Uncategorized

A hét infografikája: 2014 még jó volt Simicskának

A Kreatív vitte képre, hogy a Simicska-érdekeltségű médiabirodalom összes árbevétele és profitja még tavaly is nőni tudott.

A Kreatív cikke arról, hogy a tavalyi év még nem ártott a Simicska-médiabirodalomnak, júniusi, de eddig – méltatlan módon – elsiklottunk felette. Az anyagban lévő grafika a Simicska Lajos és régi szövetségesei (Liszkay Gábor, Fonyó Károly, Nyerges Zsolt) érdekeltségével működő médiavállalkozások éves árbevételét és profitját ábrázolja: ez lett nálunk a hét infografikája.

„Simicska Lajos azonban nem klasszikus oligarcha: nem a politikai kapcsolatait váltotta vagyonra, hogy abból még nagyobb politikai befolyást építsen ki, hanem a világon talán egyedülálló „pszicho-oligarcha” ő, akit mindeddig nem érdekelt más, csak az, hogy egyetlen, gimnáziumi barátjával közösen sikeresek legyenek: neki és vele együtt építette egész birodalmát, neki, vele és általa lett  naggyá. A kapcsolatban Orbánnak jutott a fény, Simicskának a sötétség: ő az, aki nem ad interjút, akiről nem ír  szinte semmit a Wikipedia, akiről nem közöl igazi portrét a magyar sajtó, akinek még a nevét is félve veszik a szájukra sokan, aki nem villog milliárdos sorstársaival a száz leggazdagabb listáján, sőt tíz évnél nem régebbi fotót sem látott róla senki.” – ezt írtuk az üzletemberről a Kis Oligarchahatározó nevű rovatunkban 2012-ben.

Simicska azóta közismert lett, miután összeveszett régi barátjával és harcostársával, Orbán Viktor FIdesz-elnökkel. A törés idén februárban került a napvilágra, amikor Simicska több médiumnak is szabad szájú interjút adott. Az Átlátszónak adott interjúban ezt mondta:

„Természetesen egy független média az mindig az aktuális dolgokkal foglalkozik, bár az Orbán-kormánynak vannak olyan törekvései, hogy gyakorlatilag föl akarják számolni a független médiát, de természetesen ennek a média, a mi médiánk ellen fog állni, és kurvára le fogja szarni, hogy az Orbán mit akar.”

Sajtóhírek szerint azonban az Orbán-Simicska páros már tavaly elkezdett szétmenni. Ezért érdekes a Kreatív grafikája, ami bemutatja, hogy a SImicskához köthető médiabirodalom még ebben az évben is növelni tudta a nyereségét.

sicss800

 

A Kreatív egy másik képe már volt nálunk a hét infografikája, az azt mutatta be, hogy amíg létezett, hogyan működött az Orbán-Simicska médiabirodalom.

Sarkadi Nagy Márton

Fizess elő az Átlátszóra, hogy még sok ilyen cikket írhassunk!

Havonta csak egy ezres: már csak 1120 új előfizetőre van szükségünk
ahhoz, hogy az alapműködésünk közösségi finanszírozású legyen. Tudnivalók itt.

Megosztás