vidéki lapszemle

Eladósodott a Haladás; a Kúria döntése után sem állították le a CATL-gyár építését

Debreciner.hu: Hiába a Kúria döntése, nem állítja le a debreceni akkumulátorgyárának építését a CATL

Ahogy arról november 29-én a Debreciner is beszámolt, a Kúria megsemmisítette a CATL-gyár katasztrófavédelmi engedélyét és új eljárást rendelt el, mivel bizonyítottnak látták, hogy a hatóság nem biztosította a nyilvánossági kritériumokat az üzembiztonsági jelentésének kiegészítése kapcsán. A gyár szerint viszont az engedély alapját képező biztonsági jelentés tartalma ellen a Kúria nem emelt kifogást, az ítéletnek pedig nincs közvetlen hatása a beruházás megvalósítására, mivel az nem érinti az egységes környezethasználati engedélyt és az építési engedélyt.

Nyugat.hu: „A Haladás vezetői felelősek a kialakult helyzetért, nekik kell megoldani”

„Több mint 500 milliós adóssága van a Haladás futballklubnak” – jelentette ki Czeglédy Csaba képviselő a szombathelyi közgyűlésen november 30-án a Nyugat.hu beszámolója szerint. A képviselő hangsúlyozta, megerősítést nyertek azok a hírek , amelyek hónapok óta terjednek az NB II-ben szereplő futballcsapatról. A pénzügyi problémákat Tóth Kálmán frakcióvezető szerint az okozhatja, hogy amióta Homlok Zsolt (a klub többségi tulajdonosa) elvált Mészáros Lőrinc lányától, nem tud/akar több pénzt fordítani a klubra.

SzabadPécs.hu: Pécs nem adta fel a POSzT újraélesztésének gondolatát

A pécsiek, sőt még a színházi szakma is meglepődve vette észre, hogy 2024. június 10. és június 16. között Kaposvárra kerül az Országos Színházi Találkozó, és hogy egyáltalán lesz ilyen esemény – írja a SzabadPécs. Zag Gábor, Pécs kulturális alpolgármestere a lapnak elmondta, szerinte nehéz nem politikát látni abban, hogy az egykor pécsi fesztivál a Vidnyánszkynak nagyon kedves Kaposváron éled újjá.

7300.hu: Folytatódik a Nagyrét utcai kálvária: vissza kell fizetnie az önkormányzatnak a támogatás egy részét

A komlói önkormányzat nem tudja befejezni a két éve átadott Nagyrét utcai aszfalt helyreállítását év végéig, viszont a projektet addigra le kell zárni – áll a 7300.hu cikkében. Ezért a Magyar Államkincstár Baranya Vármegyei Igazgatósága úgy döntött, hogy a károsodott szakaszt ki kell venni a projektből, az arányos támogatást pedig az önkormányzatnak vissza kell fizetnie.

Szegeder.hu: Nyolc év után újra jár vonat Szabadkára

Szinte pont nyolc évnyi szünet után, november 28-án hajnalban indult újra a személyforgalom Szeged és a vajdasági Szabadka között. Az építkezés a magyar szakaszon még 2021 októberében kezdődött, és a mai napig nincs kész: hiányzik a feszültség a felsővezetékből, és a biztosítóberendezés sem funkcionál teljesen. Emiatt a beígért villamos motorvonatok helyett dízelek járnak, egyelőre 60-nal a tervezett 120 km/óra helyett – olvasható a Szegeder.hu cikkében.

Nyitókép: Szombathelyi Haladás-Vasas FC Merkantil Bank Liga-mérkőzés. Fotó: Szombathelyi Haladás Facebook-oldala

Megosztás