53 helyreigazítási pert vesztett tavaly a kormányközeli média, sokkal többet mint egy évvel korábban

helyreig

 

A Fővárosi Törvényszéktől kapott adatok szerint 2017-ben összesen 53 sajtó-helyreigazítási pert vesztett a 888, a közmédia, a Lokál, a Magyar Idők, az Origo, a Pesti Srácok, a Ripost és a TV2.

 

 

A nem kormánypárti internetezők elterjedt véleménye szerint az állami tulajdonú közmédia, és az állami hirdetésekkel hizlalt kormánypárti sajtó folyamatosan csúsztatással és hazugságokkal tolja a fideszes propagandát.

Több ellenzéki politikus is bejelentette az elmúlt hónapokban, hogy egy-egy cikk vagy riport miatt pert indított valamelyik kormányközeli média ellen; és arról is többször jelent meg hír, hogy a valótlan történetekkel lejáratott ellenzéki meg is nyerte az ügyet a bíróságon.

Kíváncsiak voltunk arra, hogy mindennek mekkora nyoma van a hivatalos statisztikában, ezért közadatigénylésben kértük ki a Fővárosi Törvényszéktől, hogy 2016-ban és 2017-ben a 888, a közmédia, a Lokál, a Magyar Idők, az Origo, a Pesti Srácok, a Ripost és a TV2 ellen hány darab sajtó-helyreigazítási kereset érkezett, és hány ilyen pert vesztettek el ezek a szerkesztőségek.

A 2016-os adatok még nem mutatnak semmi különöset: viszonylag sok keresetből csak néhány esetben marasztalta el a bíróság a nyolc szerkesztőséget.

 

 

2017-ben azonban drasztikusan megugrottak a számok: sokkal több helyreigazítási perből sokkal többet vesztettek el a kormányközeli sajtótermékek.

 

 

A benyújtott keresetek száma persze nem annyira releváns, hiszen bárki bármiért perelhet. Az viszont sokatmondó, hogy a bíróság 2017-ben sokkal több esetben marasztalta el a kormányközeli szerkesztőségeket, mint egy évvel korábban.

 

 

A kormánypárti politikusok, médiák és szavazók előszeretettel hangoztatják, hogy az “ellenzéki, balliberális, sorosista, simicskás” szerkesztőségek hazudnak éjjel-nappal, ezért összehasonlításképpen kikértük néhány ilyen szerkesztőség helyreigazítási ügyeinek statisztikáját is 2017-re. A számok azt mutatják, hogy ez az öt nem-kormányszócső médiatermék, beleértve az Átlátszót is mindössze 6 helyreigazítási pert vesztett el tavaly.

 

Összességében tehát míg kormányközeli sajtótermékek 53, a kormányoldalról gyakran támadott szerkesztőségek mindössze 6 helyreigazítási pert vesztettek a tavalyi évben.

Erdélyi Katalin

 

tetszett_a_cikk3

 

Share on Facebook2.1kShare on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on Tumblr0
  • Mongol Janos

    …”.kormányközeli média”…8 lapot és csatornát tudtatok összeszámolni…EZ A MÉDIA TÚLSÚLY???….ugyan már…menjetek el egy újságoshoz…vegyétek le a 7 lapot…és AMI MARAD AZ MIND libsi-komcs…akkor?…hol a túlsúly??.ennyi..újabb hazugság…marinéni…

    • Dávid Várszegi

      A túlsúly nem az újságosoknál mérhető, hanem a közmédia csatornáin – M1, M2, Duna, Kossuth, Petőfi. Ezek országosan fogható, ingyenesen is elérhető médiumok. Elvileg függetlennek kellene lenniük, de nem azok, sőt. Nem tűnik fel senkinek, hogy ezek a csatornák soha nem kritikusak a kormánnyal? Pedig ez lenne az elsődleges dolguk, basszus!

      • Mongol Janos

        …..no igen…amikor a libsi-komcsik kormányoznak…függetlenek…szeretném közölni hogy már nagykorú vagyok…

        • von Longsdörfler

          Igazad van, az elmúlt másfél, két évben például jobbikos képviselő kétszer is volt a köztévében, mikozben folyamatosan szapulják őket. Mi ez, ha nem kiegyensúlyozott tájékoztatás?

        • gyula441

          Ne is mondja most meg az EU és az ENSZ az arab számokat akarja bevezetni 2019-től kész botrány https://youtu.be/vbbSE_AMBGo?t=3

          • Mongol Janos

            ….no…ott még nem tartunk