Ismét félmilliárd forintot költ taxira a közmédia, a Főtaxi nyerte a megbízást
A nyertes vállalkozónak a nap 24 órájában rendelkezésre kell állnia. A fuvarok főként az MTVA Kunigunda úti székhelyéről indulnak vagy oda érkeznek majd.
A menekültellenes gyűlöletkampány (az előző kékplakátos) levezénylője és az akkor elmúltnyolcév-közeli, de ma már rogánista-habonyista reklámügynökség is szépen kaszált a Schmidt Mária-féle közalapítvány friss, ’56-os témájú közbeszerzésein. Nettó kétmilliárdot osztottak most.
Előfizetőket keresünk – támogasd a független tényfeltáró újságírást havi 1000 forinttal!
Még fel sem dolgoztuk a legújabb infót az 1956-os emlékévről, miszerint a Desmond Child zeneszerző által kormányzati megrendelésre készített úgynevezett szabadsághimnusz nem csak végtelenül igénytelen, de alighanem reciklált is a szerző életművéből.
Most azzal sokkol az uniós közbeszerzési értesítő, hogy a Schmidt Mária, az 1956-os emlékév kormánybiztosa által vezetett Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásért Közalapítvány (KKTTK) összesen több mint nettó kétmilliárd forintot osztott ki közbeszerzéseken.
Keretösszegként 1,4 milliárd forintot kommunikációs feladatokra szán a KKTTK. A magyarországi magazinokban és online felületeken kell az emlékév „tevékenységéhez kapcsolódó tájékoztatást elősegítenie” a 1080 P Solution Agency Kft.-nek, a szerződés értéke félmilliárd forint.
A cég közvetve Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség elnöke és Kádár Tamás, a fesztiválszervező Sziget Kulturális Menedzser Iroda Kft. cégvezetője érdekeltsége. A kommunikációban-reklámban utazó közeg egyiküket sem sorolja be úgymond kormánypártinak, sőt, felhívják a figyelmet az MRSZ-elnök Urbán karcos nyilatkozataira egyebek mellett reklámadóügyben.
Ugyanakkor ő volt az is, aki 2012-ben vezette a jelenleg felszámolás alatt álló Full Market Zrt.-t, melynek igazgatóságában együtt tevékenykedtek Fabó Györggyel. Fabó az úgynevezett Ramiris-ügy – klasszikus áfacsalás – egyik kulcsfigurája volt, erről az Átlátszó cikkét itt olvashatja.
A Ramirishez kötődő figurákkal Seszták Miklós fejlesztési miniszter is intenzív üzleti kapcsolatban állt.
Megyei és országos napilapokban és online felületeken 400 milliós szerződéssel a Lounge Desing Kft. és a New Land Media Kft. segíti a szabadságharc emlékévének kommunikációját. Mindkét cég Balásy Gyula érdekeltsége.
A Lounge Design volt az Kreatív szaklap információja szerint, amely a kormány tavalyi migránsellenes gyűlöletkampányának kékplakátjait készítette (a médiavásárlást a Rogán-szomszéd Csetényi Csaba szintén közbeszerzés-favorit cége intézte).
Másik félmilliárdos pakk a nemzetközi kommunikációs kampányé. Ezt a Mindshare Médiaügynökség Kft. viheti. A Mindshare a nagy NER-túlélők prototípusa. Az „elmúltnyolcévben” SZDSZ-közelinek mondták, elsősorban azért, mert remekül teljesített az akkori közbeszerzéseken (állami ünnepek, köztévé, NFÜ, MFB, Jövő Háza stb. tendereken).
Most pedig egyike a Nemzeti Kommunikációs Hivatal által preferált ügynökségeknek – Csetényi és Kuna Tibor cégei mellett.
Kapcsolódó cikkeink
8,5 milliárd forintot költött reklámra 2016 második negyedévében a Nemzeti Kommunikációs Hivatal
7,5 milliárd forint az ablakban: a kormány elvenné a Sorsok Házát Schmidt Máriától
Schmidt Mária a legpofátlanabb adatgazda díj első helyezettje
230 millió forintból formálja az Y- és Z-generáció szemléletét Schmidt Mária alapítványa
Trónok harca a Schmidt-Spéder-féle BIF Nyrt-ben: Ungár Péter ráperelt saját cégére
Szintén 1956-os témában hirdetett még egy nyertest a KKTTK: 1956: a magyar forradalom a legújabb történeti kutatások tükrében – ebben a témában kell pedagógus-továbbképzéseket tartania 628 millió forintért a budapesti Prekog Alfa Kft.-nek.
A cégnek nem kellett versenyeznie, a KKTTK hirdetménye szerint azért, mert csak ők képesek ellátni a munkát. Úgy fest a felnőttképzésben utazó Prekog már le is védetett egy kurzust, éppen olyat, amit Schmidték kerestek.
„A fent nevezett tanfolyamra (annak valamennyi tematikai egységére) vonatkozó kérelmet a Prekog Alfa Szolgáltató és Tanácsadó Kft. az Oktatási Hivatal Felsőoktatási Főosztály – Pedagógus-továbbképzési Osztálya számára benyújtotta, amely kérelmet a Nemzeti Erőforrás Minisztérium közoktatásért felelős helyettes államtitkára jóváhagyta, valamint a program alkalmazására engedélyt adott (alapítási engedély)” – olvasható az uniós közbeszerzési értesítőben.
Rádi Antónia
Ha tetszett a cikk
Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszó munkáját havi 1000 forinttal! Függetlenségünk záloga a közösségi finanszírozás.
Számlatulajdonos: Átlátszónet Alapítvány
1084 Budapest, Déri Miksa utca 10.
Bankszámlaszám: 12011265-01425189-00100001
Bank neve: Raiffeisen Bank
Számlatulajdonos: Átlátszónet Alapítvány
1084 Budapest, Déri Miksa utca 10.
IBAN (EUR): HU36120112650142518900400002
IBAN (USD): HU36120112650142518900500009
SWIFT: UBRTHUHB
Bank neve és címe: Raiffeisen Bank
(H-1133 Budapest, Váci út 116-118.)
Támogasd a munkánkat az Átlátszónet Alapítványnak küldött PayPal adománnyal! Köszönjük.
Havi 5400 Ft Havi 3600 Ft Havi 1800 Ft Egyszeri PayPal támogatásA nyertes vállalkozónak a nap 24 órájában rendelkezésre kell állnia. A fuvarok főként az MTVA Kunigunda úti székhelyéről indulnak vagy oda érkeznek majd.
Nemrég a Mercarius Flottakezelő Kft. „hagyta nyerni”a Mészáros M1-t azzal, hogy nem adott be hiánypótlást. Most utóbbi tette ugyanezt, így előbbié lett a megbízás.
Az OMSZ az uniós helyreállítási és ellenállóképességi alapból remélt 2,5 milliárd forintos támogatást, de a pályázatukat elutasította a kormány.
A létesítménygazdálkodási feladatokat a B+N Referencia Zrt. végezheti el egy nem túl komoly verseny után. A pavilont közel 20 milliárd forintért építik fel.
Támogasd a munkánkat banki átutalással. Az adományokat az Átlátszónet Alapítvány számlájára utalhatod. Az utalás közleményébe írd: „Adomány”, köszönjük!