Bezárás
Kormánypropaganda

A paksi atomerőmű reklámozására 2,2 milliárd forintot költöttek az elmúlt két évben

2016-ban a reklámköltések közel 60 százaléka, 2017-ben már a 87 százaléka került kormányközeli médiacégekhez. De tavaly már kapott pénzt az MVM leányvállalatától a Népszava kiadója és az ATV is.

Május elején nem csak az MVM-től, hanem egyik leányvállalatától, az MVM Paksi Atomerőmű Zrt.-től is közadatigénylésben kértük ki a 2010 és 2017 között kötött reklámszerződéseinek listáját.

Június közepén, 15 napos hosszabbítás után kaptunk érdemi választ. Az MVM Paksi Atomerőmű Zrt. – akárcsak az anyacége – azt közölte, hogy a 2016 előtti adatokat már korábbi adatigénylésekre válaszul nyilvánosságra hozta, ezért most csak a 2016-os és 2017-es reklámszerződések listáját küldte el.

Mivel a korábbi, másoknak kiadott adatsorok sok esetben nem egyértelműek, mert féléves időszakokra vonatkoznak, csak a legutóbbi két teljes év szerződéslistáját elemeztük.

2016-ban az MVM Paksi Atomerőmű Zrt. összesen 932,9 millió forintot költött reklámra, hirdetésre és promócióra.

Ebből

  • a Demokrata (Artamondo Kft.) 22,7 millió
  • a Magyar Hírlap (Rising Star Kft.) 2 millió
  • a Magyar Idők 92,2 millió
  • a Mediaworks 76,7 millió
  • az MMG (Lokál, 888.hu) 58,7 millió
  • az Odex 62 millió
  • az Origo 27,9 millió
  • a Pannon Lapok Társasága 60 millió
  • a Pesti Srácok (Insider Media Kft.) 16,7 millió
  • a Radio Plus Kft. 17,7 millió
  • a Ripost 43 millió
  • a TV2 pedig 77,7 millió forintot kapott.

Vagyis a 2016-os reklámköltések közel 60 százaléka,  összesen 557,3 millió forint ehhez a 12 kormányközeli médiacéghez került.

Rajtuk kívül komolyabb összeget kapott még a Blikk (42,5 millió Ft), a Central Médiacsoport Zrt. (31 millió Ft), az Evomedia Kft. (42,4 millió Ft), a Klarwerbung Kft. (40,2 millió Ft), a Ringier Axel Springer Kft. (11 millió Ft), a Russmedia (19 millió Ft), a Trimedia Kft. (15,3 millió Ft), és az XT Media Kft. (23,5 millió Ft) is.

2017-ben az MVM Paksi Atomerőmű Zrt. összesen 1,29 milliárd forint értékben kötött reklám, hirdetés és promóció tárgyú szerződéseket.

Ebből

  • az Atmedia 35,7 millió
  • az Atmedia tulajdonában lévő MSC Kft. 77 millió
  • a Demokrata (Artamondo Kft.) 87,3 millió
  • az EchoTV 31,3 millió
  • a Figyelő (K4A Lapkiadó Kft.) 67,7 millió
  • a Magyar Hírlap (Rising Star Kft.) 43,5 millió
  • a Magyar Idők 42,6 millió
  • a Mediaworks 212 millió
  • az MMG (Lokál, 888.hu) 93,9 millió
  • az Origo (New Wave Media) 20,6 millió
  • a Pannon Lapok Társasága 83,2 millió
  • a Radio Plus Kft. 23,2 millió
  • a Ripost 71,5 millió
  • a SA Day Kft. 169,3 millió
  • a TV2 pedig 70,2 millió forintot kapott.

A 2017-es reklámköltések 87 százaléka, összesen 1,12 milliárd forint került ehhez a 15 kormányközeli médiacéghez.

Bár a Pesti Srácok nem szerepel a 2017-es listán, a SA Day Kft. egyértelműen a laphoz köthető: a SA Day tulajdonosa 2015 áprilisa óta Hajdú Angéla, aki 2015. november és 2017. szeptember között a Pesti Srácokat kiadó Insider Media Kft. ügyvezetője volt.

Az előző évhez képest változás az is, hogy a 2017-es szerződéslistán két ellenzéki média is szerepel: az ATV 11,5 millió forintot, a Népszavát és a Vasárnapi Híreket kiadó XXI. század Média Kft. pedig 9,3 millió forintot kapott reklámért az MVM Paksi Atomerőmű Zrt.-től.

A céginformációt az OPTEN Kft. szolgáltatta.

Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszót

Az Átlátszó nonprofit szervezet, nem fogadunk el pénzt politikai pártoktól vagy az államtól. Rád viszont nagyon számítunk!

Támogatom