Heti lapszemle

Üzenetrögzítős közmeghallgatás a gödi akkugyárról, 35 milliós adomány a Fidelitasnak Mészáros Lőrinctől

Mérce: A „háborús veszélyhelyzet” miatt máris megtartották az első köz nélküli közmeghallgatást Gödön

Nem kellett sokat várni, az első adandó alkalommal a lakosság jelenléte nélkül tartottak közmeghallgatást Gödön június 19-én a Samsung akkumulátorgyárának újabb bővülése kapcsán. A kormány április végén döntött úgy, hogy az úgynevezett háborús veszélyhelyzetre hivatkozva lehetőséget ad erre a hatóságoknak és önkormányzatoknak. A Pest megyei önkormányzat most e-mailben és telefonos üzenetrögzítőn várta a lakossági észrevételeket. „Kérjük, hogy véleményét maximum 3 percben foglalja össze, ezt követően a hangposta automatikusan megszakítja a hívást. Amennyiben 3 percnél több ideig szeretne véleményt nyilvánítani vagy kérdést feltenni, akkor hívja újra a számot” – szólt a tájékoztatás.

Népszava: Az oroszok végre átvették az iratokat, négy év után kezdődhet a 3-as metró pere

Elmozdult a holtpontról a 3-as metróvonalon közlekedő szerelvények orosz gyártója, felújítója elleni per, amelyet még 2019 februárjában indított a BKV. A fővárosi közlekedési cég a szovjet gyártmányú metrókocsik korszerűsítéssel egybekötött felújítására 219,2 millió euróért – akkori áron mintegy 69 milliárd forintért – vállalkozó Metrowagonmash-t (MWM) perelte be, ám az eljárás eddig érdemben nem kezdődött el. Az orosz fél ugyanis eddig nem vette át a periratokat. Most azonban igen, így érdemben megindult a per, amelyben a BKV összesen 14 milliárd forintot követel a cégtől.

Hvg.hu: Gazdagok különadója, állami autókereskedés – belenézhettünk, miket tervezett titokban Orbán nem sokkal a NER indulása után

A lap elérte, hogy megismerhesse az úgynevezett „kétezres”, azaz nem nyilvános kormányhatározatokat, legalábbis azokat, amelyek már több mint tíz évvel ezelőttiek. Az egyik ilyen, 2012-ben született dokumentumban feladatul szabta Orbán Viktor, hogy vizsgálják meg az egyes cégekre már kivetett válságadók kiterjesztését a gazdag magánemberekre. Akkoriban tervezték az állami gépjármű-kereskedő – egykori nevén: Merkur – feltámasztását is. De szóba került az embereit gyakran kirúgó vállalatok büntetőadója, vagy az EU-s pénzek elosztóinak számonkérhetősége is. A tervek döntő többségéből végül nem lett semmi.

24.hu: Nem lehet eltitkolni az állam 120 milliárdos, Vodafone-Yettel ügyletének dokumentumait

A Fővárosi Törvényszék keddi döntése értelmében ki kell adni az állam telekommunikációs piaci terjeszkedésének egyik fontos dokumentumát, a Vodafone-Yettel részvények cseréjét megalapozó szerződést. Az elsőfokú ítélet elutasította a 100 százalékos állami tulajdonban lévő Corvinus Nemzetközi Befektetési Zrt. érvelését, amely üzleti titokra hivatkozva kérte a több mint 120 milliárdos ügyletről szóló dokumentum kiadásának megtagadását. A bíróság szerint ez az érvelés csak néhány részlet esetében állja meg a helyét, így a szerződést ezen részletek kitakarásával kell átadni Tóth Bertalannak, az MSZP politikusának.

K-Monitor/444: Mészáros Lőrinc 35 millió forinttal támogatta tavaly a Fidelitast

35,4 millió forinttal támogatta a Fidesz ifjúsági szervezetét, a Fidelitast 2022-ben a Mészáros Lőrinc tulajdonában lévő V-Híd Építő Zrt. – írta meg a Facebookon a K-Monitor a Fidelitas tavalyi évről szóló beszámolója alapján. A 100 milliárdos árbevételű céghez jelentős állami infrastrukturális beruházások kötődnek. Ők építik többek között a déli körvasutat, a debreceni BMW-gyár síneit és az ország legdrágább vasúti szakaszát, a Kétegyháza és Lőkösháza közötti, kilométerenként csaknem 5 milliárd forintba kerülő 30 kilométernyi pályát. A Fidelitas 350 millió forintból gazdálkodott tavaly, a Mészáros-cégtől kapott támogatás tehát a szervezet költségvetésének 10 százalékát adta.

Címlapkép: Pixabay.com

Megosztás