Kék egyenruhás rendőrök kutyákkal, ököllel és gázsprével verik vissza a menekülteket a szerb-magyar határon

hatarvadasz

 

Szerbiában és Magyarországon dolgozó humanitárius szervezetek, köztük a Katolikus Egyház két segélyszervezete is arról számolt be, hogy az általuk ellátott menekültek rendszeresen panaszkodnak arra, hogy a kerítés magyar oldalán egyenruhások akár megbilincselt embereket is megvernek, kutyákat uszítanak rájuk, vagy paprikasprével fújják le őket. Mindezt saját helyszíni körkérdésünk is alátámasztja. Az ENSZ Menekültügyi főbiztossága szerint más okból is problémás a hatóságok fellépése: szerintük a július 5-től bevezetett „8 kilométeres” politika, valamint a menekültügyi és idegenrendészeti eljárások nehézkessége csak az embercsempészeknek jó.

 

tudta_elofizetok

Előfizetőket keresünk – támogasd a független tényfeltáró újságírást havi 1000 forinttal! 

 

Előzmények

Veréssel, sokkolóval, kutyákkal fogadják a kerítést megmászó menekülteket, aljas dolgok történnek a déli határon

Egyre kritikusabb a menekülthelyzet a szerb-magyar határon. A horgosi hevenyészett „sátorvárosban” egyre többen várakoznak siralmas tábori körülmények közt, míg a zöldhatáron hatóságnak látszó egyenruhások rendszeres durvaságairól szólnak a hírek. Tovább az előző cikkre.

Augusztus 24-én szerdán Papp Károly országos rendőrfőkapitány a HírTV-nek azt nyilatkozta, négy esetben zajlik büntetőeljárás a határon elkövetett állítólagos rendőri túlkapások miatt.

„Négy esetben zajlik büntetőeljárás, egyébként minden munkatársamat minden nemtelen támadástól szemben meg kívánom a jövőben is védeni. Elvszerűen mindenkit megvédek, elvtelenül senkit nem vagyok hajlandó megvédeni” – szögezte le Papp Károly.

Az eljárások a Human Rights Watch júliusi jelentése nyomán indulhattak: a nemzetközi emberijogi szervezet szerint többen is arról számoltak be, hogy, bár nem tanúsítottak ellenállást, a rendőrök (vagy más egyenruhások) intézkedés közben megverték, kutyákkal haraptatták, gázsprét alkalmaztak ellenük.

Papp Károly nyilatkozata azért is különös, mert a nyilatkozat napján az Átlátszó egészen más választ kapott. Még augusztus 10-én fordultam az ORFK sajtóosztályához az állítólagos túlkapások ügyében, amire a rendőrség válasza csak augusztus 24-én érkezett meg. Kérdésemre a sajtóosztály tagadta, hogy történtek volna ilyen erőszakos fellépések, a túlkapásokkal kapcsolatos kérdésemre egy júniusi közleményük linkjét küldték el, amiben visszautasítják a Human Rights Watch bántalmazásokról szóló jelentéseit.

Ebben a rendőrség azt írja, alaptalanok azok az állítások, miszerint a rendőrök hatáskörüket túllépve bántalmaztak volna a szerb-magyar határkerítésen átjutó embereket.

„A rendőrség az Alaptörvényben meghatározott feladatát a jogszabályoknak megfelelően végzi. A rendőri intézkedéseket a törvényesség, a szakszerűség és az arányosság elvének betartásával hajtja végre, különös figyelemmel az illegális bevándorlókkal szemben tanúsítandó emberséges, emberi méltóságukat tiszteletben tartó bánásmódra” – olvasható a közleményben.

Egybehangzó beszámolók

A rendőri túlkapásokról nemcsak a Human Rights Watch jelentése számolt be, hanem több, egymástól független forrás is: a Helsinki Bizottság a fóti gyermekotthonba került fiatalkorú menedékkérőket kérdezett, akik májusban próbáltak a kerítésen keresztül Nyugat-Európába jutni. Ők egybehangzóan hasonló bántalmazásokról számoltak be.

„Gázspray-t használtak, ütlegelték és rugdosták őket. Az egyik gyermek elmondta, hogy a határzárnál történt elfogásakor a rendőrkutyát is ráeresztették, aminek következtében az orrán a beszélgetésünkkor [két héttel később] is szemmel jól látható hámsérülés keletkezett” – írta a Helsinki Bizottság az ORFK határrendészeti főosztályvezetőjének.

Az elmúlt hetekben Szerbiában kérdeztem meg önkénteseket és menekülteket, akik mindannyian ugyanilyen bánásmódról számoltak be – ez alapján a bántalmazások nem néhány rendőr túlkapásai lehetnek, hanem elterjedt gyakorlatról lehet szó.

A balkáni migrációs útvonal több állomásán, többek között Szabadkán dolgozik a Római Katolikus Egyház két szervezete, a Catholic Relief Services (CRS, Katolikus Segélyszolgálat) és a Jezsuita Menekültsegítő Szolgálat (JRS). Utóbbi pontos jelentéseket is készített a túlkapásokról és az elszenvedett sérülésekről. Az áldozatok beszámolóit a sérülésekről készült fényképekkel együtt itt tekinthetik meg:

 

 

Ezeket a jelentéseket elküldtem az ORFK sajtóosztályának is azzal a kérdéssel, hogy van-e tudomásuk hasonló bántalmazásokról, illetve hogy ezek alapján terveznek-e belső vizsgálatot indítani. Válaszul a már idézett közleményt kaptam.

Augusztus elején magam is ellátogattam Szabadkára. A délvidéki városban nem nehéz menekültekkel találkozni – helyi kísérőmmel, a CRS egyik önkéntesével együtt a buszpályaudvar mellett véletlenszerűen botlunk egy 25-30 fős afgán csoportba, akik épp az egyik segélyszervezet ételt osztó önkénteseire vártak. A csoportban – nagy többségük fiatal férfi – többen beszélnek angolul, közülük sokat már visszafordítottak Magyarországról.

Többségük a már ismert eljárásról számolt be: gázspré, gumibot, kutyaharapások. Többen a sebeiket mutogatták, és a magyar rendőrség durvaságára panaszkodtak. Sokatmondó, hogy a véletlenszerűen megszólított migránsok pontosan ugyanolyan bánásmódról számolnak be, mint akik a katolikus segélyszervezeteknek máshol, más időpontban beszéltek, vagy azok, akik a fóti gyermekotthonban nyilatkoztak a Helsinki Bizottságnak.

A Szabadkán megkérdezett afgánok mind azt hangsúlyozták, hogy nem álltak ellen a rendőri intézkedéseknek, a gázsprét, veréseket ennek ellenére kapták. Ebben a kérdésben az ORFK sajtóosztálya is egyetért velük: kérdésemre, hogy volt-e rá példa, hogy migránsok erőszakkal léptek volna fel a határt védő rendőrök ellen, azt válaszolták, „kifejezetten a szolgálatot teljesítő rendőrökkel szemben” nem léptek fel erőszakkal.

Ezzel együtt figyelmembe ajánlottak egy júniusi esetet, amikor egy menekültszálláson az egyik biztonsági őrre támadt egy algériai menedékkérő – mintha ez az eset igazolná más emberek esetleges megverését, pláne megbilincselve.

Tehát hacsak a rendőrség nem titkolja el, hogy egyes menekültek mégis erőszakkal léptek fel, kijelenthető, hogy a Papp Károly által is vizsgált túlkapásokat nem erőszakoskodó emberek ellen követték el.

Milyen egyenruha?

Felmerül a kérdés, hogy vajon valóban rendőrök lehetnek-e felelősek a bántalmazásokért? Bár a beszámolók nagy részében rendőrökről esik szó, ennek a részletnek nem szabad feltétlenül hitelt adni, hiszen egy szír vagy afgán ember nyilván nem ismeri pontosan a magyar rendőrség egyenruháit.

Korábban felmerült, hogy esetleg a bántalmazók nem rendőrök, hanem „önkéntes határvadászok”, szélsőjobboldali szervezetek tagjai lehetnek. Augusztusban az atv.hu egy olyan hangfelvételt közölt, amelyen a Betyársereg vezetője, Tyirityán Zsolt azt állítja, ők is teljesítenek valamiféle szolgálatot a határon, méghozzá hatósági engedéllyel.

„A migránsválság megoldásában, büszkeséggel mondhatom, hogy a Betyársereg is igencsak kivette a részét, és úgy, hogy a rendszer keresett meg bennünket. Nyilván ennek a függvénye az volt, hogy ugye annyira leépítették a magyar honvédelmet, hogy egy ilyen önszerveződő sportolókból álló civil körre volt szükség, hogy adott helyzetben ott legyen, amikor ott kellett, hogy legyen” – hallható a felvételen.

Lehetséges, hogy valóban „önkéntes határőrök” követhették el a bántalmazásokat? A válasz nem egyértelmű. Tyirityán Zsolt letagadta a felvételen hallható állításokat,  egyben közzétette annak az újságírónak a fényképét, aki szerinte a cikket írta. Válaszában feltűnő, hogy külön tagadja azt, hogy a Betyársereg tagjai rendőrnek öltözve tevékenykednének a határon, holott az ATV cikkében nem szerepelt ilyen állítás.

Arra, hogy esetleg civil ruhát viselő emberek (a Betyárseregnek nincs a Magyar Gárdához hasonló egyenruhája, jellemzően civil-jellegű öltözetben, fekete pólóban vagy atlétában mutatkoznak) bántalmaznák a menekülteket, kevés a bizonyíték. A Szabadkán általunk megkérdezett menekültek mind azt mondták, egyenruhát viselő emberek verték meg őket.

Az áldozatoknak több különféle egyenruháról (a honvédség terepmintás gyakorlója, a TEK feketéje, mezőőrök zöld egyenruhái)  készült fényképeket is megmutattam, azonban a képek közül kivétel nélkül mindenki a kék rendőruniformisra mutatott.

Ami a belügyi szervek válaszait illeti, a témában feltett kérdésekre Belügyminisztérium és a rendőrség egymásnak ellentmondó módon válaszoltak: kérdésemre a Belügyminisztérium tagadta, hogy magánszemélyekkel, vagy engedélyezett rendvédelmi szolgálatokon (mezőőrök és polgárőrök) kívül másokkal is együttműködnének. Mint mondták, arról sem tudnak, hogy bárki magánakcióban határőrködne.

„Jelenleg nem áll rendelkezésre olyan adat, mely szerint jogszabályi felhatalmazással nem rendelkező személyek, szervezetek közbiztonsági tevékenységet végeznének a migrációval érintett határszakaszokon. Amennyiben ilyen tevékenység kapcsán merül fel információ, úgy az büntetőeljárás keretében kivizsgálásra kerül” – írták július 29-én. Ezzel szemben az ORFK augusztusban a Hvg.hu-val már azt közölte, hogy tavaly 15, idén 8 alkalommal indítottak eljárást “közbiztonsági tevékenység jogosulatlan végzése szabálysértés” miatt.

Felmerült az is, hogy esetleg az ásotthalomi mezőőrség tagjai lehetnek a bántalmazók. A község jobbikos polgármestere, Toroczkai László nem szívesen nyilatkozik a mezőőrség munkájáról, bár a Facebook-oldalán rendszeresen tesz közzé fotókat az előállított menekültekről.

 

Embercsempészek a magyar-szerb határon, menekültsegítők Münchenben from atlatszo.hu on Vimeo.

 

Mégsem valószínű, hogy a túlkapások felelőssége jelentős részben a mezőőrségre hárítható: mind a Katolikus Segélyszervezet pártfogoltjai, mind az általam megkérdezett emberek kék egyenruhás rendőrökre vallottak.

Elképzelhető viszont, hogy nemcsak magyar rendőrök lehetnek az elkövetők között: a szerb-magyar határkerítésnél az EU több országából, például Németországból, Ausztriából és Szlovéniából küldött rendőrök is járőröznek.

A JRS által felvett egyik tanúvallomás szerint júliusban egy alkalommal német és osztrák rendőrök is verték és rugdosták egy előállított csoport tagjait. Szabadkán az egyik afgán fiatal nekem azt mondta, hogy az őt bántalmazó személyek hátán a Border Police feliratot látta – Magyarországon nincs külön határőrség, a szerb határőrök uniformisán azonban szerepel ilyen felirat.

Találkoztunk olyan menekülttel is, aki elismeréssel beszélt a német rendőrökről: mint mondta, többször visszafordították már Magyarországról, viszont amikor a magyar rendőrök mellett ott voltak a német kollégáik is, legalább nem bántották.

Újra próbálkozhatnak

Július 5-től kezdve a rendőrség új instrukciókat kapott a határzárt átlépők kezelésére: az ekkor életbe lépett törvény szerint azok ellen, akiket a határtól 8 kilométeres távolságon belül fognak el, nem indítanak idegenrendészeti eljárást (pontosabban csak akkor indítanak, ha bizonyíthatóan megrongálták a kerítést), csak visszaküldik őket a kerítés túloldalára a szervizkapukon keresztül.

A törvénymódosítás lényege elvileg az, hogy akiket korán elkapnak, így szabályosan kérhetnek menedéket a kerítés Szerbia felőli oldalán, de még magyar területen levő tranzitzónákban.

Az eljárás azonban több szempontból problémás, ez a gyakorlat nem túl hatékony módja a határok védelmének. A Szerbia felől érkező menekültek jó részét idegenrendészeti eljárás keretében ki lehet toloncolni a származási országukba – sokan érkeznek például Pakisztánból vagy Afganisztánból, amelyek a magyar törvények értelmében biztonságos országnak számítanak, Afganisztán ráadásul kimondottan együttműködő, visszafogadja az Európából kitoloncolt állampolgárait.

Másokat, például akik Szíriából érkeznek, Szerbiába toloncolhatnak vissza a magyar rendőrök, ami azt jelenti, hogy átadják őket a szerb hatóságoknak, innentől kezdve bekerülnek a szerb menekültellátó rendszerbe, és az egyik ottani befogadóállomáson kapnak helyet azok is, akik nem kapnak menedékjogot Szerbiában (a délszláv állam hosszú távon 2-3 ezer menedékkérő befogadására vállalkozott).

Ezzel szemben a most bevezetett eljárás annyit ér csak el, hogy a visszaküldés után újra próbálkozhatnak, ami általában meg is történik. A szabadkai buszpályaudvarnál várakozó afgánok között volt olyan, akit már hat alkalommal fordítottak vissza, ennek ellenére mind azt mondták, tovább próbálkoznak, amíg el nem jutnak Nyugat-Európába.

Egy-egy próbálkozás között a Szabadka környékén felállított, dzsungelnek nevezett, a szerbiai menekültellátó rendszeren kívül eső sátortáborban dekkolnak.

 

Veréssel, sokkolóval, kutyákkal fogadják a kerítést megmászó menekülteket a déli határon from atlatszo.hu on Vimeo.

 

Branislav Ristic a Catholic Relief Services (CRS, Katolikus Segélyszolgálat) szerbiai munkatársa, akivel Szabadkán találkoztam. Kérdésemre elmondta, az a gyakorlat, hogy Magyarországról veréssel nyomatékosítva visszadobják Szerbiába a migránsokat, csak ideiglenesen állítja meg őket.

„Akik fennakadnak a határon, általában Belgrádban kötnek ki, ahol kapcsolatba kerülnek embercsempészekkel, az ő segítségükkel már jó eséllyel eljutnak Nyugat-Európába. Az biztos, hogy hazamenni nem fognak. Akikkel mi állunk kapcsolatban, mind azt mondják, hogy a hazatérés nem opció a számukra, már csak azért sem, mert akinek volt lakása, azt az indulás előtt eladta.”

Ugyan a menedékkérelmek jelentős részét az EU országaiban elutasítják, ez nem jelent minden esetben kitoloncolást a származási országba. Hogy mi lesz egy menedékkérővel, akinek a kérelmét elutasítják, több dologtól függ.

A dublini szerződés értelmében minden menedékkérelmet abban az EU-s országban kell elbírálni, ahol azt először benyújtották. Tehát, ha valaki Magyarországon ad be menedékkérelmet, majd tovább megy Németországba, akkor Ausztriában már nem adhat be újabb kérelmet, és az osztrák hatóságok vissza fogják vinni Magyarországra, ahol ki kell várnia az eljárás végét.

Ez a szabályozás nem vonatkozik veszélyesnek ítélt harmadik országokra, emiatt például az Európai Bíróság döntése szerint nem lehet senkit Görögországba és Bulgáriába toloncolni más EU-s országokból, akkor sem, ha először ott regisztrálták őket menedékkérőként.

Akinek a menedékkérelmét elutasítják, azt kitoloncolhatják az országból. Azokat viszont, akik nem biztonságos országból, például Szíriából indultak el, nem lehet a kérelem elutasítása utás sem hazaküldeni, őket ezért oda küldik vissza, amilyen irányból beléptek az ország területére – Magyarország esetében ez általában Szerbia, amely a magyar törvények értelmében biztonságos országnak számít.

A Szerbiába szabályos úton visszatoloncoltak ugyan nem kapnak Szerbiában sem menedékjogot, a befogadóállomásokon azonban helyet kapnak.

Bár azt a szabályt, hogy a határ 8 kilométeres körzetében elfogott migránsok ellen nem indítanak eljárást, csak júliusban vezették be, lehetséges, hogy a rendőrség informális módon már korábban is így lépett fel.

A JRS jelentéseiben már májusból és júniusból is vannak olyan esetek, amelyek szerint papírok nélkül küldték vissza a határon az érkezőket. Ezt akár a rendőrség adatai is alátámaszthatják: ezek szerint 2016 tavasza óta hónapról hónapra kevesebb ember ellen indult eljárás a határ tiltott átlépése miatt, júliusban például már csak 16 ilyen eset történt.

Ez azért is különös, mert egyébként a balkáni migrációs útvonalon útrakelők száma éppen, hogy növekedett ebben az időszakban. Az ENSZ Menekültügyi Főbiztosságának (UNHCR) adatai szerint azután, hogy 2015-16 telén lezárták a szlovén-horvát és az osztrák-szlovén határt, ismét egyre többen próbáltak a szerb-magyar határt érintve Nyugat-Európába jutni.

A rendőrség más statisztikái is ezt támasztják alá: a Police.hu szerint az elfogott migránsok száma (azaz azok, akik ellen valamilyen rendőri intézkedés történt, függetlenül attól, hogy indult-e eljárás) február és április között inkább emelkedett.

Ennek ellenére hónapról hónapra kevesebb eljárást indítottak, ami arra utalhat, hogy már korábban is létező gyakorlatot törvényesítettek júliusban.

Július 5-e után a Police.hu statisztikáiban látványosan visszaesik az elfogások száma, feltehetően azért, mert a 8 kilométeren belüli intézkedéseket már nem számolják.

Nemzetközi jogot is sérthet

Az UNHCR szerint a magyar hatóságok fellépései akár az ENSZ menekültügyi egyezményét is sérthetik, függetlenül a rendőri túlkapásoktól.

„Az egyezmény szerint annak, aki belép egy ország területére, joga van ott menedékkérelmet kérni” – mondta Simon Ernő, az UNHCR munkatársa. „Az, hogy a menedékkérelmeket csak a tranzitzónákban lehet leadni, ahová kényszerrel viszik a menekülteket, az ENSZ menekültjogi egyezmény szempontjából aggályos lehet, mert túlságosan nehezítik ezeket az eljárásokat.”

Ugyan a korábbi eljárásrend szerint a határtól nyolc kilométeren belül is letartóztathatták a migránsokat, ilyenkor lehetőségük volt az idegenrendészeti fogdán menedékkérelmet benyújtani. Ez egyébként most is lehetséges, de csak azoknak, akiket a határnál távolabb fognak el. A nyolc kilométeren belül elfogottak csak a tranzitzónákban nyújthatnak be menedékkérelmet.

A tranzitzónákban tapasztalható helyzetről nemrég az Átlátszó is készített riportot – ahogy ebből is kiderül, a zónák közelében a korábban felszámolt calais-i dzsungelhez hasonló tábor kezd kialakulni, ahol már több száz menedékkérő akadt fenn. Ennek fő oka, hogy a zónákban rendkívül kis hatásfokkal zajlik a menedékkérelmek elbírálása: naponta csak 15 ember kérelmét tudják befogadni.

Kapcsolódó cikkek

Veréssel, sokkolóval, kutyákkal fogadják a kerítést megmászó menekülteket, aljas dolgok történnek a déli határon

Elveszett lelkek a török-görög határzáron: csempészek, kurvák, lágerek

Embercsempészek a magyar-szerb határon, menekültsegítők Münchenben

„Míg vert, mosolygott” – a Röszkénél bántalmazott újságírók a TEK akciójáról

A kimaxolt morális pánik: így kezelte a magyar kormány 2015-ben a menekültválságot

A Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal közlése szerint a két tranzitzónában 6-6 ügyintéző és csak egy szociális munkás jut a több száz menedékkérőre. Március vége és június vége között a heti átlag 1000 és 1500 közötti benyújtott menedékkérelem volt Magyarországon (ekkor még azok is beadhatták a kérelmüket, akiket magyar területen elfogtak), majd július 5-e óta a heti átlag 400 kérelem alá esett vissza, ugyanakkor a röszkei tranzitzónánál augusztus elején mintegy 570 fő, a tompai tranzitzónánál pedig mintegy 220 ember várt belépésre.

Simon Ernő szerint az, hogy a törvényes menedékkérést ennyire megnehezítik, csak bátorítja a szabálytalan határátlépést. „A menekülthullámot magát még egy magyar intézkedés sem állította meg. Azzal, hogy a legális menedékkérést ennyire megnehezítik, csak azt érik el, hogy a menekülteket még jobban kiszolgáltatják az embercsempészeknek.”

Zubor Zalán

Ha tetszett a cikk

Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszó munkáját havi 1000 forinttal! Függetlenségünk záloga a közösségi finanszírozás.

  • Attila Nagy

    Igazat adok a Magyar rendőröknek! Akik meg pártolják ezeket a patkányokat, azokkal együtt kéne összezárni!
    🙂

    Örülhetnének a kibaszott sásákák, hogy csak gumibottal, meg sokkolóval esnek nekik illegális határátlépésért..! Én egyből golyózáporral várnám őket és nem válogatnék…!

    • Imaginárius Sárkány

      Gratulálok! Ön egy igazi humanista. Büszke lehet magára.

      • diobioesz

        Azt hallotta,hogy a Görögök,ha elengedik az államadósságukat,bevállalták,hogy 40 percen belül megoldják,hogy egy menekült sem jön át a határukon?

        • Imaginárius Sárkány

          Mesélj még!

          • diobioesz

            Primitív a szókincsed! Aki nem tudja felfogni mi forog körülötte az gyermek.Kérd meg Anyukádat,meséljen Neked…

          • Imaginárius Sárkány

            Nem értem igazán, hogy vonsz le következtetéseket a szókincsemre vonatkozóan egy kommentem elolvasása után.

            Azt pedig, kérlek, ne te ítéld már meg kinyilatkoztatásszerűen, hogy fel tudom-e fogni, mi folyik körülöttem. Főleg ne előismeret nélkül. Az értelmes emberhez méltó érvelésről hallottál már? Ha esetleg nem, akkor – ahogy mondtad – kérd meg anyukádat, mesélje el neked.

          • diobioesz

            “Mesélj még!”

            Kíváncsi lennék,ha egy szobában ketten lennénk,akkor is ilyen flegma lennél…
            Te kezdted a személyeskedést,ismerethiánnyal. Én bemutatkoztam,ezt bárki meg tudja csinálni.
            Érted?

          • Imaginárius Sárkány

            Te kezdted a beszélgetést alátámasztatlan állításokkal. Utánakerestem, nem találtam semmit. Esetleg forrásod is van?

          • diobioesz

            Gondolom észrevetted a semmiről akarsz vitatkozni velem.
            Nem megy…
            Rossz vonatra szálltál fel,ugorj le,míg fel nem gyorsít…:)

          • diobioesz

            Bocsánat,kimaradt!

            Feltétlen olvasd el.Lehet guglizás közben többet megtalálsz :

            https://www.libri.hu/konyv/nogradi_gyorgy.40-ev-alatt-a-fold-korul-1.html?recommendationId=isbipsdt-jnbuyeydbdo-S.ITEM_RELATED.C.c17_a190-1naghs8

            Ezt már most is megnézheted:
            Remélem segíthettem…
            https://www.youtube.com/watch?v=RZ__YHgK4-E

      • Lone Ranger

        Az igazi humanizmus az ha megvédjük Európát ettől a harmadik világbeli söpredéktől.

      • Lone Ranger

        Művelődjél picit miket követnek el a pártfogoltjaid percről percre az EU ban.
        https://twitter.com/XYEinzelfall

        • Imaginárius Sárkány

          Oda van írva a térkép fölé, hogy “(presumably) by migrants”. Ignorálod a zárójelben írtak, vagy nehézséget okoz a szövegértés? “Feltehetőleg migránsok által”. Oda van írva a térkép fölé, hogy miért egy demagóg kamu az egész.

          • Lone Ranger

            Az csak egy jogi nüansz, ártatlanság vélelme, de ha veszed a fáradságot és elolvasod a riportokat és rákattintasz a kapcsolódó linkekre amik sok esetben a helyi rendőrség weboldala vagy a helyi sajtó által írt cikk, gondolom nem hiszed hogy a német rendőrség és az összes helyi német sajtó is kamuzik…, láthatod hogy valóban migránsok követik el a bűneseteket, méghozzá nem keveset és többségében nagyon súlyosakat.
            Az egyetlen demagóg kamu itt te vagy.

            Better luck next time…

          • Imaginárius Sárkány

            Ám legyen. De ekkor is felvetődnek a kérdések, hogy népességarányosan miként állunk?

            De egyébként én sem azt mondom, hogy szűretlenül engedjünk át mindenkit mindenhol. Ezt sohasem állítottam. Nekem két fő szempontom van. Az egyik az, hogy a tényleges menekülteket(háborús területekről érkezők) fogadjuk be, amint azt a törvény és az alapvető etikai érzék diktálja. De rendben, elfogadom, hogy esetleg ezzel nem ért egyet mindenki, és ezek között nyomokban értelmes ember is lehet. Viszont azzal, hogy a cikkben leírt módon bánnak emberekkel, szerintem jóérzésű egyén nem érthet egyet.

          • Lone Ranger

            Én személy szerint csak nőket és gyereket engednék be senki mást, őket is átvilágítanám amennyire lehet.
            Az ENSZ jelentése szerint jelenleg olyan 70% körüli a férfiak aránya a menekültek közt és ezeknek a többsége úgy 80% is 18-35 év közötti, tipikus harc edzett férfi életkor, ami több mint veszélyes lehet egy védtelen társadalomra nézve, ami nincs szokva az atrocitásokhoz.
            A Svéd rendőrség adatai szerint a nők ellen elkövetett szexuális bűncselekmények száma 1472% -al nőtt az elkövetők többsége nem őshonos svéd.
            A német rendőrség adatai szerint az erőszakos bűncselekmények száma durván a duplájára nőtt év eleje óta, itt is a difit a migránsok teszik ki, Németország 2millió migránst fogadott be akiknek sikerült megduplázniuk a bűnesetek számát a 80 milliós német lakossághoz viszonyítva.
            Nem voltam ott nem láttam mi történt de azt azért érdemes megemlíteni hogy fogtak már rendőrökre fegyvert migránsok és itt nem csak késeket hanem éles lőfegyverekre gondolok, illetve volt olyan eset mikor fizikailag megtámadták őket, ilyen esetben nyilván arányos mértékben fognak védekezni a rendőrök, katonák, viszont ha a sajtó egyoldalúan tudósít és megpróbálja elferdíteni a történteket abból semmi jó nem származik.
            Személy szerint én nehezen tudom elképzelni hogy magyar rendőrök és katonák ok nélkül bántalmaznak valakit a határon, ezek az emberek profik, nem verőlegények.
            Kösz hogy végigolvastad.
            Szép estét kívánok.

          • Imaginárius Sárkány

            Ez egy korrekt válasz. Erre azt tudom mondani, hogy valóban nem kell válogatatlanul befogadni mindenkit, ekkor viszont humánus módszerekkel kell visszafordítani a többieket. Továbbá a menekülteket hozzá kell szoktatni az európai kultúra normáihoz. És ez a hozzászoktatás(a németeknél volt ilyen ötlet, ha jól tudom) nem “migránssimogatás”, és abszurd őrület, hanem egy alapvető segítség. Te sem lennél tisztában azonnal az arab normákkal ha oda kerülnél, ahogy én, és senki más sem.

            A rendőrökről meg annyit, hogy simán el tudom képzelni a cikkben írtakat. Stresszes lehet nekik is, kihozza a legrosszabat az emberből. Ha meg már alapból is bevándorlásellenesen ment oda… szóval én könnyen elképzelhetőnek tartom a dolgot.

            Szép estét.

          • diobioesz

            Ez is korrekt!

            Egy Szíriai orvos elmondja,hogy 10% Szíriai aki migránsként bejön…

            http://hir.ma/kulfold/szines-hirek/a-sziriai-magyar-orvos-megmondja-a-frankot-az-illegalis-nepvandorlassal-kapcsolatban/674197

            Javaslom ezt is a tisztánlátás véget…

            https://youtu.be/W0cqu4AuRMg

            Jó hétvégét kívánok!

          • Virag Lilli

            a genfi egyezmeny szerint a menekült csak az elso biztonsagos orszagig szamit annak mint nyilvan te is jol tudod csak szandekosan nem veszel rola tudomast

          • Imaginárius Sárkány

            Könyörgöm, olvasd már végig azt a kommentet, nem hosszú.

          • Lone Ranger

            Itt egy kis szájbarágós segítség, vedd a fáradságod és kattints a kapcsolódó linkekre, mind hiteles.

            https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1_rNT3k2ZXB-f9z-2nSFMIBQKXCs

            Olvasd el a twitter bejegyzéseket is a kapcsolódó linkekkel, tudom hogy nehéz elfogadni néha az igazságot de a gyógyulás első jele ha belátod hogy beteg vagy.

            https://twitter.com/XYEinzelfall
            Ezen a twitter linken szinte minden bejegyzés egy migráns által elkövetett bűn eset az elmúlt 2 órában úgy 17 számoltam.

      • frank

        Rohadt libsi, bújj össze velük, meg fasiszta szajha főnökötökkel, angelinátokkal aki beterelte őket…

        • Imaginárius Sárkány

          Egyrészt, nem vagyok “rohadt libsi”, ez nem egy olyan egybites dolog, mint a te agyadban. Továbbá, semmi közöm Merkelhez, még csak nem is különösebben szimpatikus a politikai profilja. Nem tudom felfogni, miért gondolod azt, hogy a menekültekkel humánusan bánni akarók mind valami aljas, magyarellenes összeesküvés tagjai.

          • frank

            Nem kell a migrénekkel humánusan bánni, mert nem azt érdemlik.
            Nem hívta őket senki, nem hiányoznak! Ezek csak angelinának és szaros barátjának hiányoznak. Ma már mindenki tudja, hogy mi van a lapok mögött. Ezekkel akarják Európát tönkre tenni. Semmi sajnálat, mert ők fognak felenni minket. ha neked szimpatikusak akkor költözz hozzájuk.
            Európának nincs szüksége erre a teljesen más “kultúrájú” hordára.
            Nem tisztelik az emberi életet, nem tisztelik a nőt, semmit nem akarnak csinálni csak rombolni és ölni. Ezt tanulták, ebben szocializálódtak, ez az életük. Az “egybites” felfogás titeket jellemez, miután ezekkel látjátok a jövőt…

          • Imaginárius Sárkány

            Igen, a humanizmus pont azt jelenti, hogy akkor is törődsz a bajban lévőkkel, ha -téged idézve – “nem hívta őket senki, nem hiányoznak”.

            “Mindenki tudja, mi van a lapok mögött” Na, ki? Biztos a Soros szervezi az egészet fél kézzel, a rohadékja, ugye? Hihetetlen, hogy ilyen abszurdumokat be lehet mesélni embereknek.

            Nekem nem “szimpatikusak”, egyiküket sem ismerem személyesen. De igenis sajnálom a háborús területekeről menekülőket helyzetük , és – horribile dictu – még azokat a gazdasági bevándorlókat is, akiket ilyen embertelen körülményekkel fogadnak.

            “semmit nem akarnak csinálni csak rombolni és ölni.”
            Oké, remélem, ezt te sem gondoltad komolyan.

            Nem tudom, kommunikálni lehet-e a te világnézeteddel rendelkezők felé egyeltalán, hogy én(és a hasonlóan gondolkodók, akiket ismerek), nem akarjuk tönkretenni Európát, nem akarunk semmi ilyesmit. Egyszerűen csak bizonyos emberekbe szorult annyi elemi empátia, hogy emberi szenvedés láttán meg akarja szüntetni azt.

          • frank

            Ha javasolhatom, tájékozódjál mielőtt meglepődnél!
            Szerinted ez mind véletlen ami a “migráció” mögött történik?
            Úgy gondolod nincs ok és okozat?
            Szerinted Soros és Merkel stb. csak ártatlan bárányok?
            Téged simán a falnak lehet vezetni, (akár politika mentesen is)?
            Lehet hogy nem nőtél ki a mesékből?
            Szerinted ezek a genetikai hulladékok nélkül, nincs elég szociális nyomorult Magyarországon, akik méltóbbak lenének a támogatásokra? Esetleg onnan nem hiányzik az empátia? Szerinted itt nincs munka nélküliség?
            Nem inkább a sajátjainkat (kivétel nélküli magyarokat) kellene munkához juttatni, vagy emberségesebb körülményeket teremteni nekik?
            Egy nemzetközösségben nem azok kaphatnak több megbecsülést akik majd megteremt(het)ik a nyugdíjas kort elérőknek a nyugdíjat?
            Mert ezek az írástudatlan funkcionális analfabéta, haszontalan férgek,csak munka nélküli párhuzamos társadalmakban tudnak létezni?
            Szerinted épelméjű belemegy ilyen kockázatokba?
            És számtalan kérdést tehetnék fel még annak a liberális rétegnek akik csak, habzó szájjal az orbáni vezetés gondolatáig jutnak el…

          • frank

            És szerinted az véletlen hogy Németországban totális a megfélemlítés migráns ügyekből kifolyólag, a többségnek akik ezt másképpen gondolják?
            Vagy, az normális hogy a média folyamatosan hazudik, hogy a rendőrség is totális diktatúra alatt végzi a munkáját? Esetleg az normális hogy egész Európa félre van vezetve a “jószándékúakkal” ???

          • Imaginárius Sárkány

            Elsőként átmásolom egy itteni kommentem :

            De egyébként én sem azt mondom, hogy szűretlenül engedjünk át mindenkit mindenhol. Ezt sohasem állítottam. Nekem két fő szempontom van. Az egyik az, hogy a tényleges menekülteket(háborús területekről érkezők) fogadjuk be, amint azt a törvény és az alapvető etikai érzék diktálja. De rendben, elfogadom, hogy esetleg ezzel nem ért egyet mindenki, és ezek között nyomokban értelmes ember is lehet. Viszont azzal, hogy a cikkben leírt módon bánnak emberekkel, szerintem jóérzésű egyén nem érthet egyet.

            Soros, Merkel és társaik ügyében azt tudom mondani, hogy vannak, akik támogatják a menekülteket. Ezek között vannak jó, és rossz szándékúak. De azt, hogy ők okozzák/szervezik/irányítják az egészet, abszurdum. Szerintem az emberek csak látni akarnak valami egyértelműen gonosz akaratot egy számukra(és mindenki számára) érthetetlenül monumentális jelenség mögött.

          • frank

            Nem győztél meg!
            Javasolnám, tájékozódj még…
            Ez itt nagyon kevés és naiv.

          • Imaginárius Sárkány

            Igen, ez naiv olyan szempontból, hogy emberséget követelne egy gyűlölködésre szokott-szoktatott nemzettől. Vagy mire gondolsz? Sorosékra? A világ nem úgy működik, mint ahogy te hiszed. Soros nem a leggazdagabb, és nem Merkelnek van a legtöbb hatalma. Ha pusztán ilyesmik által irányítható lenne az egész, láthatnánk ellentétes irányú erőket is, amelyek hasonló effektivitással működnek. De nem erről van szó. A menekültek azért jönnek alapvetően, mert az ottani helyzet olyan(háború/ rossz gazdasági helyzet). És jönnek, jönni akarnak, ezt fel kell fogni. Hogy most valaki ezt támogatja-e bizonyos okokból, vagy ellenzi más okokból(adott esetben pénzzel, politikai hatalommal rendelkezve) az egy dolog. Nem ezen dől el az egész. Hatást lehet gyakorolni, de nem ezen dől el.

            Amúgy meg rendkívül egyszerű lépten-nyomon naivozni a liberálisokat, mint amilyen egyszerű az elborultabb liberálisoknak nácizni a jobboldaliakat. Ez viszont nem segíti a diskurzus létrejöttét. Nem konstruktív. Semmi értelme.

          • frank

            Lehet, Soros nem a leggazdagabb,
            viszont a legundorítóbb kártékony parazita féreg,
            aki létezik a világon…
            Dögöljön meg a kurva anyját !!!

          • frank

            Te! reménytelen vagy!
            Sőt!
            Merkel és Soros is biztos csak lepkehálóval szaladgál a Fekete erdő szélén…
            A “háborús területekről” pedig engedjünk már be, vagy 100 millió migrént, mert kb. annyi azért összességében lehet belőlük, akik biztos rendesek.

          • Virag Lilli

            akkor talan a te es a hozzad hasonloan gondolkozok menjetek es segitsetek ott ahol a problema van mondjuk Sziriaban, ugyanis ott lehet megszüntetni a problemat az semmikeppen nem megoldas hogy elarasztjuk Europat hadd legyen itt is rossz

          • Virag Lilli

            talan mert igaz?

          • Imaginárius Sárkány

            Erre most mit mondjak? Hidd ezt, ha neked jólesik.

  • Ann Ban

    Mit nem hablatyoltok, bolsilibsi söpredéknépség….
    Az lenne a normális, de sajnos a rendőrök csak kulturáltan vezetgetik őket….
    Ha valóban jól el is döngetnék, nem kísérleteznénem 20x, 50x.

  • csaba

    Most tényleg ezeket a “békés,magasan kvalifikált”hordát részesíti előnyben,magyar határvédelemmel szemben,egy magát magyarnak valló hírportál.
    Nem kell a menekülteket gyűlölni,de több jogot adni az állampolgárokkal szemben sem kellene.

    • Imaginárius Sárkány

      Kifejtenéd, hogy miért gondolod “több jognak” azt, hogy nem verjük össze a menedékkérőket?

      • helena bu

        Te engednéd, hogy neked rontson valaki?

        • Imaginárius Sárkány

          Nem. De itt nem erről van szó(kivéve persze a propaganda által megvezetettek elméjében).

          Tudta? Attól még, hogy valami ki van írva egy óriásplakátra, nem feltétlenül igaz.

          • helena bu

            Azokat a szolgálatot teljesítő rendőröket és civileket kell megkérdezni, akik a napjaikat ott töltik, én találkoztam velük. Te miért nem vállaltál önkéntes szolgálatot? Értjük a számítógép mellől könnyű az ész osztás, különösen akkor, ha még csurran csöppen is valami ezért, remélem ez nem így van. Egyébként próbáld ki,és fogadjál be magad mellé néhányat, és tapasztald meg a velük való együtt élést.

  • Csajági Laura

    Más országokban lelövik a betolakodókat! Ahhoz képest, akkor itt nagyon kesztyűs kézzel bánnak velük!

  • tom tom

    A hatart a kijelolt atkelohelyeken kell atlepni. Ezek a vadak ezt nem akarjak tudomasul venni.
    Benneteket meg, hazaarulo libsi banda a hatarkeritesen kellene felakasztani migransijesztonek.

  • Lone Ranger

    Szabad mozgás lehetősége csak EU-s állampolgárokra vonatkozik, másra nem, a Magyar határ nem csak a mi de az EU Schengen határa is, engedély nélkül átlépni bűncselekmény, ennyi.

    • zsolt

      a határátlépés pont akkor szünt meg büncselekménynek lenni amikor végre rendszerváltás jött , és megszünt a diktatúra.magyarországon.
      Azután csak szabálysértés lett.

      az már más kérdés, hogy a legtöbb régi rendszert kiszolgáló pártkatona, pont a mai Fideszben talált menedéket.

      • Lone Ranger

        Azthittem a maszopban vannak…
        Tévedés, a Schengen határ engedély nélküli átlépése bűncselekmény Ausztriában pl.

        Ausztria:”

        1.

        Yes.

        2.

        Art. 10 para 1 of the Border Control Act constitutes that the external

        borders may only be crossed at border crossing points,

        except in cases where international conventions or agreements provide otherwise. The term border crossing point is defined by

        Art. 1 para 3 Border Control Act as a point or area determined by the comp

        etent authorities for the purpose of border crossing,

        during the opening hours and within the scope of its purpose, at the external border or the internal border (in case of a

        reintroduction of border controls in the meaning of Art. 23 et. seq. of the Sche

        ngen Borders Corde).

        According to Art. 16 para 1 Border Control Act, a violation of this provision is sanctioned with an administrative penalty of

        up to

        2,180 Euros or imprisonment of up to six weeks, if criminal sanctions or other similarly severe or more

        severe sanctions are not

        provided; attempts are similarly sanctioned.

        Furthermore, however not directly related to border crossings at places other than border crossing points according to Art. 4

        (3)

        Schengen Borders Code, the “illegal” entry of individua

        ls to the Austrian territory is sanctioned with an administrative fine of 100 to 1,000 Euros or up to two weeks of imprisonment (Art. 120 para 1 Aliens Police Act)”

      • Lone Ranger

        itthon szabálysértés, szemantika…
        De súlyos bűntetésekkel és elzárással is súlytható.

        1.
        Illegal border crossing is not penalized in Hungary, however it is an administrative infraction.
        2.
        a) The Hungarian Code of Administrative Infractions provides
        that anyone crossing the Hungarian borders without an
        authorization or in any unauthorized manner, or even attempts to, commits an administrative infraction. Anyone violating the
        legal regulations pertaining to travel documents also commits an administrat
        ive infraction. (Competent authority: the police)
        b) Note that according to the Act on the entry and stay of third

        country nationals (‘TCN’) in Hungary, carriers/aerial
        carriers/employers of TCNs are obliged to report the entry and the stay of any TCNs car
        ried/employed by them and omitting to
        fulfill this obligation is sanctioned by an administrative fine
        (min. 3000€

        5000€/capita).
        3.
        The
        sanctions of any administrative infraction
        are the following:
        (a) penalties
        (i) administrative detention (ii) fine (iii) community service
        (b) measures
        (i) disqualification from driving (ii) confiscation (iii) exclusion
        (iv) warning.
        Aiding and abetting, as well as attempt are also administrative infractions. During sentencing of a sanction all circumstance
        s
        are taken in to consideration, especially repetitive comportment. Should the action crossing of the border realiz
        e a crime, the
        crossing shall be adjudicated as the crime. No administrative infraction is committed if the offender is statutorily unpunish
        able”

  • Zsolt Balogh

    Jó hosszú menekült szopás már megint

  • Subi2

    Ha valaki átmászik a házamat körülvevő kerítésen ugrás közben pont a kezemben levő vasvillába fog esni. Ennyi, az én házam az én váram. Menjenek a yenkik nyakára a problémák egy részét ők okozták, Merkel anyó meg küldjön repülőt értük, ne rajtunk keresztül probálják elérni álmaik célját, ahol amúgy is max. csak cseléd lesz belőlük.

    • frank

      Na most, az a baj hogy a repülő már életre kelni látszik…
      Lehet hogy ez sem lesz jó megoldás!
      Csak egy idézet:

      “…normális ez a Merkel.. ???
      Ha igen – akkor Ő NÉMETORSZÁG és EURÓPA legfőbb ellensége….
      aki el akarja pusztítani EURÓPÁT !!!!!

      Amit mindenkinek tudnia kell!!

      Az éj leple alatt légihídon szállítják a hódítókat Németországba

      A berlini szövetségi kormány az éj leple alatt, titokban
      repülőgépekkel, charterjáratokon tömegesen szállítja az afroázsiai
      migránsokat a németországi nagyvárosok repülőtereire, majd onnan a
      Migrációs és Menekültügyi Szövetségi Hivatal utasítására buszokkal a
      különböző befogadótáborokba.

      A Balkánon keresztül egyelőre nem érkeznek a migránsok Németországba,
      a sáskahadat szállító autóbuszok és vonatszerelvények is teljesen
      eltűntek, ezért az átlag német polgár azt hiszi, hogy alább hagyott a
      Nyugat-Európa megszállása.

      Csakhogy a látszat csal, mert a németországi repülőterekre
      éjszakánként titokban, charterjáratokon tömegesen ömlesztik a
      migránsokat – írja a Kopp Online német hírportál.

      A Köln-Bonn repülőtér (fotó: Kopp Online) Angela Merkel „nagy szakmai
      tudással bíró” migránsai az eddigi gyakorlattal ellentétben mostanában
      nem különvonatokon és autóbuszokon érkeznek meg Németországba, hanem a
      szilveszteri kölni, majd az azt követő további események után manapság
      már nem olyan szíves vendéglátó németek elől szinte elrejtve,
      titokban, éjszakai repülőjáratokon, majd autóbuszokkal szállítják őket
      a különböző befogadóállomásokra.

      A Kopp Online több szemtanúra is hivatkozva azt írja, hogy mivel a
      balkáni útvonalon keresztül szinte teljesen megszűnt a Németországba
      irányuló migránsáradat (leginkább a magyarok érdemeként – S. S.), az
      most egészen új és meglepő útvonalra tevődött át: a kontinenshódítókat
      Törökországban, Görögországban, Bulgáriában és egyes észak-afrikai
      arab országban a német kormány kezdeményezésére felszállítják az
      éjszakai charterjáratokra, majd egyesen Németországba viszik őket.

      A Köln-Bonn repülőtér éjszakai és nappali járatainak menetrendje van.
      A nevezett hírportál kiemeli, hogy a német sajtó még mindig hallgat a
      németországi repülőtereken éjszakánként észlelhető élénk forgalomról.
      Példának okáért a portál megemlíti a Köln-Bonn repülőtéren augusztus
      8-án érvényben volt menetrendet.

      Az érkező gépek tanulmányozása után rögtön kiderül, hogy éjjel 00:30
      órától kezdődik a „migránscsúcsforgalom” az említett repülőtéren,
      miután a Törökországból és Görögországból induló repülőgépek szinte
      egymásután szállnak le egészen reggel hat óráig, miközben a
      Földközi-tenger keleti térségéből a Köln-Bonn repülőtérre nappal
      mindössze egyetlen gép érkezik, illetve indul abba a térségbe.

      Hogy miért csak egy?

      Hát azért, mert a legutóbbi terrorcselekmények miatt az oda irányuló
      német turistaforgalom nagyon lecsökkent. Éjszaka viszont van, amikor
      tizenhárom repülőgép is érkezik.

      E hét keddjén például 00:30 órától kezdve a következő helyekről
      érkeztek charterjáratok a Köln-Bonn repülőtérre: 00:30 óra: Szaloniki
      (Törökország)

      00:55 óra: Isztambul (Törökország)

      00:55 óra: Adana (Törökország)

      01:25 óra: Izmir (Törökország)

      01:25 óra: Isztambul (Törökország)

      01:50 óra: Adana (Törökország)

      02:25 óra: Antalya (Törökország)

      02:40 óra: Antalya (Törökország)

      02:45 óra: Antalya (Törökország)

      02:50 óra: Antalya (Törökország)

      04:20 óra: Ankara (Törökország)

      05:35 óra: En-Nádor (Marokkó)

      06:05 óra: Izmir (Törökország)

      A Kopp Online hírportál szerint egyértelmű, hogy az elmúlt hetekben
      migránsszállító légihíd működik a török és a német városok között.

      A Köln-Bonn repülőtér forgalma után érdemes megtekinteni a hannoveri
      repülőtér 01:35 óra és 06:15 óra közötti menetrendjét is, pontosabban
      azon városok neveit, ahonnan a charterjáratok érkeznek: Burgasz
      (Bulgária), Heraklion (Görögország), Izmir (Törökország), Antalya
      (Törökország) és Ankara (Törökország).

      Willkommen! “

  • frank

    A hordát ütni vágni mint a répát, úgy mint az Izraeli és az USA határain,
    és aknamezővel védeni a határokat.
    Nem jogvédőkre van szükség, hanem határvadászokra !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    A Magyar Rendőrség jól végzi a dolgát!!! Ha valakit sajnálok, akkor azok a rendőrök!!!
    Pintér belügyminiszter pedig határozott (maradjon) !!!

    • Roka Rudi

      Rühellem mint a rothadt szart a szarbánkormányt meg a patkánypintért, de egyet kell értsek veled… itt most az erő ideje jött el, akárki is van hatalmon… a betolakodó horda invázióját ÖNVÉDELEMBŐL már csak erőszakkal lehet visszaverni… ez van

      • frank

        Abban igazad van hogy utálhatjuk a politikusokat akár minden oldalon,
        de mi akik ebben az országban élünk egymásnak nem kell neki menni.
        Így ami most már a biztonságunkat jelenti, abban biztosan össze kell fogni, mert mindannyian áldozatokká vál(hat)unk. A migrénekkel és Merkellel nincs kompromisszum… A rendőrökkel pedig együtt érzek ebben, mert ez egy nagyon hálátlan szar és veszélyes meló…

  • Irén Almássy

    Nem kell ide pofátlankodni. Menjenek Merkelhez – ő hívta meg ezt a csürhét. Merkel volt aki elvesztette a fejét már az első pillanatban, ahogy ezek megindultak – fogalma sem volt mit tegyenek velük. Semmi szervezés, semmi tematika, semmi önvédelem csak a pokoli szenny, szemét a horda vonulásának nyomán. Most itt követelőznek és Merkel kancellár nem cselekszik, egyetlen értelmes cselekedete nincs. Európa országait elözönlötte idegen kultúra amely erőszakos és nem menedéket kérő. A szerbek meg hagyják vonulni őket – mert nem látják be, hogy nincs értelme. Ha tetszik, ha nem ellenállunk – teccenek érteni Merkel asszony? Ellenállunk!….és nem vagyunk egyedül ebbéli elhatározásunkban. Azonban senkit nem akadályozunk meg abban, hogy közéjük menjen és haza segítse őket, amerről jöttek!

    • Horváth György

      Gondolja, hogy ez a gyakran ismételgetett hazugság lenne a válasz? Rakjon már ide egy olyan cikket, amiből kiderül hogy Merkel hívta ezeket az embereket. Mi 56-ban jóval kevesebb miatt menekültünk és nem rúgtak valagba a határon és nem fordították vissza a menekülőket.

      • Irén Almássy

        Milyen alapon hasonlít össze magyar embereket ezzel a muszlim hordával? Ha a magyarok akkor így viselkedtek volna nyugaton – egyet sem fogadtak volna be közülük. Nézzen több híradást, meglátja majd a “bundesmuttit” vendéglátói szerepében. “Gyakran ismételgetett hazugság” – ? Tudja mit beszél?

      • frank

        Az a hazugság amit itt, a libsi bandátok terjeszt!
        Sőt, az demagóg és szándékos félrevezetés!
        Ne butíts! Ezt már nem kajálja senki.
        Voltál te már azokba a táborokba, amelyek 1956-ban és az azt követő időszakban Nyugat-Európában működtek?
        Csak hogy képbe legyél. Nagyon kemény elvárásoknak kellett megfelelni!
        Véletlenül sem a menekült mondta meg hogy mit lehet, mit nem. Majd a továbbiakban, a fogadó ország(ok) is meghatározták hogy mettől meddig. Mert ellenkező esetben kibaszták mint macskát szarni. Te miről beszélsz?
        Az pedig hogy a fasiszta Merkel miket ad elő, azt már mindeki tudja.
        Az erőszakos etnikai betelepítéseket (és kitelepítéseket) a nemzetközi jog tiltja!!! Merkel ma, Németország Hitlere!

    • Horváth György

      Gondolja, hogy ez a gyakran ismételgetett hazugság lenne a válasz? Rakjon már ide egy olyan cikket, amiből kiderül hogy Merkel hívta ezeket az embereket. Mi 56-ban jóval kevesebb miatt menekültünk és nem rúgtak valagba a határon és nem fordították vissza a menekülőket.

  • Nyaligátor

    Lesz ettől brutálisabb is mondjuk 10 év múlva…

    • Roka Rudi

      Tévedtél egy nullát barátom… ez egy éven belül a vérig fog menni… azon vagyok hogy az engem már Európán kívül érjen… itt barátom kampóbasszó… Európát elmeszelték, az invázió, még ha nem is győz, de olyan összeomlás, káosz és erőszak fog végig söpörni, hogy ha győz is Európa és visszaveri a betolakodók invázióját, akkor is kb 40-es évek végi állapotok jönnek vissza…

  • Apó Cirbolya

    Disznóság! a rendőröktől vegyék el a gázspréket! mindenki kapjon egy nagy pávatollat, azzal simogassák a migráncsokat! Utána jöhet a dobostorta tejszinhabbal.

    • Roka Rudi

      És száj stiftet és szájfényt, tic-tac-ot és száj-spray-t (gáz helyett) is kell nekik vinni jó sokat, hogy amikor összepuszilgatják a migrókat, akkor selymes illatos szájuk legyen.. nehogy már szegényeket sokkoljunk első élményként büdös szájú meg cserepes ajkú puszilkodó zsernyákokkal… 😀

  • István Rajna

    szerintem az átlátszó nem ilyen hozzászólásokat szeretett volna itt olvasni…:)

  • józsef berecz

    NEM KELL MILLIÁRDOKAT KÖLTENI KERÍTÉSRE! PÁR MILLÁÉRT VENNI KELL AUTOMATTA GÉPFEGYVERT / MOZGÁS ÉRZÉKELŐVEL / MINDEN KILOMÉTERRE HÁRMAT ÉS ALHAT MINDENKI !! NÉHA KELL KIMENNI ÖSSZE SZEDNI A HULLADÉKOT !!! EZT MERKEL JÓL TUDJA MERT NDK HASZNÁLTA BERLINBEN A FALNÁL MOST A MEXIKÓI FALNÁL VAN RENGETEG !!!

    • Zsoltee

      TUDTA?
      Onnek beragadt a CAPS LOCK billentyuje.
      TUDTA?
      Onnek gyilkos hajlamai lehetnek.
      TUDTA?
      On veszelyes lehet az emberisegre.

      • Horváth György

        Sajnos társadalmunkban ez az emberi hulladék mindig is megtalálható volt. Vagy zsidókat küldött a haláltáborba (meg papokat, kommunistákat, szocdemeket, németelleneseket), vagy a nép ellenségeit Recskre. Ez van.

  • Zina Mihailova

    A videókat nem lehet megnézni lejátszás közben leáll…

  • Giovannie Gatto

    Magyar rendőrök Szerbiában gázsprével meg kutyákkal…. Na persze meg még el is hiszem. Azért ehhez szerintem a szerb határőröknek lett volna pár szava hogy mit keresnek a magyar rendőrök Szabadkán kutyákkal.
    Ekkora kamut beszopni! Ne vicceljünk már, azt hittem az Átlátszó egy komoly blog.

  • Keszthelyi Barna

    Ritka egy gyenge jellemű társaság ez az átlátszó! De legalább már ők teljesen átlátszók! Az azért érdekelne, hogy ha egy napon lesz aki – akik megunják a hazudozásotokat és rendesen végig vág rajtatok, akkor mit fogtok mondani?! Vagy netán megszámoljátok mennyit is kaptatok a gusztustalankodásotokért és kiszámoljátok bele fért-e az a pár maflás?! Biztos van az a pénz amiért ez megéri? Biztos pozitív lesz a mérleg a végén? Én nem lennék ebben annyira biztos! 😉

  • kétllkedő

    Na most akkor mi a megoldás? 1. Nyissuk ki a határt, hadd jöjjön aki akar. 2. Mossuk meg a lábukat és csókoljuk meg, mint Ferenc pápa. 3. Vörös szőnyeget, rezesbandát nekik! 4. Felvirágozott vonatokat a határra, mellette arab, pastu, stb. nyelveken kiáltozó tolmácsokkal:- Csak tessék, tessék, hölgyek, urak, gyerekek! Ingyen vonat indul Berlinbe! Stocholmba, Londonba! Garantált halal koszt ingyen! Regisztrálni nem kell! Aki Magyarországra jött, álljon balra, azonnal kap lakást, munkát. 20 ezer informatikusra van szükségünk! Kellenek bolti eladók! Autószerelők! Csak tessék, tessék! Kiemelt fizetés! De ne tóduljanak annyira! Jut mindenkinek lakás, autó! Csak dolgozni kell… Nem tudom ehhez mit szólna az Unió! A túlzásoktól eltekintve, ha mindenkit átengednénk, akár a zöld határon is. Aztán, aki itt akar maradni, maradjon. Aki menni akar, hadd menjen. Aki regisztrál, jól teszi. Aki nem, mert “Dzsörmenibe” akar menni, hadd menjen. Hát akkor meg ez lenne a baj, nem a kerítés. Persze az u,n. “Segítőknek” ez tetszene, ezért kapják a dicséretet azoktól, akik küldik őket. Csak úgy óvatosan: Az európai célországok egytől – egyig rendelkeznek tengeri kikötőkkel. Miért hagyják, hogy ezek a szerencsétlenek végigbumlizzák és végigszarják a közbülső államokat? Miért nem jelölnek ki egy gyüjtőtábort Törökországban, Észak Afrikában? Onnan aztán vihetnék hajószámra a menekülteket, emberséges körülmények között. De amikor elgyötrődött, embercsempészek által megsarcolt, időjárás által megviselt tömegeket kell kezelni – mégpedig a Sengeni Egyezmények szellemében – akkor néha kitör a gyalázat és nem biztos, hogy szép szóval el lehet intézni. Pláne, ha nem értik a szép szót. Sőt, egymást sem.

    • acsipak

      Mondjuk kezdetnek lehetne azt, hogy a magyar hatóságok tartsák be a vonatkozó nemzetközi egyezményeket?

      De ha elolvasod a cikket ott van benne két konrét utalás ilyenekre:

      1. 8 kilométeres szabály (és gyakorlat) eltörlése: ennek speciel akár te is örülhetnél, hiszen ahelyett, hogy visszadobják őket a kerítés túloldalára, vissza lehetne toloncolni őket Szerbiába vagy Afganisztánba.

      2. “Az, hogy a menedékkérelmeket csak a tranzitzónákban lehet leadni, ahová
      kényszerrel viszik a menekülteket, az ENSZ menekültjogi egyezmény
      szempontjából aggályos lehet, mert túlságosan nehezítik ezeket az
      eljárásokat.”

      Értem én, hogy ez az adminisztráció megnövekedését eredményezné, de hát basszák meg azért van államigazgatás, hogy pl. az ilyen alapvető államisághoz kapcsolódó funkciókat ellássa valaki.

      Aztán meg az egy dolog, hogy (már) nem engedünk be (pontosabban át) tömegeket, meg egy másik dolog az, hogy kiskorúakat gázspréznek félmeztelenre vetköztetve a januári fagyokban órákon át, ugye. Pont ezek a gyökérségek lesznek azok, amelyek majd sikeresen kitermelik a megszopatott menekülteknek ebből a generációjából a specifikusan magyarokat utáló terroristák alapanyagát. És akkor majd lehet örülni, hogy nekünk is jut egy rendes metrórobbantás többtucat áldozattal pl., nem csak ilyen csipcsup ügyek.

  • Horváth György
    • kétllkedő

      Figyuzz már! Ez Szíriában készült. Nem a magyar határon. Többször mutatta a TV. Éppen egymást gyilkolásszák! A kormánycsapatok az ellenzékieket meg az Iszlám Államot, mindkettő a kormányereőket meg az Iszlám Államot. Egyik felkelő csoport a másikat és a kurdokat. A törökök a kurdokat meg az Iszlám államot, meg a kormányerőket. Az amerikaiak a “mérsékelt” ellenzéket támogatják és az Iszlám állam ellen harcolnak. Szaud Arábia a kormányt segíti, Irán meg az ellenzéket. Az oroszok a kormányt támogatják és – amerikai félrenézés mellett – az IÁ mellett a “mérsékelt”‘ ellenzéket bombázgatják. Közben persze civil áldozatok is vannak szép számmal. De: 1. Honnan lehet tudni, ki a civil, ki a felkelő? Leteszem a kalasnyikovot, civil vagyok. Előveszem a kalasnyikovot, katona. 2. Mitől mérsékelt a mérsékelt milicista? Nem késsel fejezi le a neki nem tetsző embereket, hanem lepuffantja. Eközben persze mindegyik oldal “tevékenysége” miatt pusztulnak az ártatlan gyerekek, felnőttek. Amerika meg röhög a markába! Hát ők exportáltak nekik tetsző “demokrácijját” olyan helyekre, ahol arra a legkisebb igény sem volt! Ahol a törzsi hadurakkal csak keménykezű diktátorok bírnak. És lőn az Arab tavasz… Meg a migránsáradat, Amerika 2. fő célja. Ilyen megrázó fényképeket egyébként az olasz földrengés áldozatairól is lehetne készíteni. Sőt, magyar cigánytelepeken is, némi családi bunyó után. Csak az nem hír.

  • zsolt

    mennyi bértroll került ide hirtelen.
    loool
    de az is lehet csak a birka elmék nyültek itt össze.

    • Nehidd El

      Haha, self-referencing humor.

  • brühühü

  • reszelo.aladar

    Ha az ajtót felfeszítve hatol be valaki az Átlátszó szerkezstőségébe, akkor az mennyire legális? És ha azt mondja, hogy rendőrők kergetik? A szerkesztőség elvileg magánterület, oda a tulajdonos engedélye nélkül bemenni nem lehet. Értem én. Nem, nem értem.

  • Nehidd El

    Egy ennyire nagyon jól sikerült tényfeltárás biztos hoz az átláccónak pár új “előfizetőt” — ha nem is magánszemélyek lesznek.

  • Roka Rudi

    És ez még csak a kezdet… hamarosan ha így megy tovább, lőni is fognak és ha nem bírják, akkor mi is megyünk, nem párszázan ahogy a zsaruk, meg a katonák, hanem PÁR SZÁZEZREN… kaszával villával.. az inváziót nem fogjuk hagyni… én szóltam…

  • Zsiráf Zoli

    aki szándékosan törvényt sért az mit vár?? Ott a tranzitzóna, törvényesen is be lehet jönni…

  • Zsiráf Zoli

    a kommentek nem tükrözik a szerkesztőség álláspontját… mikor jön az előzetes moderálás a szólásszabadságra hivatkozva? 😀

  • Berkes Laca

    Jött a hétvégén, 3 nap alatt 67 bevándorló, hány rendőr teljesít lent szolgálatot egy műszakban ?Hány bevándorló jutott egy rendőrre, egy negyed ? Azt az 1 negyedet kellett ripityára verni ? Röhejesek vagytok !