Újabb kínai lapnál tört ki a botrány

Miközben úgy tűnik, hogy a hétfőn sztrájkba kezdett Southern Weekend megegyezett a kínai hatóságokkal, és kiharcolta magának a propaganda osztálytól való függetlenséget, kedden este lemondott az azonos lapcsoporthoz, a Southern Media Grouphoz tartozó Beijing News kiadásának vezetője ‒ írta a South China Morning Post (SCMP) szerdán reggel.

Dai Zigeng, a Kínai Kommunista Párt egyik tisztviselője azután mondott le, hogy lapját a propaganda hatóságok arra akarták kényszeríteni, hozza le az állami szócső Global Times véleménycikkét szerdai számában. Az állami véleménycikk már a Központi Propaganda Osztály január 7-én kiszivárgott utasításai szerint íródott, amely felszólítja az illetékeseket arra, hogy ezentúl „külföldi erők beavatkozására” kell hivatkozniuk a Southern Weekendnél kitört sztrájk és az azt támogató tüntetések kapcsán.

A kiszivárgott utasítások szerint a szöveg újraközlését „minden kiadványtól és honlaptól” megkövetelte a hatóság, az SCMP úgy tudja, hogy ennek csak kevesen tettek eleget. A lap megosztotta a kínai közösségi oldalakról azóta eltávolított fotókat, melyeken a szerkesztőségben kedd este kialakult felfordulás látszik. Időközben a Beijing News és a lemondott Dai Zigeng profilját felfüggesztették a kínai mikroblog oldalon, a Weibón.

 

  • szentjudas

    Melyik orbán “rokon”, bökj a helyes képre. Köszi.