Hírek

Adománygyűjtési tippek nonprofit médiumoknak

Egy új tanulmány arra keresi a választ, mit kellene tennie a nonprofit médiának ahhoz, hogy gazdasága fenntarthatóbb legyen – írja az ecj.net. A Challenge Fund for Journalism (CFJ) hét évig tartó kutatása alapján készült dolgozat arra jutott, hogy az érintett médiumoknak több, egymástól különböző forrást kell keresniük, törekedniük kell a személyes kapcsolatépítésre, a hatékonyabb adománygyűjtésre és minőségi terméket kell előállítaniuk.

A 2004-ben alapított CFJ, amelynek több alapítvány (Ford, Knight, McCormick, Ethics and Excellence in Journalism) tagja, 3,6 millió dollárral segített 53 nonprofit médiacégnek abban, hogy új bevételi forrásokat találjanak vagy jobb üzleti modelleket dolgozzanak ki. Támogatást kapott például a Nemzetközi Újságíróközpont, az International Center for Journalists (ICFJ), az oknyomozó újságírók szervezete, az Investigative Reporters and Editors és a CBS egykori riportere által alapított, mára az egyik legjelentősebb amerikai sajtószervezetté vált Center for Public Integrity (CPI).

A Learning to Fish (Horgásziskola) című tanulmányból kiderül: a támogatott cégek a CFJ-től kapott összeget még 9,5 millió dollárral meg tudták fejelni, saját gyűjtésből és tízből kilencen teljesítették a kitűzött céljukat – írja a Knight Foundation blogja. „A Challenge támogatása megtanítja az újságírókat arra, hogy ott halásszanak, ahol a legtöbb hal van.”

A tanulmány teljes szövege innen letölthető.

 

Megosztás