Oligarcha-alkuk, zsarolások és gyáva arrogancia – ezért zárták be a Népszabit

Forrás: Pál Attila / Facebook
Forrás: Pál Attila / Facebook

 

Heinrich Pecina, a Népszabadságot a hétvégéig megjelentető, majd bizonytalan időre bezáró kiadó tulajdonosa időt nyerhet osztrák bűnperében – a magyar hatóságok nem biztos, hogy kapkodni fognak, amennyiben jogsegélykérelem érkezne Bécsből, ahol Pecinát sikkasztással vádolják. Akár ez is lehetett az egyik meggyőző érv, ami miatt Pecina elvégezte a piszkos munkát a feltételezett leendő tulajdonos, egy Mészáros Lőrinchez közel álló vállalkozás helyett. A pénzügyi veszteséggel érvelés pedig ebben a formában egy ordas nagy kamu, ezt mindjárt igazoljuk is.

 

KORMÁNYPROPAGANDA HELYETT VALÓDI HÍREK

Előfizetőket keresünk – támogasd a független tényfeltáró újságírást havi 1000 forinttal!

 

A gyáva arroganciát maxolta ki a NER szombatra virradóra a Népszabadság bezáratásával. Gyáva is, mert a Mediaworks-birodalom várható új gazdája, egy Mészáros Lőrinchez köthető vállalkozás nem vette a nevére a balhét. Holott egy ilyen vállalkozástól (vagy bármelyik másik oligarchától köthető cégtől) mint új tulajdonostól hitelesebben hangzana a gazdasági érv.

A Mediaworksöt ugyanis mindeddig nem zavarta különösebben a veszteség, 2014 év elején például Pecina a kiadót akkor vezető Mihók Attilával – ő jelenleg a fővárosi olimpiacég vezérigazgatója – közös sajtótájékoztatón kábítottak a hosszú távú befektetői gondolkodásról. Az apropót akkor az adta, hogy Pecina osztrák befektetési cége, a Vienna Capital Partners átvette mindazokat a kiadványokat, amelyet a svájci Rignert és a német Axel Springert akadályozták, hogy fúziójukra rábólintson a Gazdasági Versenyhivatal.

Az előzményekről és a Népszabadság történetéről itt írtunk részletesen:

A pártalapítvány esete a kiürített kiadóval: a Népszabadság nehéz napjai

A veszteségről voltaképpen – külső szemlélőnek legalábbis – nem is lehet tudni, pontosan mennyi jelenleg. Az eredeti kiadó, a Népszabadság Zrt. ugyanis kiürült, a lapot tavaly áprilisban átvette a cégcsoport Mworks Print Zrt.-je, amely pár hónap múlva beolvadt az anyacég Mediaworks Zrt.-be. Utóbbi pedig egy jókora holding, benne a hatalmas kiadóvállalat összes kiadványa – a Világgazdaságtól vidéki napilapokon át a Nemzeti Sportig -, ráadásul tavaly összességében félmilliárd forint nyereséget termelt.

Vagyis a helyzet az, hogy a Népszabadság kiadója nyereséges, nem is kicsit. A részleteket, mármint hogy melyik kiadvány mennyivel járult hozzá a csinos eredményhez, esetleg melyik kiadvány húzza le a profitot, a kiadóban nyilván tudják, szombat reggeli közleményükben mindenesetre nem túl elegánsan, 2007-től fogva összeadott veszteséggel érveltek – amit a riasztóan csengő 5 milliárd forintban állapítottak meg.

A Fidesz pedig, amely ki tudja miért, szükségét érezte egy magáncég (papíron) magándöntésében megnyilvánulni, ezt az összeget már a bázis időszak átvétele nélkül idézte, mintha egyéves mínuszról lenne szó.

 

“Kiküldtek a hídra és ránk robbantották a két oldalát” – így tüntettek a Népszabadságért from atlatszo.hu on Vimeo.

 

A drasztikus lépéssel ráadásul önmagának is kárt okozott a kiadó. Nem csak hogy nem jelenik meg sem online, s a tervek szerint hétfőtől printben sem az újság, de nem elérhetőek az archív cikkek sem, még keresőből sem. Márpedig ez komoly érték elkezelése.

Ráadásul, ha el is fogadjuk a 2007-től tartó folyamatos veszteség 5 milliárdos végösszegét (az összeadással nem kényelmességből nem bajlódnánk, inkább azért, mert nem tudni, milyen veszteségre gondolt a Mediaworks: az üzemi lenne az, ami a leginkább „leverhető” a szerkesztőségi kollektíván), akkor is marad pár dolog, amit nem árt tudni a teljes képhez.

Egyrészt azt, hogy 2007-ben – az utolsó nyereséges évben – még 2,4 milliárd forint eredménytartalék volt az akkori kiadó Népszabadság Zrt.-ben. Ez az összeg 2009-ig hiánytalanul megtalálható a mérlegekben, a következő évben azonban 800 millióra, 2012-re pedig mínusz 792 millióra (!) csökkent.

A veszteségek pedig nem is jöttek annyira rosszul a fő tulajdonosnak (ekkor a Ringier), mint hihetnénk: három deficites év után a szerkesztőség elvesztette főszerkesztő-választási jogát, jöhettek a kiadó emberei. Ráadásul utóbb tőkepótlásokkal lehetett pisztolyozni a legnagyobb kisebbségi tulajdonost, a 27 százalékos részvényes MSZP-alapítvány Szabad Sajtót. E csaták részleteit fentebb linkelt cikkünkben olvashatják el.

Érdemes emlékezni arra is, hogy a legnagyobb kiadási tételt, a nyomdaszámlát házon belül számolták el: a Ringier nyomdája állította elő a Népszabadságot, a kollektíva szerint legalábbis nehezen átlátható feltételek mellett.

Egy évvel ezelőtt még ezt válaszolta a Mediaworks a Népszabadsággal kapcsolatos terveiket firtató kérdéseinkre:

„A Népszabadság egy erős közéleti napilap, amelynek pozícióját a jövőben tovább szeretnénk erősíteni. Úgy gondoljuk, az az ideális, ha a print és az online változat kiegészítik és segítik egymást. Online fronton is erősíteni szeretnénk, és célunk, hogy a Népszabadság sikeres, dinamikus és megkerülhetetlen legyen.”

Nos, így sikerült. Igaz, eseménydús éven vannak túl Pecináék is.

Eszkalálódott például a korábban Orbán-Simicska párharcként ismert oligarcha-háború: a mindaddig kebelbarát bankár, Spéder Zoltán került a célkeresztbe, nem is akármilyen körülmények között:

Proxyk hiénaszerepben – megindult az erdő Spéder Zoltán ellen

Spéder és Pecina kiváló viszonya, befektetéseik összefonódása nem titok: a VCP magyar leánya jelenleg is 24 százalékos, legerősebb tulajdonos Spéder bankjában, az FHB Nyrt.-ben, amely a Mediaworks finanszírozója volt. A Mediaworksben pedig Spéder-közeli menedzserek bukkantak fel, ami további táptalajt adott a híresztelésnek, miszerint voltaképpen Spéder diktál a Népszabadság kiadójában. Ami azért nem hihetetlen: miért égetné a saját pénzét bárki a nyomorúságos magyar médiapiacon, hacsak nem magyar oligarcha az illető, akinek egyéb megfontolásai vannak a tulajdonával?

Csakhogy az osztrák pénzember az utóbbi hetekben kihátrálni látszott magyar partnere mögül. Tehette, hiszen új vevő akadt a kiadóra, nem is akárki. Mondhatni, a hozzá köthető vállalkozásokon keresztül Mészáros Lőrinc felcsúti polgármester, ennél azonban a helyzet kacifántosabb, a részleteket itt elolvashatja:

Mészáros Lőrinc hatalmas médiabirodalomra tenyerelhet

Megy a bruszt a Népszabi kiadójáért, de még nem ütötték nyélbe az üzletet

Ráadásul úgy tudjuk, továbbra sem írták alá a megállapodást. A konstrukció tiszta: a kormánytámaszték oligarchának elsősorban a vidéki portfolióra van szüksége. Amit vihet is, s ezzel 12 megyében lesznek jelen kiadványai, ezzel betonkemény erőfölényre téve szert. A német WAZ ugyanis eladta az érdekeltségében lévő Pannon Lapok Társaságát a Mediaworksnek, a szerződést szeptember végén véglegesítették.

A médiapiacon otthonosan mozgó forrásunk megerősítette a Nyugat.hu minapi értesülését, miszerint a PLT vezetőit nemrégiben egy Mészáros-érdekeltségű balatoni hotelbe trombitálták össze értekezletre.

Azonban továbbra sem egyértelmű, hogy a vevő a Mészároshoz – nem egyszerűen, de köthető – Opimus Nyrt. érdekeltsége, netán a szintén nem távoli Duna Aszfalt lesz-e valóban, vagy keresnek egy kevésbé egyértelműen az Orbán-családig érő strómant. A cél azonban világos, ráadásul eddig minden a terv szerint haladt.

Az Átlátszónak például már napokkal ezelőtt jelezték informátorai, hogy a Népszabadság napjai meg vannak számlálva, a kvótanépszavazás után lehúzzák a rolót. Lévén szó az előd Szabad Néppel együtt számolva 1944 óta megjelenő, így nem kevés történelmi vihart túlélt újságról, hittük is, meg nem is a mondást. Ám végül nem bizonyult kacsának. Ahogyan az sem, hogy a piszkos munkát még Pecina végzi el.

Amire több nyomós oka is lehetett. Egyrészt hogy ő az eladó, márpedig efféle szívességekkel feljebb strófolhatja adott esetben a vételárat. Ráadásul ott van a nem elenyésző VCP-tulajdon az össztűz alá került Spéder-birodalomban kvázi túszként. Ahogyan az sem lehet mellékes, hogy bécsi információk szerint az ottani hatóságokat a Pecina ellen sikkasztás vádjával folyó büntetőügytől nem függetlenül foglalkoztatja a befektető magyarországi vagyonleltárja is.

A vádlottként bíróság előtt álló osztrák üzletembernek még elméletben sem lehet közömbös, hogyan, mekkora sebességgel reagálnak a magyar társszervek egy esetleges osztrák megkeresésre.

Az Orbánék szemében voltaképpen 1993, az MDF-Fidesz székházmutyi publikálása óta vörös posztó Népszabadság kivégzése ezzel együtt levezényelhető lett volna civilizáltabbnak tűnő formában is. Ha ez lett volna a cél. Csakhogy éppen az ellenkezője volt: a kellemetlen cikkek, legutóbb a Rogán-féle helikopterkaland miatti bosszú és a fenyegetés minden más médiának. Nemcsak az átadás-átvétel alatt álló Mediaworks-PLT-csomagnak, de a nem fidesz-oligarcha kézben lévő maradék független sajtó számára is üzentek a lépéssel.

Nem elhanyagolható üzenete van a brutális újságmegszüntetésnek a médiaközegen túli tér felé is: erőt mutat a bukott kvótanépszavazás után esetleg elbizonytalanodott választók előtt.

A Népszabadság kollektívája pedig, amíg teheti, egyben marad, ellentétben a kiadó cinikus kérésével, nem tesz le nyereséges üzleti tervet az asztalra – „ha agyonfizetett topmenedzserek erre voltak képesek, mitőlünk mit várnak, amikor a kiadási tételeket sem árulják el?”, fogalmazott egyik kollégánk -, és vasárnap még tesznek egy kísérletet, hogy felvegyék a munkát. Régi zsurnálközhely ugyanis, hogy ha egy napilap egyszer nem jelenik meg, akkor többé nem is fog.

De mielőtt minden haragunkat Mészárosra és feletteseire öntenénk, vegyük sorba a többi felelőst. Sorrendben:

1. Eszement menedzseri döntések, főképp a Ringier részéről. Csak a legerősebbek: pénzt toltak a Medialog terjesztőcégbe, ami egy csődtömeg lett, átköltöztették a szerkesztőséget a méregdrága Corvin-negyedbe, a saját székházuk üresen állt (ide költöztek volna éppen vissza a népszabisok, amikor a tulaj bezárta a boltot), hónapokon át fizették a soha el nem indult „vasárnapi különszám” csapatának kiadásait stb.

2. MSZP: sunyítva eladták az alapítvány 27 százalékát a többségi tulajdonosnak 2015-ben, és még érdemi, kézzelfogható biztosítékot sem csikartak ki például a főszerkesztő személyére, megszüntetés/beolvasztás stb. esetére, pedig ehhez meglett volna az alkuerejük. Ehhez képest a bezárás napján tüntetést szerveztek a Népszabadságért.

3. Baloldali mutyisták, akik az elmúlt tizenöt évben nem voltak képesek szembenézni azzal, hogy a kiadók és a szerkesztőségek környékén kötött ezernyi üzleti, személyes és politikai alkunak böjtje lesz előbb-utóbb, mert a szétlopott kiadók csak korrupciós pénzekből finanszírozhatóak.

4. A hazájukban sajtószabadság-ügyekre kényes nemzetközi kiadók, amelyek Magyarországon minden pironkodás nélkül boltolnak oligarchákkal, strómanokkal.

5. Azok a mediaworksös kollektívák, amelyek az első cenzúra-sztorinál – az ex-világgazdaságos Máriás Leonárd esete – a szolidaritás atomjait sem mutatták, ellenkezőleg, kampányszerű kavarásba kezdtek az érintett és a róla szóló hír hiteltelenítésére.

Pecina a spájzban?

A Heinrich Pecina-féle VCP az orosz Gazprom lobbistája – a magyar gazdasági sajtó krémje dolgozott azon bő tíz-tizenöt évvel ezelőtt, hogy ezt bebizonyítsa. Perdöntő bizonyíték nem került elő, ráadásul az érintettek kategorikusan cáfoltak. De a jelenleg kínai érdekeltségű BorsodChem akkori tulajdonosváltozásai, közgyűlési kavarásai ugyanakkor eloszlatni sem tudják a gyanút. Elsősorban a nyomtatott HVG online sajnos nem elérhető archív cikkeit használtuk az események rekonstruálására.

A VCP néhány héttel a magát a Gazprom ügynökének mondó írországi offshore bejegyzésű Milford Holdings Ltd. után vásárolt be a vegyipari cégbe, majd egy pár héttel későbbi közgyűlésen szinte minden sarkalatos kérdésben a Gazprom/Milforddal szavazott a kétezres évek elején. Törénetesen a magyar MOL Nyrt. ellenében. Ekkoriban a teljes magyar vegyiparért ádázan küzdtek a legnagyobbak, a tét voltaképpen egy ipari értéklánc (finomítás+gyártás) kialakítása volt.

A nagy erőkkel vívott kiszorítósdiban a bécsi cég többször együttműködött a jelenleg az OTP-ben tulajdonos, korábban azonban a Gazprommal is együttműködő Rahimkulov-család cégeivel. 2000-ben például a VCP tőlük vett BorsodChemet, hét évvel később pedig MOL-részvényt. Utóbbi pakettet az OMV-nek adta tovább a Pecina-cég.

TVK- és BorsodChem-részvényes is volt ebben az időben a VCP leánycége, a CE Oil & Gas Trading AG. Ennek fb-tagja (egy 2013-as HVG-cikk szerint) bizonyos Stefan Malaschofsky bécsi ügyvéd és főállású cégvezető, több mint hatvan vállalkozás vezetője. Az osztrák sajtó az orosz befektetők nagy barátjaként emlékeznek meg Malaschofskyról, aki például 2010-ig működött Saphron Beteiligungs GmbH-t is irányította. Márpedig ezt a céget a bécsi lapok a moszkvai ex-főpolgármester, Jurij Luzskov felesége, Jelena Baturina érdekeltségének mondták.

Malaschofsky vezeti egyébként Fellegi Tamás volt fejlesztési miniszter és IMF-főtárgyaló bécsi cégét, az Euroatlantic Holding GmbH-t is, amely történetesen ugyanabba a pazar bécsi belvárosi palotába van bejegyezve, mint a VCP központja.

Rádi Antónia

Ha tetszett a cikk

Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszó munkáját havi 1000 forinttal! Függetlenségünk záloga a közösségi finanszírozás.

  • Bizalom János

    Az MSZP vezetői egy disznók, csak a saját zsíroskenyerük legyen megkenve.

    • Virth Alajos

      Meg az üvegzseb tejüvegből!

    • Zoltán Sándor Gál

      Még szerencse, hogy a te nemzetáruló tolvaj fideszes gazdáid nem tömködik a zsebüket…

      • Bizalom János

        Rossz a címzés! Pontosan az a bajom, hogy ellenzéki oldalon ezt látom. Nem vagyok vak és ezért úgy vélem az MSZP jelenlenlegi vezetőinek egy része teljesen lejáratta magát és az emberek miattuk nem hajlandóak bennük gondolkodni. Köztük Én sem. Nem ártana egy kis gondolkodás nálad sem, mielőtt minősítésekbe kezdesz.

        • kocsmáros60

          Teljesen igazad van ..Engem Gyurcsány gyávasága //AZ EL KURT ÜGYEK // helyre hozására Bajnainak GEBINBE adta az országot // ábrándított ki az MSZP-ből ..Ráadásul azt hittem TÓBIÁSNÁL már nincs lejjebb , hát megint tévedtem ..MOLNÁR a hülyeség csúcsa ..Biztos nem szavazok rájuk ..Süllyesztőbe velük ..

  • Hun Béla

    “több mint hatvan vállalkozás vezetője.”

    kemény lehet, néha azért pihenjen is, még a végén megárt a sok munka.

  • hefti

    Nem kicsit logikátlan cikk! Tipikusan mindenki hibás, csak én nem! Szerintem egyszerűen arról van szó, hogy a bal oldal már nem tudja szponzorálni a cikkeket, mert kimerülőben a kassza! Gyakorlatilag a “liberális” ellenzék csődbe ment!

    • egyenlito

      A kassza már milliárdos mínuszban van, évek óta.

    • Zoltán Sándor Gál

      A baloldal nem volt olyan, mint a jelenlegi tolvajbanda, amely csak a haveri köreinél hirdet milliárdos értékben… Látod, hogy kinyírták Simicskát is, aki nevénnevezte a felcsúti hibbant bandavezért.

    • Virág et.

      Rámutatnál a “logikátlanságokra”? Mert a kinyilatkoztatás attól sem lesz szimpatikusabb, hogy mellé teszed a “szerintem” szócskát.

  • Mihály Bak

    Hogy mennyire változnak az idők. Amikor az ezredfordulón (amiről Tóni ír fentebb) megjelent a Gazprom árnya a TVK-BChem felett, az először kormányzó Fidesz még nemzetbiztonsági kockázatként értékelte ezt.

    • Zoltan Hazafi

      …akkor még az is volt. 🙂 De – miért is vásárolták vissza a MOL-részvénycsomagot az oroszoktól? Hogy ne szóljanak bele a magyar energetikába.

      Miután megváltozott a stratégia – a keleti nyitással – jött az orosz atomerőmű “igénye”. (Ennek Gyurcsány általi bonyolítása korábban az ő lehazaárulózásával járt…)

      • Gleaner

        ..vagy mert az oroszoknak a Mol halott buli volt, és a kedvesvezető igy szívességet tett putyinnak! Baromi drágán!

      • Andras Racz

        Kiegesziteskent azt erdemes hozzatenni, hogy a MOL-reszvenyeket birtoklo Szurgutnyeftyegaz 37%-ban Putyin iranyitasa alatt allt mar 2007-ben is (a forras Sztanyiszlav Belkovszkij hatalom-kozeli orosz politologus akkor interjuja, amit azota sem cafolt erdemben senki).

        Ha ez igaz, akkor azzal, hogy messze aron felul (!) Magyarorszag visszavasarolta a MOL-reszvenyeket, tulajdonkeppen decens szivesseget tett Putyinnak: egyreszt megszabaditotta ot egy olyan tulajdonresztol, amivel az elnok ugysem tudott mit kezdeni, hiszen a magyar hatosagok blokkoltak a Szurgut minden probalkozasat, masreszt pedig meg komoly profitot is realizalhatott a reszvenycsomag eladasan.

  • Sebaj, Tóbiás!

    Olvasva a cikket már csak az a kérdés, hogy van-e erő Undoroxiában, ami megállíthatja ezt az úthengert, vagy mindenki úgy gondolja, hogy be kell állni a sorba, és attól rettegni, hogy valamelyik oligarcha a székére mutatva őt is kivégzi.

    • András József Fazekas

      2010-re végképp leszerepeltetek.

      Teljesen kizárt, hogy a magyar választópolgár még egyszer visszaszavazza a saját nyakára azt a csődtömeget amit manapság baloldali-liberális ellenzéknek neveznek.

      Csődbe vittétek magatokat az országgal együtt 2010-re már sokadszorra, nincs több ráadás.

      Kizárólag magatokat hibáztathatjátok.

      Már nem segít rajtatok a további hazudozás.

      • Sebaj, Tóbiás!

        Szóval Undoroxia marad a úrizáló maffia országa? Nem túl kecsegtető kilátások

        • András József Fazekas

          A baloldal által korábban elakasztott rendszerváltás befejezése, lezárása folyik 2010 óta.

          Tök mindegy, hogy ezzel kapcsolatban mit hazudoztok össze-vissza.

          • Sebaj, Tóbiás!

            Értem. Tehát azért veszünk fel 50 évre hitelt Paks2-re, hogy akiket 1998-ban elhagyták az országot, most visszacsoroghassanak.

            És azért árul az oligarcha araboknak letelepedés kötvényt, hogy legyen egy gazdag muzulmán közösség, akik 10 évig nyugodtan éljenek itt és szervezzék amit eddig is tettek.

            És azért érezte fontosnak Orbán, hogy a Kínai Kommunista Párt kongresszusán dicsőítse az ottani eredményeket, mert be akarja fejezni a rendszerváltást.

            És azért államosít mindent…miért is?

          • András József Fazekas

            Az EU szankciók óta az USA húsz százalékkal növelte a kereskedelmi fogalmát Oroszországgal.

            Ha az amik szinte minden apróságot kínából importálnak, akkor szerinted benyalnak a kínai kommunista pártnak?

            A németek északi áramlat 2-őt akarnak építeni az oroszokkal együtt a Balti tengerben a víz alatt …

            Az oroszok oda is épp beszivárognak …

            Marha !

          • Sebaj, Tóbiás!

            Azért ugye te sem most jöttél a falvédőről?

          • Pirinyobernard

            kissá egyoldalú a realitás- és kritikai érzéked

          • András József Fazekas

            Trollokkal nincs értelme diskurzus kezdeményezni, ezért ugye nem baj, hogy nem veszlek komolyan?

            Egyébként sem zavar, ha jól elvagy a saját kis virtuális/alternatív valóságodban, megfelel az neked, meg szerintem másnak is.

          • Pirinyobernard

            Elvakít a gyűlölet.

          • Ember a holdon?

            lezárás?!
            Á, szóval ezért van tele a fidesz volt ügynök / kommunista gecikkel?
            Értem.

          • András József Fazekas

            Ühüm …

            A posztkommunista politikai elitet épp mostanában szorítják ki a hatalomból végleg a rendszerváltás lezárásaként, de te csak nyomod itt a töketlen mantrát.

          • Ember a holdon?

            egye fene, etetlek kicsit, te troll

            Kövér László – MSZMP tag, a Központi Bizottsághoz tartozó társadalompolitikai intézet munkatársa, és a Magyarországi Ifjúsági Szervezetek Országos Tanácsa (MISZOT) alelnöke (a másik alelnök Gyurcsány Ferenc volt)

            Járai Zsigmond – MSZMP-tag

            Matolcsy György – MSZMP-tag

            Martonyi János – MSZMP-tag

            Pintér Sándor – MSZMP-titkár

            Schmitt Pál – az Országos Testnevelési és Sporthivatalnak (OTSH) alelnökeként miniszterhelyettes a Lázár-, majd a Grósz kormányban

            Hoffmann Rózsa – MSZMP-tag

            Mikola István – MSZMP-tag, a Hazafias Népfront alelnöke

            Stumpf István – MSZMP tag, a Hazafias Népfront alelnöke

            Fónagy János – MSZMP-tag

            Vonza András – MSZMP-tag

            Ligetvári Ferenc – MSZMP-tag

            Chikán Attila – MSZMP-tag

            Boros Imre – MSZMP-titkár

            Turi-Kovács Béla – MSZMP-tag

            Harrach Péter – MSZMP-tag

            Kerényi Imre – MSZMP alapszervezeti titkár

            Pozsgay Imre – MSZMP PB-tag

            Szűrös Mátyás – MSZMP KB-titkár

            Boross Péter – MSZMP-tag

            Balogh Gyula – MSZMP-tag

            A Kommunista Ifjúsági Szövetség (KISZ) tisztségviselői voltak:

            Orbán Viktor – gimnáziumi, majd egyetemi KISZ-titkár

            Varga Mihály – KISZ-titkár

            Rogán Antal – KISZ-titkár

            Deutsch Tamás – KISZ-titkár

            Nézz utána… ezek tények.

          • oryx

            Mikola
            István – Hazafias Népfront, elnök
            Fónagy
            János – MSZMP tag
            Vonza
            András – MSZMP tag
            Szabadi
            Béla – MSZMP tag. munkásõr
            Varga
            Mihály – KISZ titkár
            Deutsch
            Tamás – KISZ titkár
            Orbán
            Gyõzõ – párttitkár. Orbán anyuka pedagógusi pályát cserélte
            fel egy pártbizottsági állásért.
            Orbán Viktor; – Gimnáziumi, majd egyetemi KISZ titkár
            Kövér László – KISZ titkár, és Magyar Szocialista Munkáspárt Központi
            Bizottsága és az alá tartozó Társadalompolitikai intézet munkatársa
            Pozsgai Imre – MSZMP KB tag
            Rogán Antal – KISZ titkár
            Szûrös Mátyás – MSZMP KB tag
            Stumpf István – MSZMP tag, Hazafias Népfront alelnök
            Járai Zsigmond – MSZMP tag, kormánytag, III/2 ügynök
            Matoksy György – MSZMP tag, HI/2 -Jgyuök
            Martonyi János – MSZMP tag, kormánytag, III/2 ügynök
            Ligetvári Ferenc – MSZMP tag
            Chikán Attila – MSZMP tag
            Pintér Sándor – MSZMP titkár

          • András József Fazekas

            A jobboldal jelenleg nemzeti érdekeket képvisel évek óta stabilan, meglehetősen konzekvens módon.

            A baloldali ellenzék pedig ugyanazt a nemzetellenes bolsevista, idegen érdekeket kiszolgáló elvek nélküli bolsevista attitűdöt, csak szovjet segget Brüsszelire váltotta.

            Ezért nem lehet egyszerű retorikai trükközéssel megcserélni a kettőt, helycserés támadással lazán megcserélni a kettőt..

            A te balf@sz barátaidról akik viszont pont olyan bolsik maradtak mint korábban voltak, százszor hosszabb listát lehetne összeállítani, ha valaki akarna.

            Bolsevista attitűddel felfegyverkezve, nem lehet jobbról előzni a Fideszt.

            Ennél kicsivel több kéne.

  • Alex Shimon

    Már hogyne lenne olyan erő. A nép. Hacsak nem olyan szarzsák mint a magyar

  • Ámor

    Megöl a disznófejű Nagyúr,
    Éreztem, megöl, ha hagyom,
    Vigyorgott rám és ült meredten:
    Az aranyon ült, az aranyon,
    Éreztem, megöl, ha hagyom.

  • András József Fazekas

    Eladó a Népszabi !

    Nem p@tkánykodni kell, hanem meg kell vásásrolni.

    Nehogy már másnak kelljen fizetni a deficites bolsevista hazudozás után. Fizessen érte az akinek ez tetszik.

    Ne másnak f@szával verje a tíz év óta országos választást nyerni képtelen baloldal a csalánt !

    • Pásztor Tibor

      Sikerült elolvasni a cikket. Ja, nem.

      • András József Fazekas

        Tudod, a harmadik hazug állítás után felhagytam vele.

        A bolsevista típusú hazudozás – amit a Népszabadság képvisel – az őszödi-beszéd óta tökéletesen kontraproduktív kommunikációs stratégia Magyarországon.

        A magyarokról egyszerűen lepereg.

        Energia- és időpocsékolás, hiábavalóság erről sok bekezdésben, még több sorban, menet közben össze-vissza hazudozva, dezinformatív mődon értekezni.

        • Pásztor Tibor

          Remek, már megint egy önjelölt magyarságkutató. Szóval akiről nem pereg le a Népszabi írása mondjuk Rogán helikopterezéséről meg Matolcsy házinyúlvadászatáról (hogy csak a két utolsó bolsevista hazudozást említsem), az nem is magyar?

        • gorcsevivan

          Ha zavarnak a hazug állítások, akkor gondolom a Magyar Időket már a címe után félreteszed…

    • Wilson

      Tőccsek még?

      • András József Fazekas

        Ne “tőccsé”, vedd meg inkább a trágya napilapodat !

        Nem azért ment tönkre, mert a hozzád hasonló nagypfájú senkik sajnálják a pénzt a saját proli újságukra?

        • Wilson

          Sem libsibolsi sem hungarista nyilas félkomcsi nem voltam soha.Még egyszer sem vettem Népszabadságot.De!Az eljárás a szememben nem szalonkepes.Valamint a lap még annak ellenére sem volt veszteséges-mint hírlik-,hogy a jobbágyoknak ezt tolják.Más volt vele a probléma.Talán Rotor Tónit kellene megkérdezni akinek a torkán akadt…

          • András József Fazekas

            A magyar baloldal 2009 óta azt hazudja minden felületen a választások előtt, hogy a következő választáson győzni fog, és akkor majd megtérül a belé fektetett tőke. (Mesterházy 2/3, stb.)

            Ezzel etetnek mindenkit hogy elnyerjék a pénzügyi támogatásokat.

            A management meg ráeszmélt, meglátva félidőben a Fidesz támogatottságát, és a tíz éves folyamatos baloldali mélyrepülést, és egyből lejött neki, hogy évek óta bohócot csinálnak belőle, az orránál fogva vezetgetik, és hogy rendesen átb@szták.

            Te mit csináltál volna a helyükben ötmilliárdos bukta után?

            Szerintem még korrektek voltak.

    • busman

      Józsi már megint gyógyszerre ittál.

      • András József Fazekas

        Ez volt a politikai programotok?

        Ebből megint kétharmados bukta lesz nektek 2018-ban, előre szólok.

        • kocsmáros60

          Egész biztos ..2010-ben se Orbánt szerettük annyira hanem Gyurcsányt útáltuk meg az MSZP..A népszavazás és az alaptörvény elutasítása miatt megin veszítenek ..NEM LEHET NÉP AKARATÁVAL SZEMBE MENNI bármenyire szeretik is Brüsszelt ..Még Merkel is vesziteni fog emiatt ..

    • István Balogh

      Mondd csak, a “királyi” médiát te – és a hozzád hasonlók – tartod el, vagy mi mindannyian az adónkból? Vagy te talán megvetted a Magyar Időket, esetleg a Magyar Hírlapot? Tudod egyáltalán, miről beszélsz? Elhiszem, hogy boldog vagy – talán, mert ez a vallásod -, ha az illiberális hazudozást hallgatod a bolsevista hazudozás helyett. Önálló gondolatod, véleményed, értékítéleted nincs is, csak álarc mögé bújva – mert ahhoz is gyáva vagy, hogy felvállald magad – szajkózod a beléd nevelt baromságokat.

      • András József Fazekas

        Akinek egy galambsz@r szerű paca van a fizimiskája helyett helyett az avatarján, az ne kritizáljon másokat.

        Az enyémen legalább látszik, hogy mit gondolok rólatok, bálfék trollok.

        A Népszabadság féle bolsevista hazudozás olyan hatékonyan szolgálja a baloldali ellenzék érdekeit, hogy 2010 óta kétszer csinált a Fidesznek kétharmadot.

        Labdába se rúgtok 2006 ősze óta, de úgy csináltok mintha a Fidesz félne tőletek, pedig magasról sz@rik rátok.

        Silány, ócska hazudozók vagytok.

        • kocsmáros60

          Igazad van András !! Ez a sok ellenzéki politikus , az IGEN és az ÉRVéNYTELEN szavAzásra buzdítással ..Az alaptörvénybe se szavaznak a bevándorlók ellen.. ORBÁN VIKTORT MÉG VAGY == 10== ÉVRE BEBETONOZZÁK a miniszterelnöki székben ,..Holott látni való hogy lassan az egész Unióba lázadnak a bevándorlók ellen . Ellenzékben .nem akarják megérteni hogy a szavazástól függetlenül a nép többsége nem akar bevándorlókat az országba ..

          • gorcsevivan

            OV-t máshova kéne bebetonozni – nem 10 évre…

          • kocsmáros60

            Nem akarlak megsérteni de hogy ki mit szeretne az mellékes , de szerintem az ellenzék ilyen hozzáállással most veszíti el a 2018-as választást ..Egyáltalán akarnak ezek nyerni ??

        • gorcsevivan

          Fidesz hívőként hazugozni mókás… bár inkább szánalmas!

        • myluppa

          ócska 50Ft-s alja troll vagy. pilácsleoltónak jó leszel, talán…

    • gorcsevivan

      De a kutyát nem érdeklő szemetet, a Magyar Idők nevű valamit azért csak velünk fizettetik meg… A köztévének hazudott párttévé 80 milliárdjáról nem is beszélve.

  • Paul Lederer

    Nagyon jó írás. Annyival egszíteném ki, hogy amikor a Ringier lett a többségi tulajdonos nagyságrendekkel nagyobbak voltak a tartalékai, mint 2007-ben. A Ringier felmondatta a Népszabdsággal a nyomdai szerződését, amely a Szikrához kötötte, és a tartalék egy részével finanszírozta saját nyomdaberuházását. Rendszeresen jöttek Zürichből a Ringier “tanácsadói” (egyik sem tudott magyarul), akik őrült pénzekért osztották az észt – a cehhet persze a Népszabadságra terhelték. Szóval volt hova folyatni a milliárdokat.

  • kocsmáros60

    Ez tényleg nagyon jó írás de hiányzik az a rész amikor az Olasz maffián keresztül DALAI láma társtulajdonosként hittan órát tartott ..A többi nagy részt feltételezésen alapuló katyvasz ..Hát Orbán se lehet kapkodással vádolni ha 1993-as sérelmét most törlesztette ..Mivel ennyi zagyvaságot se cáfolni se elfogadni nem tudok ,mert az is bolond aki ezt el hiszi kiszálok a vitából ..Azt azért fenttartom hogy alig van igény erre az újságra , meg a többi 686 -ra se nagyon mert egy havi újság árán az interneten mindet el olvashATOM ..Ahol az dolgozók ezrei vesztik el a munkahelyeket és senki nem megy miattuk tüntetni ..OTT KETTŐSMÉRCE A 80EMBER MUNKAHELYE MIATTI TÜNTETÉS ..hA A BALOLDAL NEM VÉDI MEG MAGÁT ÉS NEM VÉGEZ ÉRDEMI MUNKÁT AKKOR EZT EGY ÚJSÁGGAL NEM LEHET PÓTOLNI ..EGY ROGÁN FÉLE HELIKOPTEREZÉS NEM IGAZÁN TÉMA A MAI 100 MLLIÓS PÉNZLENYULÁS MELLETT ..ÉRDEKES MÓDON AZ== AKAI VÖRÖSISZAP KATASZTRÓFA FELELŐSEINEK NEM TALÁLÁSA MIATT SENKI MÉG A NÉPSZAA..SE LÁZADOZOTT ..MINHA ELFELEJTETTÉK VOLNA VÉGEZNI A MUNKÁJUKAT ..MIÉRT KÜLÖMB EZ A TÖBBI SEMMIRE VALÓ LAPNÁL ???

    • Virág et.

      Ebben az írásban én két feltételezést találtam csak: az egyik az okok, hogy miért (1993-as téma, egyébként az csak a kezdőrúgás volt, onnantól a népszabi tett még eleget a fidesz ellen), a másik, hogy ki az a kormányközeli személy, aki kerülgeti a Mediaworks-öt. Minden más tény. Tény a GVH-s tilitoli, tény a megyei lapok helyzete, tény Spéder helyzete és tény a Mediaworks vezetőségének érdekes kapcsolatrendszere is. Ahogy tény a szocik kihátrlása is.

      A vörösiszap katasztrófa fontos téma, de talán az sem kevésbé fontos, hogy szépen szalámizzák le az ellenzéki sajtót. És nemcsak a nyomtatotta, a népszabival együtt az online felület, a nol.hu is bezárt, ha nem tűnt volna fel. Nem a népszabadság volt az első a listán: origo, köztévé, tv2… A népszbadaság a legrégebbi és legnagyobb példányszámú közéleti napilap. A brandnek van neve és értéke. A brandért pénzt adtak ugyanazok másfél éve, akik most elkótyavetyélik az egészet. Tegnap még milliókat költöttek rá design-váltás és költözés címen, ma meg minden megy a levesbe, már semmi nem drága. És ezt kéne megennünk, mint “gazdasági döntést”.

      Hát ennyire nem vagyok hülye, köszönöm.

      • kocsmáros60

        Én nem neveztelek hülyének és írásod nagy részével egyet értek , a régebbi tulajdonosi viszonyok felsorolása csak félre vezetésnek jó .Semmi köze a mai állapotokhoz ..Látod Te is lazán átléptél egy olyan katasztrófán ami még Magyarországon nem volt ..Ahol emberek haltak meg ..Össze se hasonlitható azzal hogy 80 embernek egy darabig nincs munkája ..Tudom milyen régi a Népszabadság évekig azt olvastam a munkahelyemen ..Kötelező volt a minden cégnek megvenni ..700ezres példányszámba nyomták , ma 65-67 ezer ..Nem lett volna szabad az MSZP-nek eladni ..Mit akarunk egy ilyen pártól és vezetőitől akinek a védelme miatt került az újság ilyen helyzetbe ..Még az utolsó 27% árát is elszórták nem hogy az újságra költötték volna ..

        • Virág et.

          Nem mondtam, hogy te neveztél hülyének, ha elolvasod, akkor pontosan látod, hogy ki néz (és nem nevez) minket, az egész országot hülyének. Na, rájuk gondoltam.
          A Népszabadság bezárása nem arról a 80 emberről szól, hanem az országról. És igen, legalább akkora katasztrófa, mint a vörösiszap. És ez nem túlzás. Mert nem a népszabi bezárása a katasztrófa, hanem az út, ahol ez messze nem az első lépés, de hosszú ideje a legfontosabb mérföldkő. Az út, ami visszavezet a kádári diktatúrába és amelyik úton már számos lépést megtettünk, mire idáig eljutottunk. Számomra fontos a szabadság, lehet, hogy rossz országba születtem, mert van itt uszkve 3.2 millió honfitársam, akinek nem fontos a saját szabadsága, neki fontosabb egy pótapuci, aki majd megvédi a nagyfiúktól. Ennek a szabadságnak a módszeres kivégzése egy olyan léptékű iszonyú tragédiánál is súlyosabb esemény, mint a vörösiszap volt. Mert tragédiák bárhol, bármikor megtörténhetnek, ezek számát lehet csökkenteni, de örökre soha nem fognak eltűnni. A szabadságunkat viszont ha önként feladjuk, kutyanehéz lesz visszaszerezni. A legutóbb fél évszázadba tellett és két teljes generációt nyomorított meg egy életre.

          • kocsmáros60

            Én azt a fél évszázadot átéltem de ami ma történik ahhoz képest akkor kánaán volt ..Moszkva nem volt ilyen szemét mint Brüsszel ..A szabadságunkat most örökre el akarja venni Brüsszel a bevándorlókkal ..Már kezdenek ébredni a gazdagabb nyugati világban is az emberek ..Néhány év alatta rendőrség , katonaság fentartása miatt irigyelni fogjuk az orosz életszinvonalat ..Emlékez a hideg háborus időkre ..A katonaságra ,fegyverre ment a pénz ezért nem tellett a jobb létre .. ..

          • Virág et.

            Dehogy fogjuk. 🙂 Az orosz életszínvonal vándorbéka segge alatt van és az orosz gazdaság mélyrepülésben. Az oroszok (ahogy McCain szenátor mondta) nem egy ország, hanem egy benzinkút. Ha alacsony az olaj ára, akkor ínség van, ha magas, akkor habzsidőzsi. De ebből lefelé szinte semmi nem jut.

            Nagy megvezették téged, barátom. Se te, de még az unokáid sem fogják megérni, hogy az orosz életszínvonalra vágyakozva tekintsenek nyugatról.

          • kocsmáros60

            Ha nem állítják meg a bevándorlókat néhány év alatt Európa egy nagy nyomornegyed lesz.. Járványokkal , bűnözéssel ,minenüt rendőrökkel ,katonákkal akiknek a fenttatására megy el a pénz . .Ne legyen igazam ..

  • Péter Serény

    Kedves kocsmáros60, András József Fazekas! Csak egyetlen kérdést engedjenek: meg: olvastak-e bármit a Népszabadság:c. napilapban, vagy internetes kiadásában valaha, és ezen belül az utóbbi 10 évben? Azért kérdezem, hogy megértsem, hogy a rút szavak az Önök által személyesen olvasottakból levont következtetések nyomán kerültek ide, vagy csupán hallomás alapján, esetleg olyanoktól, akik olvasatlanul is tudják, hogy mit érdemes kézbe venni, az interneten megnézni, és mit nem. Nekem ugyanis akadt ismerősöm, aki közölte velem, hogy kézbe venni sem hajlandó a lapot, Szíve joga. De ha nem ismeri, honnan a megérzés, hogy bepiszkítja vele a kezét? “Csak úgy” is lehet utálkozni, de minek?

  • ZSOLTI A BÉKA

    Túlbonyolítjátok. Amire az embereknek igénye van, azt megveszik, az piaci alapon fenntartható. Ez az embereknek nem kellett, emiatt nem vették, nem volt fenntartható. Le kéne szokni arról, hogy minden áron valami eszmerendszert képviselő lapot akartok csinálni, amire aztán az embereknek nincs igénye. Olyan sajtó kell, ami híreket közöl, és nem ideológiai alapú állásfoglalást. Lenne rá kereslet, nem oligarcha és nem állami pénz tartaná el – hanem az olvasói -, ha lenne ilyen újság. De hát az emberek torkán minden áron migránssimogatást és humanizmust, emberi jogokat akartok lenyomni, miközben a saját nyomorúságukban fulladnak meg és senki le se szarja őket. Csodálkoztok, hogy ez piaci alapon így nem fenntartható? Bocs, de nem hiteles az emberi jogok meg a humanizmus, amikor az átlag közép-kelet-európai 12 óra munkával is csak éhen dögleni tud.

    • Wilson

      Válazthatsz!60 milló “hagyományos migráns?Vagy 80 milló mozlám-török kebabos?Pillanatnyilag a legvalószinűbb,hogy a kettő együtt fog érkezni.A magyaroknak van egy helyzeti előnyük,tudnak törökül:barom, ökör, bika, tinó, ünő, borjú, ürü, kos, kecske, disznó, ártány, stb.Ez lesz az igazi keleti nyitás.

      • András Kiss

        Na jó, tudjuk mit jelent a barom, ökör, bika, tinó, ünő, borjú, ürü, kos, kecske, disznó, ártány, de mi magyarok képtelenek vagyunk szexuális kapcsolatot teremteni velük.

  • Lanchaster

    Azóta viszont kiderült, hogy a Mediaworks lábtörlőjétől, a Népszabó impresszumáig jelzálog van mindenen egy augusztusban, titokban felvett hitel nyomán. A lap tehát momentán eladhatatlan a bank jóváhagyása nélkül. Ezt a momentumot a konteó melyik részébe lehet beilleszteni? 😀

  • Józsa János

    Szarok a Népszabóra s az azt siratókra is!

    • Qputyin

      Én meg a fideszúságra, oszt jó napot.

    • vallfaarus

      semmi gond : ÉN IS SZAROK RÁD…. így kerek a világ…..

  • vallfaarus

    azért ne felejtsük el : A JELENLEGI TÁRSADALMI HELYZETÉRT…ÁLLAPOTÉRT a most regnáló skriblerek IS – NAGYONIS..NAGYONIS…FELELŐSEK !!!!!!!

    miazhogy…NAGYONIS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Toni Pici

    “A kommunistánál kártékonyabb és veszélyesebb embertípust még nem produkált a történelem. Cinizmusuk, szemtelenségük, hataloméhségük, gátlástalanságuk, rombolási hajlamuk, kultúra- és szellemellenességük elképzelhetetlen minden más, normális, azaz nem kommunista ember számára. A kommunista nem ismeri a szégyent, az emberi méltóságot, és fogalma sincs arról, amit a keresztény etika így nevez: lelkiismeret. A kommunista eltorzult lélek! Egészséges szellemű európai ember nem lehet kommunista! Nincs olyan vastag bőrt igénylő hazugság, amit egy kommunista szemrebbenés nélkül ki ne mondana, ha azt a mozgalom érdeke vagy az elvtársak szermélyes boldogulása így kívánja.”

    • Repeta

      Pontosan illik a fideszre!

  • Toni Pici

    De mitől csökkent 74%-kal a megvett példányszám???

  • Ámor

    A népszabi nyomdája, a ringier eredménye évek óta 1 milliárd + 3 milliárd egyéb igénybevett szolgáltatást fizet valakinek évente , tehát min. 4 milliárd ki tudja kit hizlal egy évben …?