Ismét félmilliárd forintot költ taxira a közmédia, a Főtaxi nyerte a megbízást
A nyertes vállalkozónak a nap 24 órájában rendelkezésre kell állnia. A fuvarok főként az MTVA Kunigunda úti székhelyéről indulnak vagy oda érkeznek majd.
Az Agro-Felcsút Kft. a MÁV egyik leányvállalata elől vitte el a megbízást, amit kiad egy francia cégnek alvállalkozásba.
A magyar állam többségi tulajdonában lévő GYSEV Zrt. márciusban tett közzé felhívással induló tárgyalásos eljárást vasúti karbantartó és szerelő járművek beszerzésére. A tender eredménye november 16-án jelent meg az EU-s közbeszerzési értesítőben:
Az Agro-Felcsút Kft. nettó 5,5 millió euróért (1,65 milliárd forint) szállít öt darab járművet (1 db vasúti felsővezeték-szerelő jármű, 1 db univerzális jármű, 3 db vasúti pótkocsi) a GYSEV-nek, ami előzetesen jóval olcsóbbra, nettó 4,25 millió euróra (1,2 milliárd forint) becsülte a beszerzés értékét.
Az Agro-Felcsút tulajdonosa Mészáros Lőrinc testvére, Mészáros János, aki 2010 végén alapította a céget, amelynek fő tevékenységi köre a gépjárműalkatrész-kiskereskedelem. A vállalkozás árbevétele évről-évre nő, a 2015-ös 855 millió forint tavaly majdnem duplájára, 1,6 milliárd forintra emelkedett.
Májusban számoltunk be róla, hogy a Magyar Közút Zrt. 770 millióért vett sószórókat az Agro-Felcsút Kft.-től, korábban pedig a 444 tette közzé, hogy az Agro-Felcsút Kft. 8 millió forintért szállított szerszámokat a Várkert Bazárt üzemeltető állami cégnek, a 24.hu pedig azt írta meg, hogy a MÁV 35 millió forintért vett abroncsköpenyeket az Agro-Felcsúttól. A cégnek nincs honlapja, így egyéb referenciamunkáiról nem tudunk.
A GYSEV tenderén az Agro-Felcsút Kft. mellett indult a MÁV egyik leányvállalata, a MÁV FKG Felépítménykarbantartó és Gépjavító Kft., valamint egy német cég, a ROBEL Bahnbaumascinen GmbH is. A közbeszerzési adatbázisban elérhető értékelés szerint a ROBEL végül nem nyújtott be ajánlatot, a MÁV FKG pedig nettó 6,9 millió eurórért (2 milliárd forint) szállította volna a járműveket.
Az olcsóbb, nettó 5,5 millió eurós (1,65 milliárd forint) ajánlatot tevő Agro-Felcsút nyerte tehát a megbízást, amit ajánlata szerint gyakorlatilag teljes egészében egy francia cég, a Societe Des Anciens Etablissement L. Geismar fog elvégezni. Az elérhető hivatalos dokumentum szerint Mészáros cége az alábbi feladatokra veszi igénybe a francia alvállalkozót:
„kiajánlott járművek szállítása, gyártás, üzembe helyezés, próbák, kapcsolódó dokumentációk elkészítése, személyzet oktatása, szükséges szoftverek szoftverkövetése, adott feltétfüzetben meghatározott karbantartási szolgáltatások”
A céginformációt az Opten szolgáltatta.
Számlatulajdonos: Átlátszónet Alapítvány
1084 Budapest, Déri Miksa utca 10.
Bankszámlaszám: 12011265-01425189-00100001
Bank neve: Raiffeisen Bank
Számlatulajdonos: Átlátszónet Alapítvány
1084 Budapest, Déri Miksa utca 10.
IBAN (EUR): HU36120112650142518900400002
IBAN (USD): HU36120112650142518900500009
SWIFT: UBRTHUHB
Bank neve és címe: Raiffeisen Bank
(H-1133 Budapest, Váci út 116-118.)
Támogasd a munkánkat az Átlátszónet Alapítványnak küldött PayPal adománnyal! Köszönjük.
Havi 5400 Ft Havi 3600 Ft Havi 1800 Ft Egyszeri PayPal támogatásA nyertes vállalkozónak a nap 24 órájában rendelkezésre kell állnia. A fuvarok főként az MTVA Kunigunda úti székhelyéről indulnak vagy oda érkeznek majd.
Nemrég a Mercarius Flottakezelő Kft. „hagyta nyerni”a Mészáros M1-t azzal, hogy nem adott be hiánypótlást. Most utóbbi tette ugyanezt, így előbbié lett a megbízás.
Az OMSZ az uniós helyreállítási és ellenállóképességi alapból remélt 2,5 milliárd forintos támogatást, de a pályázatukat elutasította a kormány.
A létesítménygazdálkodási feladatokat a B+N Referencia Zrt. végezheti el egy nem túl komoly verseny után. A pavilont közel 20 milliárd forintért építik fel.
Támogasd a munkánkat banki átutalással. Az adományokat az Átlátszónet Alapítvány számlájára utalhatod. Az utalás közleményébe írd: „Adomány”, köszönjük!