Ismét félmilliárd forintot költ taxira a közmédia, a Főtaxi nyerte a megbízást
A nyertes vállalkozónak a nap 24 órájában rendelkezésre kell állnia. A fuvarok főként az MTVA Kunigunda úti székhelyéről indulnak vagy oda érkeznek majd.
Az R-Kord Kft. a V-Híd Zrt.-vel közösen dolgozik a Püspökladány-Ebes vasútvonalon a NIF megbízásából, ami előzetesen 69 milliárd forintra becsülte a munkálatokat.
Az EU-s közbeszerzési értesítő június 24-i számában megjelent tájékoztatás szerint a felcsúti polgármester egyik cége ismét kapott egy gigantikus állami megbízást.
A Mészáros Lőrinc tulajdonában lévő R-Kord Kft. a V-Híd Zrt.-vel közösen nyerte el a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. tenderét, amelynek tárgya a 31,25 kilométer hosszú Püspökladány – Ebes vonalszakasz pályaépítési, plusz biztosítóberendezés tervezési és kivitelezési munkálatai.
A NIF előzetesen nettó 69,1 milliárd forintra becsülte a beruházást, de az R-Kord és a V-Híd (RV2020 Konzorcium) nettó 74,9 milliárdért végzi el a feladatot, vagyis bő 5 milliárd forinttal drágábban. Az összeget a NIF uniós pénzből, egy IKOP-projektből fizeti.
Az előreláthatólag 39 hónapig, vagyis bő három évig tartó munkálatok során 160 km/h sebességű és 225 kN tengelyterhelésű közlekedésre alkalmas pálya készül el. Korszerűsítik a vasútállomások vágányhálózatát, 55 cm magas állomási peronokat, aluljárókat, lifteket, perontetőket, külön szintű vasúti-közúti keresztezéseket, P+R rendszert, buszfordulókat, buszmegállókat és térvilágítást építenek ki, továbbá akadálymentesítést végeznek, és korszerűsítik a felsővezeték-rendszert is.
A nyílt közbeszerzésen a nyerteseken kívül ajánlatot tett még a Strabag, az SDD Konzorcium (Dömper Kft., Subterra-Raab Kft., Pannon-Doprastav Kft.), és a Vasútépítők Kft.
Az R-Kord Kft. 2013 óta van Mészáros Lőrinc tulajdonában, és azóta sorra nyeri a vasúttal kapcsolatos állami megbízásokat. A cég részt vesz a dél-balatoni vasútvonal 73 milliárd forintos felújításában, a Szombathely–Zalaszentiván vasútvonal 14 milliárdos villamosításában is, a Pécs-Dombóvár vonalszakaszon 2,5 milliárd forintért épít ki forgalomirányító berendezést, és nettó 7,65 milliárd forintért kiegészítő biztosítóberendezési munkálatokat végez a Budapest-Esztergom vasútvonalon.
A szaporodó közpénzes megrendelésekkel párhuzamosan az R-Kord árbevétele gigantikus növekedést produkált az elmúlt években: a 2014-es 1,2 milliárd forint után 2015-ben 6,5 milliárd, 2016-ban pedig 17 milliárd lett. Tavaly ebből a hatalmas összegből 3,6 milliárd forint lett az adózott eredmény, ezt Mészáros Lőrinc ki is vette osztalékként.
Számlatulajdonos: Átlátszónet Alapítvány
1084 Budapest, Déri Miksa utca 10.
Bankszámlaszám: 12011265-01425189-00100001
Bank neve: Raiffeisen Bank
Számlatulajdonos: Átlátszónet Alapítvány
1084 Budapest, Déri Miksa utca 10.
IBAN (EUR): HU36120112650142518900400002
IBAN (USD): HU36120112650142518900500009
SWIFT: UBRTHUHB
Bank neve és címe: Raiffeisen Bank
(H-1133 Budapest, Váci út 116-118.)
Támogasd a munkánkat az Átlátszónet Alapítványnak küldött PayPal adománnyal! Köszönjük.
Havi 5400 Ft Havi 3600 Ft Havi 1800 Ft Egyszeri PayPal támogatásA nyertes vállalkozónak a nap 24 órájában rendelkezésre kell állnia. A fuvarok főként az MTVA Kunigunda úti székhelyéről indulnak vagy oda érkeznek majd.
Nemrég a Mercarius Flottakezelő Kft. „hagyta nyerni”a Mészáros M1-t azzal, hogy nem adott be hiánypótlást. Most utóbbi tette ugyanezt, így előbbié lett a megbízás.
Az OMSZ az uniós helyreállítási és ellenállóképességi alapból remélt 2,5 milliárd forintos támogatást, de a pályázatukat elutasította a kormány.
A létesítménygazdálkodási feladatokat a B+N Referencia Zrt. végezheti el egy nem túl komoly verseny után. A pavilont közel 20 milliárd forintért építik fel.
Támogasd a munkánkat banki átutalással. Az adományokat az Átlátszónet Alapítvány számlájára utalhatod. Az utalás közleményébe írd: „Adomány”, köszönjük!