Global Voices

Ghána kommunikációs minisztere megígérte, hogy nem lesz WhatsApp-tiltás

Megnövekedett a WhatsApp, a Skype, a Viber és hasonló mobil appokat használók száma Ghánában, amely bevételkiesést jelent a távközlési cégeknek. Az érintett cégek többször is megpróbálták elérni a Nemzeti Kommunikációs Hatóságnál, hogy korlátozza az interneten keresztül folytatott telefonbeszélgetéseket.

Egy ilyen próbálkozás híre terjed most az interneten, a CitiFM Online-on publikált cikkben, az MTN Ghána multinacionális távközlési vállalat ügyvezető igazgatója, Ebenezer Twum Asante szólalt meg:

Amennyire a sim boxok (a sim box egy olyan eszköz, melynek segítségével több sim kártyán keresztül lehet telefonálni, ez pedig lehetővé teszi pl. a nemzetközi hívások esetében a helyi tarifák használatát, a ford.) használata illegális és harcolunk ellene, sokkal nagyobb problémát jelentenek az over-the-top (vagy OTT, a nem a távközlési szolgáltató által nyújtott audio- és videotartalom, a ford.) hívások, melyeket az interneten keresztül indítanak. Tehát amikor a WhatsAppon keresztül indítasz hívást, akkor megkerülöd a hagyományos csatornákat. Ha összehasonlítod a sim boxok használatával, akkor véleményem szerint az OTT sokkal drágább. Szerintem ugyanolyan komolyan kell kezelnünk az OTT hívásokat is, mert ezek sokkal nagyobb fenyegetést jelentenek a bevételre.

Az over-the-top vagy OTT az internet alapú szolgáltatásokat jelenti, melyek segítségével a felhasználó üzeneteket és hangot vagy videót küldhet netes protokollokon keresztül, szemben a korábbi, hagyományos módszerekkel, az SMS-sel és a telefonhálózatokkal. A Skype, a WhatsApp és Viber csak néhány példa az ilyen appok közül, melyek a felhasználó adatforgalmát használják, tehát sokkal kevesebbe kerülnek –  sok esetben ingyen is elérhetők –, mint a távközlési cégek hasonló szolgáltatásai.

Asante kijelentése felkavarta a gánai mobiltelefon és közösségi média használókat. Maximus Ametorgoh, a Pop Out digitális marketing vezetője és vezérigazgatója arra kíváncsi, hogy egy ilyen szabályozást hogyan lehetne kivitelezni.

Nem értem, hogy azért mert a hagyományos hívást befolyásolják, miért kellene szabályozni ezeket OTT szolgáltatásokat. A kormánytól várják, hogy monitorozza ezeknek az OTT-knek a tevékenységét? Hogyan? Mivel kellene, hogy járjon a szabályozás?

Theo Acheampong közgazdász a Facebook oldalán megjelent bejegyzésben mutatott rá arra, hogy a távközlési cégeknek fel kell készülniük az olyan forradalmi technológiák megjelenésére, melyek verseny elé állítják a hagyományos telefonszolgáltatásokat.

A telekom cégek kezdenek hisztiző lúzerekre hasonlítani. Mégis miért kellene csak pénzszerzés miatt a hagyományos csatornákra átirányítani a közösségi médián kezdeményezett over-the-top (OTT) hívásokat? A fogyasztók az adatforgalmi díjon keresztül már fizetnek ezekért a szolgáltatásokért, miért kéne fizetniük még egyszer? Úgy gondolom, hogy a távközlési cégeknek muszáj észbekapniuk, mert a hagyományos „hangjátéknak” vége, vele együtt pedig a monopolizált haszonnak is, amelyet termeltek. Most minden az adatról szól! Üdv, a forradalmi technológiák világában, ahol a fogyasztó a KIRÁLY…

A közösségi oldalakon történt felháborodás következményeként Asante ismét megszólalt, hogy tisztázza, mit is értett az OTT hívások szabályozása alatt. Elmondta, hogy:

Soha, sehol egy szóval nem mondtuk, hogy az OTT-ket be kellene tiltani. Ezt egyáltalán nem támogatjuk, sokkal inkább érdekelnek azok a dolgok, amelyekkel kiterjeszthetjük az internethasználatot, beleértve az OTT-ket. Az egyetlen dolog, amit felhoztunk, a szabályozással kapcsolatos. A szabályozást pedig nem szabadna egyenlőként kezelni a tiltással. A szabályozással mindössze annyit mondunk, hogy ahogyan az NCA ellenőrzi az olyan cégeket, mint amilyen az MTN is, az OTT-ket is ellenőriznie kellene; a nagyokat szintén szabályozzák, hogy bármi, ami a felületen történik, az Ghána törvényes keretein belül legyen.

Ghána kommunikációs minisztere, Dr. Edward Omane Boamah Accrában tartott beszédet a Nemzetközi Távközlési és Információs Társadalmi Napon (World Telecommunication and Information Society Day). A felvetéssel kapcsolatban biztosította a ghánaiakat az eseményen, hogy a kormány nem tervezi az internetes hívások betiltását.

A mai vitánk másik központi témája az OTT szolgáltatásokkal kapcsolatos, melyekről heves vita alakult ki a médiában az elmúlt héten. A mai távközlési ipar valósága nem jelent mást, minthogy a fogyasztóknál van az irányítás. Szeretik az innovációt, a rugalmasságot, a hatékonyságot, kényelmet és leginkább az olcsó megoldásokat, mindig ezeket fogják keresni annak érdekében, hogy javítsák az életminőségüket.

A mi feladatunk, hogy keressünk egy olyan kiegyensúlyozott megközelítést, amely az iparág minden érdekeltjének kívánságát teljesíti. Szükséges továbbá az is, hogy tanuljunk más országoktól és megértsük, hogy ők hogyan, vagy éppen hogyan nem ösztönzik ezt a trendet.

De mindezek mellett nyomatékosan hangsúlyozom, hogy a kormány soha nem akarta és nem is akarja betiltani az OTT szolgáltatásokat. Úgy hisszük, hogy ez egy új trend és ahhoz, hogy jövedelmező legyen ebben a különleges helyzetben, a szabályozó hatóságnak, a szolgáltatóknak és a fogyasztóknak közös arany középutat kell találniuk.

E célból meg szeretnénk megismételni, hogy fejlesztési partnerként tekintünk a médiára, és mint ilyen, szükségünk van az önök segítségére abban, hogy pontos és hiteles üzenetet kommunikáljunk a nyilvánosság felé.

Egy Joy FM által közzétett Twitter-posztban az ország legnépszerűbb rádióállomása rámutatott arra, hogy:

Nene Odonkor (@nenedonkor) válaszolt a tweetre:

Maxwell Atiah (@maxwell_atiah) rámutatott az okokra, hogy miért nem kellene betiltani az internetalapú hívásokat:

A közösségi oldalak felhasználói sürgetik a távközlési cégeket, hogy innovatív ötletekkel és minőségi internetszolgáltatás biztosításával jussanak jövedelemhez, ahelyett, hogy a kormánytól kérik az internet alapú hívások korlátozását.


Ezt a bejegyzést a Global Voices Online magyar nyelvű oldaláról vettük át. Szerző: Kofi Yeboah. Fordító: Katona Fruzsina. A bejegyzésre a Creative Commons 3.0 licenc vonatkozik.

Megosztás

Nélküled nincsenek sztorik.

  • Átutalás
  • PayPal
  • Így is támogathatsz

Támogasd a munkánkat banki átutalással. Az adományokat az Átlátszónet Alapítvány számlájára utalhatod. Az utalás közleményébe írd: „Adomány”, köszönjük!

  • Belföld
  • Külföld

Számlatulajdonos: Átlátszónet Alapítvány
1084 Budapest, Déri Miksa utca 10.

Bankszámlaszám: 12011265-01425189-00100001
Bank neve: Raiffeisen Bank

Számlatulajdonos: Átlátszónet Alapítvány
1084 Budapest, Déri Miksa utca 10.

IBAN (EUR): HU36120112650142518900400002
IBAN (USD): HU36120112650142518900500009
SWIFT: UBRTHUHB
Bank neve és címe: Raiffeisen Bank
(H-1133 Budapest, Váci út 116-118.)

Támogasd a munkánkat az Átlátszónet Alapítványnak küldött PayPal adománnyal! Köszönjük.

Havi 5400 Ft Havi 3600 Ft Havi 1800 Ft Egyszeri PayPal támogatás
  • ikon

    Bankkártyával az AdjukÖssze.hu oldalon

    Ha van bankkártyád, akkor pár kattintással gyorsan tudsz rendszeres vagy egyszeri támogatást beállítani nekünk az adjukossze.hu oldalán.

  • ikon

    Postai befizetéssel

    Postai befizetéssel is tudsz minket támogatni, amihez „sárga csekket” küldünk. Add meg a postacímedet, és már repül is a csekk.

  • ikon

    Havi előfizetés a Patreonon

    Néző, Szurkoló, B-közép és VIP-páholy kategóriás Átlátszó-előfizetések között válogathatsz a Patreonon.

  • ikon

    Benevity rendszerén keresztül

    Bárhol is dolgozol a világban, ha a munkáltatód lehetőséget ad arra, hogy adott összeget felajánlj egy nonprofit szervezetnek, akkor ne feledd, a Benevity-n keresztül az Átlátszónet Alapítvány is ajánlható.

  • ikon

    SZJA 1% felajánlásával

    Ha az 1 százalékodat az Átlátszó céljaira, projektjeire kívánod felajánlani, a személyi jövedelemadó bevallásodban az Átlátszónet Alapítvány adószámát tüntesd fel: 18516641-1-42