Egyéb

Hárommillió forintba került Budapest új arculata

Március elején jelentette be Tarlós István főpolgármester, és helyettese, Szalay-Bobrovniczky Alexandra, hogy Budapestnek új arculata lesz, melynek első eleme az új logó és szlogen. Kikértük, hogy ki tervezte, és mennyibe került.

 

tamogatoi_rontgen_jav2

 

Március 4-én az aktuális főpolgármesteri sajtótájékoztatón hangzott el a bejelentés, hogy Budapest arculata megújul. Annak első elemét, az új logót, és a hozzá tartozó szlogent („A város, amely egyesít”) be is mutatták akkor.

„Budapest a régió éllovasa lehet, de ez csak akkor érhető el, ha a Fővárosnak van jól kommunikálható és hiteles brandje és márkastratégiája – mondta a főpolgármester-helyettes.

Az új budapesti arculat első eleme az új fővárosi logó, ami „identitást hordoz magában, méltó Budapest értékeihez, de modernitást és tükröz és időtálló”. A logó klasszikus elemeket használ, de az aktuális trendekre is reflektálhat.

A logóban szereplő fővárosi címert áramvonalasították, az eredeti heraldikai színeket egyszerűsítették. Budapest új szlogenje – „a város, amely egyesít” – is megjeleníti azt az összetettséget, ami szerethető a városban.

Szalay-Bobrovniczky Alexandra hozzátette: az év végére készül el az új arculat és az arculati kézikönyv. Kimenő rendszerben tervezik az arculatfejlesztést, hogy a lehető legkevesebb költséggel járjon”

Még aznap közadatigénylésben kértük ki, hogy ki és mekkora összegért cserében tervezte Budapest új arculatát, a Főpolgármesteri Hivatal pedig határidőn belül, korrekten válaszolt.

Dr. Sárádi Kálmánné főjegyző tájékoztatása szerint a főváros tulajdonában lévő BVA Budapesti Városarculati Nonprofit Kft. három céggel kötött szerződést 2015. szeptember 16-án az új megjelenéssel összefüggésben. Mindhárom vállalkozásnak különböző logóterveket, szlogenjavaslatokat, betűtípusokat, arculati színeket, névjegykártyát, levélpapírt, borítékot kellett elkészítenie, ketten közülük ezen kívül megbízást kaptak Facebook-borító- és profilkép megtervezésére is.

A BVA Kft. összesen nettó három millió forintot fizetett ki a három cégnek a tervekért az alábbi bontásban:

Laboratory Ideas Kommunikációs Kft., nettó 900.000 Ft

Trance Wave Kft., nettó 1,2 millió Ft

Frank Digital Kft., nettó 900.000 Ft

A főváros új arculatát bemutató prezentáció itt megtekinthető. (pdf)

Az Origót és VS-t birtokló New Wave Media Kft. tulajdonosa, Száraz István Péter tavalyelőtt alapított reklámos cégéről, a Frank Digital Kft.-ről épp március elején írtunk legutóbb. A cég február végén nyerte el a Terror Házát működtető Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásáért Közalapítvány “Y- és Z- generációs szemlélet formálása az ’56-os emlékévvel összefüggésben” című nyílt közbeszerzését nettó 230 millió forint értékben.

Erdélyi Katalin

Ha tetszett a cikk

Előfizetőket keresünk – támogasd a munkánkat havi 1000 forinttal!

Adj 1%-ot az Átlátszónak, hogy megtudd, mire megy el az adód 99%-a!

Függetlenségünk záloga a közösségi finanszírozás.

Megosztás