Hírek

Terjeszkedne a Bertelsmann

A Bertelsmann német médiacég nagy akvizíciók és stratégiai partnerségek létrehozását tervezi a következő években, miközben a gyorsan változó piac igényeinek egyre nehezebben tud megfelelni – írja a Reuters értesülései alapján az ejc.net. A cég vezetői így szeretnének még inkább nemzetközivé és vezető digitális vállalattá válni. Európa legnagyobb médiacsoportja, ezen belül az RTL-csoport tulajdonosa ezentúl Brazíliára, Kínára és Indiára fog összpontosítani, miközben próbálja tovább erősíteni az Egyesült Államokbeli pozícióját. Ez azért is fontos, mert a legnagyobb és leginnovatívabb piac a világon az amerikai. Thomas Rabe vezérigazgató csütörtökön úgy nyilatkozott, hogy a cég szeretné felgyorsítani a növekedést a digitális médiaszektorban, ahol eddig lassabbak voltak. A Bertelsmann tavaly változtatta meg a cégformáját a korábbi joint tőkecégről egy családi holding által működtetett társaságra. Az első féléves bevétel 5 százalékkal emelkedett 2012-ben, főleg a „Fifty Shades” bestseller trilógiának köszönhetően, amelyből 30 millió példányt adtak el, ennek a felét e-könyv formájában.

 

Megosztás