A trieszti kikötő körüli titkolózásról beszélt Erdélyi Katalin a Klubrádióban
A beszélgetés itt újra meghallgatható.
120 km/órás sebességre tervezték, Gödöllő és Aszód között mégis 90-nel ballagnak a vadiúj vonatok 8 hónappal az átadás után is. A 160 milliárd forintos projektben nem gyorsult a vonat a tervezett sebességre, de az okokról hallgat a Lázár János vezette minisztérium. A részleteket kollégánk a Reggeli Gyors című műsorban mondta el.
2017-től 5 éven keresztül újították fel a Budapest-Hatvan vasútvonalat. A beruházásra 160 milliárd forint ment el, a vonatok mégis sok helyen a tervezett sebességnél lassabban haladnak. A MÁV azt mondja, hogy „A pályasebesség 120 km/h-ra emelése a végleges használatbavételi engedély birtokában történhet meg.”
A felújított vonalat 2022. október 17-én, azaz közel 9 hónapja adták át. Az átadón nem beszélt senki arról, hogy sebességkorlátozás lenne a pályán. „A fejlesztésnek az volt a célja, hogy a szakaszon a vonatok gyakrabban közlekedjenek, az utasok pedig minőségibb körülmények között utazhassanak.” – mondta akkor az időközben menesztett Vitézy Dávid.
A 160 milliárdos fejlesztés ellenére is cammogó vonatokról május végén számoltunk be, kollégánk pedig utazott is egyet a Budapest-Hatvan vonalon. Cikkünkben megszólaltattuk az állami vasúttársaságot, ami azt közölte érdeklődésünkre, hogy – némileg meglepő módon – a pályának még nincs végleges használatbavételi engedélye.
Budapest-Hatvan: 160 milliárdot költöttünk erre a vonalra, mégis cammognak a vonatok | atlatszo.hu
Tiszta peron, új padok, a környező parkolók is zsúfolásig tele – áprilisban jártunk Pécelen. A Budapest-Hatvan közötti vonatot teszteltük, mert vasutas források szerint a vonatok a felújítás ellenére sem elég gyorsak. „Elnézést, tudna segíteni egy kis apróval?” – még 5 perc lenne a Gödöllőre tartó vonat indulásáig, amikor a kéregető megjelenik.
Cikkünk szerzője, Segesvári Csaba a Klubrádió Reggeli Gyors című műsorának május 24-i adásában mondott részleteket az ügyről. Kollégánk arról is beszélt a műsorban, hogy vannak jó projektjei is a MÁV-nak: az esztergomi vonalon például jelentősen nőtt az utasforgalom, vagyis van, ahol érdemes fejleszteni.
Segesvári Csaba azonban felidézte azt is a rádióműsorban, hogy 2021 novemberében adták át a Püspökladány-Biharkeresztes közötti, 100-as vasútvonalat, amire 75 milliárdot költöttek. Az akkori sajtótájékoztatón elhangzott: „a projekt egyik fontos célkitűzése az volt, hogy jelentősen csökkenjen a menetidő ezen a szakaszon”. A MÁV december 12-től érvényes menetrendje szerint viszont a Budapest-Debrecen távot a vonat épp annyi idő alatt teszi meg, mint a felújítás előtt.
Számlatulajdonos: Átlátszónet Alapítvány
1084 Budapest, Déri Miksa utca 10.
Bankszámlaszám: 12011265-01425189-00100001
Bank neve: Raiffeisen Bank
Számlatulajdonos: Átlátszónet Alapítvány
1084 Budapest, Déri Miksa utca 10.
IBAN (EUR): HU36120112650142518900400002
IBAN (USD): HU36120112650142518900500009
SWIFT: UBRTHUHB
Bank neve és címe: Raiffeisen Bank
(H-1133 Budapest, Váci út 116-118.)
Támogasd a munkánkat az Átlátszónet Alapítványnak küldött PayPal adománnyal! Köszönjük.
Havi 5400 Ft Havi 3600 Ft Havi 1800 Ft Egyszeri PayPal támogatásA beszélgetés itt újra meghallgatható.
Kollégánk György Zsombor főszerkesztővel és Tompos Ádám újságíróval beszélgetett a Magyar Hang műsorában az elmúlt hét legfontosabb híreiről.
Kollégánk az elmúlt hét fontos sajtóhíreiről és eseményeiről beszélgetett a Klubrádió adásának vendégeivel.
Az adás itt újra meghallgatható.
Támogasd a munkánkat banki átutalással. Az adományokat az Átlátszónet Alapítvány számlájára utalhatod. Az utalás közleményébe írd: „Adomány”, köszönjük!