
Ma esély nyílhat az abortusz szabályozásának enyhítésére Írországban
Május 25-én újabb történelminek ígérkező referendum zajlik Írországban. Miután 2015-ben nagy meglepetésre az írek megszavazták, hogy „nemi megkülönböztetés” nélkül lehessen...
Ez a poszt eredetileg a Groundviews oldalon, Srí Lanka díjnyertes civil újságírói portálján jelent meg. Alább egy szerkesztett változat olvasható, amelyet a Global Voices Online egy tartalommegosztási megállapodásnak köszönhetően tesz közzé.
Srí Lankán nemrég bejelentették, hogy az ország 25 milliárd rúpiát (több mint 48 milliárd forint) fog fizetni egy repülőgépek lízingelésével foglalkozó vállalatnak, az AerCap Holdingsnak azért, hogy visszamondják négy Airbus A350 típusú repülőgép megrendelését, amit még 2013-ban vásárolt meg a Rajapaksa-kormány.
A tisztviselők által szerkezetátalakítási tervként nevezett folyamat részeként, egyidejűleg az ország fapados légitársaságát, a Mihin Lankát is beszüntetik.
A SriLankan Airlines évek óta adósságokkal küzd. Állítólag 2009-ben termelt utoljára hasznot, egy évvel azután, hogy az Emirates eladta a nemzeti légitársaságban való érdekeltségeit. Jelentések szerint legutóbb pedig 31,4 milliárd forintnyi (16,33 mrd rúpia) nettó veszteséggel zárta az évet.
A Groundviews készített egy infografikát, hogy szemléltesse, mi mindent finanszírozhatott volna a kormány a négy repülőgép visszamondása helyett.
A számadatok a pénzügyminisztérium 2015-ös éves beszámolójából származnak.
Srí Lanka 25 milliárd rúpiát költ a repülőgépek visszamondására. Hogyan viszonyul ez a kormány 2015-ös költéseihez? Nyugdíj, oktatás, államilag támogatott gyógyszerek, Samurdhi-támogatások, a ford. Infografika: Groundviews. 1 rúpia = 1,92 forint
25 milliárd rúpia azért már nagyon sok pénz, a bejelentés ehhez mérten fel is mérgelte a közösségi média használókat.
#lka #FlyingFolly @flysrilankan törölt négy A350 repülőgépet, ami 98m USD (14mrd LKR ) büntetést von maga után. 4 MR-t fizetünk a kicsapongásért!https://t.co/BMK6Nolsqg
— Nalaka Gunawardene (@NalakaG) 2016. október 4.
Ahogyan az infografikából is kiderül, az Airbusok megrendelésének törlésére használt pénzt például a nyugdíjakra, a Samurdhi-támogatásokra (alacsony jövedelmű családok támogatása), gyógyszerekre vagy iskolai felszerelésekre is el lehetett volna használni. A SriLankan Airlines már évek óta hadilábon áll az adósságokkal (auditor cégek már 2009-ben életképtelennek jelölték), a kormány mégis a repülőgépek beszerzése mellett döntött, hozzájárulva az addigi veszteségekhez.
Most pedig Srí Lanka fogja megfizetni ennek az árát: több tízmilliárd forintnak megfelelő összeget.
Ezt a bejegyzést a Global Voices Online magyar oldaláról vettük át. Szerző: GroundViews. Fordító: Katona Fruzsina. A bejegyzésre a Creative Commons 3.0 licenc vonatkozik.
Május 25-én újabb történelminek ígérkező referendum zajlik Írországban. Miután 2015-ben nagy meglepetésre az írek megszavazták, hogy „nemi megkülönböztetés” nélkül lehessen...
A Global Voices Advocacy [Képviselet] projektjének Netizen Report blogja az online jogok legújabb nemzetközi kihívásait, előrelépéseit, illetve trendjeit mutatja be....
Európa jövőjéről tart előadást szerda este Stephen Bannon Budapesten. Donald Trump egykori főtanácsadója magyarországi látogatása előtt Csehországban vett részt egy...
Politikai szempontból mi a jelentősége annak, hogy milyen „keretek” (frame-ek) szerint értelmezzük a híreket? Hogy jobban értsük ezt a folyamatot,...