közbeszerzés

6,35 milliárd forintért reklámozza az állam a monopolhelyzetben lévő áramszolgáltatót

 

Az MVM Csoport reklámozására 6,35 milliárd forint jut, a vizes vb kampánya 3 milliárdba kerül, és az állampolgárok tájékoztatása is sokba kerül. 

Novemberben számolt be a 444 és a Kreatív arról, hogy az állami cégek 2017-es kommunikációjára kiírt 25 milliárd forintos gigatenderen nem meglepő módon három befutó lett: Csetényi Csaba cégei (Network 360 Kft., Affiliate Network Kft.), Kuna Tibor cégei (Young and Partners Kft., Trinity Communications Kft.) a Sprint Nyomdaipari Kft.-vel, és Balásy Gyula cégei (Lounge Design Kft., New Land Media Kft.).

A Rogán Antal által vezetett propagandaminisztérium alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal 2017. május 18-án közzétette az EU-s közbeszerzési értesítőben, hogy ki mit csinál a hatalmas összegből.

Balásy Gyula cégei:

– Közterületi reklám a Nemzeti Színháznak, nettó 10 millió forint

– Márkafejlesztési és reklámügynökségi feladatok ellátása a Magyar Turisztikai Ügynökségnek, nettó 200 millió forint

– MÁV Zrt. HR-hirdetései, nettó 10 millió forint

– Az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátása 2. a Miniszterelnöki Kabinetiroda megbízásából, nettó 1,94 milliárd (egész pontosan 1.943.149.606) forint

– Az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátása 3. a Miniszterelnöki Kabinetiroda megbízásából, nettó 7,87 milliárd forint

– Komplex stratégiai kommunikációs feladatok ellátása a Miniszterelnöki Kabinetiroda részére, nettó 85 millió forint

– Magyar Posta Zrt. kommunikációjához és reklámkampányaihoz szükséges mindenféle feladatok, nettó 975 millió forint

– 2017. évi nemzeti és kiemelt fontosságú rendezvények kommunikációs feladatai ellátása a HM Védelemgazdasági Hivatalnak, nettó 78,74 millió forint

– Külföldi és belföldi kommunikációhoz kapcsolódó média-, online- és kommunikációs ügynökségi feladatok ellátása a Magyar Turisztikai Ügynökségnek, nettó 3 milliárd forint

Csetényi Csaba cégei:

– Médiatervezés és -vásárlás, médiamonitoring, valamint közvélemény-kutatások lefolytatása az MVM Paks II. Zrt. részére, nettó 138,4 millió forint

– Nemzeti Tehetség Program kommunikációja az Új Nemzedék Központ Nonprofit Kft.-nek, nettó 26,58 millió forint

Kuna Tibor cégei és a Sprint Nyomdaipari Kft.

– Nemzetközi médiaügynökségi feladatok ellátása a HungaroControl Zrt. számára, nettó 70 millió forint

– Kincsem 2017, Kincsem+Tuti 2017 reklámkampány a Kincsem Nemzeti Lóverseny és Lovas Stratégiai Kft.-nek, 170+420, vagyis összesen nettó 590 millió forint

– M44 gyorsforgalmi út kivitelezéhez kapcsolódó filmkészítés a NIF Zrt.-nek, nettó 6 millió forint

– Az MVM Csoport 2017. évi kommunikációs tevékenységéhez kapcsolódó feladatok, nettó 6,35 milliárd forint

– A 2017-es Budapesti FINA Világbajnoksághoz kapcsolódó kommunikációs feladatok ellátása a Bp2017 Kft. megbízásából, nettó 3 milliárd forint

– ATL és BTL feladatok elvégzése, kreatív anyagok tervezése, gyártása, arculattervezés, médiavásárlás, nyomdai munkák, PR-tevékenységek az Antenna Hungária Zrt.-nek, nettó 350 millió forint

Összesítve az látszik, hogy Balásy Gyula cégeihez 14,17 milliárd, Csetényi Csaba cégeihez közel 165 millió, Kuna Tibor cégeihez és a Sprint Nyomdaipari Kft.-hez pedig 10,36 milliárd forint közpénz kerül.

Csetényi Csaba arról híresült el, hogy Rogán Antal szomszédja a Pasa parkban, és két reklámcége a Fidesz 2010-es kormányra kerülése után sorra kapta a nagyösszegű állami megbízásokat. Az utóbbi időben azonban a nagyobb megrendelések Balásy Gyula érdekeltségeinek jutnak, amelyben talán szerepe lehet annak is, hogy az egyik Balásy-cég készítette 2015-ben a „Ha Magyarországra jössz” feliratú kék plakátok dizájnját.

Szijjártó Péter barátja, Kuna Tibor rég jutott a mostaniakhoz hasonló nagyságrendű munkákhoz, bár 2010 óta az ő vállalkozásai is sok közpénzes megbízást kaptak.

Erdélyi Katalin

Megosztás