Bezárás
Adatigénylések

Itt a kínai-magyar szándéknyilatkozat a V0-s vasútvonalról

Kikértük a MÁV-tól a V0-s tehervasúti körgyűrűhöz kapcsolódó szándéknyilatkozatot, amelyet a magyar vasúti cég kötött a Kínai Vasútépítési Vállalattal.

2013. április 12-én írta alá a V0-s tehervasúti körgyűrű megépítéséről szóló szándéknyilatkozatot Dávid Ilona, a MÁV elnök-vezérigazgatója és Jüan Li, a Kínai Vasútépítési Vállalat (CCECC). A nyilatkozat szerint, amelyet a KiMitTud közérdekű adatigénylő portálon keresztül kértünk ki, 2013 márciusában lezajlott megbeszélések során a MÁV jelezte, hogy a magyar kormány a lehető leggyorsabban szeretné megépíteni a V0-s vasútvonalat, és ehhez kész felvenni 1 milliárd eurós hitelt vagy a Kínai Nemzeti Banktól, vagy az Európai Fejlesztési Banktól. A feladat végrehajtásának érdekében 2013 áprilisáig a MÁV jelentést fog készíteni, amelybe belefoglalják a CCECC támogatási nyilatkozatát is. A szerződő felek megegyeztek abban, hogy a CCECC szakértőket és mérnököket fog küldeni a MÁV-hoz a mielőbbi megegyezés érdekében, illetve, hogy létrehoznak egy közös, kínai-magyar konzorciumot a projekt megvalósításához. A két cég közösen fog részt venni a projekt kommunikációjában és promotálásában.

Az egymilliárd eurós hitelkeretet még tavaly májusban különítette el a kínai kormány a magyarországi fejlesztésekre. A magyar kormány tervei szerint már 2014 kora tavaszán elkezdődik az építkezés, hogy „álljuk a versenyt közép-európai versenytársainkkal” és 2017-re készül el. A villamosított vonal 113 kilométer hosszú lesz, két vágánnyal, két Duna-híddal és nyílt pályán 160 kilométeres óránkénti sebességet tesz majd lehetővé.

Kép: kormany.hu

Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszót

Az Átlátszó nincs kitömve állami hirdetésekkel, és nem akarjuk a Fidesznek ajándékozni nemzetstratégiai érdekből. Rád viszont nagyon számítunk!

Támogatom