727 millió forintot költhet a rendőrség könnygázra - 20 ezer darabot vesznek
A közbeszerzési eljárást még áprilisban írták ki, most lett meg az eredménye. Közben az ORFK 20 ezer darab kézi működtetésű könnygázgránátot is venne.
Az MVM Csoport reklámozására 6,35 milliárd forint jut, a vizes vb kampánya 3 milliárdba kerül, és az állampolgárok tájékoztatása is sokba kerül.
Novemberben számolt be a 444 és a Kreatív arról, hogy az állami cégek 2017-es kommunikációjára kiírt 25 milliárd forintos gigatenderen nem meglepő módon három befutó lett: Csetényi Csaba cégei (Network 360 Kft., Affiliate Network Kft.), Kuna Tibor cégei (Young and Partners Kft., Trinity Communications Kft.) a Sprint Nyomdaipari Kft.-vel, és Balásy Gyula cégei (Lounge Design Kft., New Land Media Kft.).
A Rogán Antal által vezetett propagandaminisztérium alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal 2017. május 18-án közzétette az EU-s közbeszerzési értesítőben, hogy ki mit csinál a hatalmas összegből.
– Közterületi reklám a Nemzeti Színháznak, nettó 10 millió forint
– Márkafejlesztési és reklámügynökségi feladatok ellátása a Magyar Turisztikai Ügynökségnek, nettó 200 millió forint
– MÁV Zrt. HR-hirdetései, nettó 10 millió forint
– Az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátása 2. a Miniszterelnöki Kabinetiroda megbízásából, nettó 1,94 milliárd (egész pontosan 1.943.149.606) forint
– Az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátása 3. a Miniszterelnöki Kabinetiroda megbízásából, nettó 7,87 milliárd forint
– Komplex stratégiai kommunikációs feladatok ellátása a Miniszterelnöki Kabinetiroda részére, nettó 85 millió forint
– Magyar Posta Zrt. kommunikációjához és reklámkampányaihoz szükséges mindenféle feladatok, nettó 975 millió forint
– 2017. évi nemzeti és kiemelt fontosságú rendezvények kommunikációs feladatai ellátása a HM Védelemgazdasági Hivatalnak, nettó 78,74 millió forint
– Külföldi és belföldi kommunikációhoz kapcsolódó média-, online- és kommunikációs ügynökségi feladatok ellátása a Magyar Turisztikai Ügynökségnek, nettó 3 milliárd forint
– Médiatervezés és -vásárlás, médiamonitoring, valamint közvélemény-kutatások lefolytatása az MVM Paks II. Zrt. részére, nettó 138,4 millió forint
– Nemzeti Tehetség Program kommunikációja az Új Nemzedék Központ Nonprofit Kft.-nek, nettó 26,58 millió forint
– Nemzetközi médiaügynökségi feladatok ellátása a HungaroControl Zrt. számára, nettó 70 millió forint
– Kincsem 2017, Kincsem+Tuti 2017 reklámkampány a Kincsem Nemzeti Lóverseny és Lovas Stratégiai Kft.-nek, 170+420, vagyis összesen nettó 590 millió forint
– M44 gyorsforgalmi út kivitelezéhez kapcsolódó filmkészítés a NIF Zrt.-nek, nettó 6 millió forint
– Az MVM Csoport 2017. évi kommunikációs tevékenységéhez kapcsolódó feladatok, nettó 6,35 milliárd forint
– A 2017-es Budapesti FINA Világbajnoksághoz kapcsolódó kommunikációs feladatok ellátása a Bp2017 Kft. megbízásából, nettó 3 milliárd forint
– ATL és BTL feladatok elvégzése, kreatív anyagok tervezése, gyártása, arculattervezés, médiavásárlás, nyomdai munkák, PR-tevékenységek az Antenna Hungária Zrt.-nek, nettó 350 millió forint
Összesítve az látszik, hogy Balásy Gyula cégeihez 14,17 milliárd, Csetényi Csaba cégeihez közel 165 millió, Kuna Tibor cégeihez és a Sprint Nyomdaipari Kft.-hez pedig 10,36 milliárd forint közpénz kerül.
Csetényi Csaba arról híresült el, hogy Rogán Antal szomszédja a Pasa parkban, és két reklámcége a Fidesz 2010-es kormányra kerülése után sorra kapta a nagyösszegű állami megbízásokat. Az utóbbi időben azonban a nagyobb megrendelések Balásy Gyula érdekeltségeinek jutnak, amelyben talán szerepe lehet annak is, hogy az egyik Balásy-cég készítette 2015-ben a „Ha Magyarországra jössz” feliratú kék plakátok dizájnját.
Szijjártó Péter barátja, Kuna Tibor rég jutott a mostaniakhoz hasonló nagyságrendű munkákhoz, bár 2010 óta az ő vállalkozásai is sok közpénzes megbízást kaptak.
A közbeszerzési eljárást még áprilisban írták ki, most lett meg az eredménye. Közben az ORFK 20 ezer darab kézi működtetésű könnygázgránátot is venne.
Az összeg évről évre növekszik, nyolc éve még "csak" 90 milliót szánt a célra a közpénzből működő közmédia.
További 9 esetben pedig pár ezer forint volt az eltérés az anyagi fedezet és a megajánlott ár között. Jelentjük az eseteket a hatóságnál.
A kivitelezést a WHB Kft. és a Garage Kft. nettó 54 milliárd forintos ajánlattal nyerte el 3 évvel ezelőtt, de azóta 7 milliárddal drágult a projekt.