állami hirdetések

Vizualizáltuk, hogyan változtak a médiumok állami reklámbevételei 2006 és 2018 között

Múlt héten a Mérték Médiaelemző Műhellyel közösen frissítettük az állami reklámköltésről szóló anyagunkat a 2018-as adatokkal. Az interaktív ábrák után most készítettünk egy sokkal egyszerűbb vizualizációt arról, hogyan változtak meg egyes médiumok listaáras állami reklámbevételei. 

Támogató buli


Átlátszó támogató buli – adj 1 százalékot a független sajtónak!

Az alábbi adatvizualizáción az éves adatok szerinti sorrendeket lehet látni (az első 25-öt), narancssárgával azokat a médiatermékeket jelöltük, amelyek jelenleg, 2019-ben kormánypárti kézben vannak, kékkel pedig azokat, amelyek nem. A jobb alsó sarokban pörgő számláló az adott éves állami reklámköltést mutatja. A címben szereplő két színre kattintva külön leszűrheti a csak kormánypárti és csak nem-kormánypárti médiatermékeket.

A teljes, interaktív anyagot a módszertannal az alábbi képre kattintva érheti el.

 

Állami reklámköltés 2006-2018

A Mérték Médiaelemző Műhely és az Átlátszó évek óta figyelemmel kíséri az állami reklámköltés alakulását. Az adatvizualizáció frissült a tavalyi adatokkal, így már a 2006-2018 évek állami reklámköltését lehet nyomon követni az ábrákon. Bátorfy Attila és Urbán Ágnes írása. Az elemzés a Kantar Média adatbázisa alapján készült, amely az ún.

 

Bátorfy Attila

Megosztás