![Újra Megnyitották A Martonvásári Börtönt](https://atlatszo.hu/wp-content/uploads/2023/02/DSZZS20150323018-e1721152750512-300x180.jpg)
Börtöntelefon: verseny nélkül kapta meg az 5,2 milliárdos megbízást a Telekom és Tasnádi László cége
A Büntetés-végrehajtás Országos Parancsnoksága saját magát lavírozta kiszolgáltatott helyzetbe évekkel ezelőtt.
Az Agro-Felcsút Kft. a MÁV egyik leányvállalata elől vitte el a megbízást, amit kiad egy francia cégnek alvállalkozásba.
A magyar állam többségi tulajdonában lévő GYSEV Zrt. márciusban tett közzé felhívással induló tárgyalásos eljárást vasúti karbantartó és szerelő járművek beszerzésére. A tender eredménye november 16-án jelent meg az EU-s közbeszerzési értesítőben:
Az Agro-Felcsút Kft. nettó 5,5 millió euróért (1,65 milliárd forint) szállít öt darab járművet (1 db vasúti felsővezeték-szerelő jármű, 1 db univerzális jármű, 3 db vasúti pótkocsi) a GYSEV-nek, ami előzetesen jóval olcsóbbra, nettó 4,25 millió euróra (1,2 milliárd forint) becsülte a beszerzés értékét.
Az Agro-Felcsút tulajdonosa Mészáros Lőrinc testvére, Mészáros János, aki 2010 végén alapította a céget, amelynek fő tevékenységi köre a gépjárműalkatrész-kiskereskedelem. A vállalkozás árbevétele évről-évre nő, a 2015-ös 855 millió forint tavaly majdnem duplájára, 1,6 milliárd forintra emelkedett.
Májusban számoltunk be róla, hogy a Magyar Közút Zrt. 770 millióért vett sószórókat az Agro-Felcsút Kft.-től, korábban pedig a 444 tette közzé, hogy az Agro-Felcsút Kft. 8 millió forintért szállított szerszámokat a Várkert Bazárt üzemeltető állami cégnek, a 24.hu pedig azt írta meg, hogy a MÁV 35 millió forintért vett abroncsköpenyeket az Agro-Felcsúttól. A cégnek nincs honlapja, így egyéb referenciamunkáiról nem tudunk.
A GYSEV tenderén az Agro-Felcsút Kft. mellett indult a MÁV egyik leányvállalata, a MÁV FKG Felépítménykarbantartó és Gépjavító Kft., valamint egy német cég, a ROBEL Bahnbaumascinen GmbH is. A közbeszerzési adatbázisban elérhető értékelés szerint a ROBEL végül nem nyújtott be ajánlatot, a MÁV FKG pedig nettó 6,9 millió eurórért (2 milliárd forint) szállította volna a járműveket.
Az olcsóbb, nettó 5,5 millió eurós (1,65 milliárd forint) ajánlatot tevő Agro-Felcsút nyerte tehát a megbízást, amit ajánlata szerint gyakorlatilag teljes egészében egy francia cég, a Societe Des Anciens Etablissement L. Geismar fog elvégezni. Az elérhető hivatalos dokumentum szerint Mészáros cége az alábbi feladatokra veszi igénybe a francia alvállalkozót:
„kiajánlott járművek szállítása, gyártás, üzembe helyezés, próbák, kapcsolódó dokumentációk elkészítése, személyzet oktatása, szükséges szoftverek szoftverkövetése, adott feltétfüzetben meghatározott karbantartási szolgáltatások”
A céginformációt az Opten szolgáltatta.
A Büntetés-végrehajtás Országos Parancsnoksága saját magát lavírozta kiszolgáltatott helyzetbe évekkel ezelőtt.
Paár Attila cége Mészáros Lőrinc ZÁÉV-jénél is olcsóbb tudott lenni. A helyiek továbbra sem örülnek a beruházásnak.
Az út első szakaszát is a Szijjártó Péter külügyminisztert megjachtoztató Szíjj László cége építheti.
A közbeszerzési eljárást még áprilisban írták ki, most lett meg az eredménye. Közben az ORFK 20 ezer darab kézi működtetésű könnygázgránátot is venne.