vidéki lapszemle

Bánki Erik megfeledkezett pár milliójáról; a Bodrogba zuhant a kerékpárút Tokajnál

SzabadPécs.hu: K-Monitor: Bánki Erik kihagyott 57 millió forintot a vagyonnyilatkozatából

A mohácsi politikus nem minden jövedelmét tüntette fel a legfrissebb vagyonnyilatkozatában – írja a Szabad Pécs a tényellenőrzéssel és korrupciós ügyekkel foglalkozó K-Monitor nyomán. Bánki Eriknek ugyanis 57 millió forint, nyilvánosan is kimutatott osztalék maradt ki a nyilatkozatából. A politikus, miután erre felhívták a figyelmét, kiegészítette a dokumentumot.

KaposT.hu: „…konkrétan halálfélelmem volt, pánikrohamom…” Kozma Lilla Rita bántalmazásának története

„Majdnem tizenöt éve történt, de csak két hete van az, hogy képes vagyok beszállni egy liftbe. Ezt csak azért mondom, mert az emberek többsége, aki nem élt át hasonlót, nem tudja elképzelni, milyen életre szóló traumákat okozhat egy gyerekben a szexuális bántalmazás.” Kozma Lilla Rita kaposvári származású írónő, szociális munkás a Kapos-T-nek mesélte el történetét, és azokat a körülményeket, amelyek során az egész életét súlyosan befolyásoló szexuális abúzust elszenvedte.

Borsod24.hu: Beomlott a Tokaj és Bodrogkeresztúr közötti kerékpárút, szétesett, mint az M30-as

„Borsod-Abaúj-Zemplén megyében nagyon nem jönnek össze mostanában ezek az út- és kerékpárút-építések” – fogalmaz a Borsod24.hu. Néhány napja ugyanis az M30-ast kellett lezárni teljes szélességében (és fél éven át zárva is marad), annyira tönkrement alig két év alatt a sztráda. Majd beomlott a kerékpárút egy szakasza Tokaj és Bodrogkeresztúr között, ami akadályozza a kerékpárosok és a gépjárművek zavartalan haladását. A jelenleg használhatatlan szakasz a már korábban, a kerékpárút mentén megcsúszott rézsű okán zuhanhatott a Bodrogba.

Debreciner.hu: Megkapta a vízjogi létesítési engedélyt Debrecen déli gazdasági övezete, ahol a CATL-akkumulátorgyár is épül

Február 16-án vált véglegessé a Hajdú-Bihar Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság határozata, amelyben vízjogi létesítési engedélyt adott Debrecen önkormányzatának arra, hogy megépítse a „Debrecen, Déli Gazdasági Övezet infrastruktúrafejlesztés-tervezés” projekten belül a „G4.2. – Vízellátás, csatornázás” vízilétesítményeit – adta hírül a Debreciner.hu. A kormányhivatal többek között azzal a kikötéssel járult hozzá a létesítéshez, hogy a kivitelezés valamint az üzemeltetés semmilyen káros hatással nem lehet a közelben található ökológiai folyosó, valamint a Kondoros-csatorna élővilágára.

Szegeder.hu: 2025-ig marad lassú a szabadkai vonat

„Jövőre a magyarországi menetidő is rövidülni fog” – írta Pásztor Bálint vajdasági politikus a Facebookon, amit a Szegeder szemlézett. A lap szerint a menetidő most Szabadka felé 1 óra 26 perc, de van olyan járat, ami 1 óra 41 perc alatt teszi meg a 48 kilométeres utat. Szeged felé 1 óra 25 perc az utazás, kivéve egy vonatot, aminek 1 óra 22 perc. A másfél órás menetidő azért egészen szürreális, mert a szerb infrastrukturális miniszter, Goran Vesić a vasút elindulása előtt nemsokkal még arról posztolt, hogy mindössze 35 perces menetidő lesz.

Nyitókép: Fideszes képviselők (középen Bánki Erik) állták körül Orbán Viktor a parlamentben, és láthatóan valamint nagyon jól mulattak. Fotó: Magyar Hang/Beliczay László

Megosztás