Hírek

Németországban nem divat az SMS

 

Huszonegy országban végzett közvélemény-kutatást a Pew Research Center a mobiltelefon és az internet használói szokásokról. Az összesítés szerint a megkérdezettek 85 százalékának van mobilja, 75 százalék használja a telefonját SMS-ezésre, 50 százalék készít vele fényképet vagy videót, 23 százalék internetezni is szokott rajta. A mobil tulajdonosok Indonéziában, Kenyában és Libanonban szeretnek a legjobban SMS-ezni. Nyugat-Európában tízből hét ember válaszolta azt, hogy használja a szöveges üzenetküldő szolgáltatást. Németországban csupán a válaszadók 56 százaléka mondta, hogy rendszeresen ír SMS-eket.

A kutatásból kiderült, hogy a Izrael, Amerika és Nagy-Britannia jár az élen a közösségi média használatában. A kutatást végzők nemcsak a Facebookot értették ezalatt, Izraelben például a LinkedIn, a Mekusharim és a Market Café is népszerű közösségi oldalak. Oroszországban szinte minden internet felhasználó regisztrált a Facebook, az Odnoklassniki, a Vkontakte vagy a Moikrug közösségi oldalak valamelyikére, csupán hat százalékuk mondta, hogy van internet hozzáférése, de nem használja ezeket a szolgáltatásokat. Az élmezőnyben itt a legmagasabb azok száma, akik nem neteznek (49%).

A közösségi oldalak felhasználói továbbra is többnyire fiatalok. Litvániában van a legnagyobb a különbség az 18-29 éves és az ötven évnél idősebb felhasználók jelenlétében, az előbbiek 84 százaléka regisztrált, utóbbiaknak 10 százaléka. A legtöbb ötven évnél idősebb felhasználó 26 százalék az Egyesült Államokban, míg Izraelben 23 százalék. A válaszok alapján Spanyolországban és Egyiptomban is sok az ötvenes vagy annál idősebb közösségi média pillangó.

Forrás: Pew (pdf)

Megosztás