Ismét félmilliárd forintot költ taxira a közmédia, a Főtaxi nyerte a megbízást
A nyertes vállalkozónak a nap 24 órájában rendelkezésre kell állnia. A fuvarok főként az MTVA Kunigunda úti székhelyéről indulnak vagy oda érkeznek majd.
Az Operaház igazgatója levélben reagált cikkünkre, melyben beszámoltunk arról, hogy a WHB Kft. által vezetett konzorcium 14 milliárd forintért korszerűsíti az Operaház épületeit. Ókovács Szilveszter szerint az eredeti vállalkozói árból bő 5 milliárdot lealkudtak, pedig neki még egy teraszbeépítést sem sikerült az eredeti összeg szerint befejeznie.
Két napja az uniós közbeszerzési értesítő nyomán beszámoltunk róla, hogy egyetlen pályázóként a WHB Kft., Épkar Zrt., és Laki Zrt. alkotta konzorcium nyerte az Operaház épületeinek felújítására kiírt közbeszerzést, és bár az Operaház eredetileg 9 milliárd forintra becsülte a munkálatok költségét, végül 14 milliárd forintra szerződött a kivitelezőkkel.
Cikkünkre Ókovács Szilveszter, az Operaház főigazgatója ma az alábbi levélben reagált, melyet változtatás nélkül teszünk közzé:
„Tisztelt Átlátszó.hu!
Tegnapi cikkük kapcsán muszáj megjegyeznem pár dolgot:
– az Operaház felújítására egyetlen ajánlat érkezett, tehát nem volt módunk válogatni, főleg nem úgy, hogy pl. „Kedves Pályázók, tegye fel a kezét, aki már életében elment egy eliosos ledlámpa alatt! nos, ők mind kimehetnek, a többiekkel folytatjuk”;
– tárgyalásos eljárás akár többes pályázattal is kivitelezhető, mi tesszük is (ez csak egy szakmai pontosítás);
– Orbán Ráhellel kevesebbszer találkoztam, mint Bodoky Tamással, pedig vele se sokat; az nem „jó viszony” szerintem, ha valaki néhányszor köszönt valakinek, s így ismeri;
– az Operaházról szóló eredeti, 2016-os kormányhatározat eleve többről, bő 23 milliárd Ft-ról szól (érdemes megnézni cikkíráskor), mert van még egy színpadtechnikai tenderünk is;
– hogy-hogy nem, mindenki „elfelejti” megírni, hogy ebből a pénzből a Hajós utcai 12 szintes üzemházunkat is korszerűsítjük, mintegy 5.000 négyzetméteren;
– a mienknél kisebb, most felújított berlini Operaház 122 milliárdba került (csak miheztartás végett);
– nekem még egy teraszbeépítést sem sikerült az eredeti összeg szerint befejezni, pláne nem két évvel korábban számolt árakon, és gyanítom, ezzel mások is így vannak;
Sajnos, az inszinuáció rettenetesen fertőző, így – Önök nyomán – a csatolt bulvárlap már egy az egyben ordítja világgá a pompás összefüggéseket, miszerint az (egyetlen) pályázó azért nyert, mert korábban Tiborcz Istvánnal üzletelt, illetve mert én „jóban vagyok” a feleségével, aki a miniszterelnök lánya… Vajon érdekel-e bárkit, mi köze mindennek a valósághoz? Például ahhoz, hogy az Opera az eredeti vállalkozói árból több mint 5 milliárdot taposott le többhónapos tárgyalás alatt?
Végezetül mit is kívánhatnék? Talán azt, hogy az transzparencia szent jelszavával végrehajtott oknyomozás ne okozzon legalább még nagyobb ködöt maga körül.
Üdvözlettel:
Ókovács Szilveszter
főigazgató
Magyar Állami Operaház”
Ha jól értjük a főigazgató urat, a WHB által vezetett konzorcium az Operaház által előzetesen 9 milliárd forintra becsült felújítási munkálatokat kb. 20 milliárdért vállalta volna, ebből lett végül „csak” 14 milliárd forint.
Szeretnénk jelezni ugyanakkor, hogy a 23 milliárdos kormányhatározatról már tavaly beszámoltunk, a Hajós utcai Üzemház pedig kifogásolt cikkünkben is szerepel.
Kapcsolódó cikkeink
14 milliárdért korszerűsíti az Operaház épületeit a WHB
Luxusautókat használ, és ezzel rengeteg közpénzt spórol az Operaház vezetősége
Számlatulajdonos: Átlátszónet Alapítvány
1084 Budapest, Déri Miksa utca 10.
Bankszámlaszám: 12011265-01425189-00100001
Bank neve: Raiffeisen Bank
Számlatulajdonos: Átlátszónet Alapítvány
1084 Budapest, Déri Miksa utca 10.
IBAN (EUR): HU36120112650142518900400002
IBAN (USD): HU36120112650142518900500009
SWIFT: UBRTHUHB
Bank neve és címe: Raiffeisen Bank
(H-1133 Budapest, Váci út 116-118.)
Támogasd a munkánkat az Átlátszónet Alapítványnak küldött PayPal adománnyal! Köszönjük.
Havi 5400 Ft Havi 3600 Ft Havi 1800 Ft Egyszeri PayPal támogatásA nyertes vállalkozónak a nap 24 órájában rendelkezésre kell állnia. A fuvarok főként az MTVA Kunigunda úti székhelyéről indulnak vagy oda érkeznek majd.
Nemrég a Mercarius Flottakezelő Kft. „hagyta nyerni”a Mészáros M1-t azzal, hogy nem adott be hiánypótlást. Most utóbbi tette ugyanezt, így előbbié lett a megbízás.
Az OMSZ az uniós helyreállítási és ellenállóképességi alapból remélt 2,5 milliárd forintos támogatást, de a pályázatukat elutasította a kormány.
A létesítménygazdálkodási feladatokat a B+N Referencia Zrt. végezheti el egy nem túl komoly verseny után. A pavilont közel 20 milliárd forintért építik fel.
Támogasd a munkánkat banki átutalással. Az adományokat az Átlátszónet Alapítvány számlájára utalhatod. Az utalás közleményébe írd: „Adomány”, köszönjük!