Paks II környezetvédelmi engedélyét fenyegeti a paksi atomerőmű üzemidő-hosszabbítása és a Duna melegedése
Szakértők szerint újra kell vizsgálni a környezetvédelmi engedélyt, a hatóság ingerküszöbét azonban nem érték el a bekövetkezett változások.
Az atlatszo.hu indulásakor beszámoltunk arról, hogy az LMP által indított per nyomán milyen hiányosan adta ki az MVM a korábbi évek gyanús ügyleteiről készült belső jelentéseit. Már akkor az MVM-hez fordultunk a hiányzó adatok kiadása érdekében. Nos, időközben megérkezett a cég válasza, amelyben megtagadták a titokban tartott közérdekű adatok kiadását.
Egy kedves olvasónk megosztott velünk néhány, az MVM által kitakart részt a jelentésekből. Ezekből az derül ki, hogy finoman szólva sem jár el jóhiszeműen az MVM, amikor üzleti titokra hivatkozva megtagadja a közérdekű adatok kiadását.
1. ábra – kitakart verzió (MVM-től)
1. ábra – kitakarás nélkül (leak)
Az első két dokumentumrészből világosan kiderül, hogy vannak olyan zűrös ügyek, amelyeknek a létéről sem akarja informálni a közvéleményt az állami tulajdonban álló vállalat. Mi más oka lehetne annak, hogy még a jelentés tartalomjegyzékéből is kitörölték az EPIC-kel és az Espalande Kft.-vel kötött szerződésekre való utalásokat.
2. ábra – kitakart verzió (MVM-től)
2. ábra – kitakarás nélkül (leak)
Ugyancsak nehezen magyarázható üzleti titokkal, hogy teljes egészében kitörölte az MVM az LMP-s perben ki nem kért belső jelentésekre való utalást. Nem tudunk szabadulni attól az érzéstől, hogy ezeket a részeket csak azért takarta ki az MVM, hogy nehogy a nyilvánosság tudomást szerezhessen arról: további belső jelentések is boncolgatják a jogsértéseket.
3. ábra – kitakart verzió (MVM-től)
3. ábra – kitakarás nélkül (leak)
Az pedig végképp megmagyarázhatatlan, hogy az MVM korábbi vezérigazgatójának, a BKV jelenlegi főnökének, Kocsis Istvánnak a személyes felelősségére való utalás miért minősülne egy állami tulajdonú cégnél üzleti titoknak.
4. ábra – kitakart verzió (MVM-től)
4. ábra – kitakarás nélkül (leak)
Mivel feltételezzük, hogy a többi kitakart rész mögött sem olyan információk állnak, amelyek a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény 81. § (3) bekezdése szerint egy állami tulajdonú társaságnál jogszerűen üzleti titoknak minősülnének (az üzleti titok „nyilvánosságra hozatal[a] azonban nem eredményezheti az olyan adatokhoz – így különösen a technológiai eljárásokra, a műszaki megoldásokra, a gyártási folyamatokra, a munkaszervezési és logisztikai módszerekre, továbbá a know-how-ra vonatkozó adatokhoz – való hozzáférést, amelyek megismerése az üzleti tevékenység végzése szempontjából aránytalan sérelmet okozna, feltéve, hogy ez nem akadályozza meg a közérdekből nyilvános adat megismerésének lehetőségét.”), a mai napon keresetet adtunk be a Fővárosi Bírósághoz annak érdekében, hogy az MVM ne titkolhassa tovább a közpénzek jogszerűtlen felhasználására utaló információit.
Szakértők szerint újra kell vizsgálni a környezetvédelmi engedélyt, a hatóság ingerküszöbét azonban nem érték el a bekövetkezett változások.
Első fokon pert nyertünk a Zuglói Városgazdálkodási Közszolgáltató Zrt.-vel szemben, miután megtagadták az útjavításokkal kapcsolatos közadatok kiadását.
Az állami cég állítja, azért nem adja ki az árlistákat, mert azokat Balásy cégei üzleti titoknak minősítették.
A gyerekek nem kicsi felnőttek – vallják a gyerekorvosok, akik szerint nem jó, hogy Pest megyében csak három helyen van gyerekügyelet.