
A közpénz magánzsebekben, Orbán Ráhel Amerikában, kollégánk pedig a Flaszterben
Katus Eszter Szerető Szabolccsal és Dévényi István újságíróval beszélte át a hét legfontosabb közéleti eseményeit a Magyar Hang műsorában.
A Szépművészeti Múzeum képkölcsönzési botránya és a „birodalmi” kémügy volt 2016 első három hónapjának legidézettebb témája az Átlátszón. Összesen több mint ezer hivatkozással az átlagos magyar médiafogyasztó több mint 23 alkalommal találkozhatott az Átlátszó említésével az első negyedévben, amivel portálunk idézettsége megelőzte a 888.hu-t az IMEDIA médiafigyelő elemzése szerint.
2016 első negyedévében összesen 1064 alkalommal vette át az online, nyomtatott és elektronikus magyar sajtó az Átlátszó cikkeit, hivatkozott adatközléseire, vagy említette a portált. Az Átlátszó három hónap alatt összesen csaknem 150 aktuális, illetve korábbi üggyel volt jelen a napirenden – derül ki az IMEDIA Kft. médiaelemzéséből.
A negyedév sikertémái a Szépművészeti Múzeum képkölcsönzési botránya (142 átvétel), illetve a kémügy voltak (79 átvétel). Ez a két téma több alkalommal is az országos médianapirend élére tudott kerülni: a hírek többsége említette az Átlátszó eredményeit, hivatkozott cikkeire. További 28 téma 10-30 közötti idézettséget generált. Az Átlátszó összesen 144 aktuális, illetve korábbi üggyel volt jelent a napirenden az első negyedévben.
Az országosan legtöbbet idézett portálok az Átlátszónál sokkal nagyobb látogatószámmal bíró Index (több mint 14 000 említés), Origo (több mint 3000 említés) és a 444! (körülbelül 2900 említés). Az Átlátszót említő tartalmak az IMEDIA becslése szerint összesen 188 millió főhöz jutottak el, és 306,8 millió forintos reklámegyenértéket generáltak. (Ehhez képest az atlatszo.hu saját reklámbevétele nem éri el a havi 150 ezer forintot sem – a szerk.)
Az átlagos magyar médiafogyasztó három hónap alatt több mint 23 alkalommal találkozhatott az Átlátszó említésével, amivel portálunk idézettsége megelőzte a 888.hu-t.
Az Átlátszó tartalmait legtöbb alkalommal a nepszava.hu idézte (79 átvétel), ezt a civilhetes.hu és a hvg.hu követik (73, illetve 62 átvétel). A legaktívabb nyomtatott lapok között a Népszavát, Magyar Nemzetet és a Népszabadságot találjuk, a legtöbb érdeklődést mutató televíziók az RTL Klub, Magyar ATV és HírTV voltak.
Az RTL Klub, Klubrádió, HírTV 10 fölötti megjelenésszámaival szemben a közszolgálati csatorna, illetve a TV2 a három hónap alatt mindösszesen 1-1 alkalommal számolt be az Átlátszó valamely írásáról.
Az Átlátszóval szemben kritikus hangot összesen 7 cikk ütött meg, ezek cikkek közül három – nem meglepő módon – a pestisracok.hu-n jelent meg, kettő a Mandineren, egy-egy pedig a Riposton és a 444-en.
Az elemzést Reiter Viktor, az IMEDIA vezető elemzője készítette.
Ha tetszett a cikk
Előfizetőket keresünk – támogasd a munkánkat havi 1000 forinttal!
Adj 1%-ot az Átlátszónak, hogy megtudd, mire megy el az adód 99%-a!
Függetlenségünk záloga a közösségi finanszírozás.
Bankszámlaszám: 12011265-01425189-00100001
Bank neve: Raiffeisen Bank
Számlatulajdonos: Átlátszónet Alapítvány
1084 Budapest, Déri Miksa utca 10.
IBAN (EUR): HU36120112650142518900400002
IBAN (USD): HU36120112650142518900500009
SWIFT: UBRTHUHB
Számlatulajdonos: Átlátszónet Alapítvány
1084 Budapest, Déri Miksa utca 10.
Bank neve és címe: Raiffeisen Bank
(H-1133 Budapest, Váci út 116-118.)
Támogasd a munkánkat az Átlátszónet Alapítványnak küldött PayPal adománnyal! Köszönjük.
Havi 5400 Ft Havi 3600 Ft Havi 1800 Ft Egyszeri PayPal támogatásHa az 1 százalékodat az Átlátszó céljaira, projektjeire kívánod felajánlani, a személyi jövedelemadó bevallásodban az Átlátszónet Alapítvány adószámát tüntesd fel: 18516641-1-42
1% TÁMOGATÁS
Katus Eszter Szerető Szabolccsal és Dévényi István újságíróval beszélte át a hét legfontosabb közéleti eseményeit a Magyar Hang műsorában.
A 4iG Informatikai Zrt.-re az utastájékoztató rendszerek hardver üzemeltetését, a Magyar Vagon Kft.-re pedig alkatrészek szállítását bízták.
Egy másik ajánlattevőt pedig azért zártak ki, mert összekeverte a beadványokat, és egy teljesen más eljárás dokumentumait küldte be. Így a Mercarius lett a befutó.
A New Land Media nyerte a Nemzeti Kommunikációs Hivatal tenderét, amit a Visit Hungary és a Kisfaludy2030 Zrt. számára írtak ki. Az alvállalkozó a Századvég lesz.
Támogasd a munkánkat banki átutalással. Az adományokat az Átlátszónet Alapítvány számlájára utalhatod. Az utalás közleményébe írd: „Adomány”, köszönjük!