Kartellezés gyanúja miatt nyomoznak egy 280 millió forintos érdi óvoda-közbeszerzés ügyében
Négymillió forintos uniós bírság és 70 millió forintos uniós visszatérítési szankció kiszabása után nyomozás indult a sokat vitatott érdi óvodaépítések...
Itt a friss, ropogós választási hirdetmény (BTK, JGYPK)! Kevesebb, mint két hét múlva jelölés, majd pedig választás. Az itteni voksolások amúgy is kemény sztorikkal terheltek, de most úgy tűnik a szabályos lebonyolításért felelős Felügyelő Bizottságot is fronthatás érte. Kusza paragrafusok és időutazás.
A HÖK választások többségén amúgy is kevés sikerrel mozgósíthatók a hallgatók. Az osztott képzés bevezetésével az erős fluktuáció olyan közeget teremtett az elmúlt években, amelyben szükségszerűen nem alakul ki az egyetemi közügyek iránti érdeklődés. Gyakorlatban könnyűszerrel túlélhető az egyetem anélkül, hogy komolyabb érdeklődéssel forduljon a hallgató HÖK működése és ügyei felé. Miközben nem kevés olyan döntés születik a Kari tanácsokban és a Szenátusban, amelyben ildomos volna ismerni választott képviselő álláspontját. És akkor még nem beszéltünk azokról a pénzekről, amit maga a HÖK költ el. A fentiekből következik, hogy az intézményi demokrácia hallgatói szemszögből nem túl érdekfeszítő terület, hovatovább maguk a képviselők sem fektetnek túl sok energiát big picture felfestésére. Megelégszenek – jobb esetben – mindössze annyit mantrázni, hogy ösztöndíjkalapkabát vagy szakestizéingyébuli. Ne csodálkozzunk hogy időnként hetekig tart összevadászni a részvételi küszöböt.
A láthatatlan alkotmány (?)
A választások körüli gyér érdeklődést tovább fűszerezi, hogy az aktust bonyolító Felügyelő Bizottság (FEB) sem áll a helyzet magaslatán. Megpróbáltam utánajárni, hogy a hirdetményekben hanyagul behányt paragrafusok hogyan illeszkednek az SZTE EHÖK méltán legendás homálygyűjteményébe alapszabályába. Ott kezdődik a probléma, hogy a EHÖK oldaláról letölthető változat egységesített szerkezet ígér, de gyakorlatilag minden módosítás, hatályonkívül helyezés benne maradt, megbontva ezzel a paragrafusok számozását. De lássuk az első citátumot:
SZTE EHÖK SZMSZ II. Fejezet
201. § (1) A második fordulóban (szavazás) csak az indulhat, aki a jelölést elfogadja. Az elfogadás helyét és idejét a Felügyelő Bizottság határozza meg. (2) A jelölést csak személyesen, fényképes igazolvánnyal és 3 napnál nem régebbi hallgatói jogviszony igazolással a Felügyelő Bizottság által meghatározott helyen és időpontban lehet elfogadni. Hallgatói jogviszony igazolása nélkül a jelölés nem fogadható el.
Az EHÖK oldalán található dokumentum 201. § (1) és (2) bekezdése a szavazás időtartamát (ill. a lehetséges hosszabbítást) vezeti fel, az Egyetem oldaláról letöltött változatban (amely valóban egységes szerkezetű) a szavazással kapcsolatos jogorvoslati határidőket definiálja, míg az idézett részben láthatóan a jelölési szabályokról van szó. Az eredeti szövegre az egyetemi változatban 192. §-ban, míg a EHÖK-nél a 205. §-ban bukkantam rá. Még érdekesebb képet mutat a második, számomra végképp érthetetlen okokból iderángatott paragrafus:
SZTE EHÖK SZMSZ I. Fejezet
104. §(1) A Kari Hallgatói Önkormányzatok a jelen Alapszabályban nem szabályozott ügycsoportok vonatkozásában saját Ügyrendet alkothat. Ide értve különösen a Kari HÖK Testületek létszámát, azok bármilyen csoport szerinti megoszlását, a kari tisztségviselők körét és feladatát és a gazdálkodással kapcsolatos további szabályokat.
Az EHÖK változatában a 104. §-t konkrétan hatályon kívül helyezték, míg az egyetemiben ez a paragrafus a kari HÖK alakuló ülését taglalja:
EHÖK változat
Egyetemi változat
Ami még jobb, hogy a kérdéses szöveget gyakorlatilag egyik hatályos(sic!) változatban és az egyetemi SZMSZ-ben sem találtam meg. Hogy miért? Mert úgy nézi ki, a FEB nem ismeri a hatályos EHÖK alapszabályt és a kitartóan a 2007-es hatályát vesztett változatból másolgatja a neki tetsző bekezdéseket. További lehetséges jogforrás: Werbőczy István: Tripartitum
Reméljük a FEB tagjai kipihenték hétvégi gólyatáboros csapatás szervezési nehézségeit és a dehidratáltság elmúltával visszanyerik a koncentrációs képességüket! Minden indulónak és választónak kellemes jogorvoslati lehetőséget és törvényességi felügyeletet kívánok!
Indulsz a választáson? Még programod is van? Vagy csak sztorid a „választásokról”? Küld el nekünk az [email protected]!
Számlatulajdonos: Átlátszónet Alapítvány
1084 Budapest, Déri Miksa utca 10.
Bankszámlaszám: 12011265-01425189-00100001
Bank neve: Raiffeisen Bank
Számlatulajdonos: Átlátszónet Alapítvány
1084 Budapest, Déri Miksa utca 10.
IBAN (EUR): HU36120112650142518900400002
IBAN (USD): HU36120112650142518900500009
SWIFT: UBRTHUHB
Bank neve és címe: Raiffeisen Bank
(H-1133 Budapest, Váci út 116-118.)
Támogasd a munkánkat az Átlátszónet Alapítványnak küldött PayPal adománnyal! Köszönjük.
Havi 5400 Ft Havi 3600 Ft Havi 1800 Ft Egyszeri PayPal támogatásNégymillió forintos uniós bírság és 70 millió forintos uniós visszatérítési szankció kiszabása után nyomozás indult a sokat vitatott érdi óvodaépítések...
A minap írtunk arról, hogy a megjelent ellenzéki programvázlatban a romák helyzetével foglalkozó részt sikerült egy gazdag indiai családról készült,...
Komposztáló üzemet akart építeni Pátyon Soltész Miklós államtitkár fiának cége, de végül a fideszes polgármester jegyzője akadályozta meg a beruházás...
Telex: Mostantól akár hatszor annyi idő alatt adja ki az állam a közérdekű adatokat Mostantól 15 nap helyett újra 45 napjuk,...
Támogasd a munkánkat banki átutalással. Az adományokat az Átlátszónet Alapítvány számlájára utalhatod. Az utalás közleményébe írd: „Adomány”, köszönjük!