
A kormány saját elemzése szerint is 30% az egyszereplős közbeszerzések aránya
Ezt kéne leszorítani 15%-ra, hogy megkapja Magyarország az uniós pénzeket.
A Kreatív vitte képre, hogy a Simicska-érdekeltségű médiabirodalom összes árbevétele és profitja még tavaly is nőni tudott.
A Kreatív cikke arról, hogy a tavalyi év még nem ártott a Simicska-médiabirodalomnak, júniusi, de eddig – méltatlan módon – elsiklottunk felette. Az anyagban lévő grafika a Simicska Lajos és régi szövetségesei (Liszkay Gábor, Fonyó Károly, Nyerges Zsolt) érdekeltségével működő médiavállalkozások éves árbevételét és profitját ábrázolja: ez lett nálunk a hét infografikája.
“Simicska Lajos azonban nem klasszikus oligarcha: nem a politikai kapcsolatait váltotta vagyonra, hogy abból még nagyobb politikai befolyást építsen ki, hanem a világon talán egyedülálló „pszicho-oligarcha” ő, akit mindeddig nem érdekelt más, csak az, hogy egyetlen, gimnáziumi barátjával közösen sikeresek legyenek: neki és vele együtt építette egész birodalmát, neki, vele és általa lett naggyá. A kapcsolatban Orbánnak jutott a fény, Simicskának a sötétség: ő az, aki nem ad interjút, akiről nem ír szinte semmit a Wikipedia, akiről nem közöl igazi portrét a magyar sajtó, akinek még a nevét is félve veszik a szájukra sokan, aki nem villog milliárdos sorstársaival a száz leggazdagabb listáján, sőt tíz évnél nem régebbi fotót sem látott róla senki.” – ezt írtuk az üzletemberről a Kis Oligarchahatározó nevű rovatunkban 2012-ben.
Simicska azóta közismert lett, miután összeveszett régi barátjával és harcostársával, Orbán Viktor FIdesz-elnökkel. A törés idén februárban került a napvilágra, amikor Simicska több médiumnak is szabad szájú interjút adott. Az Átlátszónak adott interjúban ezt mondta:
“Természetesen egy független média az mindig az aktuális dolgokkal foglalkozik, bár az Orbán-kormánynak vannak olyan törekvései, hogy gyakorlatilag föl akarják számolni a független médiát, de természetesen ennek a média, a mi médiánk ellen fog állni, és kurvára le fogja szarni, hogy az Orbán mit akar.”
Sajtóhírek szerint azonban az Orbán-Simicska páros már tavaly elkezdett szétmenni. Ezért érdekes a Kreatív grafikája, ami bemutatja, hogy a SImicskához köthető médiabirodalom még ebben az évben is növelni tudta a nyereségét.
A Kreatív egy másik képe már volt nálunk a hét infografikája, az azt mutatta be, hogy amíg létezett, hogyan működött az Orbán-Simicska médiabirodalom.
Sarkadi Nagy Márton
Fizess elő az Átlátszóra, hogy még sok ilyen cikket írhassunk!
Havonta csak egy ezres: már csak 1120 új előfizetőre van szükségünk
ahhoz, hogy az alapműködésünk közösségi finanszírozású legyen. Tudnivalók itt.
Ezt kéne leszorítani 15%-ra, hogy megkapja Magyarország az uniós pénzeket.
Telex: A nyári vizes vb jogdíjából 8 millió dollárt alkudtak le, de csak két hét múlva lesz kész a költségvetés...
A kormány idén tavasszal a frissen bejegyzett és kormányközeli emberekkel kitömött Közép-európai Épített Örökség Megőrző Alapítványnak ajándékozta a korábban állami...
Amióta 1915-ben elkezdett térképeket készíteni, azóta a National Geographic négy óceánt ismert el: az Atlanti-óceánt, a Jeges-tengert, a Csendes-óceánt és...
A(z) https://atlatszo.hu oldal sütiket és más kódokat használ a honlap megfelelő működésének biztosítása céljából, a weboldalon nyújtott felhasználói élmény fokozása érdekében, továbbá ennek segítségével készít elemzéseket az Ön számára releváns, személyre szabott ajánlatok összeállításához. Bővebb információt az adatkezelési tájékoztatónkban talál.