vidéki lapszemle

Zalában dübörög a hadiipar, Hajdúnánáson MotoGP-pálya helyett ipari park lehet

Debreciner.hu: Januárban döntenek a hajdúnánási MotoGP-projektről – Ha nem versenypálya, akkor ipari park lesz a 600 hektár termőföld helyén

Tiba István miniszteri biztos szerint a háború miatt biztosan nem épül meg 2024-re a pálya, de ha állandósul a konfliktus, akkor még 2026-ra is „álom marad” a gyorsaságimotoros világbajnokság itteni megrendezése. Csúszás már a háború előtt is volt, akkoriban még Brüsszelt hibáztatta a Fidesz – emlékeztetett a Debreciner.

SzabadPécs.hu: Udvarnál is kinyitották a határt – Nincs megállás Horvátország felé, ahol már az euró a hivatalos fizetőeszköz

Horvátország 2023. január elsején csatlakozott a schengeni övezethez, vagyis immáron a horvát-magyar határátkelőknél sem lesz szükség megállásra, és megszűnt a határellenőrzés is. Horvátország egyúttal tagja lett az euróövezetnek is, így ott már nem kunával, hanem az európai közösség pénzével lehet fizetni – olvasható a SzabadPécs.hu-n. Hoppál Péter pécsi országgyűlési képviselő mindezt úgy kommentálta, hogy „Újra együtt Alsó- és Felső Baranya!”.

7300.hu: Komló mellett Mohácson és Kozármislenyben is kapcsoltak le lámpákat

Energiatakarékossági célból, határozatlan ideig több kozármislenyi utcában lekapcsolják a lámpák egy részét Kozármislenyben. Mohácson a lámpák 10%-át kapcsolták le, de a közvilágítást nem korlátozták. Komlón jelenleg 1203 köztéri lámpa nem világít – írja a 7300.hu.

Nyugat.hu: Zalában repkednek a milliárdok és dübörög a hadiipar

Zalaegerszegen csaknem 14 milliárd forint összértékű beruházások fejeződnek be idén, és mintegy 7 milliárd forintból indulnak újabb fejlesztések – hangzott el egy sajtótájékoztatón. Itt derült ki az is, hogy a Rheinmetall harcjárműgyárában idén elindul a termelés, elkészül a Bosch járműipari kutató-fejlesztő központja, és újabb beruházások indulnak a tesztpályán is. „Zalaegerszeg high-tech mivoltát újabb hadiipari és járműipari fejlesztések erősítik majd” – idézte Palkovics Lászlót a lap.

Kecsup.hu: Kecskeméti külterületi utak, nem városinak való vidék, napi küzdelem az itt élőknek is

A sáros, nyomvályús és elhanyagolt kecskeméti külterületi utak olykor 20-40 centiméter átmérőjű kráterei ősztől gyakran megtelnek vízzel. A külterületen élők naponta küzdenek munkába menet és haza. Az itt élők nem értik, miért nem végeznek évente több alkalommal útkarbantartást. Szemereyné Pataki Klaudia (Fidesz) polgármester elmondta, 1200 km külterületi és 400 km belterületi útja van Kecskemétnek, a forráshiány pedig ezen a területen látványosan megmutatkozik – számolt be a körülményekről a KecsUP.hu.

Nyitókép: Kósa Lajos, a térség fideszes országgyűlési képviselője beszél a MotoGP Magyarországgal kapcsolatos projektjének sajtótájékoztatóján Hajdúnánáson 2020. június 20-án. MTI/Czeglédi Zsolt

Megosztás