Hírek

Tapasztalatlan cseh újságírók

A cseh újságírók 77 százaléka a szerint a tapasztalatlanság van legrosszabb hatással a munkájukra – legalábbis ez derül ki a cseh vezető pr-ügynökség, a Donath Business & Media legfrissebb kutatásából. 60 százalékuk szerint az alacsony etikai morál is problémát jelent. Érdekes, hogy hirdetők, a szerkesztők és a médiatulajdonosok felől érkező nyomást kevesebben észlelték veszélyesnek (67, 64, illetve 59 százalék). Az 566 válaszoló újságíró 75 százaléka mondta azt, hogy a pénzügyi nyomás nagyban megnehezíti a munkáját, 77 százalékuk a kevés tapasztalatot, 67 százalékuk a sajtóetika hiányát jelölte meg számottevő problémaként. Mindössze 49 százalékuk emelte ki a pr-ügynökségeket és 46 százalékuk a hirdetőket, mint nehezítő tényezőket. Bár a felmérésben részt vevők panaszkodtak az alacsony morálra, 42 százalékuk – saját bevallásuk szerint – nem fogad el ajándékokat a cégektől. Mások számára azonban nem ilyen egyértelmű a kérdés: függ az ajándék értékétől, az adományozás körülményeitől és annak hátterétől is. A válaszadók szerint a „legszorgalmasabb” ajándékozók a turisztikai szereplők, őket követik a gyógyszergyártó és a a telekommunikációs cégek, a márkás termékek gyártói, bankok és biztosítók – az autógyártók és az IT-cégek kevésbé nagylelkűek.

 

Megosztás