
A főváros és egy civil egyesület is perli a Galvani-híd környezetvédelmi engedélyét
A Fővárosi Önkormányzat és a Kiserdő Egyesület szerint nem vizsgálták az új Duna-híd összes negatív környezeti hatását az engedélyezéskor.
2013 óta működik egy parkolási munkacsoport, amelybe 3-3 tagot az V. kerületi önkormányzat és a Fővárosi Önkormányzat delegált. A tagok fizetése az V. kerületi polgármester illetményének fele volt, vagyis tavaly havi félmillió forintot kapott mind a hat tag. Karácsony Gergely novemberben kezdeményezte a munkacsoport megszüntetését, vagy a tagok fizetésének drasztikus csökkentését.
Az V. kerületi és a fővárosi önkormányzat még 1994-ben, egy akkor hatályos jogszabály alapján egy parkolási társulást hozott létre a közterületi parkolók üzemeltetésére, és az abból befolyó bevételek elosztására.
A 2011-es önkormányzati törvény 2013-ban érvénybe lépő módosítása aztán a kerületi önkormányzatok hatáskörébe utalta a parkolás-üzemeltetést, ezért a fővárossal közös parkolási társulás értelmét vesztette, emiatt a felek közös megegyezéssel meg is szüntették 2012. december 31-én.
Viszont 2013. január 1-től együttműködési megállapodást kötöttek, hogy továbbra is “zökkenőmentesen biztosított legyen a fizető-parkolás és a parkolás-üzemeltetés az V. kerület közigazgatási területén, amely magában foglalja a Fővárosi Önkormányzat tulajdonában álló közterületeket is”. A Tarlós István akkori főpolgármester, és Rogán Antal akkori V. kerületi polgármester által kötött megállapodás szerint Belváros-Lipótváros üzemelteti a parkolást a V. kerület egészén, és a befolyt bevételt területarányosan osztja el a fővárossal.
A korábbi parkolási társulás hagyatékából maradt követelések, és a parkolási pénzek új szisztéma szerinti elosztásának felügyeletére létrehoztak egy 6 főből álló Ellenőrző Munkacsoportot, amelybe 3 tagot a Fővárosi Önkormányzat, 3-at pedig az V. kerület delegált.
A munkacsoport tagjai fizetést is kaptak, amit a parkolási bevételekből fizettek ki nekik. A fizetésük nagyságáról a fővárossal kötött megállapodás szerint Belváros-Lipótváros képviselőtestülete döntött. A testület pedig igazán nagyvonalú volt: megszavazták, hogy a parkolási munkacsoport minden tagja az V. kerületi polgármester illetményének felét kapja.
A jelenlegi polgármester, a Belváros-Lipótvárost 2014 óta vezető fideszes Szentgyörgyvölgyi Péter 2019-es vagyonnyilatkozata szerint az ő illetménye havonta bruttó 997.200 forint. Ez azt jelenti, hogy
a fővárossal közös parkolási munkacsoport tagjai nagyjából havi bruttó félmillió forintot kaptak tavaly fejenként. Ez összesen havi 3 millió forint. Egy év alatt pedig közel 36 millió. Csak 2019-ben.
Ezért cserében pedig csak annyi dolguk volt, hogy évi négyszer találkozzanak: “Az Ellenőrző Munkacsoport szükség szerint, de évente legalább négy alkalommal ülésezik.”
És kik voltak azok a szerencsések, akik helyet és nem kevés fizetést kaptak ebben a bizottságban?
A főváros három delegáltja 2013. január 1-től határozatlan időre
Belváros-Lipótváros csak 2014 novemberében delegálta a saját 3 tagját, és csak 5 évre, ami tavaly novemberben lejárt. Ezért 2019 októberében sürgősen intézkedtek: Szentgyörgyvölgyi Péter polgármester benyújtott egy előterjesztést, hogy delegáljanak újabb öt évre (2024. november közepéig) 3 főt a parkolási pénzeket ellenőrző Nagyon Fontos Munkacsoportba:
Karácsony Gergely főpolgármester viszont a Fővárosi Közgyűlés 2019. november 27-i ülésére benyújtott egy olyan előterjesztést, amiben visszahívta a munkacsoportból a főváros által korábban delegált tagokat, és helyettük Bródy Gábort, Banasák Andrást és Tóth Csabát delegálta, továbbá kezdeményezte az V. kerülettel kötött megállapodás módosítását, hogy
A közgyűlés az előterjesztést megszavazta (31 igen, 0 nem, 0 tartózkodás), így várhatóan hamarosan megszűnik a 2013 óta jelentős összegű közpénzt felemésztő munkacsoport, vagy legalábbis sokkal kevesebb fizetést kapnak majd a tagjai.
Erdélyi Katalin
Címlapkép: Budapest, 2007. október 8. – Rogán Antal, a Belváros polgármestere tart sajtótájékoztatót az Egeszségügyi Minisztérium előtt, ahol a parkolási társaság ellenőrei elkezdték büntetni a parkolójegy nélkül álló autók tulajdonosait. Az eseményen megjelent Horváth Ágnes egészségügyi miniszter is. MTI Fotó: Szigetváry Zsolt
Ha már egyszer itt vagy…
Az Átlátszó nonprofit szervezet: cikkeink ingyen is olvashatóak, nincsenek állami hirdetések, és nem politikusok fizetik a számláinkat. Ez teszi lehetővé, hogy szabadon írhassunk a valóságról. Ha fontosnak tartod a független, tényfeltáró újságírás fennmaradását, támogasd a szerkesztőség munkáját egyszeri adománnyal, vagy havi előfizetéssel. Kattints ide a támogatási lehetőségekért!
A Fővárosi Önkormányzat és a Kiserdő Egyesület szerint nem vizsgálták az új Duna-híd összes negatív környezeti hatását az engedélyezéskor.
Tarlós István főpolgármestersége idején, 2018-ban a Fővárosi Önkormányzat egy négytagú konzorciumot hirdetett ki győztesnek a budapesti patkányirtásra kiírt furcsa tenderen....
A FŐTÁV új neve 2021. augusztus 31-től BKM Budapesti Közművek Nonprofit Zrt., amelybe beolvadt a fővárosi távhőcég mellett az FKF,...
Állami hitelből és a „félretett” 300 milliójából vett meg néhány éve, nyomott áron egy budai villát és a hozzá tartozó...
A(z) https://atlatszo.hu oldal sütiket és más kódokat használ a honlap megfelelő működésének biztosítása céljából, a weboldalon nyújtott felhasználói élmény fokozása érdekében, továbbá ennek segítségével készít elemzéseket az Ön számára releváns, személyre szabott ajánlatok összeállításához. Bővebb információt az adatkezelési tájékoztatónkban talál.