közbeszerzés

2019 harmadik negyedévében 1,8 milliárd forintot költöttek Rogánék az állami cégek rendezvényeire

363,5 millió forintot költött el a Nemzeti Kommunikációs Hivatal az Antenna Hungária Zrt. révén az Orbán Ráhel barátnője vezette Magyar Divat & Design Ügynökség rendezvényeire, de közel 173 millió jutott a miniszterelnök fogorvosa, Bátorfi Béla által szorgalmazott 2020-as Giro d’Italia kerékpárverseny kommunikációjára is.

Még júliusban számolt be a Napi.hu arról, hogy a Rogán Antal vezette Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) nettó 30 milliárd forintos keretszerződést kötött az állami tulajdonú Antenna Hungária Zrt.-vel, ami a megállapodás szerint  állami szervezetek rendezvényeit fogja lebonyolítani.

Az Antenna Hungária a hazai műsorterjesztési és telekommunikációs szektor meghatározó szereplője: az Opten Kft. adatai alapján 2018-ban a cég nettó árbevétele 38 milliárd forint lett, adózott eredménye pedig 50 millió forint volt. Érdekes módon az ominózus szerződéskötés idején, 2019. július 12-én nem szerepelt a tevékenységi körei között a rendezvényszervezés, és csak 10 nappal az NKOH-val aláírt megállapodás után, július 22-én vette fel a cég a „Konferencia, kereskedelmi bemutató szervezése” elnevezésű tevékenységet.

Az uniós közbeszerzési értesítő legfrissebb számából az derül ki, hogy az NKOH a 30 milliárdos keretösszegből július-augusztus-szeptember hónapokban összesen nettó 1,78 milliárd forintot költött el rendezvényszervezési feladatokra az Antenna Hungária Zrt. révén.

A tájékoztató szerint a legnagyobb tétel, nettó 363,5 millió forint (ebből 109 millió opció) az Orbán Ráhel barátnője, Bata-Jakab Zsófia által vezetett Magyar Divat & Design Ügynökség Nonprofit Zrt. kommunikációs és rendezvényszervezési feladataira ment el.

Emellett majdnem 173 millió forint jutott a 2020-as Giro d’Italia kerékpárverseny reklámozására is, de ez még csak az első ütem volt a jövő májusi sporteseménnyel kapcsolatban. A kerékpárverseny első három szakasza lesz majd Magyarországon, a rendezés egy kormányhatározat szerint 7,7 milliárd forintba fog kerülni a hazai adófizetőknek, és Orbán Viktor miniszterelnök fogorvosa, Bátorfy Béla szorgalmazta a magyar rendezést.

Az NKOH által rendezvényszervezésre 3 hónap alatt elköltött közel 1,8 milliárd forint az alábbi tételekből tevődött össze a most megjelent tájékoztató szerint:

– A Magyarország 365 fotópályázat kapcsán kommunikációs és rendezvényszervezési feladatok ellátása: 275,59 millió forint

– II. Nemzetközi Konferencia a Keresztényüldözésről 2019. című konferencia rendezvényszervezési feladatainak ellátása a Miniszterelnökség számára: 125 millió forint

– Komplex kommunikációs és rendezvényszervezési feladatok ellátása az Innovációs és Technológiai Minisztérium számára: 40 millió forint

– Az Öttusa és Laser Run Világbajnokság rendezvényszervezési feladatainak ellátása a Nemzeti Sportügynökség Nonprofit Kft. részére: 36,2 millió forint

– Biztonsági és szállítási szolgáltatások biztosítása a Nemzeti Sportügynökség részére a 7. FINA Junior Világbajnokság kapcsán: 114 millió forint

– A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. számára rendezvényszervezői, valamint média- és kommunikációs ügynökségi feladatok ellátása: 101,15 millió forint

– Komplex kommunikációs ügynökségi és rendezvényszervezési feladatok ellátása a Nemzeti Sportügynökség részére a Giro d’Italia 2020 verseny kapcsán – I. ütem: 172,75 millió forint

– A Magyar Divat & Design Ügynökség Nonprofit Zrt. külföldi és belföldi tevékenységéhez kapcsolódó komplex kommunikációs és rendezvényszervezési feladatok ellátása: 363,5 millió forint

– A „Három generációval az egészségért program” pályázat keretében rendezvényszervezési és kapcsolódó gyártási feladatok ellátása a Gottsegen György Országos Kardiológiai Intézet részére: 25 millió forint

– Komplex kommunikációs és rendezvényszervezési feladatok ellátása a Nemzeti Befektetési Ügynökség szakmai konferenciájához kapcsolódóan: 352,3 millió forint

– A „Kárpát-medencei gazdasági EXPO 2019” rendezvényszervezési, kreatív tervezési és kapcsolódó gyártási feladatainak ellátása a CED Közép-európai Gazdaságfejlesztési Hálózat Nonprofit Kft. számára: 63 millió forint

– Az MFB Magyar Fejlesztési Bank Zrt. rendezvényszervezési tevékenységéhez kapcsolódó kommunikációs ügynökségi feladatainak teljes körű ellátása: 113,9 millió forint

Orbán Ráhel barátnője igazgatja a nemzeti divatcéget, ami 1 milliárdot kapott a kormánytól

A hvg.hu vette észre a Magyar közlönyben, hogy kerek egymilliárd forintot kapott „a magyar divat- és designipar átfogó megújításához és fejlesztéséhez szükséges feladatok megvalósítása érdekében” a kormánytól a Magyar Divat & Design Ügynökség. A cég vezetője Orbán Ráhel barátnője, Bata-Jakab Zsófia. Ugyanaz a személy, aki a pénzt oda ítélő MTÜ-n belül működő Divatipari Marketing Igazgatóságának vezetője.

Csikász Brigitta

A céginformációt az OPTEN Kft. szolgáltatta. Címlapkép: Magyar Divat&Design Ügynökség / Facebook

Ha már egyszer itt vagy…
Az Átlátszó nonprofit szervezet: cikkeink ingyen is olvashatóak, nincsenek állami hirdetések, és nem politikusok fizetik a számláinkat. Ez teszi lehetővé, hogy szabadon írhassunk a valóságról. Ha fontosnak tartod a független, tényfeltáró újságírás fennmaradását, támogasd a szerkesztőség munkáját egyszeri adománnyal, vagy havi előfizetéssel. Kattints ide a támogatási lehetőségekért!

Megosztás