A lába köré tekerték a szögesdrótot – gyűlnek a bizonyítékok a menekültek elleni rendőri brutalitásról

Sebesült menekült a szerb-magyar határon 2017. február végén. (fotó: Helsinki Bizottság)
Sebesült menekült a szerb-magyar határon 2017. február végén. (fotó: Helsinki Bizottság)

 

A Helsinki Bizottság munkatársai február végén jártak a szerb-magyar határon, ahol a menekültek többsége arról számolt be nekik, hogy a magyar rendőrök bántalmazták őket. A történetekben felbukkan verés, megalázás, levetkőztetés, paprikaspray, és kutyaharapás egyaránt.

 

Előfizetőket keresünk – támogasd a munkánkat havi 1000 forinttal!

zsivanymutyi_res1

Részletek, támogatási lehetőségek itt

 

Az Átlátszó már 2016 augusztusában írt arról, hogy Magyarországon és Szerbiában dolgozó humanitárius szervezetek egybehangzóan állítják: az általuk ellátott menekültek rendszeresen panaszkodnak arra, hogy a határ magyar oldalán egyenruhások bántalmazzák őket, és szemmel látható külsérelmi nyomok vannak rajtuk. A rendőrség akkor felháborodottan cáfolt.

Kék egyenruhás rendőrök kutyákkal, ököllel és gázsprével verik vissza a menekülteket a szerb-magyar határon

Veréssel, sokkolóval, kutyákkal fogadják a kerítést megmászó menekülteket, aljas dolgok történnek a déli határon

A Human Rights Watch is szót emelt a menekültek ellen irányuló rendőri túlkapások miatt

Rendőri túlkapások menekültek ellen a szerb-magyar határon: négy ügyben nyomoz az ügyészség

„Míg vert, mosolygott” – a Röszkénél bántalmazott újságírók a TEK akciójáról

A külföldi sajtó 2017. március elején kapta fel a témát. Először a brit Indepent írt arról, hogy a  magyar határőrök a megvert menekültekkel szelfiznek, majd a svéd Aftonbladet készített egy belgrádi riportot, melyben a magyar hatóságok brutalitására panaszkodó menekültek mellett az Orvosok Határok Nélkül munkatársát is megszólaltatták. A segítő szervezet koordinátora azt nyilatkozta, hogy

“Nem tudjuk megerősíteni, hogy mi történt pontosan. De azt látjuk, hogy a sérülések ökölcsapásoktól, gumibotoktól és kutyaharapásokból származnak.”

A Belügyminisztérium közleményben reagált, mely szerint nem verik a magyar rendőrök a menekülteket, az Orvosok Határok Nélkült pedig Soros György támogatja. Orbán Viktor azt nyilatkozta, hogy

“Nem ismert egyetlen olyan menekültek sérülésével járó eset sem, amely Magyarország területén történt volna. Az ilyen jellegű, feltárt esetek Szerbia területén történtek”, és a sajtótámadások célja a magyar rendőrök és katonák elbizonytalanítása.

Hamarosan azonban kiderült, hogy talán nem minden úgy van, ahogy a miniszterelnök állítja. A Magyar Nemzet megkeresésére ugyanis azt közölte a Legfőbb Ügyészség, hogy 2015 szeptembere óta összesen 44 feljelentés érkezett rendőrök ellen a déli határon elkövetett túlkapások miatt. 32 esetben megszüntették a nyomozást, 5 eljárás pedig jelenleg is folyamatban van bántalmazás, kötelességszegés, valamint csoportosan elkövetett bántalmazás miatt.

Két esetben pedig gyorsított eljárásban pénzbüntetésre ítélték az elkövetőket: az egyik rendőr szolgálatteljesítés közben jobb térdével arcon rúgott egy ülő menekültet, ezért 300 ezer forintot kellett fizetnie; a másik rendőrnek 130 ezer forint büntetést kell fizetnie azért, mert közvetlen közelről könnygázzal az arcába fújt a határkerítés túloldalán álló menekültnek.

Az egyik legnagyobb magyarországi jogvédő szervezet, a Helsinki Bizottság három munkatársa február végén két napot töltött a szerb-magyar határon. A Horgos és Szabadka környékén várakozó menekültek nekik is arról számoltak be, hogy “kék egyenruhások” különféle módokon bántalmazták őket, és többükön jól látható külsérelmi nyomok is voltak. Bakonyi Anikó, Léderer András és Somogyvári Zoltán a tapasztalataikról beszéltek az Átlátszónak.

 

bakonyi-lederer-somogyvari
Somogyvári Zoltán, Léderer András, Bakonyi Anikó / Magyar Helsinki Bizottság

Mit láttatok a határon?

S.Z.: Nagyjából 7.000 ember van táborokban, és nagyjából ezren élnek hajléktalanként Belgrád környékén, és kétszázan Szabadka körül, ahol mi voltunk. Van, aki hónapok óta ott él, és van, aki már többször megpróbált átjutni a magyar határon. Rengeteg emberrel beszéltünk, akik arról számoltak be, hogy egyenruhások verték meg őket magyar területen. Láttuk a sérüléseiket is, és hiszünk nekik.

Milyen sérülésekkel találkoztatok?

B.A.: Volt, akin kutyaharapás volt, de jellemzően veréstől származó arc- és lábsérülések voltak. De találkoztunk egy nagyon rossz állapotban lévő férfival, neki kötés volt a lábán – ő azt mondta, hogy a lába köré tekerték a szögesdrótot. Egy 12 éves fiú is panaszkodott, hogy őt is bántották. Mindenkit megvertek. Amikor mondtuk, hogy magyarok vagyunk, az volt az első reakciójuk, hogy “Hungarian police bad. Police catch, beat”.  

S.Z.: A baj az, hogy nehéz bizonyítani, hogy magyar egyenruhások magyar területen követték el a bántalmazást. Van egy-két ilyen ügyünk, de ez a legnehezebb.

B.A.: Van, aki többször próbált átjutni, és azt mondta, hogy legtöbbször brutalitással találkozott. Ez egy szisztematikus gyakorlat, tehát nem az a helyzet, hogy néha van egy rossz váltás, akik brutálisak, hanem ez a gyakorlat. Többen elmondták, hogyan történik tipikusan a verés, és látjuk ennek a visszaköszönő módozatait.

Mit mondtak, hogy történik tipikusan egy ilyen verés?

L.A.: A történet szinte minden esetben ugyanaz. Átjutnak a határon, észreveszik, hogy jönnek a rendőrök, akik elfogják őket, majd először van egy nagyon alapos ruházat-átvizsgálás és motozás. Minden panaszban szerepel, hogy az átvizsgálás során elveszik és a szemük láttára összetörik a telefonjaikat. Tehát nem ellopják tőlük, hanem megsemmisítik őket.

Van joguk a rendőröknek elvenni és összetörni a telefonokat?

S.Z.: Nem, ez egy külön bűncselekmény a bántalmazáson túl. Ha a telefon elér egy bizonyos értéket, akkor bűncselekmény, ha nem éri el azt az értéket, akkor szabálysértés. Ha indítanának egy büntetőeljárást az emberekkel szemben azért, mert mondjuk a kerítésen keresztül jöttek át, akkor a telefont szabályszerűen le lehetne foglalni, arról egy papírt írni, de nem ez történik.

B.A.: A fizikai bántalmazáson túl ezzel ráadásul lelkileg is rombolják az embereket, hisz nekik az a telefon a kapcsolatuk a családjukkal, a múltjukkal, a külvilággal. Abban van az összes fotójuk a családjukról. Amikor azt összetörik, akkor belerondítanak az életükbe.

L.A.: Többen beszámoltak arról, hogy a náluk lévő készpénzt – ami jellemzően szerb dínár – is elvették tőlük, de azt sem teszik el, hanem az orruk előtt széttépik. Ez is a megalázásnak egy rendkívül jó formája, plusz a telefon tönkretételével együtt kifejezetten megnehezíti a menedékkérők dolgát, hisz sem ők nem tudnak kapcsolatba lépni másokkal, pl. pénzt és segítséget kérni, és őket sem tudja elérni a családjuk.

A beszámolók szerint az átvizsgálás mindig az elfogás helyszínén történik, és onnan jönnek a különbségek. Több ember mondta még január közepén, hogy az átvizsgálás után levetkőztették őket egy szál alsóneműre, és hosszú órákon keresztül térdeltették őket éjszaka a hóban, kemény hidegben. Közben paprikaspray-vel fújtak a szemükbe, sokszor úgy, hogy megkocogtatták a vállukat hátulról, és odanéztek. Vagy például a náluk lévő vizet rájuk locsolták.

A történetek másik részében az elfogás helyszínéről elkísérik őket a kerítésig, és ott jön a bántalmazás. Ezekben az esetekben először lefotózzák vagy levideózzák őket. Vannak rendőrök, akik szelfiznek velük, és van, hogy kamerába kell olvasniuk egy szöveget, hogy illegálisan lépték át a magyar határt, ami bűncselekmény, és a magyar rendőrök nem bántották őket. Majd ezután jön a verés.

Mi történik ezekkel a fényképekkel és videókkal?

L.A.: A beszámolók szerint a hivatalos fényképek bekerülnek valamilyen adatbázisba, és legközelebb, amikor egy másik csoportot feltartóztatnak, akkor összehasonlítják az embereket a korábbi fotókkal.

Ezt megerősítette a rendőrség is?

S.Z.: Igen, van egy büntetőügyünk, ahol egy pakisztáni férfi azt állítja, hogy nagyon megverték a rendőrök, és ott a nyomozás során az ügyészségtől megkaptuk ezeket a fotókat, amiket az elfogottakról csináltak a rendőrök. Ezek gyakorlatilag portrék, és ebben az esetben is készült egy videó, amin az látszik, hogy a magyar oldalról felsorakoztatás és szövegfelolvasás után átkísérik a szerb oldalra az embereket, és ott leguggoltatják őket, ami egy külön megalázó bánásmód. Aztán kikapcsolt a videó, és a pakisztáni szerint ezután verték meg őket brutálisan a rendőrök.

Konkrétan hogyan történik a verés?

L.A.: A legkülönfélébb dolgok szerepelnek a beszámolókban. Van spray, gumibot, fémrúd, tonfa, vagy valamilyen farúd, ököl, láb, kutya. Van, amikor szájkosár van a kutyán, de elengedik a rendőrök, akkor rájuk mászik és karmol. A hozzánk beérkezett panaszok között szerepel több gyerek, akik kifejezetten megijednek a kutyától. Van egy tavaly őszi beszámolónk egy szír családtól, ahol annyira megijedt a kisgyerek, hogy összepisilte magát, és ezen röhögtek a rendőrök. És van amikor nincs szájkosár a kutyán, akkor harap.

A hozzánk eljutó panaszok alapján az a benyomásom, hogy amivel érik őket, ahol érik őket. Nincs egy úgymond bejáratott eszköz vagy módszer, hanem azzal verik őket, amivel tudják.

B.A.: Az egyik fiú azt mondta, hogy a vállukra álltak. A másik azt, hogy vizet öntöttek a pulóverébe. És csúnyán beszélnek velük közben. “Go back!, meg “Miért jöttél?”, és megrugdossák őket. Durva fizikai és lelki erőszak azzal a céllal, hogy kínozzák őket, hogy ne jöjjenek vissza. Hogy minden értelemben olyan állapotba kerüljenek az emberek, hogy eszük ágába se jusson még egyszer megpróbálni átjönni a határon.

L.A.: Van a klasszikus történet, a fél pár cipő. Elveszik az egyik cipőt, és menjen vissza úgy a hidegben, sárban.

S.Z.: Van, hogy mind a kettőt elveszik tőlük. Ezekről vannak fotók, hogy úgy érnek vissza az önkéntesekhez, hogy pulcsiba vagy pólóba tekerték a lábukat január-februárban.

Hogy kéne kinéznie jogszerűen egy ilyen elfogásnak és visszakísérésnek?

L.A.: Ez az egész 8 kilométeres szabály teljesen jogszerűtlen. Attól még, hogy a parlamenti többség valamit törvénybe iktat, az nem azt jelenti, hogy az jogszerű lesz. Ezt nagyon fontos tisztázni.

A törvény egyébként azt mondja, hogy ha valakit a határkerítéstől számított 8 kilométeres sávban tartóztatnak fel a hatóságok, és nem merül fel bűncselekmény elkövetésének gyanúja, akkor a kerítés legközelebbi kapuján átkísérik. Arról nem szól az eljárás, hogy összeverjék őket, és széttörjék a telefonjukat.

A “ha bűncselekményt nem követ el” azért fontos, mert ugye a kormány 2015. szeptemberében bűncselekménnyé nyilvánította a kerítésen való átjutást is. Nem csak azt, ha megrongálja, szétvágja, hanem azt is, ha átmászik rajta. Ebből voltak a tömeges bírósági előállítások Szegeden. Vagyis ha elfogtak valakit a kerítéstől 500 méterre, akkor feltételezte a rendőrség, hogy a kerítésen jött át, és ment a bíróság elé. Most ugyanebben a helyzetben nem állítják bíróság elé, ahol elmondhatná, hogy mi történt vele, bántalmazták-e vagy nem bántalmazták, és beadhatna menedékkérelmet.

Kapcsolódó interjúnk Kovács Tímea jogásszal

“Statáriális jellegű eljárásokba vonják be a menekülőket”

Van olyan konkrét ügyünk, ahol az a szöveg, hogy úgy találták meg a csoportot, hogy bejelentés érkezett a kerítés megrongálásáról, és a rendőrök elkezdték követni a nyomokat. Tehát bűncselekmény ügyében kezdett nyomozni a rendőrség, és azt állítja, hogy így bukkan a sértett nyomára, majd ezek után nem indít ellene büntetőeljárást, holott a törvény kötelezi erre – hanem átkíséri a kerítésen Szerbiába.

Igazából az egész csak arról szól, hogy megpróbálják törvényessé tenni azt, amit nem lehetne. Az emberektől megtagadják a menedékkérelem benyújtását, és visszadobják őket a határ túloldalára.

 

A hivatalos rendőrségi statisztika két adattal dolgozik. Az egyik a kapun átkísértek száma, a másik a “megakadályozások” száma. A Helsinki rákérdezett a rendőrségnél, hogy utóbbi pontosan mit takar.

L.A.: A rendőrség a rendőrségi törvényre hivatkozott, miszerint nekik nem csak a bűnüldözés, hanem a bűnmegelőzés is kötelezettségük, és ők megakadályozzák, hogy bekövetkezzen a bűncselekmény, a kerítésen való átmászás. Azt nem tudjuk a rendőröktől, hogy ez a gyakorlatban miként történik, de egy-két ember elmondása szerint a kerítés magyar oldalán álló egyenruhások odavilágítanak, ha mozgolódást látnak, és átkiabálnak, hogy “Go back!”.

De van olyan verzió is, hogy a kerítés déli oldalán több száz méteren keresztül üldözik az embereket a magyar rendőrök vissza Szerbia belseje felé. Ez már önmagában felveti azt a kérdést, hogy mit intézkedik egy magyar egyenruhás szerb területen. Az meg végképp rejtély, hogy erről hogyan lehet statisztikát vezetni, honnan tudják a rendőrök, hogy 171 ember volt a susnyásban éjszaka, és nem 173.

B.A.: Ez az eljárás egyébként a szerbeknek sem jó, hisz a magyar rendőrök kiengednek embereket Szerbiába anélkül, hogy egyeztetnének a szerb hatóságokkal. Most február végén azt mondta az egyik szerb rendőr, hogy ők észrevétellel fordultak a magyarokhoz, mert ők is látták, hogy az embereket nem csak simán visszakísérik, hanem bántalmazási nyomok vannak rajtuk. Kérték a szerbek, hogy a magyar rendőrség vizsgálja ki ezeket az eseteket, de nem kaptak semmilyen visszajelzést.

Mi várható a jövőben?

S.Z.: A legújabb törvénymódosítás értelmében a 8 kilométeres szabály kiterjed egész Magyarország területére, vagyis ha bejön az ukrán határon valaki, akkor őt is át lehet zavarni a szerb oldalra, ahol lehet, hogy sosem járt még életében.

L.A.: Igen, a törvényt sikerült olyan színvonalasan megfogalmazni, hogy azt mondja: az ország területén bárhol elfogott embert az ideiglenes biztonsági határzár legközelebb eső kapuján átkísérik. Záhonyhoz nyilván nem a horvát szakasz esik legközelebb, hanem a szerb, úgyhogy majd átnyomják oda.

S.Z.: Szerbiát ugye a magyar kormány biztonságos harmadik országnak tartja, ezért akit oda visszadobnak, és onnan próbál meg bejönni, arra egyből azt mondhatják, hogy elutasítja a kérelmét, mert Szerbiában kellett volna beadnia.

Kapcsolódó interjúnk Fazekas Tamás jogásszal

“Attól egy ország nem lesz biztonságos, hogy a magyar kormány ezt leírja”

L.A.: A tranzitzónákban január közepe óta napi 5-5 ember bejutását engedélyezik a magyar hatóságok, vagyis legálisan nagyon kevesen juthatnak be az országba.

S.Z.: Amiről beszélünk, azt úgy hívják, hogy kollektív kiutasítás. Ez az Emberi Jogok Európai Egyezménye szerint tilos. De itt gyakorlatilag ez történik, mert nincs egyéni eljárás, nem kérdezik meg az embereket semmiről, semmilyen adatrögzítés nincs, csak visszanyomják őket. Nemrégiben a strasbourgi bírósághoz fordultunk egy ilyen üggyel, és valószínűleg még többel is oda fogunk fordulni.

Miért csináljátok ezt a munkát?

L.A.: Nem tudnék ennél jobb munkahelyet. Szerintem 2017 Magyarországán menekültekkel foglalkozni, és nekik segíteni, az egy nagyon jó dolog.

B.A.: Már több, mint 7 éve dolgozom itt, és mindig ezt akartam csinálni. Mikor kitört Jugoszláviában a háború, és elkezdtek ide jönni a menekültek, akkor azt gondoltam, hogy alapvető kötelességünk segíteni azoknak, akiknek el kell hagyniuk az otthonukat. Az a minimum, amit megtehetsz te, a kényelmes életedből, hogy hozzásegíted őket ahhoz, hogy hozzáférjenek a védelemhez, és új életet kezdhessenek.

Manapság ez még sokkal időszerűbb, mert most nem az van, hogy megengedik, hogy hozzáférjenek a védelemhez, hanem brutálisan megverik őket. Ez elképzelhetetlen Európa közepén, ami itt megy. Számomra az a hihetetlen, hogy ez csak egy csoport embernek felháborító, akiket mi valószínűleg mind ismerünk. Minden egyes alkalommal, amikor meghallok egy ilyen történetet, nem akarom elhinni, hogy következmények nélkül megy a szisztematikus kínzás, bántalmazás, és nem tegnap óta, hanem hónapok óta. Szóval ez a minimum, hogy próbálunk valamit tenni.

S.Z.: Ugyanez, amit a többiek elmondtak. Megfognak, megérintenek ezek a történetek. Sokáig ügyfeleztem, vagyis táborokba jártam, és azt csináltam, amit a kormány nem csinál: találkoztam ezekkel az emberekkel. Hasznos lenne, ha a kormány is venné a fáradtságot, és beszélgetne velük. Jó angolsággal el tudják mondani a bántalmazásokat. Nem szeretnék olyan országban élni, ahol ez megengedett.

L.A.: Szeretnénk olyan országban élni, ahol nem verik az embereket. Mert most nem ez a kivétel, hanem ez a szabály. Korábban nem így volt. Amikor elkezdtem itthon menekültekkel foglalkozni, akkor kivétel szintjén is csak néha-néha fordult elő panasz azzal kapcsolatban, hogy a magyar rendőrök megalázóan bántak velük. Nem az, hogy összeverték őket, hanem hogy csúnyán szóltak hozzájuk. Innen sikerült eljutni ebbe a teljesen vállalhatatlan őrületbe.

B.A.: Ma a külföldieket verik, holnap a magyarokat, de ezt sokan nem értik meg. Ha az osztályban az egyik gyereket veri a tanár, ott a többinek is rossz, és bármikor rájuk is sor kerülhet. Nagyon rövidlátó azt gondolni, hogy “én nem vagyok afgán vagy szír, engem ez nem érint”. Ez nem így van, mert ahol ez megengedett, ott holnap te jössz.

Erdélyi Katalin

 

tetszett_a_cikk3

 

  • Szabó János

    Igaz, vagyis igen (nagyon) átlátszó az egész. Ha a pengésdrótot rátekerték volna a lábára az nem így nézne ki mint a képen látható. Csúszkálás illetve mászás közbeni horzsolás volt az gyermek. Aztán meg miért higgyek annak, aki szemrebbenés nélkül másnak hazudja magát mint aki és eldobálja az igazoló iratait hogy véletlenül se tudják meg hogy kicsoda valójában??

    • pumuklik

      A helsinki bizottság emberei ennyire ostobák, hogy mindent beszopnak!

      Vagy megrendelésre ferdítenek!

      • Yacob von Gips

        vagy

        • Vagy Soros parancsára.
          Még ez tűnik a legvalószínűbbnek.

          • Rosenfeld Krisztián

            Ne keress bonyolult összeesküvés elméleteket ott, ahol kellően adekvát magyarázat a messiás komplexussal keresztezett negatív IQ, egy kis “itt mindenki hülye, csak én vagyok konténerhajó” életérzéssel fűszerezve.

  • Kis Bódog

    Csak még egyszer a gyenge felfogású jogvédők kedvéért: Ezek nem menekültek, ezek illegálisan az országba betörő erőszakos behatolók. Havonta 2-3 kilövése ( mint a csodás muszlim országokban ) teljesen elvenné a behatolók kedvét a kerítésszaggatástól! Az országhatárokat jogunkban áll megvédeni! Ellenben kerítésszaggatási “jog” a világon sehol nincs! Hogy a fenében van, hogy a “menekültek” 85-90 százaléka kan? Azok “menekülnek”, hátrahagyva a gyerekeket, nőket? Mars vissza muszlimkodni oda, ahonnan jöttek! Ha meg megmássza a kerítést, sokkal nagyobb verés kell neki, abból esetleg tanul.

    • Péter Vadász

      Lehet nem tetszik amit irok, de ki hívta ezeket europába ??, nem inkább otthon kellene megtenniük mindent az élhető körülményekért, a családjáért ??? Rossz duma hogy menekültek, ezek egyszerű muszlim harcosok akik majd a megadott időben vérbe boritják europát, csak sajnos ezt az a sok okos túképzett europai vezető ezt nem látja be vagy gyszerűen NEM AKARJA LÁTNI !!!!!!!

    • “Az országhatárokat jogunkban áll megvédeni!” – ez igaz.
      Malaszttal teljes szavaidat remélem majd meggyónod.
      Mert bűn, nem keresztényi amit leírsz.

      • Tamas

        Ha Te anonim anonymand keresztény vagy, akkor olvasd már el a KERESZTÉNYÜLDÖZÉS A 21. SZÁZAD ELEJÉN című könyvet…Sokat világithat a hited gyakorlásában…

        • Szíves tájékoztatásul közlöm, hogy ateista vagyok.

  • Abonyi László

    ezek az idióták a tatárokat is tárt karokkal várták volna, sőt kardot adtak volna a kezükbe, hogy kivégezzék őket a tatárok…

  • Nicsak

    Na , így válik életképtelenné egy nép. A hülye politikusok megalkotják az életképtelenségre nevelő törvényeiket. A jogvédő szervezetek meg betűre betartják akkor is , ha a kis védencük éppen többszörös gyilkos…de jogai vannak – arra vigyázni kell. Nagyobb jogai vannak a bűnelkövetőnek mint az áldozatnak , ez így igazán érdekes jövőt fog szülni. A tiltott határátlépés meg igenis bűncselekmény…..lehet őket pátyolgatni , de van ahol ezt golyóval jutalmaznák.

  • Varga Péter

    Már nem elég a kerítés sem tűzparancsot kel kiadni!

    • Előtte nem kőne megszentelni a fegyvereket?

      • Abonyi László

        nehéz lenne bevinni a Vatikánba szentelésre, mert 6-8 méter magas fallal és svájci gárdistákkal védik…

  • Hiawatha Aputsiaq
    • Yacob von Gips

      tűnés haza retkek !

  • Teveke

    A rendőrtől, határvédőtől azt kell elvárni, hogy törvényes keretek között végezze a munkáját. De úgy látom egyeseknek nagyon tetszik, a törvénytelen brutalitás, ráadásul az is elfogadott, hogy aberrált módon élvezettel teszik.
    Ha elfogadjuk az ilyen magatartást, akkor az is elfogadott, hogy egy rendőri igazoltatásnál az gépjárművezetőjét mondjuk gumibottal megverik. Vagy egy tilosban parkolásnál összetörik az autót. Mert ha a rendőr viselkedhet kedve szerint, miért ne tenné meg. Szóval el kellene kezdeni gondolkodni, bár tudom, hogy ez sok embernek nehezére esik.
    A törvényeket mindenkinek be kell tartani, kivétel nélkül, a határátlépőnek is és a határvédőnek is. Ha szabálysértés vagy bűnelkövetés történik, akkor arra megvannak a törvényi keretek. Ha megengedjük a brutalitást, akkor mi is megérdemeljük, hogy velünk is ezt tegyék!

    • Drót Shield

      Ha igazoltatásnál elhajtasz (ahogy ők elfutnak) akkor a kerekedet is kilövik, ha gyalog menekülsz el, akkor a hátulról leteperés közben még akár komolyabb sérüléseket is szerezhetsz. Ez így van jól, ezért állunk meg a rendőrök felszólítására. Aki ezt nem fogja fel, az hülye! A jogsértés ott kezdődik, hogy illegálisan akarja átlépni a határt. Próbáld meg megállítani szavakkal! Ezt a verzió már a röszkei kerítés-törésnél eljátszották…

      • Teveke

        Önnek igaza van, bizonyos esetekben kell erőszakot alkalmazni, a szükséges mértékig. Ebbe viszont nem fér bele az élvezettel, szelfizéssel történő kegyetlen és embertelen bánásmód. Gondoljon arra a két izsáki rendőrre, aki kihallgatás közben agyonverte a bűncselekménnyel vádolt embert. Ők rendszeresen, törvénytelen módszerekkel agresszívan végezték a munkájukat. Ide vezetett.

        • Drót Shield

          Amennyiben van feljelentés és bizonyíték, kivizsgálják és szankcionálják a túlkapásokat. Ebben a cikkben csak random, arc- és név nélküli képeket láthatunk és ezáltal nemtelen vádaskodásokat olvashatunk. Miért kellene felháborodnunk?

          • A nevek neked amúgy sem mondanának semmit.
            Az eljárásokban, ha indulnak, névvel és arccal vannak a feljelentők.
            Nem árt arra is gondolni, hogy tisztán hazai esetekben a rendőrség milyen arányban szünteti meg a “vizsgálatokar”, és milyen hivatkozással.
            Mundér “becsülete” – tán hallottál már ilyenről.

          • Drót Shield

            Tudsz pontos számokat is? Én azt hiszem 64 esetről hallottam, amelyből 4 volt valós és 2 esetben volt bizonyított a túlkapás. Mindez körülbelül néhány százezer áthaladó ember függvényében…
            Persze, lehet, hogy tévedek!
            Viszont ezek a “segítő” szervezetek mindenféle képek helyett feljelentést is tehetnének a nemzetközi bíróságon, de valamiért mégsem teszik. Tudod, néhány cikkben, tényszerű bizonyíték nélkül vádaskodni sokkal könnyebb (és ellenőrizhetetlen is), mint bizonyítani a vádakat!

          • Számokat?
            Honnan?
            A feljelentéseket hazai hatóságoknál kell megtenni, és csak a legutolsó lehetőség a nemzetközi bíróság.
            A “segítő” (te tetted idézőjelbe) szervezetek nyújtanak jogsegélyt.

          • Drót Shield

            Az nem jogsegély, hogy sajtócikkekben bizonyítékok nélküli vádakat megfogalmazva megpróbálják bemocskolni a komplett magyar határvédelmet!

          • Hiszen többek között éppen arról szól a cikk, hogy gyűjtik a bizonyítékokat.

          • Drót Shield

            Egy kép arc és név (illetve a hozzá tartozó személy) nélkül nem bizonyíték…

          • Amit nem tesznek ki néked, az attól még szerepel(het) a bizonyítékok között.
            Ha most azt mondom, hogy Abdul Rasidot pofánvágták, Husszein Beduint megverték botokkal, akkor beljebb vagy?

          • Drót Shield

            😀
            Nem és éppen ez a lényeg! Nem tudjuk, hogy Abdul tényleg Abdul-e, mert nem akarja, ezért is kerülhet ilyen helyzetbe! Ez a mi hibánk vagy inkább az övé? 😀
            Ha tudnánk, akkor azt is tudnánk, hogy menekült-e illetve azt, hogy járnak-e neki azok a jogok, amelyeket követel!

          • És ha nem is menekült, akkor jogossá válik elllenük egy jogszerűtlen fellépés?
            A lényeg ez a kérdés, illetve a rá adott válasz.

          • Drót Shield

            Akkor majd én:
            “Kiderült, hogy másfél év alatt – 44 feljelentés érkezett az ügyészségre,
            többségében hivatalos eljárásban elkövetett bántalmazás gyanúja miatt. A
            legtöbb feljelentést éppen a rendőrség tette, de az ügyészség és a
            honvédség is kezdeményezett eljárást. 32 nyomozást bűncselekmény, vagy
            bizonyíték hiányában megszüntettek. Bíróságig csak két ügy jutott el.”

            https://888.hu/article-a-svedek-mar-megint-hazudtak-a-tenyek-cafoljak-az-allitasaikat

          • Már ne is haragudj, de forrásnak tekinteni azt az orgánumot?
            Hitele forrásnak jobban örültem volna.

            És fentabb már írtam:
            “Nem árt arra is gondolni, hogy tisztán hazai esetekben a rendőrség milyen arányban szünteti meg a “vizsgálatokar”, és milyen hivatkozással.
            Mundér “becsülete” – tán hallottál már ilyenről.”

          • Drót Shield

            Ilyen esetekre való a hágai bíróság (egy “nagy hatalmú” jogvédő egyesület támogatásával megspékelve). De ott nincs ügy, csak a médiában! Ez nem különös az ön számára???
            Persze, számomra is hihetőbb, hogy az hazudik nekem, aki éppen próbálja megvédeni az országunk határát, mint hogy annak ne higgyek, aki törvénytelenül próbál behatolni az országhatárokon… 🙂

          • Először az összes hazai lehetőséget kell végigzongorázni.
            Ha már mind kimerítve, akkor lehet nemzetközi bírósághoz fordulni.

          • Drót Shield

            Azzal, hogy ejtik az ügyet, szerintem az összes hazai lehetőséget lezárják…

          • Ezt látod nem tudom.
            Nem vagyok képzett jogász, sőt, még fogadatlan prókátor sem.

          • Drót Shield

            Mégis olyan embereket véd, akiknek a múltját és a szavahihetőségét sem tudja ellenőrizni olyan emberekkel szemben, akik kiképzést kaptak arra amit csinálnak, a határaink védelmére.
            Ezeknek a határőröknek valódi nevük, személyazonosságuk van, naponta jelentéseket tesznek és eközben az ön családjának életterét, országának határait védik.
            Ugye, egy picit érezhető a fellépésének morbiditása?
            Ha mégsem, akkor sajnálom, mert menthetetlenül naív, önsorsrontó!

          • Olyan emberekről szólok, akikkel valami történt.
            Egyrészt feltételezem az ártatlanságot azoknál, akiket atrocitással vádoltak, másrészt nyilvánvalónak tartom, hogy vannak olyan esetek, amelyeket ki kellene vizsgálni, mert feltételezhető, hogy a történetek (a képeken bemutatott sérülésekkel egyetemben) nem a fantázia művei.
            A határőrök, rendőrök között is vannak mindenféle emberek.
            Csak halkan jegyzem meg, hogy olvastam én már cellájában, kihallgató helységben, egyebütt agyonvert elítéltről, gyanúsítottról, ahol is az eseteket első körben megpróbálták hivatalból eltussolni.
            Pedig még csak nem is migráns volt a szenvedő alany.
            Na, én ezt találom morbidnak.

          • Teveke

            Nem csak vádaskodás, hiszen voltak eljárások is, ez nem helyes bánásmód és az emberek csak addig elnézőek, vagy egyetértőek, amíg a saját bőrükön nem érzik a jogtalanságot, és ez bármikor, bárhol bekövetkezhet.
            Továbbá, ha hagyjuk, hogy a gyűlölet felülkerekedjen, akkor miért csodálkozunk azon, hogy ha valaki rosszul lesz az utcán, átlépnek rajta. Ezek ok-okozati összefüggések, és itt mindenki csak veszít.

          • Drót Shield

            “Továbbá, ha hagyjuk, hogy a gyűlölet felülkerekedjen, akkor miért
            csodálkozunk azon, hogy ha valaki rosszul lesz az utcán, átlépnek rajta.
            Ezek ok-okozati összefüggések, és itt mindenki csak veszít.”
            Igen, csak az elnéző viselkedés talán annak közönhető, amit ez a tömeg akkor csinált, amikor segíteni akartunk nekik. (étel-, ital eldobálása ; randalírozás a TV és/vagy internet hiánya miatt ; erőszak nyugat-eu-ban; stb.)
            Most komolyan azt várja ettől az országtól vagy bármelyik másiktól, hogy annak ellenére, hogy itt biztonságot és ellátást adtunk nekik, még mi érezzük magunkat rosszul azért, mert a mai napig vannak olyanok, akik már az érkezésük elején megszegnek minden létező szabályt és ezalatt megsérülnek? Hát nem!
            Sőt azt kérem (a mindenkori hatóságoktól), hogy engemet IS botozzanak meg vagy akár lőjjenek fejbe/hátba, ha egy rendőri intézkedés alatt nem engedelmeskedem illetve menekülni próbálok!

            Soha nem fogok sajnálni olyan embereket, akik akkor sérülnek, amikor a hatóságok elől menekülnek!!!

        • Drót Shield

          Számomra maximálisan érthető, hogy nem szeretné (ahogy senki sem), hogy mi is állatokká váljunk jelen válság alatt, de azért hülyét se csináljanak belőlünk! Ott kell kezdeni, hogy Ők törvényes kereteken belül maradnak és akkor joggal elvárhatják a megfelelő bánásmódot,ellenkező esetben nem garantálható a testiépségük. Ezt a bevándorlóknak is meg kellene érteniük (a civilizált jogvédőknek pedig főképp). Az mégsem lehet, hogy ők mindenre tojnak, de mi önköltségen, személyi testőrökkel biztosítjuk az útjukat az indulástól a célig! Olyan esetekkel nem találkoztam, hogy a kijelölt átkelési zónákban várakozó bevándorlókra rárontanak a gonosz rendőrök és gumibottal addig verik őket, amíg sorra nem kerül a menedékkérelmük elbírálása. Ha ilyen lesz, akkor arra én is azt mondom, hogy szükségtelen, öncélú és gonosz cselekmény!

          • Teveke

            Egyébként meg a hivatalos utat nem nagyon választhatják, mert a határátkelőn nem nagyon engedik be. Viszont ha már itt tartunk, nem nagyon láttam közfelháborodást amikor kiderült, hogy jogtalanul, pénzért árulták a magyar vízumot teljesen ismeretlen, hamis adatokat feltüntető főként orosz embereknek, a kormány beleegyezésével!
            Hol itt az igazság? Ilyenkor nem fontos az országunk védelme?

    • Yacob von Gips

      tán otthon kéne maradniuk. mit keresnek itt?

      • Tán nem tudod, de vannak olyanok, akiknek menekülniük kell.
        Tán nem passzióból.

        • Yacob von Gips

          tán leszarom.menjen a szomszédos országba .

          • Nem is akarnának itt maradni.

          • Szabó János

            az embercsempészeknek adott pénzből mehetnének repülővel, akkor nem kéne a határon szarakodni..

          • Hogy ez senkinek nem jutott eszébe!
            Te pedig csak egyről feledkezel meg, a menekültügyi eljárás nélkül nyista repülőjegy.
            Sebaj.
            Most már ezt is tudod.

          • Szabó János

            Ja, tényleg.. akkor azzal kéne kezdeni..

          • Ja, igen.
            Valóban.
            Ha lenne rá nálunk például lehetőség.
            Persze van most is.
            Napi 5-15 főnek.
            Ja, tényleg.

        • pumuklik

          Honnan kell menekülnie? Görögországból, Szerbiából?
          Idióta!

          • A hazájából, ha még nem hallottál volna róla.

          • pumuklik

            Akkor az nálunk már nem menekült, hanem tovább utazásra készülők, akiknek illenék a határátlépésekre vonatkozó, nemzetközileg elfogadott szabályok szerint eljárniuk!!!
            Ezt nálad nem jut el az agyadig?????

          • …”akiknek illenék a határátlépésekre vonatkozó, nemzetközileg elfogadott szabályok szerint eljárniuk!!!” – igaz, ez eljutott az agyamig.
            Meg az is, hogy a szabályok be nem tartása még nem jogosít fel senkit embertelen, törvénytelen viselkedésre.
            Ezek jutottak el az agyamig.

          • pumuklik

            Migriket sem jogosítja fel törvénytelen viselkedésre!

            Akik meg a szabályszegés ellenében intézkednek, jogukban áll megfelelő kényszerítést alkalmazni!

          • pumuklik

            Hivatalból, vagy genetikailag vagy elmebeteg?

          • Ennyi a véleményed arról, amit válaszoltam?
            Telefonos segítséggel, vagy hogyan tudtál ennyi okosat írni?

        • Ferenc Krausz

          “Menekülniük kell”
          Honnan? Görögországból vagy Olaszországból?
          Idióta vagy! Azért mert TE buta vagy azért a nagy többség nem az!!

        • Ákos Weress

          foggad be őket magadhoz széplélek …

          • Neked sem köll személy szerint egyet sem befogadni.
            Akkor nekem miért is kőne?

          • Ákos Weress

            mert jó ember vagy és szereted őket :))

        • Horváth Csaba Géza

          Igazad van és megvannak a törvényes keretek a befogadásra, azt nekik be kell tartani, mit ahogyan neked is be kell kapcsolnod a biztonsági övet.

          • Egyetértek.
            Vannak a törvények, és mindenkinek be kell tartani őket.
            Soha, sehol nem állítottam az ellenkezőjét.

    • Endre Nagy

      még ha úgy is lenne..TÁMOGATOM!!LE A MIGRÁNS KERÍTÉS ÁTVÁGÓ ILLEGÁLISAN BETOLAKODÓKKAL!!

    • Horváth Csaba Géza

      A törvényesség keretén belül van az is, ha a hatósági intézkedésnek ellenállnak, akkor a hatóság kényszerítő eszközt alkalmazhat. Tehát, ha a kerítésen átmászva nekimegy a hatóság emberének, akkor jogosan verik le a veséjét. Bár ez sem lehetséges, mert minden ötödik határőrrel EU-s ember járkál. Amúgy Teveke, neked, milyen érzések keletkeznek a jó szívedben, ha büdösen, mosdatlanul berúgnám a lakásod ajtaját és odaülnék a konyhaasztalodhoz?

      • Drót Shield

        “Bár ez sem lehetséges, mert minden ötödik határőrrel EU-s ember járkál.”
        Illetve, csaknem a teljes szakasz éjjellátó-kamerával megfigyelt! 🙂

      • Teveke

        Az a baj, hogy nem látják át tisztán a helyzetet. Ez nem csak fehér és fekete és senki nem támad rendőrre.
        Emlékezzen 2006-ra, amikor felgyújtották a TV székházat, randalíroztak, akkor a rendőrök brutálisan léptek fel. Mennyire fel volt háborodva az ország. Akkor most miért elnézőek a rendőri brutalitással? Tovább kell gondolkodni egynél.

        • Horváth Csaba Géza

          Az ön arcát nem látom tisztán. Itt most nem TV székházról van szó. És a büntető jog sem ismeri azt, hogy tavaly azt tette akkor most is ő a tettes. A cikk arról szól hogy jogtalan határátlépés kísérletét törvényesen meghiúsító hazánk fiait hagyjuk-e nem hitelt érdemlően megrágalmazni.

          • Azt bíróságnak kell(ene) eldöntenie, hogy rágalom, avagy igaz.

          • Horváth Csaba Géza

            Ebben is igazad van, ezért nem a médiában kellett volna megjelentetni az újságírónak, hanem a közvetlen bizonyítékokkal Nemzetközi Bírósághoz fordulni.

          • Elöször hazai, majd utána jöhet nemzetközi procedúra (ha nem tetszik az ítélet).

          • Horváth Csaba Géza

            Az EU-s törvények a skandináv médiára is vonatkoznak. Közvetlen bizonyítékok nélkül lehet ez egy színjáték is. Nem kellene egy-két jött ment szavára a magyarnak a magyar rendőr nyakának ugrani.

          • Teveke

            Ön ott volt és mindent látott. Kétlem. Így egyikünk sem tudja, hogy mi a teljes igazság.
            Ha holnap az úton jogtalanul megbünteti az igazoltató rendőr, nem ezt fogja mondani, abban biztos vagyok.

          • Horváth Csaba Géza

            Nem voltam ott. Közvetlen bizonyítékok nélkül az újság állítása rágalom. És jobban hiszek a határainkon lévő EU-s ellenőrzésben, mint egy olyan embernek a szavában, aki pénzt telefont tablettet nem felejt el menekülés közben hátrahagyni, csak az útlevelét, személyes igazolványát nem veszi magához a hosszú út előtt. De hagyjuk a személyes hit kérdéseket. Van-e közvetlen bizonyíték a leírtakra? Mivel jogkövető magatartást tanúsítok, a hatóságok mellőzik a megbüntetésemet, bár múltkor szóban figyelmeztettek záróvonalon történő előzésért.

  • Handa György

    Én 1971-73 között voltam határőr.Abban az időben bizony egy sem maradt volna életbe.

    • Azóta legalább megtanulhattál volna magyarul helyesen írni.

      • Ákos Weress

        nem írni kell a határon helyesen , hanem lőni ……

      • Handa György

        Igen,most ez a nagy probléma???!!!

        • Szerintem elég nagy probléma, ha valaki olyan nagyon lelkesen”védi” a hazáját mint te, ám még anyanyelvének(?) alapvető szabályaival sincs tisztában, vagy nem tiszteli azokat, és a védelmet nem a szent anyanyelv védelmével kezdi.
          Probléma, persze nem nekem.

    • Endre Nagy

      de kár ,hogy nem ez van ma is!!!!!!!!!

  • Horváth Csaba Géza

    Van kapu azon a kerítésen, ott kell jelentkezni belépésre a magyar törvények szerint. Az állatoknál melyek szintén nem értenek a szóból, az emberek kénytelenek a nevelés helyett az idomítást alkalmazni, hogy azt tegye amit elvárnak tőle.

    • Endre Nagy

      jogos

    • dilike, a kétfarkú cicuska,

      ja, a nevelés nálad se ért semmit

      • Horváth Csaba Géza

        Nem, a neveléssel nem értek célt a szüleim, a nadrágszíj viszont hatott.

        • dilike, a kétfarkú cicuska,

          látszik 🙁

          • Horváth Csaba Géza

            Igen látszik. Belém verte apám a tisztességes viselkedést, igazmondást és a becsületet. Azt is belém verte, hogy ha valamit mondok vagy leírok ahhoz az arcomat is, nevemet is adjam. Dilike önnek ezt nem tanították meg a szülei neveléssel?

          • dilike, a kétfarkú cicuska,

            nekem magamtól is van annyi eszem
            várjál, mingyá csinálok egy kovács icuka nicket vmi képpel…

          • Horváth Csaba Géza

            Az elmeosztályon az ápoltak ugyanezt mondták. Annyi nekik is volt.

          • dilike, a kétfarkú cicuska,

            passz, életemben nem voltam még ott, de neked elhiszem

          • Horváth Csaba Géza

            Nekem az élettársam volt ott nővér. Az, hogy életedben nem voltál ott, az nem jelenti, hogy nem ott a helyed dilike.

          • dilike, a kétfarkú cicuska,

            nem, nincs ott, megmondták a hangok is 😛

          • niaga

            Nem kéne etetni a trollt.

          • dilike, a kétfarkú cicuska,

            jaja, a kép alapján elég kövér így is

          • Horváth Csaba Géza

            Valóban, de élvezem.

  • Livingstone

    Ez most komoly? Egy “bibis lett a lábikóm” kép az egyetlen “bizonyíték”? Ja, nem, a “menekültek többsége arról számolt be” a bizonyíték. Márpedig ők mindig igazat mondanak, eddig is tapasztalhattuk.

    “Van, aki hónapok óta ott él, és van, aki már többször megpróbált átjutni a magyar határon.”
    Mazochistának teccik lenni? Miért is nem kerül ki minket? Senki nem tartja vissza tőle!

    “az átvizsgálás során elveszik és a szemük láttára összetörik a telefonjaikat”
    – Hé, cigány, miért mondtad hogy ellopták a lapostévédet, hisz nincs is bevezetve az áram hozzátok!
    – Jááj, tényleg, á generátort is ellopták!

    “Abban van az összes fotójuk a családjukról.”
    Érdekes, eddig a megtalált telefonokon inkább iszlámállamos kivégzések meg hasonlók voltak…

    “náluk lévő készpénzt – ami jellemzően szerb dínár”
    Nem is tudtam hogy az afrikai embercsempészek szerb dínárt is elfogadnak…

    “és ott leguggoltatják őket”
    Ez aztán a brutalitás!!!!!!!

    “elengedik a rendőrök, akkor rájuk mászik és karmol.”
    Hazugság, kiképzett rendőrkutya nem csinál ilyet.

    “a vállukra álltak”
    Gyakoroltak a cheerleader bemutatóra vagy mi a rosseb?

    “Van a klasszikus történet, a fél pár cipő.”
    Olvasták a Hamupipőkét?

    “Az emberektől megtagadják a menedékkérelem benyújtását, és visszadobják őket a határ túloldalára.”
    Szegény, szegény határsértő bűnözők, őket mindenki csak báncsa!!!

    “magyar rendőrök kiengednek embereket Szerbiába”
    Lófakszot. VISSZAküldik. Nagyon nem ugyanaz.

    “azt mondta az egyik szerb rendőr”
    Nekem meg azt mondta Isten hogy én vagyok Napóleon. Térdre előttem, alattvalók!!!

    “Szerbiát ugye a magyar kormány biztonságos harmadik országnak tartja”
    Mér, tán a szerb rendőrök miatt nyafognak a migrik? Naugye.

    “Szerintem 2017 Magyarországán menekültekkel foglalkozni, és nekik segíteni, az egy nagyon jó dolog.”
    Szerintem ez egy elmebeteg.

    “Mikor kitört Jugoszláviában a háború”…az egy szomszédos országban volt, tehát akik akkor onnan ide jöttek, azok valóban menekültek voltak. Szeretném látni hogy Szíria meg társai milyen libbant földrajz szerint határosak velünk.

    “ez csak egy csoport embernek felháborító, akiket mi valószínűleg mind ismerünk”
    Mi az hogy EGY őrült szembe megy a forgalommal? Mindegyik!!!

    “következmények nélkül megy a szisztematikus kínzás, bántalmazás, és nem tegnap óta, hanem hónapok óta”
    Érdekes, ehhez képest mégis erre akarnak jönni (ráadásul többször is próbálkoznak), és nem másfelé. Már nem azért, de ennél még a marhák is okosabbak.
    Vagy csak szimplán hazudnak mint a vízfolyás (megint).

    “ahol ez megengedett, ott holnap te jössz.”
    Nem, mert én a határátkelőn megyek át, szabályosan.

  • Már Tamás

    Elmehettek az anyátokba tetves migránssimogatók, Helsinki Bizottságostól, Soros Györgyestől.

    • Utánad rögvest, felebarátom.

      • pumuklik

        Irány a migrikhez!

      • niaga

        Szellemi hontalan!

      • Tátrai Mariska

        Varbóczi Remete-Kivel állnál harcba, ha tele lenne az ország ezzel a gyilkos hordával? Mert neked csak az ellenállás a fontos.

        • Kedves Mariska!

          Helytelen dolog általánosítani, te pedig ezt teszed.
          Miféle “gyilkos hordáról” bewszélsz?
          Vannak menekültek, az ő számuk a legnagyobb.
          Vannak akik csak egy jobb élet reményében, mondjuk gazdasági szerencselovagként próbálkoznak.
          És vannak elenyésző számban olyanok akik vagy terroristák, vagy potenciális terrorsiták.
          Nem egyforma módon kel kezelni őket.
          És legfőképpen nem “gyilkos horda” címszóval összemosni őket.

          • János Litvai

            És a “kezelés” mit jelent? Csak nem azt, hogy szabályozott formában léphetik csak át a határt az erre kijelölt helyeken, ahol aztán az illetékes hatóságok egyenként megvizsgálják a migránsokat, kiszűrendő a gazdasági szerencselovagokat és a terroristákat? És ez a folyamat addig tart, amíg kész nincs….
            Az EU korábban migránspárti országai szépen kihátráltak a történetből. Ma már nem akarnak mindenkit befogadni. Ma már nem ismételgeti Fr. Merkel, hogy “wir schaffen es!”. Ez a helyzet, ez a valóság. A többi csak rossz duma.

          • De, rátapintottál a lényegre.

          • vigozvegy

            Nyugi, Tátrai Mariska egy gugliról lehalászott fotóval hamisított 25 éves, frusztrált fidesz bértollnok

    • Endre Nagy

      jól beszélsz

  • Gyula Nagylaki

    Amit Európában művelnek ezek a “menekültek” az emberi értékrendet nem is ismeri, barbár horda, primitív betegségek hordozói, terjesztői! Meghívót egyikük sem kapott, mindegyik persona non grata! Horváth Csaba Gézának abszolúte igaza van, a belépéshez egy másik országba jelentkezni kell megfelelő úti okmányokkal! Bezony!

  • Endre Nagy

    én a nyakuk köré tekerném a szöges drótot!!átvágják a határ kerítést és még nekik áll feljebb?liberűlis tetű jogvédők..amerikában le is lőnék.!!

    • A magyar nyelv és annak szabályai lenni nehéz.
      Már csak a fejed nehezebb.

      • Abonyi László

        te írtad a cikket troll?

      • Handa György

        Kedves “barátom”.Te meg tanulj meg magyarul élni.

    • dilike, a kétfarkú cicuska,

      hasonló jókat neked és kedves családodnak

      • Csak nem te is “liberűlis tetű” vagyol?
        Csóközön, Isten hozott ebbe az embertelen, empátiamentes, gyülölködő világba!

        • dilike, a kétfarkú cicuska,

          de 🙂
          csak nem értem, hogy lehet gyűlölni vkit, és a halálát kívánni annak, aki nem bántott. mennyire kell ehhez lelki nyomorék, frusztrált, szerencsétlen, inkompetens utolsó kis senkinek lenni?

          • “Több dolgok vannak földön és égen, Horatio, mintsem bölcselmetek.” – mongya Hamlet.
            Muszáj neked mindent megérteni?
            Költői kérdés volt.

          • dilike, a kétfarkú cicuska,

            A bolond bölcsnek tartja magát; de a bölcs tudja magáról, hogy bolond.
            ahogy nem tetszik 🙂

        • Handa György

          Megtanulhatnál helyesen írni

  • pumuklik

    Jó büdös qrva anyátokba mentek a hazugságaitokkal!!!!

  • Ferenc Krausz

    “A Helsinki Bizottság munkatársai február végén jártak a
    szerb-magyar határon, ahol a menekültek többsége arról számolt be nekik,
    hogy a magyar rendőrök bántalmazták őket. A történetekben felbukkan
    verés, megalázás, levetkőztetés, paprikaspray, és kutyaharapás egyaránt.”
    És ezeket a törvényes határbelépéskor szenvedték el?
    Nem szégyenlitek magatokat, hogy bűnözőket mentegettek, az országot, a törvényt és a határokat védők ellenében. Próbálnának csak a USA vagy Izrael által védett határon ezek a bűnözők “átkelni” ilyen módszerekkel és hazugságokkal.
    Szemét banda vagytok!!

    • Drót Shield

      Pedig (szegények) azt várták (ahogy én, kis naiv is), hogy azt fogják mondani, hogy
      ‘Annyira kedvesek itt a határőrök, a múltkor órákat beszélgettünk az új BMW-ről, de persze mi megértettük, hogy nem mehetünk át a határon, így egy meleg ölelést követően elváltunk, további szép napot kívántunk egymásnak és megegyeztünk, hogy holnap újra próbálkozhatunk…’

  • pumuklik

    Itt az ideje ezt a bizottságot elküldeni a sivatagba.

  • Ferenc Krausz

    Mit szeretnének ezek a hazugságokkal un. újságírók? Csak nem az antiszemitizmust újbóli virágzását?
    Rohadtak vagytok velejéig …
    http://zsido.com/a-nemet-zsidok-koreben-egyre-no-a-felelem/
    Ezt akarjátok Magyarországon is?

    • Oszkar Kovacs

      Az a rohadt aki megírja, és nem aki csinálja? Ferde a gondolkodásod, mehetsz a határra migráncsot verni, ilyeneket keresnek.

  • dr.Czétényi István

    Azt gondolom, kissé idióta, aki ezen téma kapcsán politikát visz bele…!
    Legyünk tényszerűek, politika mentesen! (Gyűlölöm a politikát, a politikusokat!)
    Mit tesz egy híres demokráciában (USA) élő ember, ha a birtokára lép valaki a tulajdonos kifejezett szándéka ellenére? (Nem kell szögesdrót kerítést átmásznia, ledöntenie, téglával dobálózni, csupán belép a telkére, és közelít a házához.)
    Előveszi az (Alkotmány 2. cikkelye alapján) jogosan tartott fegyverét, és lelövi…
    Senki nem ordít a Helsinki Bizottság, és egyéb gittegylet felé, mert annak van joga első sorban, akinek a birtokára jogtalanul behatoltak! A magántulajdon szent, és sérthetetlen! Sehol a világon nem teheti meg senki, hogy a “belépni tilos” ellenére elkezd kerítést mászni, kövekkel ostromot indítani, és sok mást nem is sorolom!
    Amennyiben megteszi, akkor ne a fogadtatás brutalitását firtassa, hanem a saját maga baromságát! Mit kellene tenni Helsinki Bizottság, életükben egyetlen forint értéket soha elő nem állító, kedves kis m unkatársai?

    Szólni, hogy; “Ne tessenek a szögesdróton átmászni menekült urak! Meg fog sérülni a lábacskájuk, és akkor mivel rugdossák szét az ajándékba, ingyen kapott élelmiszer csomagokat..?”
    Szóval, gusztustalan onnan, idióta szövegeket fuvolázni, -azért fizetik őket?!- mert a saját társadalmuk (ha magyarok) ellen beszélnek, ráadásul hülyeségeket!

    • Oszkar Kovacs

      A lelövés más kategória, minta szadistaság. Az egy szabály, amit be kell tartani a védőnek, ha ez a parancs.
      Szadista cselekedetekre nem szoktak parancsot adni, az az illető egyéniségéből fakad. De ne is találkozz ilyennel te sem egy szórakozóhelyen, ugyanígy fog veled elbánni.

      • puzdra

        A röszkei kődobálás bizony megérdemelt volna gumilövedékeket.

    • medve

      Idióta hasonlat idehozni az USA magántulajdont! Ha feltudod fogni, akkor egy ország határáról beszélünk, ami nem magántulajdon, hanem társadalmi tulajdon! Vannak törvények, hogyan kell azt megvédeni, ami nem tartalmazza a határ megsértőinek megkínzását!

      • Tamas

        Medve! Vegyél magadhoz annyi ezer kilométerről “menekültet” ahányat az eklézsiád elbír, oszt vállalj értük anyagi és erkölcsi felelősséget! Nincs itt semmi “megkínzás”. Nem tartják be a törvényeinket, aztán meg jajveszékelnek, ha életbe léptetik a kényszerítő eszközöket…

      • János Litvai

        A társadalom az egyénekből épül fel. Ettől lehetetlen elvonatkoztatni.

      • puzdra

        Ugye, pont azt bizonygatjuk, hogy minden gazdasági bevándorló zsebében ott a legmodernebb okostelefon, mindjárt a jótékonyoktól kapott 2-3000 € mellett. Hogy nincs egy árva felvétel a panaszaikról? A telefon náluk van, nincs elkobzás, a felvételek törlésére nem panaszkodnak, miért nincs hát?

        -Nem kell minden sz@rt bevenned medve.

  • István Czoll

    December Január téli hónapok.Itt a déli határnál -10 -20 fok a hőmérséklet ilyenkor.
    Órákat térdelni a hóban vagy mezítláb gyalogolni súlyos fagyási sérüléssel járna.
    Rendőrkutya ha szájkosár nélkül megfog, akkor törik a csont szakad a hús.
    Szájkosárral támad,/ nem karmol az cica/ üt a fém szájkosárral törik a csont.
    Ezt a jogvédők nem tudják?
    Akkor kérdezzenek mert a hamis vád is törvénysértő.

    • Drót Shield

      Ugyan már! Ők (a jogvédők) úgy viselkednek, mint a menekültek ügyvédei:
      Nem számít, hogy bűnösök-e,meg kell őket védeni.
      Akár hamis bzonyítékok bemutatásával akár félrenézéssel…

  • Csax Bogi

    Itt azt írják, hogy mindekivel így bánnak. De kizártanak tartom, hogy így legyen. Lehetséges 1-2 túlkapás, de nem hiszem el, hogy mindenkit megvernek. Még az európai ember is képes vetíteni az igazáért, a menekülteknek pláne nem gond. Nem hibáztatom őket, mert ilyen világban nőttek fel. De éppen ezért ne akarjunk mindent elhinni nekik, mert többnyire hazugságokat adnak elő, tudják, hogy sajnáltatással többre mennek. Ők az erőszak ellen vannak (állítólag), de maguk is erőszakosan jönnek, nem elégszenek meg a biztonságos országokkal, de nekik a nyugat kell. Ha a jogvédőknek ez kell, tegyük meg…engedjük át őket, de biztosítsák, hogy az osztrákok, a németek is átengedjék őket. És takarítsák el utánuk a szemetet, a koszt, fizessenek kártérítést a letaposott termény után. Nem tudom ehhez mit fog szólni Ausztira, a németek, de álklítsák meg ők a migránsokat erőszak nélkül, ha tudják.
    Az lenne a legjobb, ha mindenhol lennének kamerák és elejétől a végéig fel lenne véve az elfogásuktól az eltávozásuk pillanatáig.
    egy dolgon gondolkozzanak el a segítők. A segítség csak önkéntes lehet. Nem lehet kényszeríteni, még fasisztázó lelki zsarolással sem, ami pedig gyakori. Pont ők keltik a félelmet a normális emberben, azzal, hogy behatárolják mi a helyes és ha nem azt teszik, akkor már megy az uszítás ellene. Ez nem demokrácia, nem szabadság.
    A motozás, és a többi helyes dolog, mert terrorista is lehet fegyverrel. Ha használnák a rendőrök ellen, és kicsi gyerekek apja halna meg, mindjárt az lenne,miért nem motoznak? Miért ilyen hülyék? Ha nyugaton ölne meg embereket vele, megint az lenne, hogy mert itt jött át.
    Lassan ki kell találni valami átjárhatatlan csoda falat, ami megállítja őket, mert ha csak hozzájuk nyúlnak, milliós kártérítés jár nekik.
    A demokrácia jó, de ha hagyjuk kihasználni általa magunkat, akkor nem fog senki hinni benne, mert hazugságoknak áll a zászló. Elhiszem, hogy könnyű ingyen élni, segélyekből, ingyen lakás, csábító nagyon, de ezt nekik és a hazájukban kell kivívni, mert amúgy is összeomlik alattuk az itteni rendszer, ráadásul mi is megszenvedtük a szabadság kivívását, nekik sem fogják ingyen adni.

  • yamamura

    Az amerikaiak majd’ fele, 41 százalékuk nem hisz már abban, hogy az Iszlám Államot valaha is le lehet győzni – sőt, egyre többen élik félelemben napjaikat. Egy friss közvélemény-kutatás szerint a lakosok 70 százaléka tart attól, hogy hamarosan egy rengeteg áldozatot követelő terrortámadás történik az Egyesült Államokban, amelyet talán vegyi vagy biológiai fegyverrel hajtanak végre a dzsihádisták – írja a Breitbart.

  • János Tényi

    Mutogattok itt 3 ingyenélőt. Egyetlen szavukat sem lehet elhinni, saját országukat lejárató söpredék idegenek pénzén.

  • Tátrai Mariska

    Magyar civil szervezetek, kiknek első sorban a saját honfitársaik érdekeit kellene védeni, minden erővel olyan embereket védenek még hazugság árán is, akik egyértelműen egy vallásilag fanatizált hadsereg! Az a dolguk, hogy minden áron Európába jussanak, ahol sajnos nagy számban vannak már előtörzsek. Csak idő kérdése, hogy parancsra összevolt támadást mérjenek Európára! Ezt nem is titkolják, többször is ki-ki szólnak a nyilatkozataikba. Pl: amikor ti fogtok menekülni, mi nem leszünk ilyen elnézőek, hanem levágjuk a fejeteket. Röhögnek Európán, mert nem elég, hogy jönnek, mint az agresszorok, még el is tartatják magukat. Sokan, akik értenek arab nyelveket, többször jelezték mit beszélnek maguk között, de senki nem veszi komolyan! Szerencsére azért Európa lakossága nem ilyen “hiszékeny”, mint a jogvédők és politikusok, akik egyértelműen pénzért adják el polgártársaikat, és fegyverkeznek, és ha kell lőni is fognak. A muszlimok nagyon megfognak lepődni!! Most még elhiszik, hogy ilyen birka a nép Európába, de közben már gyilkos hangulat izzik a mélybe. Kár hogy a politikusok nem térnek időben észre!!

  • Figyelek Elek

    Tudják merre kell menni , tudják mit kell mondaniuk . Tudjuk az orvosok határok nélkül milyen szervezet .

    • Jim

      sose leszel boldog egy pillanatig sem, ciánkáli folyik az ereidben.

      • Figyelek Elek

        Én bízok a magyar emberekben , ha még az rendőr , vagy katona.

  • Teveke

    1956-ban innen is több százezer ember lépte át törvényellenesen az osztrák határt. Senkinek nem jutott eszébe, hogy brutálisan fellépjen velük szembe. Szégyen az, hogy pont ebben az országban a legnagyobb a menekültellenesség, bár szinte nincs is itt menekült és nem is akar egy sem maradni.

    • Irén Almássy

      Talán nem kellene minket – azokat az embereket, honfitársainkat – ehhez a “migráns “-nak nevezett csürhéhez hasonlítani. Nálunk van “menekültellenesség” – ahol rácoktól szlovákig mindenki előfordul és él évszázadok óta? Mennyi lengyel, zsidó, stb jött már ide és jön most is. Békejobbot csak annak lehet nyújtani aki nem ellenséges szándékkal jön és tiszteletben tart minket. Nem gázol át rajtunk mint egy elefántcsorda. Nem baj ha nem akar itt letelepedni mert Merkel kancellár az ideálja – de attól még minket semmibe venni – nem lehet. Sőt, gyalázni, rágalmazni sem! Végül is – kinek a pártján állsz?

      • Teveke

        Az értelem és az emberség pártján állok!

        • puzdra

          Rendben van Teveke, de ezzel nem kell átlépned a hülyeség határát!

      • Jim

        “kinek a pártján” — mi ez, focimeccs?

        Nem gyílkolunk, nem verünk, nem utasítunk vissza gyerekeket. Érted?

        • János Litvai

          Gyilkosságról nem hallani. Verésről – egyenlőre – csak hallani, nem tudni, hogy megtörtént-e. A menekülő gyerekeknek meg miért kell feltétlenül Svédországig, vagy Angliáig futni? Miért nem állnak meg ott, ahol már nincs háború? Valószínű, hogy a fiam miatt – ha lenne lehetőségem/időm/pénzem- én is menekülőre fognám a dolgot háború esetén. Amíg az első olyan országig el nem jutok, ahol nincs háború. A migránsok átlépnek 4-5 olyan országhatárt, amit nem kellene, ha valóban “csak” a háború miatt menekülnek.
          Egyébiránt függetlenül attól, hogy honnét jönnek és hány évesek, egy ország, illetve az EU külső határa nem átjáróház. A belépésnek megvannak a maga szabályai. Aki ezeket nem tartja be, az törvényt sért.

    • Lajos Fehér

      A magát felvilágosultnak tartó, marxista-leninista hozományokkal rendelkező modern liberális média képviselői határozottan nemzetellenes magatartást tanúsítanak, amikor a jelenlegi bevándorlási hullámot az 1956-ban bekövetkezett magyar menekültválsággal állítják párhuzamba. Létszemléletükből fakadóan Magyarországot csupán egzisztenciális élettérnek tekintik és a magyar nemzethez látszólag semmiféle lelki tartalom nem kapcsolja őket. Hogy miért is számít hamis érvnek és manipulatív dolognak ’56-ot felemlegetni a mai helyzettel kapcsolatban?
      1. Az akkori magyarok azonos hagyományrendszerrel rendelkező országokban telepedtek le, sem kulturális, sem vallási szempontból nem volt akkora kontraszt, mint ami a jelenlegi Közel-keletről beözönlő emberáradatot jellemzi. A hasonló normarendszer megkönnyítette a beilleszkedésüket. A francia belügyminisztérium ezért is jelentette 1958 elején, hogy „minden új magyar menekült a francia közösségekbe integrálódottnak tekinthető”.

      2. A magyar menekültek javarészt a jól képzett középosztálybeliek és értelmiségiek táborából kerültek ki és amint lehetőségük adódott rá, munkába álltak. Nem véletlenül hangzott el az Egyesült Államok Szenátusában a következő mondat, amely az amerikai földön letelepült magyarokra vonatkozott: „Ez a legjobb minőségű bevándorló csoport, amely valaha is az USA-ba érkezett”. 1958 januárjában egy brit képviselő szerint az Egyesült Királyságban található 15 ezer magyar menekült közül csupán 600 van munka nélkül.

      3. A menekülők 90%-a Ausztria határán keresztül hagyta el Magyarországot és nagy hányaduk az iratait is magával vitte, hogy bizonyítsák melyik országból jöttek. Együtt működve a helyi hatóságokkal, táborokba zsúfolva türelmesen vártak arra, hogy valamelyik ország véglegesen befogadja őket. Hálásak voltak, hogy menedékre leltek és általában igen hasznos tagjaivá váltak a társadalomnak.

      4. A kép árnyaltabbá tételéhez azonban hozzá kell tennünk, hogy a magyar menekültek és a befogadók között is előfordultak súrlódások. Ezt bizonyítja az egyik ausztriai menekülttáborban 1956 novemberében, a túlzsúfoltság és ellátásbeli problémák okán kialakult, de a mindössze 100 főre kiterjedő éhségsztrájk. Az arányok magukért beszélnek, hiszen a körülbelül 200 ezer magyar menekültből csupán száz egynéhány főre tehető (~0,05%) a konformitási problémákkal küszködők száma.

      A fentiek alapján senkinek ne legyenek illúziói arra nézve, hogy az európai önfeladás doktrínáját nyíltan hirdető neoliberális hangadók zászlaja alatt napjainkban határainkon bemasírozni próbáló bevándorlók hasonló beilleszkedési hajlamot fognak tanúsítani. A befogadó társadalmakba történő beilleszkedésük nem pusztán lehetőség, sokkal inkább akarat kérdése. Az olcsó munkaerejükön kívül magukkal hozzák a saját kohéziós erejüket, a törvénykezést és a hagyományrendszert. Melyik az az erkölcsi normarendszer, amelyet ezek helyett nyújtani tud nekik az európai nihilista fogyasztói társadalom? A szinte egy emberként magát „charlie”-nak valló tömeg, amely azonosul a vallásukból gúnyt űző karikatúrák kiagyalóival? Vagy a női társadalmat eszménykép nélküli húspiaccá változtató ürességtől kongó ideológia? Előbb-utóbb kialakul egy dominancián alapuló kulturális viszony, amelynek alapkövei a népszaporulat és a közösségi erő lesznek. A kérdést tegye fel magának minden végtelen toleranciát hirdető személy, hogy rasszizmus vagy idegengyűlölet-e a saját örökségünk megvédése, és ha túlsúlyba kerülnek az idegen kultúrák tagjai, akkor vajon meghagyják-e a kis liberális világukat?

      • Teveke

        Azzal, hogy a határőrök törvényesen járnak el a menekültekkel, és nem brutálisan még nem old meg jelentős problémákat.
        Teljesen normális emberi magatartás, ha féltjük a biztonságunkat, a kultúránkat, a határainkat. Ezt pedig ott kell elkezdeni, hogy a politikusaink, akár európai, amerikai vagy éppen magyar, üzleti érdekektől hajtva, olyan országok diktátorainak nem gazsulálnak és nem ülnek le egy asztalhoz velük, főként nem támogatják azokat, akik komoly részesei a menekültválság kialakulásának.
        Amíg olyan országok vannak, ahol háborúk vannak, nyilvános kivégzések, elnyomás, éhezés, addig menekültek is lesznek. Ezen kell változtatni, de a jelenlegi politikai vezetők képtelenek rá és nem is nagyon akarják, mert a fő mozgatórugó még mindig a profit.

    • Tamas

      Tevekeke! …ha Te az 56osokhoz hasonlítasz egy afgánt v. egy szomáliait, akkor nagy a baj Nálad!!!

      • Teveke

        Nem is érti azt amit leírtam!
        Ha mi elfogadtuk a segítséget nyújtó kezet, akkor nem lehetünk ennyire elutasítóak ha más segítségre szorul. Itt nem embereket hasonlítunk össze, hanem viselkedési normákat. Érti?

        • puzdra

          1. 1956-ban bizonyítottan háborús menekült volt minden magyar.
          2.A táborok zárt ellenőrzött táborok voltak, hónapokon keresztül, szabályos kimaradási vagy eltávozási papírokkal.
          3. Nem lehetett válogatni, hogy USA vagy Svédország. Ahol befogadtak, ott maradtál, vagy hazajöhettél.
          4. A táborlakók maguk tartották rendben a körletüket.
          5. Valamennyi magyar menekült tudott írni olvasni, ige sok képzett mérnök vagy egyetemi hallgató, művész- mondhatnám a magyarok színe-java hagyta el az országot. Akikkel nagyon-nagyon jól járt nyugatEurópa.

          • Teveke

            És sok köztörvényes bűnöző is volt közöttük, így teljes a kép. Egyébként Önnek igaza van. Igaz most sokkal nagyobb számban jöttek a menekültek, ettől még lehetett volna szervezettebb. Már egy évvel előre is látni lehetett, hogy mi fog történni, mégsem tett egy ország sem lépéseket.
            A politika és az intézményrendszerek tehetetlensége is nagyban hozzájárult ahhoz, hogy ilyen nagy a menekültellenesség és a tehetetlenség.

        • Handa György

          Teveke ,lakásodba vigyél egy két migránst. Akkor lesz fogalmad,56,s a mostani menekült hullám miatt.

          • Teveke

            Ha valaki értelmes választ ír, megfelelő ész érvekkel alátámasztva, arra lehet reflektálni. Bekiabálásokra, vagdalkozásokra nem lehet érdemi vitát folytatni. Egyébként az 56-os menekültek között is nagy számba fordultak elő, köztörvényes bűnözők.

        • socksnake

          nem erti.

      • Jim

        Tessék kifejteni, mert én sem értem, mire akarsz kilyukadni.

  • Bendegúz Vaszilij

    Ez a hír egy nagyon ocsmány lejárató propaganda hadjárat része.Az a migráns aki a drótba belegázol, bújkál, átvágja átkúszik alatta amíg a többiek rajta taposva nyomulnak be, ne panaszkodjék ! Valaki tőkét szeretne ebből is kovácsolni, Aki nem járt a határnál elmondom, hogy a rendőr és a katona nem keresi a tetves beteg migránsok közelségét, nem hogy bírkózna vele. Aki elhitte a rablómesét, menjen ki oda egy napra és majd meglátja azok ott mikre képesek azért hogy átgázoljanak hozzánk. Ők adják ki az álhíreket pénzért a drága tabletjükről, Mert hát az is üzlet nekik.

  • Irén Almássy

    Talán másfelé kellene Merkel hazáját keresni, nem rajtunk keresztül. Mit kellene https://uploads.disquscdn.com/images/84c468159417ae15abb567c6a59e716ed33169a88fa007575e7519c5efe451c3.png még tenni, hogy észre vegyék – nincs átjárás! A táborokat nem mi találtuk ki….

  • József Kovács

    Nagyon elítélem az ilyen szintű brutalitást a migránsok ellen,nem szabad kínozni őket….egyszerűen agyon kell lőni az összes tetves migránst és akkor megtanulják hol laknak és hova kell vissza menniük és ott aztán hőböröghetnek kedvükre

    • teuton

      Remelem tudod, hogy amit irtal, az büncselekmeny?

      • József Kovács

        Érdekes hogy olyanok akik vállalják is magukat,egészen más a véleményük mint neked.

  • Ragó István

    Tehát van a kerítés. Van a migráns, és van a rendőr. Mennyire hihető, hogy a magyar rendőr átmászik a keritésen azért, hogy megkergesse a szegény migránst?
    Mennyi törött telefon van a déli határon eldobálva?
    Betekerték a lábát szögesdróttal, vagy átmászás közben sérült?
    Hány méter szögesdrót van szanaszét dobálva a határon?
    Esetleg mennyi van a rendőröknél?
    Hogy tartják készenlétben, hogy kéznél legyen ha tekerni támad kedvük?
    Hány gázkamrát találtak Auswitzban?

    • puzdra

      Ugyan! A fényképen látható sérülések felületi horzsolások, amiket bokrosban kúszva szerezhet az ember. A szögesdrót beléd áll, kiszakít.Jóval mélyebb sebet okoz.

      • Czövek Ilona

        Ez így igaz, ráadásul nincsen körsérülés a lábon. Sajnálom szerencsétlen embert, hogy megsérült. Azt is elhiszem, hogy előfordul olykor túlkapás, bántalmaznak menekülteket, de az írásban foglaltakat túlzónak találom. Van ismerősöm, aki szolgál a határnál, soha nem feltételeznék róla akkora brutalitást, amit a határértők mesélnek. Gyerekeket egészen biztosan nem bántanak. Egyébként meg miért nem vizsgálódik a Magyar Helsinki Bizottság a magyar határon? Tartózkodjanak ott pár napot, nézzenek körül! Szúrópróbaszerűen jelenjenek meg, ellenőrizzék a határőrök munkáját, szerintem kell, hogy legyen erre jogosítványuk.

        • socksnake

          Nincsen ilyen jogositvanyuk. De ketsegtelenul jot tenne a hatarvedok megtepazott renomejanak.

    • socksnake

      Kulonosen Auschwitz vag ide. Mekkora barom vagy te tulajdonkeppen? Hany meter?

  • Stabilo

    Mindegyiknél ott az okostelefon. Nem létezik, hogy nem került volna már elő egy videó a fenti dolgokról! Azért az is szép, hogy egy magyar szervezet előbb hisz egy nevét , korát, nemzetiségét letagadó a határokat papírok nélkül illegálisan átlépő embereknek, mint a hazáját szolgáló rendfenntartóknak.

    • Bill Koalitz

      Ennek a szervezetnek csak a neve magyar. Éppen azért pénzelik külföldről, hogy ott tegyen be a magyaroknak ahol tud. Kizárólag a migránsok érdekeit védik a mi kárunkra. Ez nyilvánvaló 2015. óta.

    • teuton

      A te neved, fotod, adataid hol vannak???

      • Stabilo

        A tiéd mellett.

        • teuton

          Olvasni tudsz? Vagy csak az irasert fizetnek teged? Te reklamalatal… A riportalanyoknak pedig van nevük es kepük, veled ellentetben..

          • Stabilo

            Ki beszélt itt a riportalanyokról? Te tanulj meg te olvasni, meg írni is.
            “Azért az is szép, hogy egy magyar szervezet előbb hisz egy nevét , korát, nemzetiségét letagadó a határokat papírok nélkül illegálisan átlépő embereknek, mint a hazáját szolgáló rendfenntartóknak.”

          • teuton

            Latom, olvasni nem tudsz, csak idevakarsz valamit. De ha a cikket olvasod, meg a hireket követed, akkor azt is tudnad, hogy mar 2 jogerös itelet született. Tehat volt nev es bizonyitek is. Aztan annak is utananezhetsz, hogy nem csak menekültek es civil szervezetek nyilatkoztak, hanem a szerb hatosagok is hivatalosan panaszt tettek, valamint a FRONTEX kiküldött megfigyelöi is -akik a deli hataron jaröröztek 2 hetig a magyarokkal- a jegyzökönyveikben tulkapasokrol, söt bantalmazasokrol es törvenyertesekröl adtak hirt az Unios bizottsagnak. Ezt persze nem hozza neked a naci media, meg a magyarul valo olvasas is nehezedre esik, hatmeg angolul vagy nemetül…

  • Bill Koalitz

    Ne már! Biztos át akart mászni a hülyéje és ott sérült meg a lába!

  • Jozsi Pityu

    Amilyen az adjonisten, olyan a fogadj isten! Jöjjenek legálisan! Az nem vendég, aki az ablakon, és éjjel oson be! Aki beengedi, az ilyeneket, az pedig cinkos, áruló. Ez mindig így volt! Hamis papírokkal, hazudozva, erőszakkal, jönnek, akkor csak a kitoloncolás az elfogadott mód, nem pedig vendégszeretet.

  • Mogyorósi István

    Nekem is hirtelen az jutott eszembe, hogy miképpen keveredik migráns a
    rendőreinkhez, ha legálisan, legális helyen, legális módon akar és lép
    az országba?
    Mellesleg a kutyaharapásról az hírlik, hogy magyar lakta
    területen (Szerbiában) tört be az “áldozat” az egyik ott lakóhoz, ahol a
    kutya (ahogyan azt kell neki) szépen leigazoltatta. Nem is mert
    feljelentést tenni.

    • vigozvegy

      Hát talán olvad el még 1X.

      • Mogyorósi István

        Nincs rá szükség. 😉

  • Tibor Pálmai

    Leszarom, hogy mit csinálnak velük, ha ezzel megakadályozható, hogy átlépjék a határt! Az meg külön jó, hogy ilyen hírek terjednek, legalább másfelé veszik az irányt….Magyar Helsinki Bizottság…állítólag azért vannak, hogy jogvédő tevékenységet lássanak el! Nem találnak magyar állampolgárt, hogy idegenek nem létező jogait védik? Akkor hagyják el a nevükből a ” Magyar ” szót!

  • puzdra

    Olvtársaim,

    Amíg az egykori gyarmattartók úgy viselkednek még mindig, ahogy ez az alábbi cikkben írva vagyon, addig mindig lesznek menekültek, és addig kérem az ide írogató széplelkeket és fajvédőket, hogy vagy ne küldjék el, vagy másnak címezzék az elítélő véleményeiket:

    http://24.hu/kulfold/2015/01/14/a-gyarmatoktol-a-charlie-hebdo-i-terrorig/

  • puzdra

    A régi gyarmatbirodalmárok alighanem Churchill örökbecsű mondását írják a tábláikra: ”Az a nemzet ami saját maga adóztatásával próbál felvirágozni olyan mint az az ember, aki egy vödörben állva akarja magát felemelni a vödör fogantyúját húzva.”

  • puzdra

    Itt a linken a belgák, az emberjog avatott képviselőinek viselt dolgai olvashatók a múlt század 20-as-30-as éveiből. Ezek a gazemberek
    lépnek fel most Magyarországgal szemben, mint emberjogvédők.

    http://tortenelemportal.hu/2015/02/belga-kiraly-kongoi-remuralma/

    Egy részlet belőle:

    “…A terület népességét 1924-ben mérték fel először a belga hatóságok, akkor tízmillióan éltek a gyarmaton. Addigra a knyszermunka, a mészárlások, az Európából behurcolt betegségek és az éhezés miatt becslések szerint a népesség fele elpusztulhatott, a kongói terror tehát akár tízmillió áldozatot is szedhetett, de a legvisszafogottabb vélekedés szerint is legalább hárommilliót. (Több helyen olvasható azonban 15 milliós becslés is.) Bár nem számszerűsíthető pontosan a népirtás mértéke, de az egyértelműen kijelenthető, hogy Lipót 23 éves uralkodása milliók halálával járt Kongóban….”

    • vigozvegy

      Strasbourg nem Brüsszelben van.

  • Tamás Szabó

    Ez az antiszociális ,élősködő lényhorda azt teszi pénzért,amit mondanak neki .Teoklaszta vallások gondolkodni képtelen kétlábú lényeinek mentalitása ismert, ilyen értelmetlen és hazug cikkek nevetség tárgyai. Legális papírok nélkül mindenki betolakodó. Extra mobillal nagyon bonyolult lett volna lefényképezni, tudva és akarva csalnak.NINCS JOGUK SEMMIHEZ-ENNYI.

  • Zul

    Verik, rugdossák és kutyát uszítanak az amúgy minden bizonnyal “békésen vonuló és mindenben készségesen együttműködő menekültekre!
    Így lett volna helyes a szalagcím! /is/
    Még véletlenül sem volt köztük migráns!
    Mit írnátok a köztudottan és minden kétséget kizáróan legdemokratikusabb országok határvédelmi eljárásáról?
    /Amerika, Izrael/ Hogy hogy arra nem jártok, jártatok nem írtok nem írtatok?
    Talán félrek hogy titeket is migránsnak /nem menekültnek/ néznek és lelőnek? Mert arrafelé lőnek, de csakis demokratikusan!
    Én ezt a világszinten elfogadott és elismert demokratikus mintát vezetném be nálunk is. Így elkerülhető lenne ez a sok bírálat és fanyalgás?

    • vigozvegy

      Ezért vagyunk mi EU és nem Usa, nem Izrael.

    • törzsmókus

      > Még véletlenül sem volt köztük migráns!

      Hogy mivan? Minden menekült egyben migráns, nem értem miről beszélsz

    • Zul

      Migráns = gazdasági bevándorló, tiltott határátlépő. Eddig több mint 80 ország polgárai próbálták meg illegálisan átlépni a határt csupán a jobb életszínvonal reményében.
      Te sem telepehedsz le mondjuk svájcba, mert ott jobb mint itt, csak ha kéred és van olyan indokod, hogy megengedik.

      Menekült = olyan HÁBORÚS övezetből menekülő polgár, ahol az élete veszélyben volt és érthető okobó nem volt módja hivatalos úton beutazni egy biztonságos országba.
      Na de nem a fél világon át és persze szinte mindenki “tök véletlenül’ papírok nélkül és pont 17 évesenek vallva magát!

  • Dollar Zrinyi

    Nem kell törvényt sérteni osztán nem lesz ilyesmi! Lettek volna csak a komcsi idökban iott a nyuguti határnál ahol LELÖTTÉK a menekülökezt.pedig azok magyrok voltak,saját honfitársaikat ÖLTÉK meg parancsra a határörok,! AKKOR NEM RINYÁLTAK A “HALADÓ ERÖK”,UGYE?ÁTLÁTSZÓ VALOBAN E KONTRAPRODUKTIV ÉS NÉPIDEGEN MIGRÁNSSIRASTÓ!

    • Robi Földi

      Ez mekkora kamu. 1 évet voltam az osztrák határnál még az “átkosban”. Sosem történt ilyen. Csak akkor kaptunk tűzparancs engedélyt ha fegyveres határsértők voltak. Nagyon sok határsértőt kísértünk be az őrsre, de bántani nem bántottuk őket, mert nem is lehetett! Csak akkor ha valamelyik nagy ritkán esetleg agresszív volt. Arról is jelentést kellett készíteni és bizonyítani azt a katonatársak által!

      • Rosenfeld Krisztián

        Nyuszifül, azelőtt is volt élet a földön, hogy te megszülettél.
        Amikor határsértő(ke)t lőttek le a (jellemzően osztrák) határon, abban az időben a határőrök 3 (HÁROM) évig szolgáltak.

        • vigozvegy

          Nem is voltunk még EU-tagok, nem is írtunk alá egy rakás nemzetközi egyezményt. Ma ezek kötnek minket.

        • Robi Földi

          Nyuszifül. Én kérek elnézést mert nem nyargaltam vissza a honfoglalásig 🙂 Azt írtam amit biztosan tudok és átéltem. Egyébként mivel a fegyveres határsértőkre volt tűzparancs így nem állíthatom azt, hogy minden olyan határsértő túlélte! Hangsúlyozom FEGYVERES határsértő és nem fegyvertelen. Ezen van a hangsúly.

          • Rosenfeld Krisztián

            Cicamica, tőlem úgy súlyozod a hangot ahogy akarod, de a te élményeid az “átkos” utolsó pár hetéről nem mérvadóak.
            “…Az 1989-es év történelmi sorsfordulót jelentett az ország és a Határőrség életében. A Határőrség országos parancsnoka még 1988-ban korlátozta a járőrök fegyverhasználatát: a menekülő határsértők ellen már a nyugati határon sem lehetett fegyvert használni…”

          • Robi Földi

            Cicamica, 87-ben vonultam és 89-ben szereltem. Kezdtem a déli határnál 3 hónap, majd Hegyeshalom 1 év. Utolsó 3 hónap már szerencsére Budapest. Amiről Te írsz én megéltem ott a helyszínen. Mindig éles lőszerrel mentünk ki a határra, nem véletlen. Volt egy Ember János nevezetű srác aki bekattant és úgy gondolta átmegy bulizni szolgálatban Ausztriába egy diszkóba. Letámasztotta az uzit a ruhatárban és bement inni és bulizni. Hatalmas balhé volt belőle, a sajtó is tele volt vele. Nem lehetett fegyvert használni csakis parancsra vagy jogos ön és határvédelem miatt, amíg a kerítés állt a határnál. Erről írtam korábban.

          • Rosenfeld Krisztián

            Nyuszifül, te jóval fiatalabb vagy mint a kisebbik fiam, szóval jobb ha abbafejezed, mert csak bohócot csinálsz magadból.
            (ha egyáltalán érdekel, hogy mi is történt a cégnél abban az időben amikor még a nagyapád is csak a csattogó szárnyú falepkét tologatta, hát nézz bele ebbe, és vitatkozz vele: http://epa.oszk.hu/02100/02176/00007/pdf/RTF_21_057-065.pdf )

          • Robi Földi

            Nyuszifül. Olvasd el mit írtam. 87- ben vonultam 89-ben szereltem le. 88 végéig a nyugati határnál. Nekem nem érdekem hazudni, veled ellentétben. Egyébként a nagypapám arra is megtanított, – miközben a csattogós lepkét tologattam- hogy elkötelezett és menthetetlen elfogultakkal ne vitatkozzak, mert csak felesleges időpocsékolás. Igaza volt 🙂 A megosztásod is engem igazolt nyuszifül. 89 májusig volt vasfüggöny! További minden jót nyuszifül…. “A nyugati határszakaszon az addigra már elavult Sz-100 elektromos jelzőrendszer (a „vasfüggöny”)
            lebontása 1989. május 2-án elkezdődött”

          • Rosenfeld Krisztián

            No figyuzz, csicskuci! Ha egész életedben csak a Balmazújváros – Nagyhegyes hipersztrádán tekertél oda-vissza, akkor ne hazugozd le azt, aki megemlíti a Dzianisz – Zakopane útvonal problémáit.
            És mostantól maszturbálj egyedül, szupereinstein.
            (szarok én a nyomorodra)

    • Jim

      Csak “haladó erök”-nek volt gerince a kommunizmus alatt. Csak a liberálisok tették kockára karrierjüket, kényelmüket a társadalmi igazság érdekében.

      (Amúgy nem löttek)

      • baviki

        A liberálisok? Óóó! És nem lőttek? Ezt most hallom először a kommunista rendszer bukása óta…

  • Hiawatha Aputsiaq

    Nincs bajom az emberek bőrszínével,csak ezt a pusztító,gyűlöletes kártékony vallásukat hagynák otthon,Európa keresztény és kész ezt el kell fogadni aki ide jön!!!

  • Andrea Tamási

    Szemét hazug banda (Helsinki Bizottság, atlatszo.hu), aki ilyet állít, mindkettőt Soros finanszírozza.

    • vigozvegy

      érveket, ne gyűlölködést

  • Attila Tóth

    rohadt tetvek ! a ti seggeteket is azok az EMBEREK védik ! az unió több katonája is ott szolgál a mieinkkel és még egy sem tett bejelentést ! takarodjatok a hazaáruló anyátokba

  • Zul

    Ez az iromány milyen átlátszó, húúú!

  • baviki

    Ez a három dalospacsirta miért nem tiltakozik a németeknél, svédeknél,stb. annak érdekében, hogy szállítsák őket repülőgépekkel N.országba, Sv.országba, stb., hiszen oda akarnak menni… Regisztrálják, majd etessék őket, adjanak nekik fejenként 700,- €-t (amiből még a legfontosabb kiadásokat sem kell fizetniük), stb… Majd nagyrészük után nyomozzanak, hogy hova tűntek el a szem elől… Amúgy meg ha a bevándorlók erőszakkal akarják átlépni a határt, erre csak kényszerintézkedések jöhetnek szóba…!!! Ez nem érthető a három, meg sok-sok dalospacsirta számára? Az erőszakos bevándorlóktól nincsenek undorítóbb alakok? De igen! B.A., L.A., S.Z., no meg ne feledkezzünk meg az átlátszó medúzákról sem!

  • allahu_akbar
  • Ilyennevűt nem ismerek

    Bár akkor lenne itt ennyi komment, amikor a fideszes lopásokról van szó.

  • Tamás Tiszai

    Mielőtt a Helsinki Bizottság 3 sztárja további faszságokat beszél, nézzék meg közelről is a pengés drótot
    Rugalmas keményacélból készül – ezt elég körülményes lábra tegergetni…:)
    https://uploads.disquscdn.com/images/10119f7cb64818042ff03d315904eeb84e65c409ff1ed9ab4f4bbf42595a0555.jpg

    • Kovács

      Nem kell aggódni. A Helsinki Bizottság 3 sztrájak életében nem látott szöges drótot, nem beszélve arról, hogy a rendőr talán fémből volt, hogy ő nem sérült meg?
      Kedves Helsinki Bizottság 3 sztárja, vegyetek egy darab ilyen drótot és próbáljátok egy fa, vagy oszlop köré tekerni, csak úgy spontán sima kézzel. Sok sikert! Remélem, utána nem röfögtök, esetleg ráfogjátok a rendőrökre, hogy titeket is ők vertek szögesdrótba!

  • vigozvegy

    Hajrá Magyar Helsinki Bizottság! Az emberi tudatlanság – a hozzászólásokat olvasva – határtalan, de ez ne zavarjon titeket, munkátokat folytassátok a felvilágosult emberiség megelégedésére. A kormánypropaganda hat a fejekben, de nem mindegyikben.

  • Balyusz47

    Arrol nem szamol be a szoveg iro,hogy mivan azokkal akik atvagjak a keritest.Ezzel kart okoznak az orszagnak,es bun cselekmenyt kovetnek el ezzel Magyarorszag karara.,2,A magyarrendorok jol beszelnek arabul_Vaagyy a menekultek beszelik a magyart_Vagy a vereseknel tolmacsot alkalmazta.A magyarrendorok atmennek a hataron es ott verekednek_Szoval valami halszag van.

  • Gordon Cole

    Ha ilyen borzalmas a helyzet a magyar határon, akkor miért nem Horvátország felé mennek??????

    • Miximaxi

      …vagy inkább haza, mert mindenütt jó, de legjobb otthon.

      • Gordon Cole

        Jaja, lehet mindenkinek hazahúzni a teveszaros kalyibába. Na ott lehet hőbörögni.

  • cyberkid

    “De van olyan verzió is, hogy a kerítés déli oldalán több száz méteren keresztül üldözik az embereket a magyar rendőrök vissza Szerbia belseje felé”. Ez teljesen elképzelhetetlen, ilyet csak az mond, akinek egyáltalán fogalma sincsen arról, hogy egy ország hogyan ellenőrzi saját határait. Sem Szerbia, sem más ország ilyet el nem tűr.
    “honnan tudják a rendőrök, hogy 171 ember volt a susnyásban éjszaka, és nem 173.” Elmondom, honnan. Onnan, hogy a susnyás mögé messze belátnak az infra- és hőkamerákkal, és kamerakép alapján pontosan tudják, hányan mentek be.
    Az a baj ezekkel az ostobaságokkal, hogy az egész beszámolót hiteltelenné teszik.

  • Teleszart Búvárruha

    Igen, rátekerik a kerítést a lábukra, még véletlenül sem akkor sérülnek meg amikor próbálkoznak átmászni a kerítésen mi?

  • József Zsarnay

    Mindet a susnyásba kellene lőni amelyik csak meg moccan ,a rohadt tetves kúrva anyját mindnek. Túl emberien van velük bánva így is ……csínálnák a ruszkiknál ezt ,levegőt nem volna idejük venni ,nem hogy panaszkodni !!! Ahova csak betették a lábukat ott csak pusztítanak és nöket erőszakolnak , ahova be engedték ezt a kecske baszó migráncsokat ott naponta felüti a fejét a terrorizmus . Kell ez nekünk ??? …..hát kúrvára nem !!!