közbeszerzés

Most az első világháborús emlékévre költenek félmilliárdot Schmidt Máriáék

 

A KKETTK Közalapítvány közbeszerzését egyetlen ajánlattevőként Balásy Gyula két cége nyerte.

Schmidt Mária ugyan még az ’56-os emlékév szerződéseit sem hozta nyilvánosságra*, de közben már egy újabb hasonló programra kezdett el költeni.

Az EU-s közbeszerzési értesítő május 10-i számában megjelent tájékoztatás szerint a Schmidt Mária által vezetett Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásáért Közalapítvány nettó 500 millió forintos megbízást adott a New Land Media Kft.-nek és a Lounge Design Kft.-nek.

A pontos feladat:

„Az Első Világháború centenáriumi ünnepségsorozatának keretében megvalósuló programok koordinálása és megvalósítása. Az ünnepségsorozat részeként megvalósuló kiállítás-sorozatot az elvárások szerint már 2017. első negyedévében a társadalom széles köre számára elérhetővé és megismerhetővé kell tenni különös tekintettel a megyei-, országos napilapokban, heti, kétheti és havi lapokban, közterületi hirdetési felületeken és on-line hirdetési felületeken, erre tekintettel a jelen közbeszerzés tárgya szerinti média szolgáltatásoknak és kommunikációnak, kiemelten az „Új világ született – Európai testvérháború 1914-1918”- média-megjelenés tekintetében.”

A tendert egyetlen ajánlattevőként nyerte a New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft., melyeknek a tulajdonosa Balásy Gyula. A Lounge Design neve 2015-ben lett közismert, amikor kiderült, hogy ők készítették a migránsellenes, “Ha Magyarországra jössz” feliratú kék plakátokat. Balásy akkor nem reagált a Kreatív kérdéseire, a portál azonban felidézte, hogy a cég nem először dolgozik a kormánynak 2011 óta. Arról az Átlátszó is beszámolt 2013-ban, hogy a “Magyarország jobban teljesít” szlogenű kampány arculatát is a Lounge Design tervezte és gyártotta.

2016. november 1. és 2017. február 28-a között 9,58 milliárd forint értékben kötött szerződést a két céggel a Rogán Antal által vezetett Miniszterelnöki Kabinetiroda „lakossági tájékoztató kampányok” címszóval. Vélhetően ebből az összegből ment 2017 elején a „Magyarország erősödik” c. reklámkampány, és az azt követő „Állítsuk meg Brüsszelt” szlogenű propaganda is.

Erdélyi Katalin

* Update: Cikkünk megjelenése után Schmidt Máriáék váratlanul közzétették az ’56-os emlékév szerződéseit.

 

Megosztás