közbeszerzés

Mészáros Lőrinc cége 7,6 milliárdért dolgozik a Budapest-Esztergom vasútvonalon

 

Az R-Kord Kft. kiegészítő biztosítóberendezési munkákat végez a 2015-ben három év felújítás után átadott vonalon.

2015. augusztus közepén indult újra három évig tartó, összesen 44 milliárd forintból elvégzett felújítás után a Budapest-Esztergom-vasútvonal teljes szakaszán a közlekedés. A beruházás eredményeképpen a gyorsjáratok 17, a személyvonatok 5 perccel hamarabb teszik meg az utat.

Tavaly augusztusban beszámoltunk róla, hogy a vasútvonal villamosítását 33,7 milliárd forintért a Strabag Vasútépítő Kft., az MVM OVIT Zrt., és a TRSZ Kft. alkotta konzorcium végzi el. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. akkor azt közölte, hogy nem csupán a villamos felsővezetéket építik ki Rákosrendező és Esztergom között, hanem különböző fejlesztéseket is végeznek a vonalon.

Az EU-s közbeszerzési értesítő 2017. május 19-i száma szerint a munkálatok folytatódnak.

Mészáros Lőrinc egyik cége, az R-Kord Kft. nettó 7,65 milliárd forintért kiegészítő biztosítóberendezési munkákat végez a Budapest-Esztergom-vasútvonalon. A NIF eredetileg jóval olcsóbbra, nettó 6,95 milliárdra becsülte a beruházást. A költségek 85 százalékát uniós pénzből, egy IKOP-projektből fizeti az állami cég.

A munkálatok keretében Angyalföld, Leányvár, Dorog, Esztergom-Kertváros és Esztergom állomásokon új biztosítóberendezést épít ki, a peronokon és P+R parkolókban térfigyelő rendszert szerel fel, és sok más feladatot is elvégez a felcsúti polgármester cége.

Az R-Kord Kft.-nek nem ez az első vasúttal kapcsolatos megbízása: részt vesz a dél-balatoni vasútvonal 73 milliárd forintos felújításában, a Szombathely–Zalaszentiván vasútvonal 14 milliárdos villamosításában is, és a Pécs-Dombóvár vonalszakaszon 2,5 milliárd forintért épít ki forgalomirányító berendezést.

Erdélyi Katalin

Megosztás