Adatigénylések

Százmilliókért hirdeti hiteleit a Magyar Fejlesztési Bank

Majd’ egy tucat Volán-társaság vett fel hitelt a Magyar Fejlesztési Banktól (MFB) járműparkjának fejlesztésére – tudta meg az atlatszo.hu egy közérdekű adatigénylésünkre kapott válaszból. Emellett az MFB 396 millió forintos reklámszerződést kötött a Bell and Partners kommunikációs ügynökséggel banki termékei reklámozására, de cikkünkből az is kiderül, hogy idén tavasszal melyik médium kapta a legtöbb pénzt MFB-hirdetésekért.

Összesen több mint 13 milliárd forintot kapott 11 Volán-társaság az MFB-től, a pénzt jelenlegi gépparkjuknak felújításához, új vagy használt járművek vásárlásához használhatják fel. A minimális hitelösszeg 100 millió forint, a futamidő legfeljebb 15 év lehet. Ennek alapján a legmagasabb összeget, 3,663 milliárd forintot a Volánbusz vette fel, őt követi a Pannon Volán 3 milliárd forinttal, 1 és 1,5 milliárd forint közötti hitelt kapott a Gemenc Volán, a Szabolcs Volán és a Kapos Volán. Pénzhez jutott még a Vasi Volán (783 millió), a Somló Volán (720,4 millió), a Kisalföld Volán (585 millió), a Hajdú Volán (500 millió), a Balaton Volán (272 millió) és a Bakony Volán (150 millió) is.

Eredetileg kifejezetten a Közösségi Közlekedésfejlesztési Hitelprogram (KKH) népszerűsítésére lettünk volna kíváncsiak (a többi reklámmegrendelés mellett), ám a bank azt válaszolta: erre külön nem volt megrendelés. Azt pedig, hogy pontosan mire költik a pénzt a buszos cégek, banktitokra hivatkozva nem árulta el a bank.

Bár a KKH népszerűsítéséért nem fizetett az MFB, többi termékét lelkesen hirdette a különféle médiumokban – olvasható ki az atlatszo.hu számára elküldött 2012. áprilisi és májusi teljesítési igazolásokból. A Bell and Partners-szel tavaly októberben kötött 12 hónapra szóló megállapodást, amelyben a kommunikációs ügynökség többek között vállalta a kreatív, média és online stratégia megtervezését, online és offline médiatervezést, rendezvények és roadshow-k megszervezését, mégpedig 396 millió forint plusz áfáért.

Az MFB a legnagyobb összeget közterületi hirdetésekre, óriásplakátokra, citylightra és járművekre ragasztott reklámokra költötte: áprilisban 76,4 millió forintot, míg májusban 108 millió forintot. Az írott sajtóban legtöbbet a Metropolban hirdettek, 11 millió, illetve 9 millió forintért – ebben már nem csak sima reklám, de PR-cikk is van. A Magyar Nemzetben, a Heti Válaszban és a Demokratában megjelent hirdetésekért mindkét hónapban ugyanannyit fizettek: sorrendben 4,8 millió, 4,2 millió, illetve 1,5 millió forintot. Jutott még hirdetés és rovattámogatás a Napi Gazdaságnak (áprilisban 2,5 millió, májusban 1,8 millió forint) és a Demokratának is (mindkét hónapban másfél millió). Sőt, olyan lapokban is jelentek meg hirdetések, mint a Kistermelők Lapja, a Kertészet és Szőlészet, vagy a Jegyző és Közigazgatás.

Ami az elektronikus médiát illeti, ott egyértelműen a rádió volt a nyerő. Azonban míg áprilisban a Class FM-en (10,76 millió forint) kívül a Kossuth Rádióban (8,2 millió), a Lánchíd Rádióban (2,2 millió), az Inforádióban (1,95 millió) és a Music FM-en (1,5 millió) is hallható volt MFB-reklám, májusra már csak a Class FM maradt (10,76 millió). Az internetes portálok esetében  a Magyar Nemzet és a Heti Válasz dominált, előbbi mindkét hónapban 5,88 millió forintot kapott, míg utóbbi 3 millió forintos díjazását májusra megfelezték. Az MFB összes reklámköltésének listaára, beleértve a vidéki roadshow-kat és megyei, illetve önkormányzati lapokban megjelent hirdetéseket is, 2012. áprilisban 148,8 millió, májusban pedig 156,9 millió forint volt.

Az MFB 2012. áprilisi médiatervét innen letöltheti (PDF)

Az MFB 2012. májusi médiatervét innen letöltheti (PDF)

D. Kovács Ildikó

 

Megosztás