Nettó 141 milliárdért építheti meg az M49-es második szakaszát a Duna Aszfalt
Az út első szakaszát is a Szijjártó Péter külügyminisztert megjachtoztató Szíjj László cége építheti.
Az Agro-Felcsút Kft. a MÁV egyik leányvállalata elől vitte el a megbízást, amit kiad egy francia cégnek alvállalkozásba.
A magyar állam többségi tulajdonában lévő GYSEV Zrt. márciusban tett közzé felhívással induló tárgyalásos eljárást vasúti karbantartó és szerelő járművek beszerzésére. A tender eredménye november 16-án jelent meg az EU-s közbeszerzési értesítőben:
Az Agro-Felcsút Kft. nettó 5,5 millió euróért (1,65 milliárd forint) szállít öt darab járművet (1 db vasúti felsővezeték-szerelő jármű, 1 db univerzális jármű, 3 db vasúti pótkocsi) a GYSEV-nek, ami előzetesen jóval olcsóbbra, nettó 4,25 millió euróra (1,2 milliárd forint) becsülte a beszerzés értékét.
Az Agro-Felcsút tulajdonosa Mészáros Lőrinc testvére, Mészáros János, aki 2010 végén alapította a céget, amelynek fő tevékenységi köre a gépjárműalkatrész-kiskereskedelem. A vállalkozás árbevétele évről-évre nő, a 2015-ös 855 millió forint tavaly majdnem duplájára, 1,6 milliárd forintra emelkedett.
Májusban számoltunk be róla, hogy a Magyar Közút Zrt. 770 millióért vett sószórókat az Agro-Felcsút Kft.-től, korábban pedig a 444 tette közzé, hogy az Agro-Felcsút Kft. 8 millió forintért szállított szerszámokat a Várkert Bazárt üzemeltető állami cégnek, a 24.hu pedig azt írta meg, hogy a MÁV 35 millió forintért vett abroncsköpenyeket az Agro-Felcsúttól. A cégnek nincs honlapja, így egyéb referenciamunkáiról nem tudunk.
A GYSEV tenderén az Agro-Felcsút Kft. mellett indult a MÁV egyik leányvállalata, a MÁV FKG Felépítménykarbantartó és Gépjavító Kft., valamint egy német cég, a ROBEL Bahnbaumascinen GmbH is. A közbeszerzési adatbázisban elérhető értékelés szerint a ROBEL végül nem nyújtott be ajánlatot, a MÁV FKG pedig nettó 6,9 millió eurórért (2 milliárd forint) szállította volna a járműveket.
Az olcsóbb, nettó 5,5 millió eurós (1,65 milliárd forint) ajánlatot tevő Agro-Felcsút nyerte tehát a megbízást, amit ajánlata szerint gyakorlatilag teljes egészében egy francia cég, a Societe Des Anciens Etablissement L. Geismar fog elvégezni. Az elérhető hivatalos dokumentum szerint Mészáros cége az alábbi feladatokra veszi igénybe a francia alvállalkozót:
„kiajánlott járművek szállítása, gyártás, üzembe helyezés, próbák, kapcsolódó dokumentációk elkészítése, személyzet oktatása, szükséges szoftverek szoftverkövetése, adott feltétfüzetben meghatározott karbantartási szolgáltatások”
A céginformációt az Opten szolgáltatta.
Az út első szakaszát is a Szijjártó Péter külügyminisztert megjachtoztató Szíjj László cége építheti.
A közbeszerzési eljárást még áprilisban írták ki, most lett meg az eredménye. Közben az ORFK 20 ezer darab kézi működtetésű könnygázgránátot is venne.
Az összeg évről évre növekszik, nyolc éve még "csak" 90 milliót szánt a célra a közpénzből működő közmédia.
További 9 esetben pedig pár ezer forint volt az eltérés az anyagi fedezet és a megajánlott ár között. Jelentjük az eseteket a hatóságnál.