közbeszerzés

2017 második negyedévében 4 milliárd forint ment el az állami cégek reklámozására

A legdrágább a Magyar Turisztikai Ügynökség kampánya volt, nettó 2 milliárd forintba került. De jutott közel félmilliárd az elektronikus adóbevallás és a Nemzeti Közművek reklámozására is.

Tavaly novemberben számolt be a 444 és a Kreatív arról, hogy az állami cégek 2017-es kommunikációjára kiírt 25 milliárd forintos gigatenderen nem meglepő módon három befutó lett: Csetényi Csaba cégei (Network 360 Kft., Affiliate Network Kft.), Kuna Tibor cégei (Young and Partners Kft., Trinity Communications Kft.) a Sprint Nyomdaipari Kft.-vel, és Balásy Gyula cégei (Lounge Design Kft., New Land Media Kft.).

A Rogán Antal által vezetett propagandaminisztérium alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal 2017. augusztus elsején közzétette az EU-s közbeszerzési értesítőben, hogy 2017 második negyedévében bő 4 milliárdot költöttek el a hatalmas összegből.

Balásy Gyula cégei:

– 2017. évi kommunikációs tevékenységekhez kapcsolódó ügynökségi feladatok ellátása az Első Nemzeti Közműszolgáltató, (ENKSZ, jelenleg már Nemzeti Közművek Zrt.) részére, nettó 531,73 millió forint

– Az E-gázszámla igénybevételét növelő promóciós kampány az ENKSZ részére, nettó 40 millió forint

– E-SZJA kommunikációs kampány a NAV-nak, nettó 472,44 millió forint

– A Garantiqa Hitelgarancia Zrt. 2017. évi kommunikációs tevékenységéhez kapcsolódó feladatok teljes körű ellátása, nettó 61 millió forint

– 2017. évi kommunikációs szolgáltatások a Szépművészeti Múzeum és intézményei részére, nettó 30,8 millió forint

– A Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. külföldi és belföldi kommunikációs tevékenységéhez kapcsolódó feladatok, nettó 2 milliárd forint

– A Családbarát Ország Nonprofit Közhasznú Kft. részére kommunikációs kampányokhoz PR ügynökségi, online és közösségi média-szolgáltatások, médiatervezés és -vásárlás, rendezvényszervezés és gyártás, nettó 220,44 millió forint

– A Magyar Állampapírok értékesítésének támogatása érdekében reklámajándékok, dekorációs eszközök beszerzése, egyedi nyomatokkal való ellátása és szállítása, nettó 13 millió forint

– A Hiventures Zrt. kommunikációs tevékenységét támogató online ügynökségi feladatok ellátása, nettó 9 millió forint

– Hirdetési és médiaszolgáltatások megrendelése, valamint médiavásárlási feladatok ellátása a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem részére, nettó 10 millió forint

– A Diákhitel Központ Zrt. 2017. évi kommunikációs tevékenységével, médiakampányaival összefüggő, médiatervezési és-vásárlási, kreatív és grafikai tervezési, gyártási feladatok ellátása, nettó 64,3 millió forint

– Az Agrármarketing Centrum nemzeti közösségi agrármarketing tevékenységének 2017. I. félévi marketing és PR eszközökkel történő segítése, a marketingkomm. stratégiájának kivitelezésében való részvétel, nettó 214,48 millió forint

Kuna Tibor cégei:

– Próbavásárlások beszerzése a MÁV-START-Zrt. vonatain, nettó 11,14 millió forint

– PR és kommunikációs tevékenység biztosítása, PR ügynökségi szolgáltatói és tanácsadói feladatok ellátása, illetve az ezekhez kapcsolódó rendezvények szervezése a Tiszamenti Regionális Vízművek Zrt. részére, nettó 35,5 millió forint

– Dunántúli Regionális Vízmű Zrt. kommunikációs tevékenységét támogató PR ügynökségi, grafikai tervezési és nyomdai feladatok ellátása, nettó 43,5 millió forint

– Nemzetközi programsorozat szervezése a Családbarát Ország Nonprofit Kft.-nek, nettó 160,1 millió forint

Csetényi Csaba cégei:

– Kommunikációs feladatok ellátása az Ifjúsági Garancia Program keretében az Új Nemzedék Központ Nonprofit Kft. részére, nettó 37 millió forint

Ha összesítjük a számokat, akkor kiderül, hogy 2017 második negyedévében Balásy Gyula cégei 3,7 milliárd, Kuna Tibor cégei 250 millió, Csetényi Csaba cégei pedig 37 millió forintot kaptak az állami cégek reklámozására.

Erdélyi Katalin

Megosztás