszkednek, két városban meglévő üzleteket, és két további helyen „új prémium üzlet” nyitását ígérik.

Hogy kik pontosan a partnercégek, arról már kevesebb információ érhető el, mint korábban. Ugyanennél a menüpontnál az alternativeshop oldalán három cég neve is szerepelt, mint „Magyarországi főbb partner vállalkozások, ahol megtalálhatóak a forgalmazott termékek”. Ezek voltak a VitalityRose International Kft., a ProWellness International Kft., és a ProVitality International Kft. (Ezt azóta eltüntették az oldalról, de megtalálható itt.)

Képernyőkép 2024 07 02 152700

Az alternativeshop oldala 2023. szeptemberben. Forrás:web.archive.org

Az Opten cégadatbázisa szerint mindhárom céget 2022 nyarán alapították, főtevékenységük szerint villamos háztartási készülék kiskereskedelmével foglalkoznak. Közös bennük, hogy létszámuk kettő-négy fő között mozog.

Egy kaptafára készült honlapok

Az egyik partnervállalkozás, a ProWellness International Kft. két évvel ezelőtti alapítása ellenére már a harmadik ügyvezetőnél tart. Vezető tisztségviselője egy bizonyos Andrejkovics Attila. A ProVitality International Kft.-nek nemcsak a szentendrei székhelye, de a tulajdonosa is megegyezik a ProWellness cégével.

Andrejkovics még számos, hasonló névre hallgató cégben érdekelt, amelyek mind ugyanarra a szentendrei címre vannak bejegyezve, főtevékenységük szintén villamos háztartási készülék kiskereskedelme, és mindegyik neve Pro előtaggal kezdődik. Az előzőekkel együtt összesen hét ilyen céget találtunk.

Szintén hozzá kötődött az azóta felszámolás alatt álló Royal Life International Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. is, amiről megírtuk, hogy 2014-ben a Fővárosi Törvényszék mondta ki róla, hogy tisztességtelen szerződési feltételeket szabott. A cég egészségügyi, háztartási termékeket kínált bemutatóin, kiemelten az idősebb, nyugdíjas, illetve beteg fogyasztók részére.

Az Alternativeshop mindhárom partnervállalkozásának van honlapja, ám ezek nem túl informatívak: mindegyiken csak egy adatkezelési tájékoztató érhető el. A domain.hu nyilvántartása szerint a VitalityRose-t és a ProWellness.hu-t pár nap különbséggel, szinte egyszerre jegyezték be 2022-ben, mindkettő tulajdonosa egy természetes személy.

Prágai cég, magyar tulajdonossal

A ProWellness és a ProVitality cégekben még egy közös pont van: mindkét vállalatnál tavaly év végétől egy prágai címre bejegyzett cég, a TELORA Invest szerepel a tagok között, 100%-os tulajdonosként. A prágai cég tulajdonosa 2023 őszétől szintén Andrejkovics Attila, aki a háromból két partnervállalkozás ügyvezetőjeként szerepel a cégadatbázisban.

Ugyanez a prágai cég szerepel egyébként a Magyar Állapotfelmérő Centrum Kft. tagjai között is március óta. Ahogy azt korábbi cikkünkben megírtuk, a Magyar Állapotfelmérő Centrum az Alternativeshop oldala szerint a partner üzletekben az egyéb humán egészségügyi szolgáltatások elvégzéséért felel.

A VitalityRose-t 2024 áprilisa óta Balog Bau Hungary Kft.-nek hívják, ügyvezetője egy bizonyos Balog Krisztián. Korábban a cég Harmat Denizhez tartozott, aki az  alternativeshopot üzemeltető Alternative Hungary Kft. ügyvezetője is volt 2017 és 2021 között. Emellett a céginformációs adatbázis szerint több olyan cégben is érdekelt volt, amelyek hasonló főtevékenységgel rendelkeznek, és kényszertörlés vagy felszámolás alá kerültek.

Közérzet

Százmilliós bevételek, veszteséges működés

A vállalkozásoknak május 31-éig kellett leadni a 2023-as évről szóló pénzügyi beszámolójukat, ennek apropóján kíváncsiak voltunk, mennyi bevételre tettek szert a közérzetjavító bizniszhez kötődő cégek.

A közérzetjavító termékeket Nagy Feróval és Győzikével reklámozó Alternative Hungary öt év viszonylatában 2023-ban érte el a legrosszabb eredményét: 63 millió forint nettó bevételt ért el, és ebből 1,15 milliót számolhatott el profitként. Egy évvel korábban még a 2023-as bevétel többszörösét, 245 millió forintot értek el, és az adózott eredmény, azaz a profit több mint 10 millió forint lett. A kiegészítő melléklete szerint a cégnek mindössze átlagosan négy munkavállalója volt.

Jobban teljesített 2023-ban az alternativeshop/alternativemed másik üzemeltetője, az Alternative International. A cég 2022-ben alakult, akkor 15,6 milliós nettó árbevétel mellett az adózott eredményük kevesebb mint 3 millió volt. Tavaly ennek sokszorosát érték el: 313 milliós bevételre tettek szert, amelyből közel 22 millió forint profitot realizálhattak.

 

A közérzetjavító biznisz másik két cége, a korábban Ökrösi Leventéhez köthető SZEN-VI Group Kft. (amiről a sajtóban a Prestige üzlet üzemeltetőjeként lehetett olvasni pár éve) és a SZEN-VI Managament esetében ennek ellenkezője, bevételcsökkenés volt tapasztalható. Előbbi 373 millió forint bevételt és abból 1 millió forintos profitot szerzett tavaly. A másik cég a 2022-es teljesítményéhez képest közel 700 millióval kevesebb bevételhez jutott, alig 175 millióhoz, amely végül 22 milliós veszteséget eredményezett.

 

Az állapotfelméréseket végző Egyéb Humán Egészségügyi Szolgáltató (korábbi nevén Magyar Állapotfelmérő Centrum) sem volt túl jövedelmező vállalkozás: a közel 34 milliós nettó árbevétel mellett végül – 15,7 milliós veszteséggel zárta a tavalyi évet.

 

Az Alternative partnervállalkozásai közül nem mindegyik tette közzé beszámolóját: van olyan cég, amelyiknél csak a két évvel ezelőttiek érhetőek el. A ProWellness 2022-es nettó árbevétele 187,95 millió forint volt, amiből 231 ezer forintot könyveltek el profitként. A ProVitality ugyanebben az évben 303,18 millió forintos nettó árbevételt hozott össze, a nyereségük kicsit több mint 1 millió forint volt.

A VitalityRose, új nevén Balog Bau a 2023-as beszámolóval sem maradt adós, eszerint jobban futott a cég szekere, mint egy évvel korábban. 2022-ben ugyanis 111,3 milliós árbevétel mellett 2,76 millió forintos veszteséget értek el.Tavaly viszont több mint 589,85 milliós bevételt szereztek, amelyből a nyereségük 13,7 millió volt, s abból 6,3 milliót osztalékként vettek ki.

Kiss Soma – Szopkó Zita

A cégadatokat az Opten Kft. szolgáltatta. Cégháló: Szabó Krisztián. Címlapkép: Átlátszó-montázs

Megosztás